Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvem vinner AMA på Borregaard

Anne

over 17 år siden

Anne

Hvem tippes på vinnerliste for gutter og jenter?

Freddy

over 17 år siden

Freddy

Andreas Gjesteby og Cesilie Hagen

kurt

over 17 år siden

kurt

drammen fan?

i?

over 17 år siden

i?

Elisabeth Slinning HAAVARDSHOLM vinner for jentene

Freddy

over 17 år siden

Freddy

Ja,lett!! men de er nok best.... Haha, hvem er Haavardsholm????

i?

over 17 år siden

i?

Drit god fra Bærum Golfklubb

golfer

over 17 år siden

golfer

jeg vinner!

Freddy

over 17 år siden

Freddy

Drit god!? Hmmm... Trodde det var Michaela som var dritgod fra Bærum!!?

kurt

over 17 år siden

kurt

få jenter som er dritgode.. mulig ett par av de på LPGA

i?

over 17 år siden

i?

Riktig Freddy, hun også. Så har du Marit i tillegg.

Får håpe fremtiden får opp flere av jentene, de jobber hardt, så det hadde vært hyggelig om de lykkes.

Hmmm

over 17 år siden

Hmmm

Dritfeigt av anonyme å snakke dritt om jenter i et nettforum veffall.

Til siste innlegg

over 17 år siden

Til siste innlegg

Hvis du tar dette for dritt er det veldig beklaglig. Det var på ingen måte ment negativt, tvert imot.

æsj

over 17 år siden

æsj

Bærum jente har ikke talent. De kan bare gi opp

Drittungediskusjon

over 17 år siden

Drittungediskusjon

Alle har talent.
Noen litt mer enn andre.
Men for å bli god i golf kreves rike og golfinteresserte foreldre.
Heller ikke dumt med en seriøs klubb, og her ligger både Bærum og Drammen godt over gjennomsnittet.

nei

over 17 år siden

nei

nei de har ikke talent. Bærum har ikke flinke golfspillere eller trenere. Talentløse. Samme gjelder Drammen

`39

over 17 år siden

`39

Kreves det virkelig rike og golfinteresserte foreldre for å bli en god golfspiller? Nope.

Er det ikke nok med en eller to vanlige inntekt og at foreldren følger med/opp barnet?

snappy

over 17 år siden

snappy

MT har vel ikke særlig rike foreldre.. Ligger vel rundt gj.snittet.

lindeberg

over 17 år siden

lindeberg

Tror ingen av de dere har skrevet vinner. de har ikke slagene som kreves på den banen. det blir en ballstriker som kommer til å vinne denne sesongåpningen...hva med formspilleren truls kristoffersen?!

Freddy

over 17 år siden

Freddy

Der tar du feil Lindeberg!! På denne banen kreves godt nærspill.... men Truls bør og vil nok være med å kjempe i toppen!

lindeberg

over 17 år siden

lindeberg

Hvem andre tror du har sjangs da? Ser at hcp grensen er lav.. blir nok noen lave runder kan jeg tenke meg

Jon

over 17 år siden

Jon

Skal Henrik Bjørnstad være med?

lindeberg

over 17 år siden

lindeberg

Ja jeg tror det. han ruler

lindeberg

over 17 år siden

lindeberg

Banen er nok en av norges hardeste baner. Lang og trang, og krever masse gode jernslag

jon

over 17 år siden

jon

Borregaard er da ingen lang bane. Du har rett med trang, men lang, nei! langt derifra. Den krever masse godt nærspill slik som Freddy sier!

lindeberg

over 17 år siden

lindeberg

Hva vet du om det da noob? jeg tror at truls vinner, han er en bra ballstriker, og har mye spinn i Spinnmild wedgene sine

Jon

over 17 år siden

Jon

Reservelista ser veldig sterk ut, hvis det er noen derfra som kommer med tror jeg de er topp 10..

lindeberg

over 17 år siden

lindeberg

ser på lista her. tror vinnerene er en av disse:

Truls Kristoffersen
Tor-erik knudsen
Philip Kaiser
Mathias Schjølberg
Erik Wettergren
Magnus Brovold?.

Freddy

over 17 år siden

Freddy

Wettergren!???? Skulle tro det var Erik som hadde skrevet dette selv, han er jo "over-the-hill" og ferdig som golfspiller for mange år siden... Vi satser på ung-gutta!! Hva med dameklassen??

Skrekkelig av NGF

over 17 år siden

Skrekkelig av NGF

Dette må da bli rekordpåmelding.
Akkurat nå er 144 spillere påmeldt, og det er enda en uke igjen av påmeldinga.

Med reglene som NGF har lagt opp til på AMA-tour ser jeg det kan bli vanskelig å komme seg med på seinere AMA-tourer for dem som har særlig over 4,5 i hcp og ikke skaffer seg OoM-poeng i første turneringene. Disse "nye" spillerne må slåss om bare 1/6 av plassene.
Her kommer det garantert til å avles jålehandicappere.

Dette kan lett utvikle seg til en lukket gruppe som får spille ama-tour, og de som står utenfor har liten mulighet til å spille scratch-turneringer. Synest NGF har laget et dårlig kvalifiseringssystem.

Her gjelder det å kaste seg på tidlig.

Kalle Kanin

over 17 år siden

Kalle Kanin

Eller spille seg under 4,5 i hcp. I fjor var det mange turneringer som hadde lav grense, og da holdt det ikke med 4,6 ++.

Er det sånn at alle 7-handicappere skal få sjansen å spille scratchturneringer hvor som helst? Det blir jaggu mange spillere pr turnering.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg gleder meg til 11,3 handicappere blir innlemmet i dette opplegget altså.... føler at jeg virkelig har noe å bidra med der.

lindeberg

over 17 år siden

lindeberg

jeg setter mine bet på kristoffersen

erik wettergreen

over 17 år siden

erik wettergreen

haha.. tviler på at jeg hadde skrevet mitt eget navn feil :-D har ett mål: knuse freddy (hvem nå det enn er)

Hei

over 17 år siden

Hei

jeg better på at han mathias Schjølberg vinner denne amatouren ganske greit..han er også en veldig god ballstriker som kreves på denne banen..Den nye ping rapture driveren går kanonlangt så jeg setter panga mine på denne karen..Jeg har hørt at han har fått de nye spin milled wedgene..kansje de vil spinne litt mye pga greenene er ganske softe der...det kan bli det største problemet hans tror jeg...

bobo

over 17 år siden

bobo

Tror ikke det holder med å komme seg litt under 4,5 før denne turneringen. Tipper man må ha rundt 3,9 eller noe for å bli med her. De skal jo ha med alle hjemmespillerne som står på ventelista også. Så da blir nok grensen veldig lav denne gangen. De kunne nok utvidet startfeltet noe om de ville, Nøtterøy hadde samme "problem" i fjor og de utvidet feltet. Alltid mange som vil spille så tidlig på sesongen, men det blir nok tøffere å komme med for mange, pluss kvale til P4 tour.

Forsker

over 17 år siden

Forsker

Prøv å se på resultatene fra tidligere år, så ser dere at 6-handicappere av av og til banker 2 handicappere langt nedi støvlene.
Handicap og turneringsresultater henger ikke særlig godt sammen.
Det finnes mange 2-3 handicappere som spiller bra på klubbturneringer på hjemmebanen, men faller helt gjennom på ama-tour med 20-25 stablefordpoeng.

*host*

over 17 år siden

*host*

Martin Simensen skal kanskje vare med. Da blir det ike mye till konkuranse.

Matthias

over 17 år siden

Matthias

Vi trenger flere turneringer og flere divisjoner.

Forsker

over 17 år siden

Forsker

Det hadde ikke vært dumt med ama-tour på to naboklubber der man spilte en runde på hver bane uten cut.
Jeg har spilt turnering med 180 deltagere på en bane pr. dag. Skulle være mulig å få plass til ganske mange (360) med et slikt opplegg.
Det er viktig at spillere med 10-15 i hcp også får være med på scratch-turneringer. Det er ikke utenkelig at disse mid-handicapperne spiller fra scratch 2-3 år etterpå........

kurt

over 17 år siden

kurt

kunne vært lurt å arrangere ama tour på en bane med 18 hull istedenfor borregaard som bare har 9 hull.

Steinar

over 17 år siden

Steinar

Borregaard er en flott bane, det er hyggelig de stiller opp med ama tour.
Dessuten er det forskjellig utslagsteder på front å back som gjør at den holder i massevis.

Fakta

over 17 år siden

Fakta

Borregaard er norges desidert beste golfklubb.
De har også en nydelig men krevende bane.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her