Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hakadal GK

......

over 17 år siden

......

Noen som vet noe angående forhold og eventuelt baneåpning her?

Steinar

over 17 år siden

Steinar

Se hjemmesidene deres. http://www.hakadalgolf.no/bane.asp?avd=3&page=publish&pt=news&nid=4804

Klark

over 17 år siden

Klark

Har hørt at greenene er fullstendig ødelagt og de må spille på vintergreener ut juni.

Ikke stedet å leie spillerett i år med andre ord

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Væravhengig, mellom 3 og 6 uker fra 30/4. Da skal alt være ferdig sådd.

Jeg håper på varmt vær. Surt å oppleve dette i år igjen, men fint lite å gjøre med dette.

Gleder meg stort uansett til baneåpning.

I morgen er det Nes...FOOOOOOOORE!!!!!

Golfer i Nittedal

over 17 år siden

Golfer i Nittedal

Hei.
Dette er jo skandale. Rett og slett.

Simen fulland

over 17 år siden

Simen fulland

Skandale? Vil heller si pokkers uflaks....

Vinteren i Hakadal var ekstrem. Ingen tele i bakken. Veldig vekslende vær hele tiden. Alt fra snø og kulde en uke til regn og mildvær den neste.

Etterfulgt av kulde og massiv isdannelse. Så mildt igjen med optining, deretter snø og kulde , så regn osv osv.

Gresstypen vi hadde på greenene tålte rett og slett ikke disse vær variasjonene.

Hakadal har tatt konsekvensen av dette og har nå resådd alle greenene med en gresstype som er mer resitent mot is.

Jeg krysser fingrene og håper på varm mai slik at det gror godt :-)

:-)

over 17 år siden

:-)

Jeg var en tur på rangen til Haga i begynnelsen av uken, jeg gikk en tur på banen for å titte litt. Der var greenene fine, men fairwayene så døde ut. Ingen tegn til vekst utenom på ett hull. Det var knusktørt og helt brunt.

Jeg gikk in på sidene til Haga og der ble det forklart at årsaken var stort sett det samme som på Hakadal. Forferdelig ugunstig vinter.

Det jeg ikke forstår er hvorfor roughen er grønn og fin, og på Grini som ligger 500 meter fra Haga er forholdene supre. Jeg har heller aldri hørt om at gressplenen som folk har i hagene sine dør i løpet av vinteren.

Alle vet jo at i hagen skal man skal la gresset få litt lengde før vinteren setter inn, dette gjelder kanskje også fairwayene, men da må jo banen stenge litt tidligere.

Greenene er mer forståelig, og det er et par baner som får gjennomgå hver vinter, denne gangen var det tydeligvis Hakadal sin tur. Dette er noe å tenke på før man krever greenkeeperen sparket.

Det at en bane dør og den som ligger ved siden av er tipp topp forstår jeg ikke, det må finnes en forklaring. Kanskje er det grunnarbeidet som er slurvet med?

Niblick

over 17 år siden

Niblick

Simen,

What grass type have they chosen now?

:~(

over 17 år siden

Hvorfor må banen stenge tidligere for at gresset på fairway skal gro lengere ?? Er vel bare å spille på litt langt gress på slutten av året.

Bakk

over 17 år siden

Bakk

Hvis de stenger veldig tidlig og åpner sent kan det være perfekte forhold tredje helgen i august. Virker som det er viktigere å ha perfekt bane en kort periode isteden for ok bane hele sesongen...

Vi leser og hører jo så mye om at de milde vintrene ødelegger banenen, men det er jo sånn de har det i Scotland. Ja ikke vet jeg, men det er alltid mye værre her enn alle andre steder .

over 17 år siden

Du kan da ikke sammenligne vinteren på østlandet med vinteren i Skottland. Hvor lite kunnskap har du egentlig. Skottlands høyeste fjell (Ben Nevis) er omtrent like snøsikkert som Larvik.

Men til din informasjon så stenger mange baner i Skottland selv om de er spillbare hele vinteren.

Skotsk klima er sammnelignbart med klimaet på Jæren, og der er det ingen som klager over stengte baner.

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Hi Niblick :-)

Our greens had a mix of Rødsvingel/Engkvein and 15 % krypkvein. The krypkvein grass made it through the vinter almost without damage. The Rødsvingel/Engkvein part of the greens got severly damaged.

So if i have understood the info on our website correctly they went for krypkvein when reseeding the greens.

"Bakk", tviler på at det ofte er 20 kalde i perioder i Scottland. Det er ganske vanlig i Hakadal, særlig om natten....

Bakk

over 17 år siden

Bakk

Da får det bare bli en ødelagt bane hver vår, kort sesong og null mer klaging. Tydeligvis er banen bygget på feil sted.

Til Bakk

over 17 år siden

Til Bakk

Har dama di mensen eller får du deg ikke dame ?

Zodiac

over 17 år siden

Zodiac

Mensen har da aldri vært noen hindring?....

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Vi glemmer så jævlig fort. I fjor var det vel stort sett perfekte forhold helt fra start av nord for Oslo. I år er det noen som har knallforhold mens andre sliter. Neste år kan det være helt motsatt.

Men generelt sier det vel seg selv at jo hardere vinter man har, jo større er sjansen for problemer på våren. Uten at det betyr at man nødvendigvis får dem...

bærum

over 17 år siden

bærum

Var innom rangen på Bærum i dag og banen så nesten død ut.. håper det fine været gjør noe med det fremover.

Niblick

over 17 år siden

Niblick

Not to rub salt in the wounds of the golf course but Jeremy Pern wanted krypvein (creeping bent) in the greens but was voted down by the constructor and the owner.

Simen Fulland

over 17 år siden

Simen Fulland

Better later than never Niblick ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her