Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bestille fra USA

JohnnyBirdie

over 17 år siden

JohnnyBirdie

Har en fyr på Ebay jeg vurderer en bestilling fra. Han virker dønn seriøs med over 17000 tilbakemeldinger hvor kun 10 er negative.

Prisene er veldig fine, men hva kan jeg forvente av avgifter når de kommer til Norge?
MVA - postavgifter osv.

Vil gjerne ha din erfaring på dette!

Grytve Hengar

over 17 år siden

Grytve Hengar

25% MVA.
Jeg burker å få han som sleger til å skrive en veldig lav verdi, da blir det mindre å betale.
Eneste negative er at hvis DHL/FedEx/UPS/USP/Posten roter bort pakken så dekker de bare beløpet som er oppgitt.

Har bestillt utstyr rundt 30 ganger fra USA hvorav ca halvparten via eBay. Har aldri hatt noen som helst problemer.

Mullstar

over 17 år siden

Mullstar

bestiller via tgw.com

veldig god service synes jeg, 2 dagers levering til oslo!

Hm...

over 17 år siden

Hm...

tgw.com sender vel ikke Callaway ut av usa?

julio

over 17 år siden

julio

Til Gryve Hengar.
Ett av de viktigste begrep i golf er ærlighet. Burde ikke dette gjenspeile resten av din livsstil også?

Mullstar

over 17 år siden

Mullstar

hva gjelder frakt kan du se hva prisen er på når du fullfører bestillingen.
jeg har betalte 70 dollar for express frakt av 2 wooder.
det tok 2 dager så hadde jeg de.
har også bestilt meg et nytt jernsett, her betalte jeg 52 dollar for express levering.

hva gjelder sending av callaway til norge fra tgw.com vet jeg ikke, bare ringe og sjekke det!
mail svarer de ALDRI på!

Til Julio

over 17 år siden

Til Julio

Nei, absolutt ikke.

mvh Grytve Hengar

Ludo

over 17 år siden

Ludo

De sender ikke Callaway til utlandet.
Men det fins alltid en mulighet. Registrerer du deg i www.jetcarrier.com så videresender de varene til deg. Da betaler du også mva og toll hvis det er andre ting du bestiller. Raskere enn posten.
Fikk en sending nå som tok 7 dager fra den ble lastet på fly i usa til den var registrert på gardermoen. Posten er dårlige greier, ikke mye ekspress der nei

Chris

over 17 år siden

Chris

Eller bestill fra Edwin Watts, de sender Callaway til Norge.

shopper

over 17 år siden

shopper

eller kjenn noen som har en apo adresse, da betaler du innenlands usa frakt, og ikke mva eller andre gebyrer.

Fantastisk

over 17 år siden

Fantastisk

Jeg bestilte køller fra USA onsdag kveld kl. 19. Nå ble de nettopp levert levert dem på døra til tross for at "anticipated delivery" først er på mandag. Det tok altså halvannet døgn.
Bestiller jeg utstyr i proshop tar det ofte 3 uker.

Bulldog

over 17 år siden

Bulldog

Bestilte et golf sett samt 2 wood'er 22.4, den ligger fortsatt på gardermoen. Det tar 3-4 dager fra de pakker til den ender opp i norge. Når posten tar over så tar det sin tid. Dette er en EMS pakke......Express Mail Service.
Var kanskje litt uheldig med denne sendingen men de er ubeskrivelig treige noen ganger

Fantasi

over 17 år siden

Fantasi

Og jeg fikk køllene på døra til og med før jeg trykket på bestillingsknappen! Gutta må jo være synske! Heeeeelt utrolig. Og heeeelt sant.

Dustefantasi

over 17 år siden

Dustefantasi

Kjære Fantasi,

Selv om du ikke tror på det, betyr det ikke at det ikke er sant. (Den ble helt sikkert for vanskelig for deg)

Har selv bestilt varer fra f.eks. rockbottomgolf.com, og hatt varene i hendene mindre enn 48 timer senere (en fordel å bestille med UPS (ikke USPS!) for de leverer selv varene ut i Norge, få de tilsendt på jobb) .

Fantastisk

over 17 år siden

Fantastisk

Har også opplevd problemet til Bulldog en gang jeg prøvde å spare noen 10-kroninger ved å sende med Posten. Det tok 2 uker og endte med at jeg måtte ta en halv fridag på jobben og dra til postterminalen på Alnabru og hente pakken selv. Bare selve hentinga tok nesten 2 timer med venting, utfylling av papirer i en luke, venting, betale i en annen luke, venting, og deretter få pakken utlevert i en tredje luke inkludert en evighet med venting mens en forvirret afrikaner lette etter pakken på lageret i en halv time. UNNGÅ POSTEN.
Nå sist brukte jeg FedEx, og 40 timer er en respektabel tid fra Illinois.

Hva angår "Fantasi" sitt sure innlegg så er han antageligvis pro....

Fantasi

over 17 år siden

Fantasi

Jepp, jeg er pro. Regner med at mange ville tatt timer hos meg, med 19 i handicap.

Så heldig du er som får slik spesialbehandling når du bestiller på nettet. Jeg har selv bestilt fra både TGW, Golfsmith, Edwin Watts og 3balls, og har aldri fått varene tidligere enn fem virkedager, selv om jeg har bestilt ekspressfrakt. Bestilte senest nå på torsdag noen varer fra Rockbottomgolf, så de bør med andre ord komme i morgen da?

Vet ikke hvilket motiv du har for å hevde at du får varene så tidlig, men noen må jo bare legge på litt...

Zap

over 17 år siden

Zap

25% mva av oppgitt verdi på pakka+frakt. I tillegg kommer et fortollingsgebyr. Om det er UPS som benyttes, så ringer de deg når pakken har ankommet norge/sverige og du må oppgi kortinformasjon for betaling av mva. En dag eller to senere får du pakken levert på døra.

LOL

over 17 år siden

LOL

Til Fantasi - lenge sia du fikk deg noe...?

Fantasi

over 17 år siden

Fantasi

Blir det levert fortere hvis man nylig har fått seg noe?

Fantastisk

over 17 år siden

Fantastisk

Ja det hjelper ihvertfalll på humøret å få seg noe. En grunn mindre til å være sur.....
Jeg har ikke noe "motiv" for å hevde at jeg fikk varene så raskt annet enn at jeg ble glad for å slippe å vente og imponert over den korte tiden. Det gikk bare smack smack smack.
Jeg bestiller fra USA flere ganger i året, og som du sier tar det vanligvis 3-5 virkedager.

Billigo

over 17 år siden

Billigo

Ikke kjøp golf utstyr!!!!!!!!!! Stjel det fra folk som setter baggen sin ut av syne, det er best!!!!!!! Spare, spare , spare, kose ,kose, kose!

PGA

over 17 år siden

PGA

Et spm til du/dere som har bestillt fra TGW.
Har bestillt for første gang fra TGW i dag, og de ber om "a copy of the credit card statement with the name and address of the customer the order is being billed to on file".

HVA er det jeg skal sende til de? Enkkler å be om hjelp enn å sende feil!

Takknemlig for raskt svar da ordren står på hold!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her