Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vel og bra med plastikk, men ...?

Stoon

over 17 år siden

Stoon

Er alle enige i at de nye handicapkortene i "kredittkortformat" bare har fordeler? Vil det bli mer tungvint? Vil noen savne all tilleggsinformasjon som står på de gamle kortene? Blir noe av sjarmen borte? Er det snart på tide å stoppe vår "automatiserte framtid"?

YAP

over 17 år siden

YAP

Nei. Plastikk er bedre. Utvikling er bra. Godt å være kvitt gamle fillete papirkort.

jonag

over 17 år siden

jonag

Forskjellen blir jo at man må holde orden på hcp i golfbox og ikke på kortet. Det krever jo at man har tilgang til nettet og det har kanskje ikke alle. For de oppegående er dette null problem, for noen blir det hassel en stund

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Spill golf og ha det gøy, jeg regner med at dette vil lette mye admin i klubber&forbund.

Jeg har ikke lest så mye av den info som sto på det gamle kortet, kun skille mellom ulike hcp-kategorier innimellom.

I mine øyne er sjarmen med golf det å spille golf.

nja

over 17 år siden

nja

alle klubber får terminal i klubbhuset så alle trenger ikke nett nei....

Fra Sverige

over 17 år siden

Fra Sverige

I Sverige hvor dette kommer fra har alle klubber en terminal som står slik til at medlemmene kan komme til selv sent på kvelden for å registrere runden.

Kan bare tenke meg hvordan dette vil bli på norske klubbhus som stenger ytterdøre i 6-7 tida på kvelden og spillerne overlates til selv å fikse ting på nettet fra pc'en hjemme.

Sikkerhet

over 17 år siden

Sikkerhet

Hva når nettet er nede i klubben og man skal arrangere turnering? Hvordan vite om gjester har korrekt handicap? Ringe til alle klubbene

Olle

over 17 år siden

Olle

Hva hvis det blir atomkrig........?

Hvor ofte er nettet nede??? Dårlig argument.

Hva med å sjekke hcp i etterkant, den ene av 1000 gangene nettet er nede under en turnering.

Xo

over 17 år siden

Xo

Tror de fleste klubber faktisk tar ut papirutgave av startlister ifm. f.eks turneringer ol dagen før. Her vil vel HCP være 99% korekt for startfeltet, så jeg tror ikke dette blir det store problemet. De fleste klubbene har vel tatt utgangspunkt i det HCP vi har vært registrert med i golfbox ift. startliste og ferdig utfylt scorekort i flere år alerede. Det er du som spiller som er ansvarligg for at scorekortet er korekt utfylt, så hvis du leverer inn et scorekort etter en runde med feil HCP og dermed feil antall motatte slag (HCP turnering), er dette diskvalifiserings grunn.

Knøtte

over 17 år siden

Knøtte

snart må man ha datakortet for å spille golf....sukk..... Stakkars oss som ikke kan data, men vil spille golf....

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Og det gjelder ikke bare golf, men bilkjøring, ta ut penger, reise, se på tv etc etc...
Fremtiden er nok digital... litt lei allerede selv om jeg har en digital jobb selv.

Anders

over 17 år siden

Anders

Jeg ser at framtiden er plastikk, og på de fleste måter har jeg ikke noe imot det. Det jeg tror jeg kommer til å savne skjer etter runden, når smilet sitt løst og man prater litt ekstra om runden siden man nettopp har skrevet ned spillepartner og papirlefsa ligg nyunderskrevet på bordet.

Art Vandelay

over 17 år siden

Art Vandelay

Tror det går bra jeg.

Post Scriptum: Lurer på om golfkortet går til helvete ved årskiftet 2999/3000?

10000

over 17 år siden

10000

Problemet med fire siffer er løst, blir nok verre ved overgangen til år 10 000.

doc

over 17 år siden

doc

ikke for meg

Kell Varnsen

over 17 år siden

Kell Varnsen

Stort problem for meg! Spiser sunt og legger meg tidlig.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her