Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Slå venstre, putte høyre?

Tuv

over 21 år siden

Tuv

Finnes det grunner for å ikke gjøre dette?

Jeg spiller links, men på puttinga synes jeg det er like lett å putte høyre, og siden jeg bare har tilgang til høyreputter så blir det det enkleste.

Er dette dumt? Bør jeg skaffe meg venstreputter selv om jeg synes høyreputtinga går bra?

Tuv

over 21 år siden

Tuv

ingen som har noen meninger her?

Linksspiller

over 21 år siden

Linksspiller

Hallo.

Det spiller ingen rolle om du putter den ene eller andre veien,det viktige med putten,er at den går i hullet. Om du så står på hodet og putter i vinkel og dette kjennes best ut for deg skal du gjøre det(forutsatt at det er lov da).Det eneste jeg kan gi som råd er prøv deg fram!!
Bruk fantasien!!

Mvh Linksspiller.

Mozern

over 21 år siden

Mozern

Jeg har spilt venstre og puttet høyre i mer enn ti år uten andre erfaringer enn at sånn rundt sjette hullet bemerker folk jeg ikke tidligere har spilt med: 'Nå ser hva det er for noe, du slår venstre og putter høyre...'

Et problem er jo at utvalget høyre-puttere er så mye større, så det er lett å kjøpe ny putter når puttene plutselig slutter å gå i ;)) - jeg har spart mye penger på å spille kjeivhendt, impulskjøp er ikke så lett.

Jeg er høyrehendt, og spiller golf kjeivhendt fordi jeg spilte bandy fra "gæerne si'a"

Ikke alle kommenterer

over 21 år siden

Ikke alle kommenterer

"MOZERN" I vår ball tok du det selv opp på runde 2. Du syntes det var rart at vi ikke hadde spurt.

Jeg kan ihvertfall bekrefte at det fungerer bra for mozern. Så kjør på med det som føles naturlig og bra

Gurk

over 21 år siden

Gurk

ca 95% av oss har høyre øye som det dominante, dvs mesterøye. Alle som har vært i militæret vet hva jeg snakker om. Smal sak å finne ut uansett. Jeg som spiller høyre har da en liten ulempe ettersom jeg får nesa i veien for mitt høyre øye når jeg ser mot hullet, med hodet stående over ballen. For å se hullet med mitt høyre øye, hvilket jeg instinktivt vil gjøre, har skulderne lett for å bli "åpne". Hvis det skjer, ville det kunne være en fordel å putte andre veien, dersom en ikke er bevisst på dette og gjør visse forhåndsregler.

Freddie

over 21 år siden

Freddie

Jeg spiller venstre, gjør mer eller mindre alt med venstre, har dominant venstre øye og lurer på om jeg skal begynne å putte høyre, teste litt ihvertfall.

DP

over 21 år siden

DP

Ja putting og chipping går jo mest på følelse. Jeg putter og chipper f.eks. med omvendt grep, alltså venstre hånd under høyre hånd og dessuten med noen centimeters avstand mellom hendene, ikke for at mange andre gjør det, men fordi det føles best for meg for å få håndleddene stabile.

Ellers spiller jeg relativt normalt med vanlige slag.

Inressant det Gurk sier med mesterøye, har ikke tenkt på at det kan være anledningen til at noen velger å spille motsatt dersom en ser med venstre øye dominant, intressant!

dp

over 21 år siden

dp

Se bare på proffene, Vijay Singh, Mark Calcavecchia og Chris DiMarco (nothing can stop the CLAW!!!!!) :-) f.eks. de putter jo ikke akkurat etter regelboka, men de er jo bland de beste i verden allikevel!

Har også prøvd DiMarcos Claw-grip eller psycho-grip som det også kalles og det føltes ganske bra det med. Det er jo så individuellt.

Se gjerne

http://www.golfdigest.com/instruction/index.ssf?/instruction/gd200107weirdworks.html

Larsen

over 21 år siden

Larsen

Gå til en pro og hør hva han/hun sier da, dere bir sikkert enige om noe som er bra for deg...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her