Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Texas-wedge

DPF

over 22 år siden

DPF

Hei. Jeg har anskaffet meg en "gammel-mans-putter". Undskyld utrykket. Jeg har tidligere fnyst av disse køllene, men jeg skal si at jeg forandret mening etter første runde. Det var en drøm å bruke denne 0-15 meter fra green. Det var nesten umulig å toppe eller døffe slaget. Dessuten så var presisjonen bra. Tror nok at scoren kommer til å gå den riktige veien nå. Dette var det slaget som jeg vanligvis ikke ville havne oppi. Når dette slaget ikke er så "farlig"lengre så slapper jeg mye mere av på banen. Denne litt snodige kølla koster fra 300 og oppover, og den bør prøves ut!!

Morten

over 22 år siden

Morten

Slike texas puttere kan være greie de, men jeg har gode erfaringer med å bruke wedge eller 9'er jern kombinert med en puttesving og en åpen stance. Dette gir en meget god retningskontroll. Lengde reguleres med jernkølle valg, høyde med bruk av håndledd.

Ørjan

over 22 år siden

Ørjan

De fleste pro'er jeg har pratet med mener vel egentlig at denne kølla er overflødig og anbefaler bruk av vanlig jern isteden.

Atle

over 22 år siden

Atle

Bruk 7'er jernet istedet og slik at den 14'ende plassen i baggen kan bli brukt til noe fornuftig.
Forresten visste dere at grunnen til at den blir kalt Texas wedge er fordi stoerste parten av Texas er flatt og i "gamle" dager saa var de faa bunkere forann greenene, slik at de laget et verktoy til nybegynnere som ikke skjoente at putting stroke med 7'er jernet var slaget og bruke 10-15 meter forann greenen.
Saa de laget en putter liknende sak med loft og ga den navnet Texas wedge.
Dette ble jeg fortalt av en hyggelig Texaner forleden.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her