Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvorfor eie aksje??

Hans Olav

over 21 år siden

Hans Olav

Kanskje et kontroversielt tema, men hvorfor i alle dager eie en golfaksje?

Det er så mange fordeler med å leie i StorOslo:
Mye større fleksibilitet, skifte bane år etter år er en mulighet, nye utfordringer.
Ingen risiko med at aksjen synker i verdi.
Kan lett finne aksjer som leies ut for _mindre_ enn kostpris, inkl gebyr.
Slipper å betale den "latterlige" innmeldingsavgiften noen få klubber har, som er et rent tap.

Klart at man da selvfølgelig heller ikke er med på en evt aksjeøkning, men man er da ikke med for å vinne penger, men for livskvalitet, helst uten å heller tape penger. Senere kan det selvfølgelig bli vanskligere å få leid, men det er alltid en mulighet.

Meninger??

Hans Olav

over 21 år siden

Hans Olav

For å presiere, jeg snakker om primært for spillere som spiller mye golf og derfor vil ha en hjemmebane og ikke hovedsakelig spille på greefee.

Kameleon

over 21 år siden

Kameleon

Eller enda bedre, jeg leier din og du leier min. Da får vi byttet bane et år og det kan jo være meget stimulerende.

simen fulland

over 21 år siden

simen fulland

Ved å eie en andel får man en sterkere forankring til sin hjemmeklubb. Man blir godt kjent og får mange nye venner, man kan ha det artig med i mange år fremover. Det være seg under vanlig spill ,dugnader,eller turneringer/reiser arrangert av klubben. I ditt scenario vil du gå glipp av dette. Simen.

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Noen passer det best for å "være litt rotløs" en periode, og da kan du jo leie... Når du finner et sted du vil slå deg ned så kan du jo kjøpe..... Og dette passer jo også for leiligheter / hus.. ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her