Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Årets superball på LPGA

Kevin

over 17 år siden

Kevin

http://golf.no/article2411229.ece

I friidrett gjør de beste utøverne alt for å unngå hverandre i løpet av sesongen,kanskje av frykt for å vise hvordan de står til hverandre "mano a mano".
I golfen er man i løpet av en turnering "avhengig" av oppsettet og resultatlisten utover i turneringen for hvem man skal spille sammen med.

I morgen har arrangøren satt opp Ochoa,Tutta og Annika i samme ball første dagen av Michelob Ultra Open. Det blir utrolig spennende å se hvordan disse spiller,i samme ball.
Kanskje gir dette Tutta den ekstra tenningen til å klyve helt opp på pallen igjen,akkurat som i fjor.
Hvem tror du kommer best ut av denne "super-duellen"? Og hvem vinner turneringen?

Koll

over 17 år siden

Koll

Il Mi Chung vinner, foran Kyeong Bae og Soo-Yun Kang.
Tutta tas av nerver og misser cuten.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Ingen bra dag for Tutta i dag,Annika og Lorena var klart bedre enn henne i dag,henholdsvis 7 og 6 slag bedre. Kanskje ble det for tøft å gå sammen med verdenseneren og forhenværende verdensener?

Yasmine

over 17 år siden

Yasmine

Det er et helt stillehav mellom Lorena og Suzann.
Ikke forvent at hun skal klare å svømme over de første årene.
Annika er et sted imellom, litt ustabil og klart på defensiven.
At Lorena Ochoa skal vippes ned av toppen er mindre sannsynlig enn at Tiger Woods blir forbigått.
Hadde vært morro å sett Lorena på PGA nå som Michelle Wie er godt arkivert i søppelbøtta.

haha

over 17 år siden

haha

lorena er god, supergod, men ikke i nærheten så god som tiger er i forhold til sine konkurenter.....!!

hoho

over 17 år siden

hoho

Du burde ta en titt på rankingen for hhv damer og herrer før du driter deg ut. Ikke rart du velger et latterlig nick.

Helen Alfredson

over 17 år siden

Helen Alfredson

Nr 12 - 4 er ikke hun Profound spiller? Hva driver denne Bernt med. Tok du for mye Møllers tran eller...

Fact

over 17 år siden

Fact

Avstanden mellom Ochoa och Annika er mindre enn avstanden mellom Annika og Pettersen... selv om verdensranken sier noe annet... men det er jo fordi de går tilbake 2 år og Annika har vært mye skadet.

Koll

over 17 år siden

Koll

Jeg skrev dagen før turneringen i denne tråden at "Tutta tas av nerver og misser cuten". Jeg fikk nesten rett, men hun klarte seg, heldigvis for oss og henne.
Da jeg hørte at Tutta skulle gå i ball med Ochoa og Sørenstam var min første tanke at dette fikser hun ikke. Nå skal hun vise hva hun er god for, og hun er tittelforsvarer. Hun har ikke respekt for noen. Men det er akkurat i en slik situasjon at det lett skjærer seg. Hun blir krampaktig opptatt av å vise seg frem, og da går ofte spillet galt. Mye av golfen sitter i hodet, og det er vel det som straffet Tutta denne gangen.

Da er det vel også typisk at trolig vil Tutta gå to gode runder i dag og søndag, nå som presset er borte. Men det er for langt opp til top 10. Det er andre faktorer som gjør det vanskeligere for Tutta å hevde seg helt i toppen iår, i forhold til ifjor. Det viktigste er at konkurransen fra Øst-Asia er blitt mye hardere, bare på kort tid. Jeg tipper at Tutta ikke vinner noe på LPGA i år.

Men tilbake til utgangspunktet: mestrer virkelig ikke Tutta nervepresset?
Hun som virker så rolig, kald, bevisst og målrettet, uten respekt for motstanderne.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Suzann er veldig opp og ned om dagen, mer enn vanlig. Du må gjerne tro det er nerver, men det er bare gjetting. Å "forutse" en dårlig runde i golf gir deg egentlig ikke mere rett av den grunn.

Suzann har vist flere ganger at hun har gode nerver.

Turgåer

over 17 år siden

Turgåer

Tutta er en meget sterk spiller! Putter 2 første runder Annika 51 og Suzann 66. Det har ingen ting med nerver og gjøre!

Tuttafan

over 17 år siden

Tuttafan

Jeg tror Tutta vinner også i år når hun får orden på stabiliteten. Tutta på sitt beste vil alltid komme på pallen. Tror neppe det er nervene som spiller henne ett puss om dagen. Det kan være så mangt. Kun speklasjoner.
Håper hun og støtteapparatet finner ut av det. Gleder med til å se henne med "buklan" hevet over hodet igjen.

Koll

over 17 år siden

Koll

Dere som protesterer mot min analyse; kan dere forklare hvordan Tutta kunne ende som nr. 54 etter to runder? Udyktighet, uflaks, tilfeldigheter, nerver eller hva...? Med en slik åpning er det ikke mulig å vinne på LPGA.
Er det et mønster vi ser iår at hun åpner dårlig hver turnering, for så å komme sterkere tilbake - når nervene har roet seg og presset er borte?
Jeg spør dere som vet bedre.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Da må du nok spørre Suzann selv.

Observatør

over 17 år siden

Observatør

Sørenstam ( 104 putter ) er en av verdens beste på greenen. Når Suzann ( 116 putter ) blir bedre på greenene, da matcher hun alle!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her