Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nytt jernsett

bernu77

over 17 år siden

bernu77

Heisann, Jeg er i ferd med å kjøpe meg et nytt jernsett.
Ligger på ca 23 i hcp og ønsker et jernsett som kan ta meg et stykke videre på veien. Har frem til nå spilt med et MacGregor CG 1800 sett.
Veldig fornoyd med det settet, men føler jeg trenger noe nytt for å komme videre.
Noen som har forslag til gode sett for en spiller som meg ?
På forhånd takk.

hp

over 17 år siden

hp

Er ikke det settet veldig gammalt ,skal du ha brukt eller nytt og hvor mye kr skal du legge i det

Beste tips

over 17 år siden

Beste tips

Før du kjøper deg nytt jernsett, følg det rådet som jeg fikk på disse sidene:
Bestem deg for hvor mye penger du er villig til å bruke, deretter må du finne ut om du trenger køller som gir høy/lav ballbane mm. Til slutt er det viktigste å få prøvd de forskjellige settene som du mener skulle passe akkurat deg. Lykke til.

bernu77

over 17 år siden

bernu77

Jo det settet er gammelt ;) Men jeg har spilt veldig godt med det.
Har lav ballbane, så trenger kanskje køller som gir meg høyere bane.
Har sett litt på to ulike sett: Nike slingshot og callaway x18.
Testet et sett med MacGregor blades på to runder i vinter og likte de veldig godt, men virker som de aller fleste her ikke anbefaler blades før man er blitt "proff" nesten ?
Men likte både callaway og slingshot settene.

PGA

over 17 år siden

PGA

Jeg har et sett med Callaway Fusion til salgs.
Kanskje det kan være noe for deg??
Ca 2 år, pent brukt, 3-PW, NS PRO 990 Uniflex stål skaft

KNALLGODT RÅD

over 17 år siden

KNALLGODT RÅD

Er du på jakt etter et jernsett som ser fint ut i bagen er det bare å velge i vei. Alle jernsett fra seriøse leverandører er stort sett like bra, skillet går på design og farger.

Er du på jakt etter et sett som virkelig hjelper deg å spille bedre (dvs forbedrer dårlige slag) skal du velge et sett der alle "jernene" er hybrider. Slike sett får du fra bl.a. Cobra og Cleveland.

hp

over 17 år siden

hp

De har nike slingshot på rockbottomgolf til 400dollar.Med frakt og moms får du nye køller til ca 3000kr.

Tom

over 17 år siden

Tom

Gå i pro shoppen nå på våren og kjøp fjoråret. Burde bli en bra pris. med 23 og på veg nedover ville jeg kjøpt vanlige jern og ikke Hybrid sett. Viktiste er at "DU" synes de er fine og vil trives med dem. Får du testet først også er det best.

Picasso

over 17 år siden

Picasso

Ja veldig viktig at de er fine.......

Billigo

over 17 år siden

Billigo

Ikke kjøp noe, som du må betale over 2 kroner og femti øre for! Stå på driving rangen og vent på en som er skikkelig god. Huk tak i han så får du noen tips om schwingen din, og så blir du bedere!! Og det er helt gratis. Hvis du "må" kjøpe nytt utstyr bruk kun internett! På nettet finner man det settet som passer segselv best til flere hundre kroner billigere enn i proshoppen!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her