Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dama som forlot sin eier

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Siden doc lettere ironisk oppfordret meg til å skrive litt mer om oss to, kom jeg til å tenke på en tragi - komisk situasjon som utspant seg for en stund siden.

Himmelens sluser åpnet seg og vinden sørget for at regnet traff meg horisontalt rett i fjeset. Mannen min hoppet av, mens jeg sta fortsatte ferden. Halvveis famlend i blinde, hørte jeg noen rope på meg.

En person hadde grunnet masse vann, mistet sin dyrbare driver fra tee og rett i et vannhinder. Kjedelig situasjon. Der lå berthaen til over 3000 og duppet bedagelig i vannskorpa.

Gode råd ble øyeblikklig dyre......hva gjør vi nå? Jeg foreslo å hente en rake fra nærmeste bunker for å prøve å fiske ho bertha inn på smulere vann.

Jenta lot seg ikke lure. Hun nøt stillhetens øyeblikk, og den småhissig skravlingen til to oppgitte personene, som syntes det var for galt å overlate henne til seg selv... siden hun var så dyr.

Sannelig, sannelig sier jeg eder, der stod det plutselig en mann rett foran oss. Han stod der som en bønn sendt til himmelen, og levert til oss, rett fra bibelens først mosebok.

Som vanlig var ikke denne mannen handligslammet. Han hentet en stor stein fra nærmeste røys og kastet den i vannet. Det forårsaket en liten tsunami. Bertha ble overrasket over denne vendingen, og måtte motstrebende følge floden mot land.

Eieren var lynkjapp til å få av seg golfskoene og vasset modig ut på en myrliknende sandbankfor å snappet sin kjære til seg. Bertha fikk et kyss og vi fikk en takk for fysisk og psykisk støtte.

Snipp, snapp.....doc - gjennoppliving trengtes heldigvis ikke!

PS: Det kan vel ikke bare være oss som opplever og ser det komi - tragiske i situasjoner. De må jo utspinne seg daglig på golfbaner rundt i verden. Hvem har ikke blitt frastjålet bagen av f.eks en ape o.l. :-)

Kom igjen!!!

doc

over 17 år siden

doc

jo denne: rasende mann kaster hele baggen uti dammen, går mot parkeringsplassen, bråsnur, vasser uti dammen , fisker opp baggen, tar ut bilnøklene, kaster pånytt baggen uti og går så igjen hastig mot parkeringsplassen. Il temperamento gigante! Overlevde - tror jeg.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

He, he....Det finnes "nye" folk, men sjeldent nye vitser, doc.

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Den opplevde du vel på kino, doc

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Nei Dilter, temaet og forløpet er helt sant, men jeg har jo lagt inn noen tilsomme bibelske effekter.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Oi, leste litt for slurvete og fort Dilter, denne var adressert til doc og ikke meg :-)

Ludo Er Artig

over 17 år siden

Ludo Er Artig

Lang historie kort...
Var en person i klubben min som kastet hele golfbagen i vannhinderet, kom å fisket den opp dagen etter...tidlig om morgenen.

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Man har da sett Selskapsresan.

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

http://www.youtube.com/watch?v=Kfp3qDltUrI

WiBo

over 17 år siden

WiBo

http://www.golf.com/golf/video/article/0,28224,1720077,00.html

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Lite kult. Kasta hele baggen i vannhindret faktiskt.
Skulle jeg likt å sett live.

Jarle

over 17 år siden

Jarle

Må vel innrømme at det kortsluttet for meg et par sekunder også en gang i fjord høst.... et grusomt andreslag på hull 10 på Larvik fikk meg til å lukke øynene og kaste den nye hybrid kølla 5 meter bak meg... Var ikke like tøff i trynet da jeg snudd meg og kun så skaftet stikke opp av vannflata godt ute i vannhindret:)

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Spilte med noen kompiser i Spania, og en av gutta spilte med et lånt sett. Hadde en fin drive på førsteslaget, og så vel for seg et bra andreslag inn på green - men dengang ei. Toppet ballen, og gikk rett i vannhinderet. Ble så forbannet at han kylte kølla mot bagen - et "knekk" hørtes - og han fikk et forklaringsbehov når køllene skulle leveres tilbake til eier med et 8-er jern i to deler.....

Unødvendig å si at vi andre hadde problemer med å slutte og le.....

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Kan tenke det var litt av en bag denne personen fisket opp dagen derpå, Ludo Er Artig :-) ... .Ingen andre ville ha dette søppelet (?) i løpet av dagen....knis.

Bagen så vel ut som ett vasstrukket 10-manns-telt, men selv det usleste syn, kan ha noe dyrbart og fint på innsiden.

Ikke la dere lure av utseende folkens, i og med denne personen listet seg stillt på tå, for å fiske opp "dette" dagen etter, var det vel verdt bryet ;-)

Badday

over 17 år siden

Badday

How to make a bad day worse:

Min kollega Svein fra Grimstad og jeg spillte turneringe sammen for 4-5 år siden et stede i Frankrike. Siden vi begge var nordmenn ble vi satt i samme ball sammen med to middelaldrende lokale franskmenn. 11-handicapperen Svein hadde imidlertid en dårlig dag til han å være, og bommet på 2 halvmetersputter på rad. Han ble så forbanna at han først banka putteren i bakken så hardt at den bøyde seg i halsen. Så ble han enda mer forbannet fordi putteren var ubrukelig og smalt den i bagen i villt sinne.
Baggen fikk en stor flenge, stålskaftet til 8-jernet ble bøyd på midten og grafittskaftet på 3-wooden ble splintret. Og enda verre vart det når han sparka til hjulet på tralla så plasten sprakk og hjulet falt av.
Han måtte dermed spille de 4 siste hullen drassende på en stroppeløs tung staffbag. Restene av tralla hentet han etter at turneringen var ferdig og banen var tømt for folk.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Megaslice: Oi, her får vi noe å ta lærdom av folkens. Hva med en tube sterk lim i lomma? Med litt nevenyttighet kunne han kanskje vært så heldig å slippe å stå skamfull og rødblussende, da han skulle levere bagen tilbake.

Han kunne i motsatt fall kjekket seg litt, og gikk de euroene kølla var verd i "driks". Eier ville da nok blitt så glad at neste leie-bruker fikk skylda......slemt tenkt..... men dere andre fikk vel tørket av gliset i en fart, tenker jeg :-)

Ellers "en god latter forlenger livet" - sitat fra en ukjent bargjest -

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Jøss, det var iltre gutten sin det, denne kameraten din, Badday :-) Jeg syntes synd både på greenen og putteren, etter første raserianfall.

Etter denne turmutlen fikk også både bagen, åtterjernet og treer-wooden og talle-hjulet, skikkelig juling.

Nesten tatt som fra en Donald-film, så jeg tipper at selv de pertentlige franskmennene måtte slite for ikke flire, eller vise en smule positiv entuiasme.

Stakkars uskyldig utstyr, spør du meg :-)

Jarle: Kortslutninger er ille, spesielt om en plutselig oppdager at hybriden befinner seg fem meter bak(?)......i et ent vannhinder:-)

Tipper at trynet slettes ikke var like tøft, men du var vel kar for å redde "jenta"di ?

Ann-Magritt_ Merethe Falgber

over 17 år siden

Ann-Magritt_ Merethe Falgber

Det var i de dulgte dage da et uekt barn var og nix null verdt, ble det en liten jente født. Hun vokste seg stor og sterkere en de fleste menn. I tillegg fikk hun en gudsgave, en praktfull hårmanke som sendt fra gud.

Hun ble vel gift med en rik odelgutt, som begynte og bli tynn i håret. Litt sjalu, begynte han å bruke Ann-Magtitts hårnett, for å holde hentesveisen på plass og sikre seg mot uønskede flyvende golfballer.

En dag ble de to arme passert av en firerbande med en dame i spissen. Kvinnen bar en paraply, denne hektet seg opp i odelsguttens hårnett, som måpende bivånet denne hendelsen.

Han stotret forlegent til sin kjære fru: Der hopper ditt nye hårnett lystig avsted, min elskede.

Unnskyld!! Jeg ville så gjerne, kjære, men min ydmykhet forhindret meg i å konversere kvinnen med paraplyen på et høvelig vis.

Mannens dillemma.....?

eksen

over 17 år siden

eksen

I ettertid litt flaut, men likevel, god tidsbetaling. Stod på tee foran et vanskelig par 5 hull. Litt slice eller hook, så ville det kjøret nesten være løpt.
Dro fram med driveren og pegget fint opp. Nu.. tenkte jeg og klemte til alt jeg var god for. Ballen fløy både langt og rett frem, men det gjorde ikke køllehodet.
Etter en seilas på omtrent 15 meter, landet det i et ganske stort og dypt vannhinder. Jeg ble stående i gjen med skafet i hendene å banne inderlig. Vel hva gjør man nå?
Siden det bare var meg og en bekjent tilstede på banen der og da, bestemte jeg meg for å kaste tøyet - bare i trusa kastet jeg meg ut i det kalde vannet og fikk hentet verdisaken.
T-sjorta ble benyttet for å prøve å tørke den våte kalde skrotten. Mens jeg stod der omtrent naken kom plutselig en flight på to damer og en mann tilsyne rett over bakkeåsen.
Vennen min lo, litt flau på mine vegne, mens jeg stotret fram noe om køllehodet som forsvant. "Hvilket køllehodet" flire en av damene mens de andre hånlo.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her