Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norsk Golfs tester

Golfleser

over 17 år siden

Golfleser

Jeg leser siste nummer av Norsk Golf og finner deres tester av utstyr meget interessante.
Først og fremst reagerer jeg på testen av disse Feel Golf-grepene som fremstår som ren reklame for meg. Hva med å teste litt forskjellige "vanlige grep" eller grep som er like tykke hele lengden?

I tillegg synes jeg det er spennende at Olyo sin el-tralle vinner testen over elektriske traller.
Jeg har kjøpt en til meg selv og en til min kone og vi har hatt meget store problemer med de. Jeg synes stort sett alt har røket på de. Clutcher, bagholdere, hjul, elektronikk og strømforsyner har røket på en eller begge trallene. Jeg begynte først å be min proshop reparere de, men etter hvert har de kun fått tilsendt deler og jeg har fikset det selv. Begge trallene virker akkurat nå, men gruer meg til de eventuelt ryker lengst unna klubbhuset.
Vet også at flere medlemmer på min klubb har hatt problemer og at min proshop har sluttet å selge de på grunn av trøbbel med trallene.

Da finner jeg det litt suspekt at de vinner en test i Norsk Golf. Har NG virkelig testet dette skikkelig eller synes de det er bra med en norsk vinner som gjerne har masse reklame i bladet?
Vet tidligere at Golfsiden har pumpet ut positiv omtale av annonsører, men synes det er dårlig at forbundets offisielle organ skal gjøre det samme.
Noen som er enig med meg?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Enhver test som blir publisert i et eller annet media er i utgangspunktet laget fordi det anses som "lesevennlig". Dessverre har folk generelt god tiltro til media, og derfor har også slike tester stor gjennomslagskraft.

Veldig trist egentlig. I virkeligheten er det som regel et par-tre fagpersoner som foretar noen overfladiske vurderinger av på forhånd gitte verdier for funskjonalitet, design og pris. Slik kåres en vinner, som i praksis ikke er verdt mer enn en papiret det er trykt på.

Kvalitet er en av de "dumme" verdiene det er vanskelig å teste, uten å bruke tid og penger på det.

Vennlig hilsen Gunnar Bull, mediahater

Hmm...

over 17 år siden

Hmm...

Ja, det er vanskelig å se at testene i Norsk Golf er særlig troverdige...

jonag

over 17 år siden

jonag

Norsk Golf gis ut av Se og hør forlag og baseres på reklameinntekt og abonnement. Teoretisk kan slikt farge innholdet. Jeg vet ikke om det er tilfelle.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg vet heller ikke hvorvidt det er vanlig med smøring i disse tilfellene. Jeg tror ikke det, fordi alle som IKKE gjør det bra ville trolig reagert kjapt og høylytt hvis de hadde indikasjoner på slikt.

På den annen side er slike tester utrolig mye verdt i sparte markedsføringskroner, så at det har skjedd er ikke direkte usannsynlig.

Husker Du

over 17 år siden

Husker Du

Sjefsredaktøren har flere ganger /foretattskrevet tester og gitt Olyo usannsynlig kreditt. Hvem husker ikke drivertesten påsto Olyo-driveren med et eller merkeløst billigskaft var markedets beste.
Kvalmt og avslørende.
Det er ingen tvil om at Olyo og redaktør Jan E Espelid er mer enn bare gode busser.
Synd man blir påtvunget et sånt møkkablad bare fordi man ønsker å være medlem i en golfklubb. Ingen annen idrett gjør noe slikt.
Golf stinks.

Kalle Kanin

over 17 år siden

Kalle Kanin

Man får bare ta testene for det de er, men det er helt klart at de fleste testene som foretas i Norge må inntas med en klype salt. Vi har ikke bra nok fagpersonnel til å dra av skikkelige tester på golfutstyr. Dessverre. Det er nå min mening da, men det er nok bedre å lese de store testene til f.eks Golf Digest. Selv om det blir litt vel mange produkter å velge mellom der også.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

hele bladet er søppel...og går rett fra postkassen til gjenvinningsdunken for papir.

Balla Banan

over 17 år siden

Balla Banan

Joda, Kalle. Vi har plenty fagpersonnell som kan foreta orntlige tester. Men de slipper ikke til.

Kalle Kanin

over 17 år siden

Kalle Kanin

Slipper ikke til? Gøy.
Eller det er ikke finansielt grunnlag for å gjøre slike tester?

Balle Banan

over 17 år siden

Balle Banan

Det kreves enormet med tid for å gjøre sånne tester.
Det blir for dumt når man leser drivertester der det måles lengde på ETT eneste slag MED RULL. En heldig sprett så er det +/- 40m med en gang.
For det første sier det litt om hvor kunnskapsløse de som utfører testen er, dernest om hvor lite engasjerte journalistene som offentliggjør testene er.
Tester som gjøres av Norsk Golf er like verdiløse som å kaste krone og mynt. Tester gjort av større golfmagasiner som Today's Golfer og Golf Digest er synse-tester der bl.a. køllene blir vurdert etter hvor pene de er og hvor "tekniske" de er. Tror de fleste som leser tester KUN er interessert i performance.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her