Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Grafitt eller jern??

morten

over 21 år siden

morten

Skal kjøpe mitt første golfsett og lurer på om jeg skal kjøpe grafitt eller jern-skaft på køllene? Har slått endel med grafitt og synes det fungerer bra. Uansett kommer jeg ikke til å kjøpe noe fancy helsett i første omgang, men lurer likevel på om man kanskje slår mer stabilt med jernkøller?

Noen med erfaringer rundt dette her?

morten

over 21 år siden

morten

jeg så en annen tråd med samme tema først nå (http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=2541). Om noen har noe å føye til så er det bare å komme med det ;-)

Komiker

over 21 år siden

Komiker

Vil bare kort skyte inn at fremfor jern-skaft, tror jeg du bør velge grafitt. Stålskaft, derimot, er en annen sak. ;-)

Er du mellom 15 og 60 år tror jeg nok at stålskaft vil være det beste alternativet for deg, såfremt du ikke har noen ledd- eller muskelsykdommer. Uansett blir det smak og behag.

morten

over 21 år siden

morten

Ja OKi, stål da:)

Jeg endte imidlertid opp med grafittskaft da jeg synes dette var det beste å slå med (selv om jeg er 27år). Jeg prøvde både stål og grafitt av samme merke (Olyo). Får se om jeg kanskje går over til stål etterhvert!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her