Megaslice
Trynet sier "Jeg tror snedd tar feil. Orientering er en av de mest spennende idrettene som finnes (bare slått av skiskyting og fotball)."
Det er selvsagt personlig hva man finner spennende, men personlig synes jeg fotball ikke er spesielt "spennende" å se på. Må innrømme at jeg har sovnet til mang en kjedelig fotballkamp... Ei heller finner jeg orientering veldig spennende, men innrømmer at jeg aldri har fulgt særlig med på denne idretten.
Selv ser jeg mye golf på tv (eller på internet) - gjerne hver helg, og har flere kompiser som gjør det samme. Enig med Tak,Oslo at de burde kunne fylle reklamepausene i USA med golf, og enkelte turneringer gjør de vel det også? (vi skal være glade for at vi slipper reklamen....). Mener at de i enkelte turneringer samler opp "international players" og sender klipp i reklamepausene. Dette gjelder kanskje ikke på siste spilledag, ettersom det da er få baller (flighter...) ute på banen.
Forøvrig synes jeg innlegget i dagens Aftenposten ("Etterlyser ishockey, tennis og golf" på Hole in One siden) er veldig treffende. Innskriveren er en svenske bosatt i Norge som mener fotball, ski, skiskyting, hopp og håndball er kraftig overeksponert i media. Kunne ikke sagt meg mer enig! Selv om akkurat tennis ikke er min favoritt synes jeg norsk media burde få opp øynene for andre idretter, og slutte å skrive 5 helsider om en intetsigende treningskamp i fotball en hel uke før kampen spilles, etterfulgt av flere helsider dagen etter kampen som bortforklarer hvorfor Norge tapte..... Samtidig spilles f.eks. sluttspill i ishockey og basket uten at det brukes mange spaltecentimeter i norske aviser for å dekke disse. At Tuttas andreplass i helgen gikk de fleste hus forbi er derfor ikke svært overraskende......