Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Positiv opplevelse på Solum

Pirka

over 17 år siden

Pirka

Spilte Solum i går og hadde en veldig positiv opplevelse i forhold til å bli sluppet gjennom. Var der alene og spilte back først grunnet mulighet for å spare litt tid. Da jeg etter å ha spilt avsluttet dagen med å spille banens første ni var det en lang rekke med firerballer foran og jeg sto alene på første tee og tenkte at dette vil ta tid. Nordmenn slipper jo ikke gjennom raskere baller....... Så feil kan man ta! På første seks hull ble vi(fikk trivelig selskap av Ivan på første tee) sluppet gjennom fire ganger. Alle vi gikk gjennom spurte uoppfordret om vi ville gå gjennom. All honnør til spillerne på Solum som gjorde siste ni til en drøm og som overrasket meg positivt med sin svært fornuftige holdning til å¨slippe gjennom.

Banen er for øvrig i ok stand, været så langt i sesongen tatt i betraktning, selv om greenene, som ikke er klippet, er litt ujevne her og der. Uansett verdt turen!

Rettferdig?

over 17 år siden

Rettferdig?

Det var hyggelig at du opplevde dette på Solum. Jeg går selv ofte i firerballer og vet at det ikke er noe særlig å ha en raskere ball bak seg. Det beste er derfor å la ballen spille gjennom. Det medfører som regel venting på 3-6 minutter hver gang. Det er imidlertid frusterende når en på en søndag må slippe forbi flere toerballer på rad forbi. Det virker som mange spekulerer i at en skal raskt gjennom banen og at folk normalt slipper gjennom og derfor booker en seg inn alene eller med ektefellen/kompisen i golfbox. Alle skriker jo om langsomt spill på norske banene, og som regel er det firerballene som får skylda. Personlig mener jeg det burde innføres obligatorisk sjekk for ener og toerballer på starttee på lørdager og søndager. Om det kommer en tilsvarende ball innenfor 20-30 minutter må DE vente. Totalt sett vil det skape en mer rettferdig fordeling av kapasiteten på banen.

Toerball er best

over 17 år siden

Toerball er best

Jeg liker best å spille i en toerball. Da blir det veldig raskt spill og jeg kan gå sammen med en jeg liker. Vi går fort en runde 30-45 minutter raskere enn en firerball. Jeg liker derfor ikke å bli pådytta andre i vår ball og jeg synes det er frekt om noen velger oss i golfbox. Det er jo mest lønnsomt for de også å gå i en toerball.

Rettferdig?

over 17 år siden

Rettferdig?

Lønnsomt? Totalt har din ball i beste fall "tjent" 90 minutter (2 personer a 45 minutter) , mens andre må vente på dere 120 minutter (6 * 4 personer a 5 minutter). Klubben taper ditto greenfee og banens kapasitet er dårligere utnyttet. Tenk på det neste gang du jogger rundt banen.

Det er helt OK å du liker å gå i toerballer, men gjør det på tidspunkt hvor det ikke er mange på banen. Det er god etikette å forsøke å fylle opp til en firerball i golf. Det er spesielt egoistisk å forlange å gå i en toerball på en travel søndag fordi en selv har dårlig tid!

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Toerball er best, kan du ikke skrive under med fullt navn så skal jeg garantere at jeg ikke velger deg på golfbox.
I motsatt fall så sees vi snart på banen. Gleder meg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her