Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

FY ........... Tyrifjorden !

Terje

over 21 år siden

Terje

Spilte på Tyrifjorden idag, og etter å ha betalt green-fee, gikk jeg oppom restauranten for å kjøpe meg noe spise og drikke, for å ha med ut på banen.
Men dette fikk jeg ikke, for jeg hadde ikke kontanter. Og dem tok ikke kort der oppe ?!?!?!?!
HALLO !!!!!!!!!!!
Vi skriver år 2004, og de kan ikke tilby gjestene dems å betale med kort ?
Enhver liten kiosk, pølsebod eller kebab-sjappe har betalingsterminal nå for tiden. Men ikke restauranten på Tyrifjord Golfklubb.
Utrolig !!

Terje

PS !
Banen var forøvrig ganske bra, med noe dårlig felter på enkelte fairwayer og greener.

tintin

over 21 år siden

tintin

kanske de tar sjekk...

BBS

over 21 år siden

BBS

Er det noe KRAV som sier at Restauranter/Golfkroer eller Kebabsjapper må ta kort?? Er ikke dette helt opp til hver enkelt Krovert.

Og med de høye gebyrene på Kredittkort (uten Axept da), bør de som bruker kortene betale dette eller den som du sier MÅ ta imot kortet???

Terje

over 21 år siden

Terje

tintin:
Sjekk ......... hva er det !?!?!?!
Sorry, men jeg er bare 32 år gammel, og husker knapt nok åssen en sjekk ser ut :-)

BBS:
Nei, det er ingen krav om det. Men det er noe som heter service.
Jeg driver butikk selv, og anser det å kunne tilby kundene mine å betale med ett eller annet kort, er god kundebehandling.

En annen ting er at når jeg begynte med betalingsterminal, så oppdaget jeg raskt at dette resulterte i en merinntekt. Kundene handler oftere på impuls nå for tiden, og ikke alltid etter hvor mye kontanter dem har i lommeboka.
Dette vil ikke minst gjelde for en restaurant, så kjøper man kanskje en god varmerett etter en runden, istedet for å knaske på en tørr baguett - som var alt man hadde kontanter til.

Terje

Lake Placid

over 21 år siden

Lake Placid

Jeg ble fortalt at terminalen på Tyrifjord ikke var innstallert, men at det skulle skje i nærmeste fremtid. Nye folk som driver der fra iår. Helt klart en minimumskrav at man har betalingsterminal. Det har de hatt i alle år på Tyrifjord.

Banen begynner å bli brukbar nå. Nye hull 15 og noen fairways + 4de (rødt) og 18de (gult) utslag har noe igjen.

Sponsor

over 21 år siden

Sponsor

Enig at dette bør være på plass , men jeg fikk hyggelig beskjed om at det var betalingsterminal i pro-shop (kun en trapp ned) hvor jeg kunne ta ut kontanter (..men måtte kjøpe blyant nr. 87)

Ironi

over 21 år siden

Ironi

Terje:

I en alder av 32 burde du i alle fall vite hva ironi er....

Terje

over 21 år siden

Terje

Sponsor:
Joda, jeg fikk også beskjed om at jeg kunne gå ned i Pro-shoppen, men jeg kunne ikke få ut mere penger enn den summen jeg handlet for. Prøvde å forslå en blyant, men da kunne jeg dermed kun få ut 5 kroner i tillegg. Dessuten hadde han ennå ikke fått noe særlig penger i kassa, og kunne dermed heller ikke hjelpe meg om jeg så hadde handlet for 200 kroner. Men jeg klandrer ikke Pro-shoppen. Dem kan selv velge om dem vil gi ut penger eller ei.

Ironi:
Jeg skjønte at kommentaren om sjekk var ironi, derav min smiley :-) etter min kommentar.

Terje

fattig

over 21 år siden

fattig

Om proshopen har bank axept kan de ikke nekte deg å ta ut penger. Avtalen med bank axept innebærer at kunden har rett til å ta ut 500,-

Sponsor

over 21 år siden

Sponsor

Jeg fikk det kontantbeløpet jeg ønsket, men måtte kjøpe noe i tillegg (derfor en blyant). De sa at de var utstyrt med litt ekstra kontanter i avvente av bankterminal i restauranten.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her