Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Denne ukens BJØRNSTAD

Kanskje nå

over 17 år siden

Kanskje nå

Han spiller bra akkurat nå.
Kan vi håpe på en topplassering ?!

http://www.pgatour.com/leaderboards/current/h090/index.html

Jojo

over 17 år siden

Jojo

Gutten slår virkelig fra seg i dag. 4 birdies på 6 hull, synd med bogeyen på hull 5.

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Putteren hans virker plutselig glohet....

Nr. 1

over 17 år siden

Nr. 1

Det hadde smakt med en seier.
HB har jo aldri vunnet noe, bare fått gode plasseringer.

Takras

over 17 år siden

Takras

En Bjørnstad spesial, bogey-dobbelbogey og rett ned i gjørma igjen

Rune.

over 17 år siden

Rune.

men følger opp med birdie!!

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Dette blir nok bra! Kom igjen Henrik...

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Birdie på siste også! Da ligger Henrik i fin posisjon før helgen.

abrakadabra

over 17 år siden

abrakadabra

En Bjørnstad spesial? Hva f... mener du?
Er så jævlig lei sånne som deg. Bjørnstad er vår suverent beste spiller, og så er det hans spesial å drite seg ut? Goosen gikk 81 siste dagen i US OPEN 2005, var det en Goosen spesial?
Tiger gjorde bogey-bogey på 17. og 18. i The Masters 2005, var det en Woods spesial?
Langer misset en putt på én meter for å vinne Ryder Cup i 1993(el 91), var det en Langer spesial?
Greit nok at ikke Henrik kan måle seg med disse, men alle gode golfspillere gjør blunder av og til, Henriks svakhet har vært stabilitet over 4 runder, men å kalle det en spesial når han går +3 på 2 hull, noe som i ditt tilfelle sannsynligvis ville vært karrierebeste, syns jeg er lite treffende.

Er det noen som imponerer meg mindre så er det den andre spilleren vi har der borte, som golf.no skriver side opp og ned om, men som strengt tatt ikke har noen resultater av betydning å vise til.

Ps. Tenker vi heller kaller Henriks bounce-back de siste hullene en Bjørnstad spesial jeg...

hihi

over 17 år siden

hihi

bra skrevet abrakadabra

kurt

over 17 år siden

kurt

enig

cobra

over 17 år siden

cobra

abrakadabra, den sammenligningen du gjør er jo helt bak mål, hvis Goosen hadde gjenntatt 81 slag siste dagen i US open flere ganger, ville dette fort blitt kalt en "Goosen spesial"
HB har spillt 12 runder hittil i år, han har 11 dobbelbogey, en trippelbogey og en kvadruppelbogey. ofte kommer disse sammen med en bogey. når dette skjer så ofte , vil jeg også mene at det ligner på noe man kalle en Bjørnstad spesial.

Tull og tøys abrakadabra

over 17 år siden

Tull og tøys abrakadabra

Og hva er det som gjøre HB til norges suverent beste spiller? Synes ikke hans resultater på NW siste to sesonger er suverent mye bedre enn det Larsen gjør/ har gjort på ET/CL. Finnes det andre mål en score på 18-hulls runder?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Enig i at Bjørnstad har vist best resultater av norske, mannlige golfspillere gjennom tidene, kanskje ikke best akkurat nå. Larsen er bedre per def og ranking.
Men snakk ikke dritt om Morten!, plutselig slår han til

abrakadabra

over 17 år siden

abrakadabra

Hmmm...mulig det var en drøy sammenligning, men ble bare liltt provosert. Er fortsatt natta å kalle det en Bjørnstad spesial. Jeg lette litt på statistikken til PGA/Nationwid, og fant ut at Bjørnstads "bounce-back"(birdie etter en bogey) i fjorårssesongen på Nationwide tilsvarte en 22. plass. I 2006, Bjørnstads sesong på PGA, tilsvarte den en 79. plass. Ikke dårlig det, spesielt ikke med tanke på at spillere som Trevor Immelman, Adam Scott, K.J. Choi og Zack Johnson lå bak han på listen.
Greit at han har 11 dobbelbogeys hittil i år, men sesongen er ung, og statistikken fra hele sesonger gir et tydeligere bilde.

Jeg begrunner mitt synspunkt at HB er norges suverent beste spiller med at han er den eneste norske spilleren av dagens toppspillere som har beholdt kortet på ET år etter år, samt en god kategori. Han har en 2. og en 3. plass som beste, og jeg nekter å tro at han har blitt noe dårligere etter at han dro "over dammen". Han hadde en god sesong på PGA, frem til sommeren ihvertfall.
Til tross for en skuffende sesong ifjor, ser det ut til at årets sesong blir en bedre historie, og jeg vil påstå at Nationwide er ett hakk eller to bedre enn Challengetouren. Bjørnstads siste turnering på ET var i 2005 om jeg ikke husker feil. T18 på Scandinavian Masters, der han slo Larsen ganske greit.
JAL har ikke spilt mange turneringer på ET i år, men har vist flere ganger før at han ikke har nivået inne til beholde kortet.
Det er min betraktning hvertfall...

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Etter -3 i dag ligger han på 10 plass og klar for spill i helgen:-)
Jeg krysser fingrene og håper på topp 3.

Balle Banan

over 17 år siden

Balle Banan

Opp 4 plasser i dag til T9.
Tipper 69 i morra og T6

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Birdie på hull 2. Håper dette går veien! Kun 3 slag unna toppen...

hp

over 17 år siden

hp

Ny birdie herlig.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

To strake birdies før det 6. som er par 5... Oppe på T3 nå og kun to slag bak ledelsen. Heia Henrik!!

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

kanonbra!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Kjipt med bogey på det 8. :-(

hp

over 17 år siden

hp

Sjiiit, det er bare og svare med en birdie.

Mmmm

over 17 år siden

Mmmm

Litt ustabil i dag, spiller som en villmann. Tydelig at han vil til topps. Kan svinge begge veier, men håper det går bra

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Bare som en liten kuriositet, sammenlign første kolonne i resultatlisten med nr 2, dvs. posisjon på pengelisten med plass i turneringen. Det er helt vilt ... f.eks. på ukas PGA turnering ligger nr 9 og 10 på pengelista på 120 plass, mens på 5 og 8 plass ligger det karer fra hhv. 117., 113. og 105. plass på pengelista osv...

http://www.pgatour.com/leaderboards/current/h090/index.html
http://www.pgatour.com/r/leaderboard/index.html

jalleballe

over 17 år siden

jalleballe

haha....slår til med hva da? Hans spilleinntekter det siste året tilsvarer jo et normalt studiestipend...(da snakker jeg ikke om henrik)
Det gjelder å se realiteten i øynene. Noen har talentet, det mentale, og drivet til å bli blant de beste..noen har det ikke.

abrakadabra

over 17 år siden

abrakadabra

Hvor ble det av han som snakket om Henrik spesial?
Bjørnstad hadde 2 bounce-backs idag, det er bra. Må regne med noen bogeys, men en god turnering. Ingen av rundene er over par, og det er bra. Til "tilogtøysabrakadabra": Nei Bjørnstad har ikke imponerende resultater de siste to årene på NW, fordi han ikke spillte NW for 2 år siden, men på PGA-TOUREN, som er mer enn noen av våre andre "elitespillere" kan skryte av...Stille i fjøset nå? HEHE (nei er ikke VIF-fan)

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Veldig bra av Henrik, små marginer skiller opp til toppen.
Lovende ift resten av sesongen!

til abrakadabra

over 17 år siden

til abrakadabra

Hva prater du om, stille i fjøset? Jeg mente bare du ikke hadde grunn til å si at HB er suverent best nå. Bare morsomt om han gjør seg fortjent til tittelen. En t9 på NW er gøy, men heller ikke det sender han suverent foran Larsen som sist ble ca 25 på ET. Når du kaller ET- spillere for "elitespillere" (i anførselsetegn) avslører du at du ikke har særlig peiling, eller er useriøs.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Henrik rykket opp fra 79.plass til 49.plass på pengelisten,og er virkelig på gang nå tror jeg. Nr.24 har spillt inn dobbelt så mye som Henrik,så det er litt opp. Men flere topp-10 plasseringer og kanskje et par helt i toppen kan gjøre susen,men det blir knalltøft.

abrakadabra

over 17 år siden

abrakadabra

Bare lurer, hvem er ET-spillere?
Vet at Larsen har en dårlig kategori som sikrer han å spille de minst attraktive turneringene. Men er vel strengt tatt ingen andre som spiller på ET, bortsett fra sporadiske Wild-cards i ny og ne.
Bjørnstad spilte fast på ET i flere år på rad, og bare fordi han hadde en svak sesong ifjor betyr ikke det at JAL er bedre. Man må se på det i en litt sammenheng. Greit at verdensrankingen tar utgangspunkt i de siste to årene, men husk at Bjørnstad hadde en lang pause i fjor. Det er etter min mening ingen tvil om hvem som er best, men da verdensrankningen ikke er er noe særlig troverdig lenger ned i systemet blir jo dette noe subjektivt. Det er ihvertfall liten tvil om hvem av de som har de beste toppnivået. T-10 og ensom tet etter ni hull på PGA-touren, tapt omspill mot Olazabal samt en 3. plass på ET levner hvertfall liten tvil om hvem som har det høyeste nivået på golfen sin når formen er inne...Så vidt jeg vet har vel ikke JAL en eneste topp-10 på ET, selv om jeg er noe usikker der.....

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Henrik er i gang med ny turnering. Får håpe på en bra plassering denne uken også. Fin start iallefall: birdie, par,par

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her