Monnee
På Borregaard, for å ta mitt seneste eksempel, var det altså ikke tillatt med laser.
Der er det markeringer for 200, 150 og 100. Innenfor 100 m er det ikke en eneste måling. i tillegg finnes det IKKE baneguide der. Da er det ganske tricky uten en eneste lengde måling til bunkere, trær og andre hindere!
Jeg kan love deg at det HELT sikkert tar lengre tid når 3-4 stykker i en Ball/fligth/gruppe skal skritte opp alle mulige avstander. Hvis du VET at det er 150 meter til en hindring, så klarer ihvertfall de fleste av de på amatour å beregne sånn noenlunde hvilken kølle de skal bruke, for å unngå det hinderet. Det er vanskeligere når man faktisk ikke har en eneste lengde å gå utifra... men må ta det på øyemål fra 150 meter.. Så flink er farsken ikke jeg ihvertfall.
Igjen, hvorfor skal man være så bakstreversk?? Er det ikke vanskelig nok å slå den ballen dit man vil, om man ikke i tillegg skal bruke tid på avstandsmåling?
Hvis laseren henger utenpå baggen din, og man har den i hånda når man kommer til ballen sin, så kan du jo PRØVE å kaste den i nærmeste vannhinder Truls, da åker du etter! ^^