Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Beste 9-hulls på østlandet.

BB

over 17 år siden

BB

Which one ??

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Kongsvinger, Valdres, Borregård, Tjøme, Grønmo.
why?

Tigerstaden

over 17 år siden

Tigerstaden

Tror nok Grønmo er den beste 9-hulls banen på Østlandet. I tillegg er den utrolig trivelig å spille, masse hyggelige folk... Når det gjelder spill for nybegynnere og barn synes jeg Ski er en morsom liten bane som jeg tar med barna på, for å trene.

Banen er også veldig populær blandt C og D-Tour spilleren på Østlandet!

Tjøme er en idyllisk bane, men overpriset!!

Borregård, nydelig bane med hull 4 som en liten nøtt!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Av de jeg har spilt er avgjort Grønmo best, kanonkvalitet i hele fjor, håper det gjentar seg i år!

Kongsvinger er en morsom bane(blir vel 18 hull neste år), mens Grini er lett tilgjengelig.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Har aldri spillt Grønmo,men Borre`s 9 hulls sløyfe som før var endel av hovedbanen er utrolig bra,utfordrende og bra kvalitet

Tobben

over 17 år siden

Tobben

skal man spille 9 hulls bane to runder så er Tjøme veldig bra.
De har dobble greener og utslag så banen blir ganske forskjellig på rundene. Desverre litt trege greener men fin fairway.

Palle

over 17 år siden

Palle

Hallingdal! ...men den blir 18-hulls i sommer.

Koll

over 17 år siden

Koll

Trådstarter bør vel presisere at det her dreier seg om en vanlig 9hulls-bane, med alle typer hull, ikke en par3-bane. Da er Grønmo best etter min mening. Den har to fine par5-hull (hvilket ikke Grini har), og er ellers variert og vakker. Planlegger visstnok utvidelse til 18 hull.

`39

over 17 år siden

`39

Ja, men hvis man spør etter den beste 9-hulls banen, spør man neppe etter kun en såkalt "Mikke Mus" bane. Er den banen vi søker blant de beste, er det neppe en par 3- bane.?

Selv ønsker jeg å få vite hva folk flest syntes er en bra, spennende og utfordrende bane (uansett antall hull).

Noen av oss hører/leser nøye etter hva mennesker her på scangolf mener om banene.

Valderes ble en bane vi ønsker å besøke i sommer. Det samme gjelder Kragerø og muligens Tjøme, mens andre også står på lista.

Likevel er jeg såpass frekk at jeg våger å fortelle at Kvinesdals 9-hulls P&P bane er både morsom og spennende, men passer helst for nybegynnere.

Er du på ferie og har med en eller fler som ikke liker golf så veldig godt, er det store muligheter for at vedkommede blir litt mer "gira" etter en "snill" runde på KGK`s nye P&P Mikke-bane :-)

Uansett, velkommen selv om det "bare" er en par 3 bane, men morsom, spennende og utfordrende er den. Det kan ingen ta ifra dette kunst-stykket av en liten bane :-)

Hei

over 17 år siden

Hei

Kvinesdal er jo ikke på østlandet!

`39

over 17 år siden

`39

Neida, Hei: - Men for mange betyr ikke landsdelen alt, jeg reklamerte kun for hjemmeklubben :-)

Vi er et reisende folk og for oss som ønsker en god opplevels (golf, kultur), betyr det mye hva folk forteller, enten bane befinner seg her eller der.

For meg(oss) betyr det ekstra mye hva folk forteller om sine erfaringer. Det helst uten klubbtilhørighet.

Da får man ofte hørt sannheten om den enkeltes opplevelser. Jeg/vi reiser ofte utenlands for å oppleve.............

Nå ønsker jeg/vi mer Norsk, selv on vi ikke lar oss sjarmere kun av ens bunad.

Elmar

over 17 år siden

Elmar

Jeg har hytte i Sande og spiller derfor mange runder på 9-hulls banen der i løpet av sommeren. Morsom bane og trivelig miljø. Åpner lørdag. Anbefales.

Putt

over 17 år siden

Putt

Hei

Holtsmark har fått ferdig sin 9 hullsbane som er knall fin. 4 par 4 hull og resten par 3. Flotte USGA greener. Banen er lett å gå og ferdig slopet.
Ingen HCP krav og 150 kr i greefee.

Holtsmark

over 17 år siden

Holtsmark

Det som irriterer meg med treningsbanen til holtsmark er standarden på tee, disse syns jeg skal være tålig i plan.

Holtsmark

over 17 år siden

Holtsmark

Og å sammenligne treningsbanen til holtsmark men f.eks. Grønmo er vel å ta litt i, banen til Holtsmark er jo bare et jorde som man har laget 9 hull på, helt ypperlig til å trene sw - 9 jernet med men ikke så mye mer en det.

Øyvind

over 17 år siden

Øyvind

Har leid spillerett på Grønmo siste 2 år, synes banen er utrolig bra. Flere av hullene har du mulighet til å spille kort fra tee og langt jern inn eller driver og wedge. Begge par-5 kan nåes på to, så du kan spille risiko eller safe. Greenene har også vært gode de årene jeg har spilt der, men vi får se hva året bringer.

Jeg er litt lei Grønmos 9 hull, og skal leie på annen bane i år. Men stikker garantert innom og spiller noen runder iløpet av året.

Øyvind's makker

over 17 år siden

Øyvind's makker

Ja men hvilken da Øyvind?

Øyvind

over 17 år siden

Øyvind

Tror nok jeg skal prøve Kløftas beste bane dette året.

Hørt de har bra og breie fairways!

Øyvind's makker

over 17 år siden

Øyvind's makker

Snakket du ikke om Losby også.....

Koll

over 17 år siden

Koll

Til Øyvind
Jeg er dypt imponert over at du spiller deg inn på green på to slag på Grønmos par5-hull, nr. 1 og nr. 7. Da får du vel normalt birdie på disse to hullene? Er dette virkelig mulig for en norsk amatør? Er du scratch-spiller? Du spiller altså like bra her som en proff. Du slår deg vel over doglegen på hull 2 også, og går for greenen på ett slag?
Virkelig flott. Du hører hjemme i en annen divisjon enn vi som skriver her.
Selv har jeg hcp. på 20-tallet og pleier vanligvis å nå greenen på hull 1 på fire slag.

Dilter

over 17 år siden

Dilter

I følge nettstedet til Grønnmo var det en som fikk HIO på hull 2 i fjor, så det er mulig å gå for greenen.

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Var medlem i noen år på Grønmo og må si at hull 2 og 7 er noen av de aller enkleste hullene jeg har spilt - ikke at det noe i veien med det, jeg likte de godt :-D

Holtsmark

over 17 år siden

Holtsmark

Grønmo's hull 1 er på 494 meter fra gul så hvis du har en drive på rundt 290 meter og og et innspill til green på 200 meter så går jo det men jeg tror neppe denne personen gidder å spille så mye grønmo Europa touren går jo ikke her mener jeg. :-()

Når det gjelder hull 2 så er den på 278 meter og med all respekt det er vel de færreste av oss som klarer dette :-(

Hull 7 er et relativt kort par 5 hull på 450 meter og her kan nok de som er venn med Drivern og de lange køllene klare green på to slag, selv tror jeg de færreste av oss har 250 + med driveren.

Bakk

over 17 år siden

Bakk

Hull 2 på Grønmo er i virkeligheten mye kortere. det er dogleg og man kandrive rett mot greenen, dessuten er det nedoverbakke inn mot greenen de siste 40 meterne så hullet spilles kanskje som 240

Foooore

over 17 år siden

Foooore

De som ikke har spilt en bane bør ikke la seg lure av ett scorekort ift lengder.

Grønmo:
Hull1: her kan man ha et innspill over skog på rundt 200m etter en ok drive. Jeg har aldri prøvd, men greit for de som har kontroll på 3w.
Hull2: mange kan nå med utslaget.
Hull7: jeg har vært inne på 2 med to rescue-slag, null problem for langtslående.

Jeg slår ikke langt.

shanky

over 17 år siden

shanky

Spilte Grønmo i dag. Alldeles strålende forhold. Tørt og fint og greenene holder allerede god standard.

Holtsmark

over 17 år siden

Holtsmark

Hei Foooore !
Hvis ikke du slår langt som har 200 - 220m + med rescue kølle hva har da en som slår langt, 250m :-()
Begynner å skjønne at golf ikke er sporten for meg, jeg driver kun 200m +/- 10 m og hybriden går nok ikke mer en 180m.
Jeg får legge køllene på hylla og satse på Minigolf der kan jeg ihverfall ikke klage på at jeg ikke slår langt nok.

Koll

over 17 år siden

Koll

Jeg tror det er mange som bløffer her. Jeg kan ikke tro at en vanlig selskapsgolfer klarer greenen på hull 1 på Grønmo på to slag. Legg merke til denne uttalelsen fra Fooore: "Et innspill på 200 m. etter en OK drive". Herre jesus, meld deg på kvalet til PGA straks. Da må driven være 250-290 m., altså gjennomsnittet av utslagene på PGA. Og hvem av våre selskapgolfere har et "innspill" på 200 m. og treffer greenen attpåtil?
Tull og tøys og skryt.

NoSlice

over 17 år siden

NoSlice

Skjønner at enkelte slår langt her, bli med meg på NM i Longdrive på Mørk, så skal dere få målt krefter med de som virkelig slår langt.

Tør dere måle dere? Vært litt tøffe nå, følg med på Mørk sine hjemmesider!

PS! Dere må slå innenfor en godkjent sektor for å få godkjent driven!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Hmm

Det var ikke meningen å hisse meg opp fullstendig her pga ingenting.

Hull1: fra 15m forbi bunker på høyre side er det cirka 200m til green. Bunker på høyre side er som mange vet en sulten bunker, hvilket betyr at mange slår dit.
Jeg er "en vanlig selskapsgolfer" og går ikke for green på 2, har trøbbel nok med skogen på høyre hånd uansett....

Hull7: når GULT utslag er på korteste teestedet er det cirka 200m til "landingsområdet" over bunker, og derfra max 180m til green.

Generelt1: på Grønmo er hullenes opplevde lengde avhengig av hvordan vinden blåser.

Generelt2: det finnes vel hybrid/rescue fra cirka 16 til 25grader, jeg har 19.

Men nok engang, det var ikke meningen å hisse meg opp fullstendig her pga ingenting.

Generelt vil jeg si at det viktigste med golf er å ha det skøy på banen, ikke hvor langt og skjevt man slår.

Hej

over 17 år siden

Hej

Jag har en lillebror som snittar 350m på drivern. Han har 18 i hcp.
Själv slår jag inte längre än max 250 i medvind och jag har 4 i hcp.
Längd har ingenting med hcp att göra. Idioter

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Skjønner ikke at det er noe å hisse seg opp over, men å gå for greenen på hull 1 på Grønmo er ikke noe mesterstykke. Det er vanskelig, og hvis noen sier at det går lett og hver gang så juger de. Men at helt vanlige amatører med bra lengde kan greie det er ikke en gang tvilsomt. Sier de at de har greid det i motvind derimot er det nok jug.

Greenen på hull 2 har selv jeg truffet på ett - men jeg siktet definitivt ikke......

Borre turist

over 17 år siden

Borre turist

"Gamle Back nine" på Borre er helt i toppklasse som nihulls bane! Spill den fra gul først og så fra hvit. Grønnmo er også fin.

Holtsmark

over 17 år siden

Holtsmark

Drive på 350m ikke verst, det er faktisk 60 meter lenger en snittet på de så kaldte long hitters på PGA touren der ligger vist snittet mellom 256m - 292m.
Snittet blandt oss vanlig dødlige, det må jo bety at det ikke gjelder så mange her på scangolf er 178m - 187m
Snittet på en såkalt amatør POWER HITTER skal være 237,74m
En amatør POWER HITTER skal vist nok bare klare 184.7m i snitt med et 3.jern eller 214,9m med en 3.wood.
Tror ikke scangolf sine lesere er tatt med i undersøkelsen. :-)

Holtsmark

over 17 år siden

Holtsmark

glemte en ting.
Bubba Watson leder driving statistikken på PGA touren etter 74 drives er snittet hans 284.01264 meter
Tiger Woods har bare et snitt på 263.07288 meter

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

350 meter i snitt er bullshit. Hadde du skrevet 300, så hadde kanskje noen gått fem på.. At lengde ikke har noe å si for hcp er rett.

Mange selskapsspillere som slår drive på 260-280 meter vindstille og med vanlig utstyr (selv om det går litt i hytt og gevær). Særlig de som begynte tidlig med golf, og som aldri har hatt tiden eller talentet til å nå de store høyder. Golf handler om langt mer enn lange driver.. Dessuten er ikke alle selskapsgolfere "vanlige".

BigB

over 17 år siden

BigB

Har vært medlem på Grønmo siden dag 1 og er veldig fornøyd med banen. Spiller heller to x 9 hull på Grønmo enn en 18 hulls på mange andre baner, men det er nå meg da...
En julidag for to år siden lå jeg i røffen rett bak greenen på hull 1 på to slag. Hadde nok medvind... flagget i bakkant, kort chip og tap inn birdie. Hull 2, kongedrive, draw til høyre for bunker, ballen lå i røff rett bak green, flagget i bakkant, kort chip og tap inn birdie! Følte meg som en PGA-spiller, men det værste var...jeg spilte aleine...ingen andre så noen av de beste slagene jeg noen sinne har slått... Gikk forøvrig opp på hull 3 og slo to baller OB... så var jeg nede på jorda igjen :-)
Jeg har forøvrig hatt to ørner i hele mitt liv og begge er på hull 7 på Grønmo. Den første var flaks, to "drittslag" og så rett i koppen fra ca 130 meter. Den andre var dritkul, bra drive over bunker, ca. 200 m med rescue til fire meter fra pinnen, og satte putten! Da er golf kult da :-)

Duro

over 17 år siden

Duro

Har selv sett medspillere sende slå sitt andre slag fra området rundt 200 meters merke på hull 1 på Grønmo. Ideell vind samt tørr fairway og man trenger ikke være Tiger Woods for å komme dit. I motvind og med våt fairway og de samme personene ligger på høyde med bunkern og legger seg opp med et jern på andre slaget.

Hull 7 derimot kan nås på to uten å ha masse vind i ryggen.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

..bare så det er sagt - lengde og hcp er selvsagt ikke sammenfallende. jeg slår langt, men er så rævva på nærspillet at en hvilken som helst 36 hcp'er er bedre.... og det er jeg ikke stolt av. Hadde gjerne gitt vekk 30 meter av alle lange slag hvis jeg ble bedre fra 60 meter og inn.....

Holtsmark

over 17 år siden

Holtsmark

lengde og hcp er selvsagt ikke sammenfallende men som noen sier her inne så er det relativt vanlig å klaske til med 280 meter med driveren og hvem slår ikke 200m + med en wood.
Det virker litt rart at man har inne ca 450 - 500 meter med 2.slag og alikevel ha 20 til 30 i hcp.
Selv er jeg LANGT dårligere både med driver, wood og de lange køllene, jeg vil vel tro iforhold til normal golferen her på forumet som har disse lange slagene inne at de har ca 2 slag i snitt mer en meg per hull til å bruke på nærspill og da bør vel hcp være betydelig lavere en mine 26 ihvertfall
Skjønner at du vil ta vekk 30 meter på driven SS for å forbedre nærspillet, hvis du er like god som mange her så har du fortsatt en drive på 250 meter og det er vel ikke dårlig.

Ellers kan jeg anbefale rangen på Holtsmark den har lengde på over 300 meter.

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Enig i at det er litt snodig å ha 20-30 i hcp hvis man evner å slå 280 meter med drivern.. De fleste har vel fra 10 og nedover med den kapasiteten (med noen avvik).

Hjelper ikke å drive et rett og flatt hull på 316 meter, når man 3 putter ;-)

Korte metre

over 17 år siden

Korte metre

Tror mange bruker alen i stedet for meter...
Jeg har 240m carry + 15-40m rull med driveren og 215m carry med 3-wooden.
Det er ikke særlig imponerende her inne, men når jeg spiller med andre (f.eks på ama-tour) er det sjelden noen matcher lengden på utslagene mine. Av de ca 1100 medlemmene på klubben min så er det kun 2 som slår lenger enn meg, og jeg har mange longest-drive premier i premiehylla.
I enkelte tilfeller har jeg slått over 300m, men da har det vært gunstige forhold og jeg har hatt litt flaks med optimal utgangsvinkel og ballspinn. Slike lengder kommer sjelden.
Foreslår at mange her får et mer edruelig forhold til hvor langt de slår.

NoSlice

over 17 år siden

NoSlice

VELDIG enig med "Korte metre" innlegget..Det er blitt en Golfgreie å skryte på seg Driver lengre enn det som faktisk er tilfelle!

Å ja, det er aboslutt ikke nok å slå langt når 50% av ballene dreper hele "småfugl stammen" på Grønmo..Da er det bedre å slå 200 meter rett frem, og stabilt! De gode amatoør/og selskaps spillerene, er de som er stabile og ikke nødvendigvis slår så jævlig langt.

Så er du i denne kategorien, så ikke la deg affektere av muskeldrivere!

Dessuten, er det vanskelig å slå langt med vanlig Consumer utstyr, du
trenger:

/Longdrive køller med lengre skaft
/Vanligvis 7,5 til 9 grader
/Veldig stive skaft
/Krever stor rotasjon og ekstrem svinghastighet
/Merker: SMT, Alpha, EL Diablo og Cobra XX

God Golfsesong, spill med hue og ikke musklene!

PS! Til Svensken som har en "lillebrosja! som snittar 350 m, så kan han
kvale til REMAX Nordic Team! Lykke til!

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Til Korte metre og NoSlice..

Kan ikke se at så mange har skrytt på seg lange driver her.. ja, rent bortsett fra deg da "korte metre"...

Stian

over 17 år siden

Stian

Så.

Hva er den beste 9hulls banen på østlandet for tiden ?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Grønmo.... :D

for dere som snakker om PGA kval for å treffe green på 2 på Grønmo, så prøv å spille banen i retning av flagget i stedet for rundt de 3 svingene på hull 1.
hadde vi hatt jOnny her nå, så hadde han kuttet den dobbeldogleggen med 150 meter... :D

men seriøst altså. jeg slår ikke spesiellt langt, men hvis du tør å slå rett mot bakken langs veien på venstresiden og kommer godt opp på toppen der med en god drive på 220-230, så har du en fin rescue eller 3wood inn.
ikke at jeg noensinne har klart andreslaget der, men det er fordi hodet mitt er i veien, ikke fordi det er for langt.

Stian

over 17 år siden

Stian

Takk, da blir det 9 på Grønmo etter jobb imorgen :)

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Spennende å se om du klarer å nå green på hull 1 og 7 på to slag ;-)

Husk også hull 2 på ett slag..

Avventer rapport..

Stian

over 17 år siden

Stian

Involverte meg heldigvis ikke i denne debatten så har ikkeno hovmod som står for fall, men skal se om jeg ikke prøver alikevel :)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Barc,
det er stor forskjell på å forvente å klare 1 og 7 på to slag, og det å faktisk klare det en gang i blandt.
vi er alle amatører, og svært variable i resultatet er vi nok alle sammen også.
betviler alikevel ikke at mange klarer disse på to slag, når til og med jeg har klart det!

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Enig med deg Yngve.

Litt data ang. lengder på Grønmo:

Hull 1 (med perfekt fairwaytreff og teebokser i front):
Drive 290 meter - 147,07 meter til green.. (cirka ;-) )
Drive 250 meter - 186,13 meter til green..

Hull 2 er 211,93 meter til green fra tee..

Hull 6 er 271,04 meter til green fra tee..

Hull 7:
Drive 290 meter - 105,93 meter til green..
Drive 250 meter - 147,64 meter til green..

Driving Rangen er for øvrig 196,76 meter lang ;-)

Og på hull 1 trenger man ikke mer enn en drive på 238 meter for å ha 200 meter igjen til green...

Til orientering..

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hehe, herlig å lese noen skikkelige tall på dette, for det har jeg jammen lurt på... :)

har en følelse av at du har hatt med et stykk laserapparat, Barc! :)

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Jeg har et stykk laser, men her er det brukt andre "verktøy" for å komme til bunns i saken:

Google Earth..

Bruk "målebåndet" som fins i menyen, og du kan måle både hit og dit. Gøy å bruke for å se hvor lang driven du slo egentlig var (blir ofte kortere enn det man trodde).. Er også fin å bruke før man skal spille en runde på en ny bane. Hvor langt er det over bunkerne, etc?

Anbefales :-)

Holtsmark

over 17 år siden

Holtsmark

Mener du at 200 meter skiltet på grønmo står på 190 m, og jeg som trodde jeg lå rundt 200 meter med driveren :-(

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Da tror jeg at du skal finne den matten som er lengst unna skogen..

Husk at hvis du slår 190 med rangeballene på Grønmo (vet ikke om de har fått nye i år), så slår du garantert over 200 med en årntli ball..

Mester Grønn

over 17 år siden

Mester Grønn

Selv en ny rangeball går kort sammenlignet med en normal rimelig tolags ball. Lengdene på rangen er forsøkt korrigert for nettopp det

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Tror du det Mester Grønn? De gangene jeg har sjekket på diverse ranger med lasermåler, pleier det å stemme sånn ca. Sjelden 10-20% feil..

Mulig det gikk litt raskt i forhold til målingen med Google Earth. Kanskje noen som kjenner rangen bedre enn meg kan måle og se. GE kan jo også ha noen feilmarginer??

Balle Klorin

over 17 år siden

Balle Klorin

Rangeballer finnes det flere typer av. Noen går langt, noen går ikke så langt.
De korteste er såkalt floaters (brukes bl.a. på Fana) som er så lette at de flyter i vann. For langtslående går disse ca 25% kortere enn vanlige baller.
Så har vi vanlige billige onepiece plastballer som brukes på de fleste ranger. Disse finnes i flere vektklasser og taper fra 10-20% i lengde sammenlignet med "vanlige" baller.
Litt dyrere rangeballer (TopFlite og Callaway) er identiske med vanlige distanseballer.
På topp finnes endog baller som er en anelse tyngre enn lovlige golfballer men er ikke så vanlige i Norge. Noen av disse går betydelig lenger og er populære hos større utstyrsforhandlere som har egen range for utprøvong av utstyr samt på mange baner i USA.

Avsporing

over 17 år siden

Avsporing

Kansje det er rangen på Grønnmo som er den beste nihullsbanen på østlandet?

stian

over 17 år siden

stian

Da var Grønmo unnagjort uten å nå noen av par5 hullene på 2, dog GIR ble det og det er da noe :)

Ellers var Grønmo en bane jeg absolutt kan komme tilbake til, litt for at jeg har ettpar høner å plukke på enkelte hull samt det var en fin bane.

Eneste jeg syntes var litt blåst var å betale 40spenn for en bøtte med kjipe range-baller. Her kunne de iallefall ha kostet på seg litt kvalitet.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Spilte også Grønmo i dag for første gang, og ble positivt overrasket. Det er en fin bane å spille på seg selvtillit på, bred og overraskende kort i forhold til oppgitte lengder. Hull 7 er faktisk fullt mulig å nå på to, selv i motvind.

Greenene er så svære at det er lettere å treffe dem enn å bomme, og forholdsvis jevne greener ga meg denne statistikken på 9 hull: 5 av 7 fairwaytreff, 5 av 9 greentreff og 15 putter. Som jeg synes er absolutt godkjent etter alt for mange 90-runder i det siste.

Trengte å komme i godt humør i dag, så Grønmo var midt i blinken.

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Spilte også Grønmo for første gang i går. .
Enig at banen/klubbhus /miljø var en positiv opplevelse.

Bør vel bemerkes at hull 7 spilte fra fremskutt tee (40-50m? kortere enn vanlig) Gunnar.
Brukbart romslige greener , noen smalere/mindre, og fin design. Enda et par hull til som spilte kortere enn vanlig, men enig i at lengden ikke er fryktinngytende. Dog er det et par hull (par 4) som krever bra lengde.

Definitivt en bane hvor man gjerne skulle sett hadde ni hull til i motsetning til f.eks. Grini som er og blir en "ni-hullsbane". Vil si at Grønmo ,etter mitt syn, er en "hidden gem" og gir min klare anbefaling

Foooore

over 17 år siden

Foooore

På Grønmo varieres tee-plasseringer hele året, og spesielt hull 7 blir innimellom mye kortere med framskutt tee. På hull 4 kan det også lekes med 4ulike tee-plasser, og på hull 6 med 3ulike.

Gjør at banen blir "litt ny" også for oss som er medlemmer og spiller ofte.

Og vinden er alltid aktiv i tillegg.

NoSlice

over 17 år siden

NoSlice

Spilte Grønmo i går:

Brukte 3 slag inn på hull 1 (PAR)
Brukte 2 slag inn på hull 7 (BIRDIE)

Flott 9 hulls bane, bemerkelsesverdige gode forhold til å være April, (bra greener) men merkelig, korte rull på Greener, var vanskelig å beregne langputter!

duro

over 17 år siden

duro

Spilte Grømo idag og kan bekrefte at greenene er trege. Noe annet kan vi heller ikke forvente så tidlig i sesongen. Heldigvis var de relativt jevne. Lover godt for sesongen dette.

Banen er satt opp relativt kort. Hull 4 og hull 7 spilles normat fra tee lengre bak.

Tror banen blir enda bedre i år enn i fjor.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her