Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nes åpner onsdag !!

Scoopy

over 17 år siden

Scoopy

Onsdag 23. april kl.1200 åpnes 18 hulls banen for spill. Booking på golfbox. Proshop åpner onsdag klokken 1100. Flotte forhold ! Greenene har greid seg helt uten skader i vinter !!

Koll

over 17 år siden

Koll

Flott. Nes er min favorittbane på Østlandet. Du kan se hele banen fra 1.tee (bortsett fra deler av hull 18). Meget korte avstander mellom hullene. Hull 10 er kanskje Norges fineste golfhull.
Nes er en nytelse å spille, ihvertfall for meg. Det er nok av kronglete og trange skogsbaner i Norge. Nes er en åpen parkbane, slik golfbaner skal være. Men lavhandicapere synes vel den er for lett og flat og kjedelig?

Tatoo

over 17 år siden

Tatoo

Hull 10 er forsåvidt et fint hull, men greenen ødelegger alt. Med den hellingen er det begrenset hvor raske greenene kan være..

Koll

over 17 år siden

Koll

Spilte Nes i går. Fantastiske greener! Utrolig at det går an så tidlig i sesongen; hvordan får de det til? Flaks eller dyktighet? Nå ligger alle atten greenene der som fløyelstepper, helt jevne og uten flekker og hull. Gratulerer!
Ta en tur, alle dere som lengter etter baneåpning. Det er nå bare 45 minutter med bil fra Oslo sentrum (ny motorvei på langt strekk mot Vormsund)

Anders

over 17 år siden

Anders

Hmmm, atten greener med fløyelstepper, helt jevne, uten flekker og hull(??) Nesten verdt turen for å prøve... hehe. Beklager, Koll, klarte ikke å dy meg...

Monnee

over 17 år siden

Monnee

Morsomt at det ikke er hull ja! Må man plukke opp ballen når man har brukte alle slagene da?? Blir ikke mye poeng på den runden :D

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Spilte Nes i dag, og kan bekrefte at Koll har helt rett, tette fine greener med grei hastighet.

Litt isbrann på noen fairwayer, men strålende forhold for årstiden.

Anbefales!

Northwood_dk

over 17 år siden

Northwood_dk

Jeg er helt enig.

Spilte Nes i går ettermiddag på 2t 35m. Meget flotte greener (med hull) selv om de var lidt lange. Tørt og fint på nesten alle fairway. Det bliver en tur mer i helgen.

Nes

over 17 år siden

Nes

Enig med Koll i at 10'n er artig. men personlig liker jeg 14 best, Lykkes du med andreslaget og får ballen til å bite på greenen så er lykken i boks.
Gleder meg til ny tur i morgen.

TJ

over 17 år siden

TJ

33 poeng på Nes i dag. Imponerende gode greener til å være 26. april. Ta turen!

Flaut

over 17 år siden

Flaut

men jeg vet ikke hvordan men booker seg inn på golfbox. Er det noen som har bry til lettfattelig å forklare hvordan jeg kan gjøre dette?

Scoopy

over 17 år siden

Scoopy

"Flaut": Du kan selvfølgelig ringe 63 91 20 30 og booke tid.
Brukernavn og passord til Golfbox får du fra din hjemmeklubb. Når du kommer inn i Golfbox velger du "Starttid bestilling" under fanen "Min Golfbox". Når du kommer inn på neste side følger du bare guiden øverst i vinduet som leder deg gjennom starttid bestillingen !! Lykke til !!

Jan arne tarne

over 17 år siden

Jan arne tarne

Nes i april/mai er lett. Det er kun roughen (og til tider vanvittige pinneplasseringer) som er utfordringen på Nes. Bør være mulig for de fleste å komme over skammegrensa (30 poeng) da, tross at det er april. Gleder meg til å få årets første 18-hulls unnagjort:)

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Nes har (spesielt fra back tee) en del rimelige lange par 4. Det krever sitt det også.

Enkelte av greenene er også vanskelige om man legger seg på feil side.

I tillegg er det nesten alltid en god del vind på Nes.

Det som gjør Nes "lett", er at vi stort sett har det som gutta på touren. Vi har nesten alltid en ball i spill.....

Nes medl

over 17 år siden

Nes medl

Vind????
Det blåser aldri på Østlandet- sett i forhold til de andre landsdelene.
Skjelden du behøver å ta hensyn til vinden.-
Rugh er ikke noe problem hverken vår eller sommer.
Problemet er meg og min slice.

Velkommen til oss. Kjempeforhold.

heh?

over 17 år siden

heh?

Simen: Hva gjøre en bane "Lett" når man har 10 i hcp? Legger seg på feil side... hvor mange ganger "legger" du ballen der du vil på green? har selv 9 i hcp og føler ikke helt med din "presisjon"

Buck Cherry

over 17 år siden

Buck Cherry

Det hender da at ballen går dit du tror du slår

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

"heh", jeg legger alt for sjelden ballen der jeg vil på greenen (hvis jeg treffer den i det hele tatt...). Men jeg prøver å legge meg på riktig side hvis jeg vet at greenen heller kraftig.

F.eks green 10 på Nes.

Som Buck Cherry sier så hender det jo at det går som planlagt også da ;-)

Forøvrig tenkte jeg generelt og ikke utifra egne ferdigheter.

Vind?

over 17 år siden

Vind?

Når man må bruke 2-3 køller mer eller mindre er det ganske ok med pust i lufta. Klart vi har vind på østlandet også. Men kanskje dere tøffe på vestlandet ikke kaller det vind hvis man ikke må klubbe opp med 5 køller :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her