Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Cleveland = Profound

Asbjørsen och Moe

over 17 år siden

Asbjørsen och Moe

Kjøpte for kort tid siden en Cleveland VP-5 putter som er vanvittig god.
Så så jeg i siste nummer av Norsk Golf et bilde av Profound's nye Glider putter.
De er jo helt like med identisk siktesystem.
Men Cleveland er unektelig først ute på markedet.
Bernt, har du kopiert Cleveland her, eller har du vist dem putteren din slik at de har kopiert deg ?

http://www.clevelandgolf.com/index.php?&¤t=0&insidefile=club.html&oid=T010:2wie3kavs4an61icp09lv4zo &moid=105&function=display&oidit=T004:e96cmt1ccelx3z3chj9i36zb

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Hei eventyrer:)

I følge 18 månedersreglelen der US patent office ikke offentliggjør søknader før tidligst etter 18 måneder, så skjer det av og til at produsenter kommer ut med produkter som har teknologi som er beskyttet av andre, som i dette tilfellet.

Med andre ord sitter jeg på en patentsøknad som nå er offentliggjort, som ligger svært nær og svært sannsynlig for nær VP-5 modellen til Cleveland. Men i denne sak, er det Cleveland som kan ha et problem, og vi er i dialog med dem kan man si. De er underrettet forholdet og kan nevne at på verdensmessen i Orlando så fjernet de seg fra green etter første dag pga. dette. De holdt seg på stand'en sin fra 2. messedag.

Men inntil søknaden min er godkjent og registrert, hvilket kan ta år, så kan de dure på. Men det koster selvsagt mer for dem jo lengre tid og jo flere antall enheter de selger, men vi får se hvor dette ender.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Glemte presisere at Glider har et mer nøyaktig vindus-system, sensitiviteten og tilbakemelding ved feiloppstilling er bedre på den sammenliknet med VP-5. Ikke så relevant, men dog..........

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Bernt; når får du lagt opp bilder av de nye putterne på Profound sidene? Er litt ivrig på å se (og prøve) :-D

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

De er i produksjon ennå en stund, men de blir lagt inn på profoundputters.com når de er til salgs.

TTT dessverre :)

Tom

over 17 år siden

Tom

Ja. Cleveland puttern er bare ræva og puttern din er SÅÅÅ mye bedere. Og dere kommer sikkert til å tjene millioner av dollar ved å saksøke Cleveland. JAAAA.... bra bruk av penger og tid... Men bevares. Lykke til..

dritt lei!!

over 17 år siden

dritt lei!!

Tom: regner med at nicket ditt er synonymt med innholdet i hodet.
Slutt å bruke energi på å rakke nedpå noen som jobber knallhardt for å lykkes, få heller rompa opp av sofaen å prøv noe selv!!!
Er dritt lei av aller som har bastante meninger om måten Bernt jobber på, regner med at dere har like stort grunlag for å uttale dere som meg, nemlig zero..
Kan dere ikke heller prøve å glede dere over at noen får det til, og heller prøve å glemme at dere selv lever innholdsløse og kjedelige liv!!!

vp-5/pf

over 17 år siden

vp-5/pf

Kjempe innlegg Tom, godt vi ikke har mange av deg, dette har du ikke mye greie på, men hold dumhetene for deg selv heretter er du snill.

På forhånd takk

Hurragutt

over 17 år siden

Hurragutt

Hei Tom, har du magesår ???

Tom

over 17 år siden

Tom

Synd ikke alle får si hva man mener her inne. Hadde vert fint om folk holdt "dumheer" for seg selv. For en fin verden. Neida, bare fint med enda en skryte tråd om Profund. Har jo ingen fra før her.. Nå er det natta, må passe på magesåret..

At det går an

over 17 år siden

At det går an

Forskjellen er at på dette forumet kan du lese skryt av Ping, Scotty, Odyssey, TaylerMade, Callaway t.o.m. Olyo og andre kopimerker uten at noen går helt bananas, men når det gjelder innlegg som har noe med Profound å gjøre så går jo noen helt fra konseptet og er så usaklige at man nesten lurer på om personene bør undersøkes av en Psykolog (og psykologen bør være dyktig).

hoho

over 17 år siden

hoho

http://www.golfplayer.no/golfplayer/Product/AcProduct.aspx?PageId=2&AcpId=PUTTER-PB-SPT01

Uffda

over 17 år siden

Uffda

Synest PowerBilt putteren er penere enn originalen som etter min mening er altfor kantete.
PowerBilt var jo en av de virkelig store golfmerkene frem til midten av 90-tallet.

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

At det går an: Forskjellen er at direktørene i Ping, Scotty, Odyssey etc. ikke skriver og besvarer "kiss ass" spørsmål på denne siden. Det er åpenbart at mange er oppildnet og overinteressert kun for å få Stellanders oppmerksomhet. Og det artige er at Stellander finner dette tilfredsstillende. Det er da man kan lure på hvem som bør gå til psykologen..

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Jeg svarer kun på konkrete ting hva gjelder Profounds teknologi, beskyttelse/patenter og under mitt fulle navn.

Jeg synes i dette tilfellet spørsmålet var godt og svært relevant!!!

Her er en kunde som har kjøpt tilsvarende teknologi på en putter, og han så bildet av Glider-modellen min, altså en våken kar som undret, og jeg svarte.

Mer komplisert er dette ikke barcentrale :)

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Hey, den andre Profound-tråden ble slettet (sensurert)..?

Første gang min yttringsfrihet har blitt krenket, interessant..

Enig med deg Bernt (over)..

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Webmaster:
Jeg mener at her ville det være greit å få en forklaring på hvorfor en tråd forsvinner...? (Vi er ikke så vant til slikt på dette forumet.)

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Hvem ringer webmaster klokka ett på natta? Tipper webmaster har gjort dette på egent initiativ.

Webmaster

over 17 år siden

Webmaster

Den ligger på "pause" :-)
Noen sendte er klage på noe av innholdet og jeg må lese hva det er først. Den kommer kanskje tilbake snart.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Jeg synes Bernt har svart strålende her inne på Scangolf, fint at han ikke "tar av" når misunnelige sjeler prøver å så tvil om drømmen hans.

Keep up the good work Bernt!

Olav

over 17 år siden

Olav

AR har nok litt større integretet enn som så å skrive under anonyme nicknames. Han fokuserer sterkt på dette på Golfsiden.com og han har respekt for Scangolf i tillegg.

Jeg håper denne sandkasse-debatten kan dø snart.

Bernt har svart glimrende de siste månedene og jeg ser ikke noe galt med måten han har opptrådd på her på Scangolf. Helt enig med Fooore.

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Enig med sistnevnte når det gjelder Bernt's svar under eget navn. Det AR hevder er at han også bruker andre nick - også på golfsiden. For oss som følger med vet at det er sant, men kanskje ikke i det omfang AR påstår..
Generelt synes jeg at også AR har vært barnslig i denne debatten, men VÆR SÅ SNILL Bernt: Hold deg til eget navn i den saklige stilen som du kan og hold deg unna Golfsiden! Fokuser på de som vil deg vel og ikke bruk krefter på de du opplever motarbeider deg!

Så et saklige spørsmål: Vet at dere har kontakt med Cleveland , men er Powerbuilt putteren en kopi eller lovlig konkurrent?
Savner en modell med mykere insert på Dark Ace, vurderer du det?
En liten endring bak DA vil gjøre det enkelt å vippe opp ballen . det ville jeg likt...

Integritet

over 17 år siden

Integritet

Sorry Olav

- Integritet er et uttrykk for at informasjon ikke er klusset med, og at informasjonen gjengir de faktiske hendelser og forhold. - def hentet fra Wikipedia.

Ingen forum klusser vel så mye med skrevne ord som Golfsiden og dens "redaktør" når det passer ham. DE diskusjonene kommer ikke av seg selv.

Webmaster

over 17 år siden

Webmaster

Jeg har skrevet før at det er uønskelig med en diskusjon om saken mellom Stellander og Ramnefjell her og at forsøk på å starte nye tråder om dette vil bli fjernet. Grunnen er at jeg ikke ønsker at scangolf skal være en "slagmark" mellom parter som jeg ikke har noen forhold til. De kan holde seg på egne arenaer.

Jeg kan avsløre at begge parter både sender mail og ringer for å påpeke usannheter og/eller usaklige beskyldninger i enkelte innlegg. For å være helt ærlig så gidder jeg ikke å bruke så mye tid som dette tar på å lese igjennom og luke ut slike ting.

Jeg syntes helt ærlig at Bernt har fått mye plass på dette forumet på putteren sin. Det er jo en form for gratis reklame. Jeg skal ikke nekte han å svare på tekniske spørsmål om puttere, men det går ofte langt utover dette.

Når det gjelder beskyldninger om at man skriver under falske nick, kan jeg avsløre følgende:

- Ramnefjell har aldri skrevet et innlegg på dette forumet. Ihvertfall så langt jeg kan se. Da må han i såfall være rimelig utspekulert, noe jeg har et sterkt inntrykk av at han ikke er.

- Det stemmer at Bernt skriver under eget navn når det gjelder innlegg som har med det forretningsmessige å gjøre.

- Det er kun 2 personer som har tilgang til sporene etter debattantene, deriblant ip-adresse.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Støtter fullt og helt opp om Webmaster. Spent på å se om man klarer å følge opp dette,at det ikke blir bare ord,men også en håndheving.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Waldorf.

Våre advokater har varslet Powerbilt om saken.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her