Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Prøvd Kongsberg nylig?

simen fulland

over 21 år siden

simen fulland

Er det noen som har vært på Kongsberg nylig. I så fall, hvordan er banen nå. På forhånd takk Simen.

EB

over 21 år siden

EB

Kongsberg er på bedringens vei, fortsatt et stykke til herligheten men dog! Gikk 36 hull der i dag, fairwayene er tette og fine men kunne vært kortere klippet. Teestedene er for hårete, vet ikke hvorfor? Greenene er blitt mye bedre den siste tiden, i dag rullet det ikke så værst der, men det er ikke helt 100 enda.

Syntes det er bra at du spør om slikt her inne! Ringer man de forskjellige klubbene rundt om kring er det jo omtrent som føremeldinga i skibakkene: strålende forhold og sol, tre meter snø i brøytefonna ved parkeringsplassene osv. Skjønner ikke at klubbene ikke ser fordelen av å være mer edrulige i sine "føremeldinger" Ved ikke å si sannheten skaffer man seg kanskje et engangsbesøk, men garantert ikke et gjennbruk!

Ps : Jeg er medlemm på Kongsberg.

Muldvarpen

over 21 år siden

Muldvarpen

Jeg er delvis enig med EB til tross for at jeg tidligere har vært en av de som har kommet med skarpest kritikk av Kongsberg.

Er storfornøyd med fairwayene, etter min smak trenger de ikke klippes kortere. Det er fortsatt en del nakne flekker der de dresset for tykt og kvalte gressveksten i fjor høst, og litt tynt gress på noen få partier der det er for dårlig drenering (hull 3,4, 12 og 18).

Greenene er fortsatt blant de treigeste i landet, men klart bedre enn på samme tid i fjor. Det er fortsatt litt knudrete på en del steder på greenene pga stripene fra såmaskinen, så man må regne med at chippene av og til forandrer retning når de treffer greenene. Tipper at greenen er glatte og fine om ca. 3 uker.

Forøvrig jeg synest det er en holdningsendring på gang i ledelsen og hos greenkeeper så forhåpentligvis kommer banen tilbake til gamle høyder i løpet av et år eller to.

For de som lurer på det er det absolutt verd å komme til Kongsberg for en runde. Naturen viser frem sin vakreste side, og GUR på de to siste hullene der mange tidligere slicet ballen ut i tjukkrøffen gjør banen superlett for dem som er ute etter å senke hcp.

Velkommen !!!!!

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Bare en kommentar: i helga rullet de greenene i tillegg til å klippe. Det ga mersmak...

Når det gjelder de 2 siste hullene og slice så er meningen at man skal ha gress der som gjør det lett å finne ballen, men slik at man skal bli straffet (høyt "strågress" som er superlett å finne ballen i men jævlig å slå fra ???), men nå er det jo ikke noe gress der og GUR så......

Poenget er å få ned letetiden ihvertfall.

Padre

over 21 år siden

Padre

Så hyggelig at Kongsberg vil være bra om bare 3 uker. Da er vi bare midt i golfsesongen med fellesferien for dør. Gjestespillere vil altså ikke bli å spore på Kongsberg før ut i august... ;-)

simen fulland

over 21 år siden

simen fulland

Takk for tilbakemeldingene! Blir nok en tur til Kongsberg på meg i løpet av uken. Simen

Muldvarpen

over 21 år siden

Muldvarpen

Takk for opplysningen Runar, synest nok greenene var unormalt lite treige i helga.
De blir vel rullet en gang neste år også, så da er det bare å psyke seg opp til å rulle i grøt til helga igjen også............

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Beklager å måtte "skuffe deg" "muldvarpen" ;-) ... Her er planene fremover og litt om "hva har skjedd":

Mandag ble greenene moderat skjært og dresset. Tirsdag kunne de da ikke klippes, men det gjøres / er gjort i dag.

Klubben håper på å skjære / dresse igjen mandag.

Det klippes hver dag med unntak av dagen etter skjæring / dressing.

Det vil bli rullet så ofte som mulig, hvis man ikke kan klare dette etter hver klipping så tipper jeg at man prioriterer mot helgen.

Dette vil gi bedre og bedre og bedre og bedre rull / greenkvalitet..... :-)

Dette iflg. meget gode kilder.

Muldvarpen

over 21 år siden

Muldvarpen

Da gleder jeg meg til en HÆRLIG golfsommer på Kongsberg

simen fulland

over 21 år siden

simen fulland

Spilte Kongsberg i dag og forholdene var som EB og Muldvarpen sa helt ok. Vi koste oss. Takker igjen for gode tilbakemeldinger. Simen.

Stemmer

over 21 år siden

Stemmer

Det har blitt mye bedre der nå.
Synes det er morro å spille der.

Medlem

over 21 år siden

Medlem

Spillte Kongsberg i går.
Status:

Greener: Har kommet seg utrolig etter den triste starten. Nå er de stort sett meget javne og har et greit tempo. Ballen går dit du slår den!

Fairways: Strøkne. Unntaket er hull 17 (par 3).

Tee steder: Nå er klippehøyden redusert og det er ingen ting å utsette på dem.

Det jobbes målrettet mot å få banen så bra som overhodet mulig. Ikke usansynlig at Kongsberg vil bli like bra eller bedre enn det den har vært på sitt beste!

simen fulland

over 21 år siden

simen fulland

Hyggelig å høre! Simen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her