Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva synes folk om dette forum?

Scangolf!

over 17 år siden

Scangolf!

Hva synes folk egentlig om forumet her på scangolf? Jeg for min del synes det blir for mye søple-spillere som tror de har doktorgrad i golf. Noen som deler denne erfaringen med meg?

Jeg synes

over 17 år siden

Jeg synes

det er for mange folk som skal klage på alt mulig. Og dette blir tydeligere jo nærmere sesongen vi kommer (når folk har vært lenge fra golfbanen)

fred

over 17 år siden

fred

det er stort møkka her... 80 % ca.

Stian

over 17 år siden

Stian

En ting jeg har merket på dette og andre norske golfforum er den enorme mengden med trolling og våskommentarer. Henger på etpar Amerikanske forum og der er den generelle kvaliteten mye høyere. Har fortsatt å se folk poste korte kommentarer ala "bane X stinker balle" og andre lignende kvalitetsmeldinger.

Nordmenn

over 17 år siden

Nordmenn

Det er fordi nordmenn er mer sutrete og grinete enn amerikanere.

Hei Stian

over 17 år siden

Hei Stian

Har du linkene til disse ameriaknske forumene ??

NoSlice

over 17 år siden

NoSlice

Synes forumet har kommet seg, mange nye innlegg/tråder. Men som på alle andre forumer, ting sklir no' jækla ut noen ganger, når folk faktisk spør om noe saklig, for å få hjelp av kanskje de mere erfarne spillerene!
:-)

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Mye bra ift banetips, banetilstand, turneringer.

Generelt sutrer vi om masse her inne(også), og innimellom kan det føles som et fjortisforum.

Greia er vel å unngå å bli provosert av folk som alltid skal klage.

Stian

over 17 år siden

Stian

Til Hei :

Går som regel i golfwrx.com og golfrewind.com. Har ikke sjekket thesandtrap.com enda, men ett sted må aktiviteten stoppe :)

AntiLilly

over 17 år siden

AntiLilly

90 % av dritten her inne kommer fra en og samme person, og uten henne er forumet faktisk helt ok.

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Jeg mener at 95% av dritten kommer fra slike personer som AntiLilly, som ikke har noe positivt å bidra med. Serioøse forum krever registrering for å delta i debattene, og da slipper en som regel unna det meste av slike kommentarer i trådene.

hmmm

over 17 år siden

hmmm

kommer mye dritt fra tilskuer også...

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Takker for konstruktiv tilbakemelding. Skal prøve å skjerpe meg.

Stian

over 17 år siden

Stian

Tilskuer : Et forum hvor man må registrere seg vil nok ta bort mye av dritten, da det ikke lenger er mulig å bare poste noe raskt under et "navn" man finner på i samme slengen.

hp

over 17 år siden

hp

Skal ikke være for seriøst heller,da kan man jo heller bare ta en pro time.

Forumleser

over 17 år siden

Forumleser

Dette er klart det beste golf forum i Norge. Her er det ingen som redigerer innlegg inne i andre innlegg. Her er det ingen redaksjon som må forvare sine egne tåpeligheter. Useriøse innlegg blir raskt fjernet.
Stå på scangolf, dette er bra!

GAD

over 17 år siden

GAD

Tilskuer, du skriver:
Seriøse forum krever registrering for å delta i debattene, og da slipper en som regel unna det meste av slike kommentarer i trådene.

Linken under fører til et slikt seriøst debattforum.
http://www.golferen.no/wip4/disc/catlist.epl?category=21

Problemet er at disse forumene er godt som døde, mens her på scan og sida til AR er det full rulle hele dagen.

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Jeg registrerer bare at en f. eks innenfor sportsfiske og foto kan ha levende, gode forum som gir et "faglig" godt utbytte, uten så mange tull-innlegg og personangrep. Jeg antar at dette skyldes at slike forum har krav om registrering for å delta i debattene, for jeg tror jo i utgangspunktet at golfere er like siviliserte som fluefiskere og fotinteresserte. Men jeg kan jo ta feil.
Ulempen er selvsagt at dette krever mer innsats av forumadministratorene og jeg kan jo forstå at det er begrenset hvor mye tid en har å bruke på dette.

Stian

over 17 år siden

Stian

Krever ikke stort mer innsats av forumadmins om en skal drifte ett mer "komplett" forum

Du installerer forum, åpner for registrering og bruk. Thats about it. Moderering må til naturligvis men det gjelder alle forum uavhengig av type

Truls

over 17 år siden

Truls

Jeg må le når man sammenligner golfforum med fluefiske og foto!
Det finnes vel ingen annen sport hvor man kan mer synsing og mening en i golf. Da blir ofte diskusjonene hete iblant.

Lest på fluefiskforum:

- Randsfjorden sux! Drittelv! Alfor mye kalk i vannet. Elva er dau som faen!
- Hvor langt kaster du flua?
- Hva har du i fiskeveska?
- Hvordan skifter jeg fjær på flua.
- Hvilke fluefisketrener er best i Norge?
- Nye stanga til Vangen er dritfet! Noen som har prøvd den? Min kasteteknik krever at jeg bruker midkick.

Blikke mye hett ut av dette...

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Truls:
Ser du ikke likheten mellom temaene ?
- Meland sux, drittbane
- Hvor langt slår du med sand-wegden?
- Hva har du i bagen?
- Hvordan skifter jeg grep på køllene mine?
- Hvilke proer er best i norge - og hva skal vi egentlig med dem?
- Den nye cobra-driveren er drittfet, Noen som har prøvd den?. Min svinghastighet gjør vel at jeg trenger stiff-flex.

Og så den mest like av alle.
- Hvor mye kan jeg spare på kjøpe min nye G. Loomis/ Cobra F-speed på nettet i USA ?

Jeg kan egentlig ikke se hvorfor det ene forumet skulle bli "hetere" enn det andre, men ord som "dust", "fjott", "tulling" m.fl er mye sjeldnere på disse forumene. En lidenskapelig fluefisker synser nok mindre enn en lidenskapelig golfspiller.

Forøvrig anbefaler jeg fluefiske.net istedet for det forumet du bruker :)

Truls

over 17 år siden

Truls

Om jeg ser likheten? Hvorfor tror du at jeg skrev nettopp det jeg skrev? ;-)

Her er en enda bedre:

"Jeg vurder å skifte fluer. Er det noen som anbefale noen med god BITE?" :-)

Forumleser

over 17 år siden

Forumleser

Til GAD
Golferen endret sin debatt side til det du nevnte, den er jo blitt like spennende som om å beregne gjennomsnitts temperaturen på norges befolkning. Golfsiden har jo sin beryktede sensur, så der vet man jo ikke hva innholdet blir før redaktøren har redigert innleggene.

Blabla

over 17 år siden

Blabla

Og så er det bra vi har 2 ulike forum, for da slipper man å treffe en del av deltagerne på ihvertfall ett av dem.

sultan

over 17 år siden

sultan

Om du vli ha seriøse diskusjonsforum så anbefaler jeg golfsiden!
spesielt tråden om "headcovers" mange gullkorn der :)

McKivre

over 17 år siden

McKivre

Er det ingen som følger med på hva Tutta driver med for øyeblikket
Det er vel viktigere enn de 250,-( det er vel det 9-hull koster )

Mann

over 17 år siden

Mann

Tutta? Må alle følge med på hva hun bedriver tiden med?

hp

over 17 år siden

hp

Hu starta i hvertfall knallbra i dag.

Litt utenfra

over 17 år siden

Litt utenfra

Har sett litt på golfsiden - å kalle dette seriøst er vel å trekke det litt langt, selv som ironi - helt enig med forumleser.

En seriøs side er Golfregler.no for de som ikke har vært innom der- Han har imidlertid ikke noe forum men det er mye intressange problemstillinger basert på regelverket.

Stian

over 17 år siden

Stian

Slik jeg ser det burde et forum være en helt eksplisitt del av en site, ikke et fletta inn forum i en side, ender bare opp med at ting blir bloated.

Bra forum slik jeg ser det er phpbb og vbulletin og lignende, og selv om de også krever at man registrerer seg, ser det mer komplett og skikkelig ut, med masse muligheter for skreddersøm.

Ja, har kjørt noen forum :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her