Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Masters?

Bakk

over 17 år siden

Bakk

I programbladet står ikke Masters oppført i Viasat Golf. Noen som kjenner til dette?

NRK sender 1,5 timer hver dag og det er ok, men betaler jeg for golf (Viasat Golf), på tv vil jeg jo se litt mer enn det.

Har ikke Viasat klart å få rettighetene? De reklamerer jo med at alle de viktige konkuransene vises på Viasat Gollf....

Les egen link om dette...

over 17 år siden

Les egen link om dette...

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=82440

hp

over 17 år siden

hp

Ser att myp2p sender 2t onsdag.5t torsdag og fredag.3,5t lørdag og 4,5t søndag.Litt mer enn nrk oxo slipper vi kjell k rike.

Majorfan

over 17 år siden

Majorfan

Hvordan kommer man inn på myp2p?

hp

over 17 år siden

hp

Du må bare laste den ned.

hp

over 17 år siden

hp

Her er link.
http://www3.myp2p.eu/

SportN

over 17 år siden

SportN

Tutta vises på SportN nå.

HM

over 17 år siden

HM

Viasat Golf sender alle dagene.
Det ble avgjort i dag.

Majorfan

over 17 år siden

Majorfan

Har du fått dette bekreftet fra Viasat? Det står ikke i programguiden på hjemmesiden til Viasat nå. Det ville ha vært strålende.

Monnee

over 17 år siden

Monnee

Står noe på www.golf.se tror jeg.

Majorfan

over 17 år siden

Majorfan

Takk Monnee, det bekreftes at det vises i alle land, med svensk kommentator. Zache.

Fantastisk! Kudos til Viasat!!!

hp

over 17 år siden

hp

Det gjelder vell ikke oss som har viasat gjennom get,og ikke kan skifte til svens kommentar.

HM

over 17 år siden

HM

Zache kommenterer for alle tre skandinaviske land.

hp

over 17 år siden

hp

Jeg skjønner det,men det gjelder bare de som har parabol eller?

golf

over 17 år siden

golf

til hp:
Du kan skifte til svensk på dekoderen fra get, men er ikke sikker på om det er viasat golf som viser fra masters. Det kan være viasat sport i Sverige som viser det og da er vi like langt :-(

HM

over 17 år siden

HM

hp
Nei. Viasat Golf kjører én kommentator (Zache) for hele Skandinavia.
Alle i Norge, Danmark og Sverige vil få svensk kommentator. I tillegg så vil de med parabol kunne switche over på engelsk.

Og til golf; Det er Viasat Golf som sender. Les artikkelen i golf.se

hp

over 17 år siden

hp

Til golf er du sikker på att det går og skifte til svensk med get dekoder prøvde nå men hører fortsatt nilsen.

hp

over 17 år siden

hp

Nå gikk det tusen takk til hm og golf.

Bakk

over 17 år siden

Bakk

På hjemmesiden til Viasat står det at det er SportN som sender Masters fra kl. 11.00 torsdag og fredag, lørdag og søndag nevnes ikke...

Bakk

over 17 år siden

Bakk

På Viasat.no altså...

Litt motstridende info der i gården...

hp

over 17 år siden

hp

Ingen problen og se masters på myp2p. ser på par 3 konkuransen nå bra bilde oxo.

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Takk for tipset hp.

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Rolig karer:-D
Er jo masters fra 23.15-01.00 på NRK2 fom torsdag tom søndag (siste del på søndag går på NRK1)

Kevin

over 17 år siden

Kevin

ser på viasat golf akkurat nå,og i programmet der står det at de sender fra kl.22 i kveld,og frem til kl.0100

hp

over 17 år siden

hp

Jeg så det jeg oxo det er jo helt konge.

hp

over 17 år siden

hp

Noen som får inn live fra amen corner.

Stian

over 17 år siden

Stian

Er det nye kameravinkler ute og går på Masters i år ? Har aldri lagt merke til hvor ondulert banen faktisk er fra tidligere år.

Monnee

over 17 år siden

Monnee

Samme vinkler stort sett. Kanskje et par extra kamera.
Bare du som har fulgt litt bedre med i år? Den er faktisk meget ondulert. De greenene der, med 12-13 på stimpen må jo være helt ufattelig vanskelig å putte på.
Lurer på hvor mange putter vi normale spillere ville ha brukt på den banen? Ihvertfall 2-3 slag over par på hvert hull? Med 4-5 i hcp?

Stian

over 17 år siden

Stian

Ikke umulig jeg følger med litt mer iår. Men tenkte på fairwayene og ikke greenene.

Om greenene hadde vært raskere hadde det begynt å ligne en vits,

Antall putter

over 17 år siden

Antall putter

Hvorfor tror alle det er så dritvanskelig å putte på raske greener ???
Raske jevne greener er mye lettere å putte på enn treige humpete møkkagreener som f.eks Kongsberg.
Men er du ikke vant til slike greener går det selvfølgelig dårlig.
Tviler på at de som kritiserer raske greener har særlig godt handicap og heller ikke særlige erfaring fra raske greener.
Skift medlemsskap til en bane som tar greenkeeping seriøst, så får dere se hva jeg mener.
Det ser ihvertfall ikke ut til at spillerne har særlig større problemer på Augusta enn på andre baner.

Trudderuderantan

over 17 år siden

Trudderuderantan

Antall putter;problemet er når du går fra en bane med "møkkagreener" og kommer til raske gode greener;du må få et par hull for å bli vant/legge om puttingen/lese greenene annerledes. Tempo,break er forskjellige. Raske greener er en flott utfordring,noen er så raske at du må spille deg inn på forgreen for å få kontroll/god score

12

over 17 år siden

12

På miklagard har vi ganske ondulerte greener, og av og til hastigheter på opp mot 12. Det er ingen problemer å venne seg til det og to-putte helt greit.

Men:
Når man har veldig ondulerte greener som på Augusta, og i tillegg lager vanskelige hull-plasseringer. Ja da er det vanskelig med kjappe greener. Nettopp fordi man må være så hårfin på labben for å ikke trille for langt.

Jeg spilte KM på Miklagard med Challenge-tours flaggplasseringer. Fy faen det var vanskelig. Oppoverputter der flagget er satt en halv meter etter det begynner å gå ned igjen. Fort gjort å bli for forsiktig, og fort gjort å smekke til litt for mye.

PGA-gutta er helt sjukt gode til å putte, så derfor klarer de å toputte det meste.

Vi hadde slitt. Akkurat som Monnee sier.

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

Kan man kalla en golfbana for Augusta..........? Det kan man. Els for birdie...

Zache er kongen, men det blir litt mye en hel kveld

Lille Trille

over 17 år siden

Lille Trille

Raske greener er konge.
Jeg er så drittlei av sutrete uerfarne høyhandicappere som skal klage på alt fra høy røff til håpløse flaggplasseringer.
Få inn i hodet at uansett hvor håpløst og vanskelig det er så er det likt for alle. Er du god nok så går det bra. Spiller du dårlig må du bare trene mer. Det er ikke banens skyld at en spiller slår dårlige slag.
Ser at t.o.m. på P4 og Amatour er det enkelte som klager fordi "flagget står håpløst til i forhold til der ballen ligger". Vel, da ligger ballen på feil plass. Hvis du planlegger spillet og spiller slik du har planlagt så er ikke raske greener og flaggplasseringer et problem. Har greenene på hjemmebanen din dårligere rull enn 9-10 fot om sommeren så er det på tide å ansette ny greenkeeper (eller bytte bane)

Store Lille

over 17 år siden

Store Lille

Hvis jeg planlegger spillet og spiller slik jeg har planlagt, ville enhver runde havne på 54 slag.

hp

over 17 år siden

hp

He he dårligere enn 9-10 er ikke mange baner i norge som er bra da.

Koll

over 17 år siden

Koll

Synes greenene på Augusta er temmelig idiotiske, de heller i alle retninger, i tillegg til å være ondulerte. Det er bare tull! Det finnes vel også en uskreven regel om at rundt flagget skal det alltid være et helt flatt parti på ca. 1 meter i alle retninger? * Det var ikke tilfelle på Masters denne gangen, ihvertfall slik vi kunne bedømme det på TV-bildene.
Likt for alle, men dumt likevel.

* Denne regelen syndes det mot på norske golfbaner også. Hva skjer?

Uskreven regel

over 17 år siden

Uskreven regel

Koll.......du vet ikke hva du prater om! Retningslinjene fra touren er sik at hvis du droppe ballen fra skulderhøyden skal den ikke rulle lenger enn 2 meter fra der den treffe bakken ved siden av hullet. men her er det ingen regel skreven eller uskreven

men du har sikkert rett.....hørt nemlig at Augusta skal legge ned turneringen siden alle spillerne klager og de sliter å få de beste med.......på en måte....

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Denne regelen tror jeg ikke eksisterer.

705

over 17 år siden

705

Tydeligvis en som ikke har så stor erfaring med toppgolf. Lurer på hvor den regelen står skrevet?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

lurer på hvor mange baner i Norge som må legges ned dersom man må ha 9-10 på stimpen for å kunne kalles golfbane...

lol

`39

over 17 år siden

`39

Oi, tenk litt nytt. Vi kan ikke forvente at ondulerte greener skal være like enkle/vanselige som de "platte".
Spiller oftes på en bane med "hva som helst kan skje". Vi får mange greener med stor vanskelighetsgrad ,uten at det er forutbestemt for noen den dagen.
Grense og ferdigheter for den enkelte utøver står i kø, og må den klokeste og den beste stå på vente PÅ Å KNUSE!!!!!!!!!!!

Åge Bananselleri

over 17 år siden

Åge Bananselleri

"Synes greenene på Augusta er temmelig idiotiske, de heller i alle retninger, i tillegg til å være ondulerte."

Herlig. Greenene heller i alle retninger, og har i tillegg onduleringer?

I'll have a whiskey on the rocks please, without the ice.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Det kan jo ikke være noen tvil om at det er vanskeligere å putte på en rask green i forhold til en som er treg. Man vil styrkemessig ha mye mer å gå på fordi ballen stopper fortere. Samtidig "breaker" ballen mye mindre på en treg enn en rask green. Det betyr ikke at det ikke er gøy med raske greener, men det finnes en grense. Det blir som å spille fra sort med 25 i hcp...

Balla Banan

over 17 år siden

Balla Banan

Du snakker som den høyhandicapperen du er, Sunnygolfer.

Kalle Kanin

over 17 år siden

Kalle Kanin

Det er ikke så lett å putte på en treg green. Spesielt om greenene er store. Da må man dra til så mye at man mister følelse på lengden. Kjappere greener er enklere, til et visst nivå. Dessuten følger puttene linja bedre på kjappe greener enn treige. Altså enklere å putte på.
For å skjønne dette må man ha vært medlem på en bane med kjappe greener. Jeg har vært på begge deler.

Faren min og jeg spilte en bane med veldig kjappe greener. Første runden slet han, men de neste rundene sa han at det var mye enklere å putte selv om det var kjapt. Og han er høyhandicapper.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Det sier seg jo selv at jo raskere greenen er, jo vanskeligere er det å få ballen til å stoppe på et nøyaktig sted. Dette er jo enkel fysikk. Ved større friksjon så vil kraftspennet mellom 1 meter for lang og 1 meter for kort være mye større enn det det er på en green med liten motstand. Det vil si at dersom man bommer på hullet, nå jeg naturligvis aldri gjør, så vil man på en rask green ende lenger fra hullet. Bare prøv å stopp ballen på et punkt på parketten hjemme, så ser du hvor lite kraftforskjell det skal til før ballen triller mange meter forbi punktet.

Har forøvrig en god venninne som er medlem på Miklagard, og spiller derfor en del runder der, så jeg har litt erfaring derfra.

Det gjelder forøvrig å ikke blande kortene Kalle Kanin, en ujevn green og en treg green er ikke det samme. Er den trege greenen jevn, så vil ballen følge linjen. At den buer mindre gjør det vel ikke vanskeligere å putte?

Balle Banan

over 17 år siden

Balle Banan

For gode spillere er det ikke lengden som er problemet.
Det er retningen.....

Yngve

over 17 år siden

Yngve

alt har vel sin grense, både øvre og nedre.

når det gjelder greenhastigheter, så er jeg av den klare oppfatningen at dersom greenen er for rask, så kjennes det nærmest umulig ut å få ballen til å stoppe dersom greenen heller mot hullet.
dette har jeg opplevd så sjeldent, at jeg heller mer mot å mene at trege greener er vanskeligere, men dette kan være fordi de aller aller fleste greener som er trege, også er ujevne.

jeg ser det fysiske i det du sier Sunny, men samtidig, må du se armens fysikk.
Det er så enkelt at jo mer kraft du må gi en putt, jo mer ujevn blir også din bevegelse.

dette med putting er ingen selvfølge som du sier det, sunny. vi er nesten inne på samme som når vi diskuterte puttere. det er svært individuellt, og det er ingenting som sier seg selv, for fysikken forklarer bare den ene siden av saken.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Yngve, den teorien din om at "jo mer kraft du må gi en putt, jo mer ujevn blir også din bevegelse" er vel rimelig natta?

Jeg mener det er logisk at det finnes en hastighet som fungerer best. Når du såvidt skal røre på hendene er det mye lettere å lage en liten rykk, og når du må ta i som fan blir det som du sier.

Altså - det finnes et "middelstroke" som gir de beste forutsetninger for en kontrollert slag.

GI DEG!!! :-)

Kalle Kanin

over 17 år siden

Kalle Kanin

Solskinnsgolferen:
Du kan ikke tenke ABC fysikk når du snakker om putting. Skal du putte en 20 meters putt er det enklere på en green med stimp på 11 enn en green med stimp på 6. Fordi man må slå såpass hardt på den med 6 i hastighet. Jeg er medlem på Miklagard og har litt erfaring med dette jeg og. Jeg spiller hvert år på mange forskjellige baner, og det er de treige greenene som skaper dårligst score. Da snakker jeg om virkelig treige greener.

Er greenen veldig rask blir det vanskelig ja. Og spesielt for høyhandicappere. Der er jeg enig med deg. Men jeg er sterkt uenig i at det blir enklere og enklere å putte desto treigere greenen er. Tenk på en green med hastighet 0,5? Tenk hvor hardt du må slå for å trille 10 meter? Nå var jeg morsom.

Det med ujevn green sa jeg fordi treige greener har en tendens til å være ujevne. Pga friksjonen. Det var en tilleggsinformasjon.

Kalle Kanin

over 17 år siden

Kalle Kanin

Middelstroke er nok best ja. Derfor mener jeg at en stimp på 10-11 er det mest optimale for oss amatører. Hvordan det er for proffene aner jeg ikke :)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg er jo også vant til raske greener, men synes det er veldig stor forskjell på dem.

Det aller verste er raske greener som i tillegg er småbumpete. Jeg var i Spania forleden og puttet som en gris nesten hver eneste runde. Leste og leste, og klarte overhodet ikke å lese brekk som viste seg å være der likevel.

Vi snakker om bl.a. Sotogrande og Valerrama, så jeg tør jo ikke kritisere banen. Og i og med at det var andre i gruppen som ihvertfall puttet noenlunde bra, antar jeg at det er meg det var noe gærent med.

Men jeg foretrekker heller litt tregere greener når slike små brekk utgjør så mye.

Og aller helst foretrekker jeg greenene på Miklagard (hehe).

Kom mai du skjønne milde, gjør Mikla atter grønn...

Yngve

over 17 år siden

Yngve

ja, jeg gir meg Gunnar Bull....
helt enig, men hvis du leser min første setning, så er det egentlig det jeg sier også, jeg tok bare ikke med en beskrivelse av den nedre grensen, hehehe...

Balle Banan

over 17 år siden

Balle Banan

ENig med Kalle. Treige greener er treige fordi gresset er langt. Langt fress er aldri jevnt. SKal du ha en rask green må den klippes og rulles. Da blir den alltid jevn.
At det ikke er mulig å stoppe ballen ved hullet pga at greenen er for rask er ganske enkelt en del av spillet på høyt nivå.
Høyhandicappere ser seg blinde på at greentreff alltid skal være rimelig lett å omsette i en toputt.
Slik er det ikke, og bør heller ikke være det på høyeste nivå.

Når det er sagt så er det heller ikke greit at norske baner som f.eks. Miklagard og Nes setter opp urimelig raske greener for spillere som ikke er forberedt på eller har nok informasjon (type topografisk kart over greenen med flaggplasseringer) slik at de vet hvor/hvordan de skal spille inn. Da blir det bare dumt. Bingo bør fortsatt spilles i grendehuset.

petter_edderkopp

over 17 år siden

petter_edderkopp

Herregud så mye dumt å lese her inne.
Jeg vil påstå at for 99 % av den norske golfspillende befolkningen, er det MYE MYE MYE enklere med normale/tregere greener enn raske. Forutsatt at de er bra klippet, er det mye lettere å senke putter, og mye lettere å toputte. Man kan slå til ballen mer på ikke fullt så raske greener, og f.eks. en 5-meters putt som ville blitt 1 meter lang på en rask green, vil på tilsvarende feilslag komme vesentlig nærmere. Det blir også lettere å senke putter, fordi med et hardere og mer bestemt stroke, vil ballen få en bedre rull med mer topspin, og derfor holde linjen mye bedre. De som putter for kort tar jeg ikke hensyn til, hvertfall ikke på en 5-meter. De har ikke noe å gjøre på en green å gjøre allikevel:P hehe...

Kalle Kanin

over 17 år siden

Kalle Kanin

Og da fikk vi enda mer dumt å lese :)

petter_edderkopp

over 17 år siden

petter_edderkopp

Javel..??

Jeg snakker på vegne av egne og medspilleres erfaringer. Har spillt golf i over 10 år, de siste årene på p4-tour, så jeg velger å tro jeg har mer peiling enn deg...Det er en grunn til at scorene er skyhøye under US OPEN, og bortsett fra en generelt vanskelig bane, skyldes dette særlig utrolig raske greener der alt løper avgårde og "aldri" stopper...

Yngve

over 17 år siden

Yngve

og du vet hvem Kalle Kanin er fordi????

du sier det er mye dumt å lese her inne, javel. hva med å se sine egne innlegg litt i refleksjon også kanskje.
fint at du føler du har noe å bidra med, men slike idiotsikre utsagn ut fra egen erfaring er vel strengt tatt ikke mindre dumme enn de vi andre dummingene kommer med.

du har din betraktning, og vi har vår. er ikke det greit da? er vi virkelig dummere enn deg bare fordi du er uenig?

Personlig kjenner jeg ingen Petter Edderkopp som spiller på P4 tour, så din troverdighet er vel strengt tatt heller ikke særlig høyere enn for andre anonyme her inne.

du har tydeligvis ikke skjønt poenget med diskusjonen heller, siden du snakker om greenene under US Open, som selvsagt er EKSTREME.
miklagardgreenene under CT i fjor var griseraske, og selvsagt også vanskelige.

vi må sammenlikne baner i Norge og baner vi spiller normalt sett, med greener vi spiller stort sett.

jeg spiller på Tyrifjord, hvor vi har middels raske greener stort sett hele sommeren, og ganske raske greener på sensommeren.
jeg synes det er vanskeligere å spille på Miklagard-greenene første gangen jeg besøker banen om sommeren, men jeg synes det er enda værre å spille Kongsberg greenene, som er helt håpløst trege i forhold.

smak og behag kanskje også, og uansett individuellt.

Kalle Kanin

over 17 år siden

Kalle Kanin

Petter Edderkopp:
Men jeg har spilt golf i 12 år sa da konstaterer jeg at jeg har mer peiling enn deg ;)

I norge spiller vi ikke på greener med 14 i stimp uansett lille Petter. Vi spiller mellom cirka 7 til cirka 11. Jeg tror fortsatt at vi amatører klarer å beregne bedre putting på de kjappere greenene, altså 10-11 enn de 7-8. Det er fordi å slå såpass hardt til ballen som vi måtte på Kongsberg i 2007 var rimelig mye bingo.

Kongsberg medlem

over 17 år siden

Kongsberg medlem

Det går rykter om at greenene skal klippes drastisk ned i år for å få de raskere. Vet ikke om det stemmer, men vi som har spilt den med 10,5 på stimpen vet at det ikke er noe morsomt. Noen hull blir helt håpløse(ref 12 og 16). Men når det er sagt tror jeg det blir mer moro for alle.

Kalle Kanin

over 17 år siden

Kalle Kanin

Problemet i fjor var denne ugressveksten som vokste på greenene i slike krusninger. Dvs at puttene ble påvirket helt tilfeldig til sidene om man traff disse krusningene. Vet du om det er funnet løsning på å få vekk dette?

Jeg er skikkelig glad i Kongsbergbanen og gleder meg til å spille den igjen. Håper virkelig at greenene blir raskere i år.

petter_edderkopp

over 17 år siden

petter_edderkopp

Nei det er ikke rart du ikke kjenner noen på p4-tour Yngve, med hcp 11 har du vel strengt tatt ikke noe der å gjøre:P (håper du tar en spøk)
Har i skrivende stund 3 i hcp. Har vært lavere, men fjoråret var ikke snill mot meg.
Yngve, du snakker om to ekstrempunkter. Utrolig trege, og utrolig raske. Jeg har aldri sagt at utrolig trege greener er lettere, siterer meg selv: "...enklere med normale/tregere greener enn raske". Da snakker jeg om Tyrifjorden, Bogstad og Drøbak eksempelvis. Greener som er normale, og der man kan slå til putten, med et mer positivt stroke. Raske greener som på Miklagard gjør de fleste spillere usikre, og det er vanskelig å stroke ballen som ønsket. Er man derimot vant til raske greener (type Miklagard) er saken en annen, men da er det vel opp til hver å enkelt å definere om hjemmbanen deres har raske/normale/trege greener. Jeg vil tro at de fleste har en hjemmbane med normale/trege greener under en vanlig søndag eller onsdag, ikke så rart med tanke på at vi bor i et land der det egentlig er meningen at vi alle skal fly fra fjelltopp til fjelltopp på ski, og ikke forsømme koner og unger store deler av sommeren for å spille på en green som faktisk er grønn...

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hehehe, jeg tåler en spøk Petter_e. den fikk du faktisk bra klem på.... ;)

vi er nok kanskje enige når alt kommer til alt. det er bare et definisjonsspørsmål på hva som er raskt og hva som er tregt.

Balle Banan

over 17 år siden

Balle Banan

Definisjoner:
Ubrukelig: <7'
Treig: 7-8'
Normal: 8-10'
Rask: 10-11'
Superrask: 11-12'
Kvalmt: >12'

Jeg begynner å trives på rundt 9'. Stortrives på 11. Det er dritmorro når du må putte i sirkel så ballen faller i fra baksiden av hullet fra der du står. Miklagard og Tyrifjorden på sitt beste er veldig bra. Bogstad også.

Jeg forstår ikke at det er et argument at det blir høy snittscore på en turnering. Det er bedre med høy score og litt spredning enn at 15 spillere plasserer seg mellom -2 og +2.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Nå diskuterte vi vel ikke hva som er morsomst, men hva som er enklest. Sitat: Det er dritmorro når du må putte i sirkel så ballen faller i fra baksiden av hullet fra der du står.

Regner med at du ikke mener at det er enklere å putte i sirkel enn å putte rett frem?

Balle Banan

over 17 år siden

Balle Banan

Jeg spiller ikke golf der det er enkelt.
Jeg spiller golf der det er utfordrende.
Det kommer du også til å gjøre når du blir bedre.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Så da er vi enige om at trege greener er enklere og kjedeligere da Balle?

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

TKO

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Det synes jeg er en god definisjon. Raske greener er generelt morsommere, og følelsen av å beherske dem er en ekstra dimensjon.

De vanskeligste greenene er dritraske, harde, ondulerte og pittesmå.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

lol...... trege greener er vanskelige, fordi de er ujevne og det er vanskelig å gjøre et godt middlestroke.

raske greener er vanskelige, fordi de breaker mye mer, og man må beregne kurven mye mer.

middels greener er enklest, for der har man middels break, kan slå et godt middlestroke, og lettere beregne avstand og siktepunkter.

enig?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her