Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Best green nå 11.04.2008

Slice

over 17 år siden

Slice

Hvor er det best forhold nå
Solum ( hørt det var litt våt her)
Borre (luftet Green`er?)
Vestfold (luftet Green`er?)
Nøtterøy (våt ?)
Larvik (?)
Har tenkt meg ut å spille på søndag, jeg mener det er mest moro å spille på Bra green`er. prisen er ikke relativ.
tar i mot føreforhold med takk

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Bra greener nå? Tror du må til Jæren eller noe da

Slice

over 17 år siden

Slice

Spør ikke om kanon greener, spør hvor det er best på listen over

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

sikkert Larvik, der klippet de i begynnelsen av påsken

zassa

over 17 år siden

zassa

Spilte Nøtterøy i går. Greenene luftes og er ikke sannet, men til årstiden å være var opplevelsen bra.

Slappy

over 17 år siden

Slappy

Sola GK klippet greenene første gang 08.03... Solen skinner og gradestokken passerer 12 grader noe som gir god vekst. Raske og jevne med fin forsommerkvalitet! Men, det er alltids noe å gå på midt i april...

Bærheim 800 meter unna har også riktig gode greener, men noe preget av fullt spill hele vinteren og ikke like jevne.

Solum

over 17 år siden

Solum

Det var vått på Solum søndag, men OK i forhold til snøværet på lørdag. Helt spillbart. Det er sikkert blitt bedre nå. De første 9 var bedre enn de siste 9.

Kjell T Ring

over 17 år siden

Kjell T Ring

Solums greener suger hele året så det må bli Larvik eller Nøtterøy som har bra grunnlag og er klippet siste uke.

Hmmm

over 17 år siden

Hmmm

Utvandrer?

Larvik

over 17 år siden

Larvik

Ikke spilt Nøtterøy siden åpningen, men på Larvik er det sommerforhold, anbefales!

Tobben

over 17 år siden

Tobben

Spilte Nøtterøy i går. greener er klippet men ikke dresset etter hulling fra i høst. rimelig tør fairway krevde ikke ballplassering eller dropp

Tom

over 17 år siden

Tom

Noen som her vert på Onsøy siste dager??.

HM

over 17 år siden

HM

Kvalitet på greener er ikke kritisk så tidlig på året. Jeg synes det er godt å bare komme utpå.
Bra greener får man ikke før varmen kommer og gresset vokser skikkelig. Da kan greenkeeperne begynne å klippe dem ned.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hei Tom, jeg spilte Onsøy sist lørdag. Det var dørgende vått, men egentlig helt greit å spille. Jeg synes Onsøy har kommet seg etter at jeg fikk meg laser :-)

Solum - Daglig leder

over 17 år siden

Solum - Daglig leder

Vi har i dag raket alle bunkere maskinelt og plassert ut nye raker på de fleste.
De greener som har hatt vekst er nå klippet, men vi håper varmen nå bidrar til mer vekts og mulighet for vår planlagte oppstart av normalt vedlikehold fra og med neste uke da vi da har greenkeepere på plass igjen.
Alle hull er flyttet i dag, fredag 18.04 og vi håper på fine spilleforhold i helgen (uten krater ;-)
Neste uke vil vi ha dugnader på front 9 mandag og back 9 torsdag. Håper da å få en vesentlig ansiktsløftning på hele anlegget.

Vel møtt til rimelig spill på Solum! :-)
200,- i uken før kl. 15 og 150 etter kl. 15. kr. 350 i helgen, men der gir jeg rabatt ved 4 i flighten (man spiller da for kr. 300 pr pers).

hp

over 17 år siden

hp

Noen som veit åssen forholdene er på evje.

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Ja, er det noen som vet hvordan greenene er på Evje? Skal spille der søndag, og vanligvis er det helt fantastiske greener helt fra starten av sesongen der. Håper vinteren og banemannskap har fart godt med banen i år også!

bruno

over 17 år siden

bruno

Var på Evje idag og selv om greenene er luftet så kan jeg ikke tenke meg at du kan få bedre greener i Norge på denne tiden av året og utover i sesongen er det er kun Miklagard som kan måle seg i kvalitet på greenene. De var enda bedre nå enn ved oppstarten av sesongen i fjor -jeg er imponert og det blir garantert også du på søndag Snedd!!!

moro

over 17 år siden

moro

var også på Evje i dag og det var veldig bra, moro med så bra bra bane og greener så tidlig. Det beste er at jeg har tid der i morgen også, livet leker:-)

Stian

over 17 år siden

Stian

Sånt er så godt å lese når en skal ut imorgen formiddag for årets første 18hulls runde :)

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Til moro og bruno: Takk for tilbakemelding, gleder meg som en unge til å spille på Evje i morgen. Ikke minst fordi sist var helt tilbake i november. Dette blir moro! Og så den værmeldingen da!

Longdrive

over 17 år siden

Longdrive

Var på SKI i går, overraskende bra forhold, morsom liten bane, masse folk!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her