Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Evje i best stand av banene i Norge ?

bruno

over 17 år siden

bruno

Evje er i meget god stand om dagen og mye bedre enn feks Holstmark som det var en tråd om her forleden dag.
Men hvordan er det med andre baner mer sørpå i Norge, har noen besøkt baner som holder samme klasse så tidlig i sesongen og som anbefales?

Koll

over 17 år siden

Koll

Både Nes og Tyrifjord er i meget bra stand.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Nes er i prima stand, spesielt da greenen. Det humper littegrann da, men på denne årstiden er den bare helt wunderbar.

Har hørt at Holtsmark har bra greener i år også, men spillefeltet ellers er vel blant det dårligste vi har i Norge.

jadda

over 17 år siden

jadda

Kan anbefale Borre, veldig fine forhold der nå.

optemist

over 17 år siden

optemist

jeg har spilt på alle 3 nevnte baner og er ikke uenig om at fairways kunne vært mye bedre på Holtsmark. Men de har de desidert beste greenene jeg har sett hittil i år.

bobo

over 17 år siden

bobo

Har spillt både Evje, Nes og Østmarka i år. Må si at Østmarka var best, med Nes på andre og Evje på tredje. Har spillt flere, men de er ikke på høyde med disse....

Stig

over 17 år siden

Stig

Jeg spilte Evje i går og ble ikke imponert dessverre. Jeg har lest om banen og den har blitt skrytt i været. Banen var ok den men greenene var dårlige.

Fikk litt pottit-jorde følelsen på endel hull, ellers ok. Selvfølgelig var det full greenfee, man kan ikke vente annet i et slikt grådihetsmiljø som golf.

Kvinesdal

over 17 år siden

Kvinesdal

Golfperlen er i svært bra stand.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Borre er bra - greenene trenger litt tid - men vi skriver tross alt 5 mai.

Evje skal testes til helgen - hvis lykke står den kjekke veps.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Stig,
synes du melka skal være billigere i september også? og melkesjokoladen i oktober?
da får kuene silo-for, og overgangen fra frittgående til silofor gjør at kvaliteten på melk og smaken også ikke er så bra som ellers i året.

du snakker om grådighetsmiljøet golf, som du forøvrig er med og utvikle selv også, men er ikke særlig konstruktiv i kritikken din.

jeg kan være enig i at det er dyrt å betale full pris for en dårlig bane, for man vil ha valuta for pengene, men samtidig så er det ikke slik at banene i Norge forteller noe om hvilken standard som skal gjelde for full pris.

hva med sommeren når det regner, skal man ha rabatt da også? når skal man egentlig betale full pris?

r.b

over 17 år siden

r.b

dere bør også prøve Østmarka nå den har supre greener

HM

over 17 år siden

HM

Ang grådighet i golfmiljø.
De baner som setter ned greenfee litt pga ikke topp forhold vil nok tjene på det i det lange løp ved at de får goodwill fra gjester som ikke føler seg flådd. Jeg spilte Solum for 3 - 4 uker siden samtidig som en bekjent spilte Borre. Jeg betalte 250 kr for å spille på en bane med litt rufsete greener, han betalte 500 kr for å spille på en bane med rufsete pipehullede greener. Borre hadde nok mye verre greener enn Solum da.
Viktig at man differensierer på priser. Betaler man 500 kr og møter en bane som er langt fra topp stand så bør det komme frem slik at man kan anbefale andre å spille på billigere baner som kan gi like bra golfopplevelse.

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Håpløst å kalle greenene på Evje nå for dårlige, Stig. Ja, i forhold til i juni-oktober er de naturligvis ikke helt på topp nå. Men når jeg leser at det fins baner som omtrent ikke har gress på greenene, og det humper og stopper, blir det helt feil å kalle Evje-greenene dårlige.
Gikk der søndag, og da var det jevnt og fint. Naturligvis ikke like raske som senere i sesongen, men det kan man ikke regne med.
Bare å dra til Evje nå, mener jeg, selvom jeg er Moss & Rygge-medlem og dermed inhabil

Yngve

over 17 år siden

Yngve

enig med deg der, HM.
poenget mitt er kanskje mer at vi ikke skal bedømme motivet til klubbene uten å kjenne det!

at noen klubber velger å holde åpent og spekulere i greenfee er en sak.

goofy

over 17 år siden

goofy

Bjavann er i meget god mai-stand !!!!

Matthias

over 17 år siden

Matthias

Spillte Nøtterøy i dag.
Sykt bra!!

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Syntes ikke klubber bør ta full greenfee, hvis banen er for dårlig til det. Klubben bør opplyse om noe rufsette forhold, og sette prisen deretter. Derfor helt enig med HM.

Hjeeeelp

over 17 år siden

Hjeeeelp

Alle koser seg på golfbanen i dag unntatt jeg :-( .......Grunnen er at bilen står i 7 steiner grunnet et ødelagt kulelager. Dessuten ser en Opel Astra 1.7 TDI 2002 mod. for jævlig ut, etter min smak. Noen som har en dyrere kul bil, som ønskes byttet i plusspenger. Dette har litt med golf å gjøre siden jeg blir forhindre i å spille i flere dager med dette bil-HCP` i det superflotte været. Dessuten kan jeg skryte av at kjerra har et stooort bagasjerom, og ellers er veldig pent brukt. Bibel følger med i hanskerommet etter første og forrige eier :-)

Stig

over 17 år siden

Stig

Poenget var at når jeg betaler full pris forventer jeg topp produkt. Får jeg ikke det bør prisen også være lavere. Greit at banene for tiden er litt rufsete og ikke helt topp, men da skal også prisen være deretter.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Stig, det som vanligvis setter prisene er ikke kvalitet men etterspørsel. Så lenge det kun er et fåtall baner åpne, bør de jo benytte muligheten til å dra inn litt ekstra grunker. Husk at pengene stort sett går til banen uansett.

Personlig er jeg glad for at noen finner det bryet verdt å åpne banen tidlig. Hvis de plutselig ikke fikk ta mer enn hundre spenn på grunn av årstidsproblematikk, ville nok de fleste holdt stengt til banen ble i god stand.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Samme med Audi, egentlig.

(Sorry, R8)

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Hei Gunnar, har du litt problemer med Audien din :-)..............Huuusk prisen avhenger ikke kun av antatt kvalitet. Grunkene bør bli rett brukt. Klok bruk av gjødsel fører til god produksjon, mens overforbruk fører til drept avling:-)

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Støtter Gunnar i den. Hvis du synes det er for dyrt får du heller vente til forholdene er slik du forventer. Banen hadde ikke kunnet ha åpen med 48 kroner i greenfee, som noen baner sikkert burde hatt tatt forholdene i betraktning :)

v

over 17 år siden

v

Man vet vel at banene ikke er i topp stand ennå, vil man ikke betale hva det koster, bli hjemme..

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Er ikke de fleste baner på østlandet i god stand nå, godværet tatt i betraktning? Opplysning om baneforhold bør holde dem som forventer max kvalitet for penga borte.

Om man ikke vet, eller ønsker å betale fullt, spør om råd pr. tlf, eller benytt en bane du er sikker på holder den standarden du ønsker?

Johan

over 17 år siden

Johan

Nes er i veldig bra stad. Veldig jevne og fine greener.

Tobben

over 17 år siden

Tobben

spilte Nøtterøy i går og den er utrolig bra ikke minst de raske greenene.

Nalim

over 17 år siden

Nalim

Jeg bekrefter gjerne at sørlandets perle, Bjaavann, er i utmerket stand. Noe vått enkelte steder etter kraftig regn, men bra vær denne uka har gjort underverker. Hull 18 er forresten minst like vanskelig i år.

McSlice

over 17 år siden

McSlice

Er også medlem på Evje. Banen har blitt i meget god stand siden mange snakket om at den åpnet for sent...det tok ca 1 uke fra den var søkkvåt til den var spillbar, og det fine været den senere tiden har gjort den bra! Bare siste uke har det skjedd mye med greenene! Har spilt endel andre baner hittil i år også...spilte bl. a Mjølkerød for en drøy måned siden, der var det provisorisk hull med et flagg stappa ned i en volvo amazon felg!!! Skal jeg klikke i vinkel for at jeg da betalte 350,-? nei kan jo ikke det!!! Jeg spilte jo veldig bra! Men hadde jeg fått dårlig totalscore, ja da skulle jeg klaget!!! Banen for jo faktisk våt i tillegg!!! I fjor betalte jeg 500,- for å spille 18 hull (2x9) på Grønmo, da måtte jeg fa...meg stå i kø for å gå ut på siste 9...Skal jeg bruke energi på dette? NEI! Skjerp dere folkens! Vi bor i Norge! Jeg har spilt med snølagte siste 5 hull på Onsøy! Og betalte dyrt for det!!! og det med glede! Enten så spiller du golf eller så later du bare som...Og du som synes det er dårlige greener på Evje pr. nå, hvor spiller du til vanlig? Det er ikke mange baner jeg spilte på sommeren/sensommeren i fjor som har i nærheten av det Evje har nå...(bare en liten inhabil reklame...) Hehehe

Skal gå Evje med duggfriske tragisk raske og fine greener om ca 6 timer! Jeg 3-putter alltid! forbanna drittgreener....

TJ

over 17 år siden

TJ

Spilte Larvik idag. Fantastisk. Blir overrasket om noen bane på Østlandet har like gode forhold.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Spilte Nøtterøy onsdag, meget bra greener og spillefelt, mens Nes hadde fantastiske greener fredag, mennoenminus for enkelte parti i fairway.

janis

over 17 år siden

janis

spilte nøtterøy i går (10.mai). der er det veldig bra nå. alt fra tee til greener er av meget god kvalitet. det er tydelig at de kjører på nå for å få best mulig kvalitet til 21.mai og PayEx Masters. anbefaler en tur dit på det sterkeste

Losbymedlem

over 17 år siden

Losbymedlem

Kanskje litt "bias" men Losby er i kjempe bra stand........green på hull 1 er litt skadet men resten er bare nydelig......

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Hvordan var Mikla igår GB?

Tom

over 17 år siden

Tom

Losby i bra stand??. Kansje litt overdrevet??. Spilte banen i går og det var veldig mye dødt. Spesielt fairways og teesteder var ille men ingen problemer å spille fra. Reddet seg på bra greener men med så mye jobb de gjorde i fjor høst skulle det bare mangle. Jeg tror de vil slite lenge med Tee stedene. Siste 9 var jo også bedre en første 9 da. Spesielt første 4 var veldig dårlig. Blir spendene å følge framover

veggiss

over 17 år siden

veggiss

spilte borre i går. anbefales på det sterkeste!!

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hvordan Miklagard var igår? Vel, mye dødt gress på en del av fairwayene, uten at det egentlig generer spillet. De "gamle" greenene er helt fine, deilig å se at ballen går rett igjen :-)

Men der de har lagt nytt gress er det ikke bra nok ennå. Ut fra tidligere erfaringer tar det nok ihvertfall en uke til før de blir jevne.

Ville ventet en uke eller to hvis jeg skulle betale greenfee....

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Ville drøyd han en måned jeg

Bambi

over 17 år siden

Bambi

Ja, jeg tror heller ikke den er bra før om tidligst en 2-3 måneder. De greenene trenger mer tid en man påstår, og fairways er jo helt døde over hele banen har jeg hørt. Teestedene er ubrukelige åsså.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hehe, ja man hører så mangt :-)

Mer.... E.....

over 17 år siden

Mer.... E.....

Hva betyr det med noe "dødt" gress på fairwayen. Ballen hopper og spretter langt og livlig som en spill levende hare. Det er også lettere å slå fra en babert fairway enn en skjeggete og rufsette..........

Hva med å pegge utfra tee - helt lovlig

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Det rare med Miklagard nå er at de grønneste stedene faktisk er de dårligste spillefeltene.

Greenen på 9, 10, 17 og 18 ser helt nydelig ut. Men er i praksis nesten umulig å putte på før de får klipt og rullet og vertikalskjært og hva de nå driver med.

Resten er helt greit. Noen fairwayer er helt fine, andre er ikke det. Men det er ingen problem å slå fra "dødt" gress. Nesten bedre, vil jeg si. Ballen ligger helt fint og underlaget er mykt.

Samme med teestedene.

peder

over 17 år siden

peder

Du Bambi... Du sier du har hørt det er dårlig på Miklagard.. Du har altså ikke vært der. Kanskje du derfor burde holde kjeft om når det blir bra, ettersom du altså egentlig ikke har peiling? Uttal deg heller om steder der du faktisk har vært..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her