Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

US Open

Cavalier

over 21 år siden

Cavalier

Etter Garcias imponerende sisterunde og seier i Buick Classic i går er det klart for US Open til helgen! Personlig holder jeg en knapp på at dette blir Tiger Woods "comeback", synes de siste turneringene har vært positive. Shinnecock Hills er også en bane med mange relativt korte hull i US Open sammenheng hvor Tiger slår 3-wood eller 2-jern. Det betyr at det er muligheter for at vi ser han i fairway etter utslagene nå og da, noe som er ekstremt viktig i US Open hvor banen er satt opp til par som vinnerscore. Dessuten er områdene rundt greenene klipt relativt mye ned, det betyr at Tiger kan bomme noe og redde seg inn på verdens beste nærspill.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

det blir uansett en fantastisk US Open, med Woods, Els, Couples, Singh, Garcia i godt slag, Mickelson, Goosen, Love III og et par til som rutinerte utfordrere - legger man så til Jakobson, Casey, Poulter, Luke Donald og ikke minst Justin Rose som Europas unge outsidere så kan det bli en strålende helg !!!

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Mitt tips til vinner denne gang er:

Fred Funk!

JL

over 21 år siden

JL

Enig med Cavalier. Dette blir Tigers etterlengtede No. 1 igjen!!

Bruno A.

over 21 år siden

Bruno A.

Skal jeg tippe én spiller, blir det Garcia.

SB

over 21 år siden

SB

Ut i fra det jeg har sett av bilder av banen kan den minne sterkt om en en Skotsk links-bane, med hensyn til åpenhet, vegitasjon, utforming etc. Stemmer dette?
I så fall kan det jo favorisere de spillerene som har erfaring fra europatouren.
Jeg tipper Els.

Kingswing

over 21 år siden

Kingswing

Tipper Fred Couples vinner jeg gitt.

Rosinbollen

over 21 år siden

Rosinbollen

Denne banen er veldig forskjellig fra de typiske parkbanene som Woods Els Garcia Mickelson Sing Couples Love Jakobson & Co liker seg på.

Derimot finnes det sikkert en del outsidere som vil blande seg inn i teten, høyst sannsynlig vil vi finne Harrington i spissen for en gjeng gode briter skotter og irer, samt en og annen helt ukjent stakkar som detter av lasset siste eller nest siste dagen.

Dette blir en kamp mellom de som ligger langt oppe på GIR statistikken.

Pål

over 21 år siden

Pål

går dette på viasat sport. evt når?

SB

over 21 år siden

SB

http://www.sport.viasat.no/index.phtml?nav=&page_type=document&document=31342

Sendetider:
Torsdag 17. juni klokken 21.30: Direkte – dag 1.
Fredag 18. juni klokken 21.30: Direkte – dag 2.
Lørdag 19. juni klokken 21.00: Direkte – dag 3.
Søndag 20. juni klokken 22.00: Direkte – dag 4.

Cavalier

over 21 år siden

Cavalier

Da er vi i gang og David Duval begynte faktisk med en birdie! Morsomt om han kunne klare cuten.

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Cavalier: Spørs vel det nå etter to doble bogies og en bogie på rappen.
Men vi kan jo alltids håpe.

Thomas Bjørn startet med en dobbel ser jeg.

Av favorittene har:
Tiger Woods startet på -1 etter 6, uten bogies.
Sergio Garcia startet på par etter 8 med to bogies og to birdies.
Jim Furyk startet med to birdier, men har så to bogies og par etter 6.
Ernie Els var 3 over etter 3, 2 over etter 5

Mange har ikke startet ennå.

Cavalier

over 21 år siden

Cavalier

David Duval endte som ventet langt over par (+13), og en delt sisteplass.

Tiger woods kom inn på 72 etter 1 birdie og 3 bogeys. Garcia er også i klubbhuset på +2.

Ellers har Phil Mickelson åpnet en under etter seks, ingenting hadde vært morsommere enn at lefty tok sin andre major!!

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Mange gode spillere i trøbbel. Tipper at cut'en kommer til å gå på pluss 2 om ikke enda høyere. Tror banen er ganske ond....

Cavalier

over 21 år siden

Cavalier

Tror cuten går høyere enn +2, i dag har det vært glimrende spilleforhold (les: lite vind) med muligheter til å score lavt på Shinnecock. Overraskende mange på rødt i dag så langt. Kan eksempelvis nevne at det etter første runden 1986 (US Open på Shinnecock) kun var en spiller under par 70 første dagen. I majorer går cuten på 10-slag etter lederen, tipper den vil gå 4-5 over par.

Rosinbollen: Hvor skal du finne en gjeng gode briter?

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Mickie, Leftie, Phillie... er -2 etter 15, Singh -2 etter 14. Best av favorittene så langt. Ernie, Tiger og Sergio klatrer nok men hvor langt?

Jeg tror fortsatt Fred Funk kan gå hele veien på en slik bane, han var -3 etter 14 men fikk en uheldig dobbel og en bogie på slutten.

Cavalier

over 21 år siden

Cavalier

Ingen er hektet av på +2 i US Open sammenheng, verken Garcia, Campbell eller Woods. Men det er dog ikke tvil om at disse spillerene burde vært flere slag lavere. Det er først og fremst vind som kan føre til problemer på Shinnecock og i går var den så godt som fraværende.

Vi får bare håpe at det blåser opp og at scorene blir høyere, US Open skal vinnes rundt par, ikke 10 under!

Mickelson imponerer av favorittene på -2, to birdier og resten par (Beste spiller som ikke har vunnet alle fire majors)

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Nå skal det snart avgjøres! Gleder meg villt til å se Els og Goosen i samme ball. Hvem vinner? Fred Funk er nærmere toppen enn noensinne og er med fremdeles!

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

Cavalier,

I don't think any course should be tricked up to just bring scores down. The design should be left to fight with the players. The greens were getting too dry because they were cut twice and then rolled which made certain greens nearly unplayable. Luckily for the USGA the wind didn't pick up as much as it was predicted to.

The USGA is obsessed with the score way too often.

When one of the greates courses in the world designed by one of the greatest architects in the world it should be played as such.

Brian

Cavalier

over 21 år siden

Cavalier

Brian,

Er i all hovedsak enig med deg og i dag ble det litt for vanskelig. Men allikevel, US Open skal være tøft og banene skal settes opp til vinnerscore i nærheten av par. Er nok av turneringer som vinnes 10-20 under. Kunne ikke bedt om en bedre avslutning hvor Mickelsons treputt avgjorde.

Når det gjelder greenene har du rett, her ble jo også for eksempel hull 7 vannet kontinuerlig i dag for å gjøre det litt lettere (Akkurat når det gjelder greenen på hull 7 er den meget vanskelig å treffe selv om greenene hadde vært betraktelig tregere også). Dette ble også vannet på hull 9 da det ble for tørt og raskt. Men se på Goosen, fantastiskt putting som sikret han US Open igjen.

Retief

over 21 år siden

Retief

Go 5-Put-Phil!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her