Merethe
Himmelens sluser åpnet seg og vinden sørget for at regnet traff meg horisontalt rett i fjeset. Mannen min hoppet av, mens jeg sta fortsatte ferden. Halvveis famlend i blinde, hørte jeg noen rope på meg.
En person hadde grunnet masse vann, mistet sin dyrbare driver fra tee og rett i et vannhinder. Kjedelig situasjon. Der lå berthaen til over 3000 og duppet bedagelig i vannskorpa.
Gode råd ble øyeblikklig dyre......hva gjør vi nå? Jeg foreslo å hente en rake fra nærmeste bunker for å prøve å fiske ho bertha inn på smulere vann.
Jenta lot seg ikke lure. Hun nøt stillhetens øyeblikk, og den småhissig skravlingen til to oppgitte personene, som syntes det var for galt å overlate henne til seg selv... siden hun var så dyr.
Sannelig, sannelig sier jeg eder, der stod det plutselig en mann rett foran oss. Han stod der som en bønn sendt til himmelen, og levert til oss, rett fra bibelens først mosebok.
Som vanlig var ikke denne mannen handligslammet. Han hentet en stor stein fra nærmeste røys og kastet den i vannet. Det forårsaket en liten tsunami. Bertha ble overrasket over denne vendingen, og måtte motstrebende følge floden mot land.
Eieren var lynkjapp til å få av seg golfskoene og vasset modig ut på en myrliknende sandbankfor å snappet sin kjære til seg. Bertha fikk et kyss og vi fikk en takk for fysisk og psykisk støtte.
Snipp, snapp.....doc - gjennoppliving trengtes heldigvis ikke!
PS: Det kan vel ikke bare være oss som opplever og ser det komi - tragiske i situasjoner. De må jo utspinne seg daglig på golfbaner rundt i verden. Hvem har ikke blitt frastjålet bagen av f.eks en ape o.l. :-)
Kom igjen!!!