Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ryder cup

Koll

over 17 år siden

Koll

Det er nå ca 4 måneder til Ryder Cup i Kentucky. Lagene begynner å ta form, ut fra ranking på Ryder cup-poeng. Europa ser ut til å ha et høyst middelmådig lag i år. De som topper listen for Europa-laget p.t. er Lee Westwood, Henrik Stenson, Justin Rose, Martin Kaymer, Luke Donald, Nick Dougherty, Miguel Jiménez, Padraig Harrington og noen andre ikke-i form-spillere. Men kapteinen kan jo ta ut fire (?) spillere på fritt grunnlag, så det er håp for formsterke spillere etter sommeren.

Slik det ser ut nå blir dette lett match for USA. Jeg tror heller ikke at den enerådende og blærete Nick Faldo er noen god kaptein for Europa.
Men lagfølelsen er viktig i Ryder Cup, og sammen med en sjarmoffensiv fra europeerne fra de lander i USA kan det likevel gå bra. USA-laget mangler jo lagfølelse og samhold, og ingen ser ut til å ville spille sammen. Woods er stort sett sur på Ryder Cup og kan visst bare spille sammen med Furyk. Det laget som trives best på banen og med hverandre og er gode venner og viser følelser, vinner!

t

over 17 år siden

t

"Jeg tror heller ikke at den enerådende og blærete Nick Faldo er noen god kaptein for Europa."
Kan du utdype det litt Koll.
Har han ikke de egenskapene som skal til?

Stian

over 17 år siden

Stian

USA har vel alltid hatt en bedre ranket stall, men de har ikke fått med seg cup`en de siste 3 turneringene av den grunn.

Tror Europa beholder trofeet i år igjen.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Lett match blir det aldri å vinne Ryder. Det er en helg, det er matchplay og det er et USA som føler at de bør eller må vinne - pga rankingen, og da går det helt i ball.

Et interessant poeng i år er om Monty klarer å klore seg inn på Europa laget - han spiller jo ikke akkurat konge for tiden....

t

over 17 år siden

t

Europa har vist seg som et matchlag før.
Spillerne hever seg alltid under Ryder Cup.
De har noe som USA mangler, nemlig lagfølelse.
Jeg tror også at, min gamle helt, Nick Faldo kommer til å fungere utmerket som kaptein.

Northwood

over 17 år siden

Northwood

Det er alt for tidelig at begynne at vurderer dette. Mye kommer at endre sig i de neste måneder når vi kommer til de store tuneringer i Europa.

Zorro

over 17 år siden

Zorro

Sergio Garcia og Robert Karlsson er da også i form?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her