Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Åpne baner - igjen!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Nå har endelig snøsmeltingen startet for fullt etter dager med regn og litt høyere temperaturer. Hvilke baner har åpnet eller kommer til å åpne de nærmeste dagene?

Onsøy - iflg hjemmesiden er det åpent
Strømstad - har åpnet igjen

Noen flere?

Flise

over 17 år siden

Flise

Ski har åpnet.. matteutslag.. vått..

snappy

over 17 år siden

snappy

Sola GK, Solastranden GK, Brheim (Sandnes GK)

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Dynekilen åpner igjen i dag også

Halden

over 17 år siden

Halden

har åpnet sine 9 gamle hull

`39

over 17 år siden

`39

Jæren og Ogna er også åpne baner i Rogaland.

hp

over 17 år siden

hp

Noen som veit om solum åpner snart.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Den såkalte "fortløpende oppdaterte bloggen" de har,er ikke oppdatert siden 20.mars. Kjører forbi Solum hver dag,ser ut som det ligger litt snø der fortsatt

Askim er åpnet igjen fra i dag iflg hjemmesiden deres

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Hills GC(Göteborg) åpner i morgen

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Borre åpner alle sine 27 hull i morgen!

hp

over 17 år siden

hp

Så på hjemmesia til solum att de har åpna,da blir det en runde på søndag.

Fanget i den våte landsdelen

over 17 år siden

Fanget i den våte landsdelen

Noen som vet om baneåpninger i Bergensområdet?

(Mener å ha sett at Meland planlegger åpning 17. april?)

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Vestfold åpner i dag.

The slicer

over 17 år siden

The slicer

...Larvik har også åpnet igjen!

Ski

over 17 år siden

Ski

Ski golfklubb åpner i morgen med sommergreener og matteutslag :)

Stian

over 17 år siden

Stian

Noen som har peiling på om rangen på Miklagard er åpen ?

hp

over 17 år siden

hp

Står på hjemmesia att den åpner 12 april.

Stian

over 17 år siden

Stian

Ah takk, så ikke den infoen når jeg var inne på siden.

hp

over 17 år siden

hp

Har de gressutslag fra første dag,eller bruker de matter.

Stian

over 17 år siden

Stian

I fjor var det matter, hadde vært fett med gress fra børjan dog.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Skjeberg i dag, bra! Litt fuktig, gressutslag, greie greener.

Sprø

over 17 år siden

Sprø

Oslo-nord i dag....

SNØVÆR............................

hp

over 17 år siden

hp

Faan hadde startid på solum i dag.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Hvorfor kan du ikke spille på solum i dag da? snør vel ikke der?? Skal ut kl.14 på Borre jeg da,blir nok en våt fornøyelse men hva ofrer man ikke for en runde golf:-)

hp

over 17 år siden

hp

På væremld. ser det ut som det er sludd,og ganske mye vind,da blir det heller golf på tv,skal vell ikke klage egentlig for jeg var der i går oxo da var det veldig bra spillet var ganske bra oxo.

The slicer

over 17 år siden

The slicer

Spilte Solum i dag morges. Litt surt med 3-4 grader, litt vind og regn. Men digg å spille igjen :-)

gamebreaker

over 17 år siden

gamebreaker

Spilte Borre på lørdag 05/04.
Betalte kr. 500,- tenkte det var litt drøyt, men la gå.
Kom på første green og fant fort ut at de har "luftet" greenene!
Syns kr. 500,- er alt for mye for å spille en bane som ikke var helt i orden. her burde de skjerpe seg!!

hp

over 17 år siden

hp

Spilte solum på lørdag kosta 300kr helt ok pris.

Cobra

over 17 år siden

Cobra

er rangen i Grorud åpnet?
Hva med Haga, evt. andre i Oslo?

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Var et par karer og slo noen baller på Grorud i går ihvertfall...så åpent ut

Shanky

over 17 år siden

Shanky

Rangen på Grønmo er åpen!

Trusty Worthy

over 17 år siden

Trusty Worthy

Enig med "gamebreaker", 500kr for å spille Borre tidlig på våren med hullete greener er i drøyeste laget.
Men dette er et klassisk eksempel fra golfverdenen: Man blir møtt av en smilende resepsjonist som tar mot betaling og ønsker deg god tur og når man kommer ut på banen ser den ut som en galoppbane.

Mye som har med golf å gjøre minner om svindel og lureri.

Aksjer/spilleretter har så mange klausuler at det henger ikke på greip.
I tillegg konkurrerer klubbene med sine egne medlemmer som prøver å selge seg ut, og kremerer dermed verdien av spillerettene.
Det ties og feilrapporteres om dårlige baneforhold for ikke å skremme bort betalende spillere.
Gammelt utstyr selges til full pris i proshopen til spillere som ikke følger så godt med på utviklingen og tror de gjøper det nyeste.

Jeg har gjort det til en vane å ta en titt på nærmeste green og utslag før jeg betale greenfee. Forlanges full pris for en defekt vare kjøper jeg den ikke. Unnskyldninger som at det er seint eller tidlig på året holder heller ikke mål. Enten er banen i god stand og verdt full pris, eller så er den det ikke.

hp

over 17 år siden

hp

De har mye og lære av svenskene der,har vell aldri betalt full pris i sverige vist ikke banene har vært i tipp topp stand.

HM

over 17 år siden

HM

Jeg vil anbefale Solum istedet for Borre.
200 kr på hverdager og 300 i helger er billig.

NB Jeg er ikke medlem på Solum, men spiller der ofte på vår og høst.

hp

over 17 år siden

hp

Støtter hm på den solum er en helt ok bane og starte sesongen på,hygglige priser oxo

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Det er dog forskjeller i Norge. Spilte Borre lørdag, smilende ung kar i proshoppen som uten å blunke flådde meg for full pris. Banen var jo grei den, bortsett fra kraterne på greenene (og det må nevnes at jeg faktisk liker å spille Borre svært godt, selv om jeg alltid spiller som en ku der)

Søndag spilte jeg Sola, hvor jeg helt uoppfordret fikk rabatt på greenfee, den hyggelige karen i proshopen mente at banen ikke var helt topp, så da kunne jeg jo ikke betale full pris. Var litt vått på fairway og greenene var litt lodne, men faktisk mulig å putte på i forhold til Borre, morsom bane var det også!

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Drivingrangen på haga er åpnet

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Ser at rangen på ballerud endelig har åpnet. Da betyr det vel kroken på døra for Fornebu for denne vinteren.

meland

over 17 år siden

meland

Meland Golfklubb åpner lørdag 19.april.

kvinesdal

over 17 år siden

kvinesdal

Er åpen

Anders

over 17 år siden

Anders

Hvis været holder seg, vil rangen på Mjøsen åpne 18/4, og banen 27/4.

hp

over 17 år siden

hp

Evje åpner i morra,må nok ditt i helga vist det er mulig og få starttid.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Dugnadsturnering både på Grønmo og Drøbak lørdag, med sannsynlig åpning av banene søndag.

Stakk en tur bortom green på hull 9 på Grønmo i dag, veldig bra kvalitet allerede!

Yieppie!!

Tom

over 17 år siden

Tom

Noen som vet hva hvordan forhåldene på Onsøy er??

hp

over 17 år siden

hp

Det står på hjemmesia att den er bra,men jeg har ikke vært der på en stund så jeg kan ikke garantere det.

Stian

over 17 år siden

Stian

Noen som har testa Ski de siste dagene ? Tenkte jeg skulle booke tid på Evje men daaamn, fullt der på lørdag ja.

MomTorris jr

over 17 år siden

MomTorris jr

Skulle ha likt å vite hvem de er disse folkene som skal ha alt gratis. I stedet for å juble og slå stiften for at de får lov å spille Borre tidlig i april går de rundt og surmuler fordi de ikke fikk rabatt siden det var så tidlig i sesongen. De skulle betalt dobbelt, for aldri er det mindre regningssvarende for en klubb å ha baner åpne enn før folket er i golfmodus.
Men selvfølgelig - baner vedlikeholder seg selv. De er egentlig laget for at en eller to surpomper skal kunne ta seg til rette nesten gratis hele året, mens de selv er medlem i en postkasse på Selje.

Jeg gleder meg til den dagen banene blir for "members only and their invited guests"

500 for å få spille Borre i mars/april er gitt vekk. Sorry. Ikke fordi banen da er så god, men for at dere i det hele tatt slipper utpå.

`39

over 17 år siden

`39

Kunstner-sjelen, ikke bry deg mer en du behøver - geipen til enkelte kan du male! Pengene er som O.S`binge.

Noen vil leve på vår investering hvis klubben tillater det. Hva gjør vi med det,,,,,,,,?

Vi er selvfølgelig maktesløse fordi....... vi er i honningfella. Alle ønskes selvfølgelig velkommen, uten at det er for "members only"

Det er ikke "sorry" for folk som ønsker å spille banen i mars og april, men en gavepakke ifra dere/oss som "i det hele tatt slipper uønskede innpå" banen dere er medeiere av.

Beklager din klage, Mom Torris jr.......... Har du forstått din verdi som med-eier eller ?

Stian

over 17 år siden

Stian

Helt enig tommorris!

Spilte Losby Vestmork 31.mars i fjor, 2-3 vintergreener og matteutslag men 300 spenn for 9 hull, men det skulle jo bare mangle når man får halvkvalitet!!!..

Betaler du alltid full pris for et produkt som ikke reflekterer normal kvalitet?

Kanskje Borre heller skulle spare alle utgiftene og slutte å være så fordømt generøse ovenfor ikke-medlemmer :)

Stian

over 17 år siden

Stian

Hmm..

Etter en sigg ble alt så mye mer klart, om folk vil bruke 500 kroner når de vet at banen ikke er helt til opp mot optimal standard er det egentlig ikkeno problem.

Ignorer derfor inlegget over og ja til valgfrihet til å gjøre alskens valg :)

stianfeansåfort

over 17 år siden

stianfeansåfort

Etter en joint ble alt så mye bedre. Drit i 500kr.- Det bruker jeg likevel på en halv sigg.

Drit i hva de andre mener, jeg er kun et null!!

Stian

over 17 år siden

Stian

Oi.

Det krever sin ryggrad å poste ting under latterlige nick gitt. Du er nok en tøffing

Henke

over 17 år siden

Henke

Kan noen gi rapport om forholdene på Meland ila helgen?

henrikf

over 17 år siden

henrikf

>Jeg gikk deler av banen i går og kan bare si at de som er så heldig å komme utpå har en opplevelse i vente.
Bannen er tørket, den er nyfrisert, litt lodden på greenene, ser ut som et sted mellom 4.5 og 5 mm. Tunrappen er mer tydelig nå før krypveinen har fått varme, men nå pirker vi virkelig. Det er 19.april, skyfri himmel og rundt 12-13 grader. Og det er ryddet enda mer i roughen.

Slappy

over 17 år siden

Slappy

Heisann!

Må bare skrive av meg gleden av en 18 hulls runde på Sola GK i lunsjen i dag. Om lag 14 grader, vindstille, raske grønne greener, rull i fairway og en strålende åpning kunne bare delvis begrenses av noen små, våte punkter rundt et par greener og en kjempesprekk siste 7....

Himmel og hav så deilig!

tertit

over 17 år siden

tertit

Det er ikke alle forunt å klare 18 hull i lunsjen. (bare misunnelig).

hp

over 17 år siden

hp

Det er vell få som har lunsj på 3-4 timer.

`39

over 17 år siden

`39

Omtrent det samme gjelder Kvinsedal, her kan man spille både 9 og 18 hulls-baner, omtrent fra lunsj til middagstid+

Sola skinner og varmen kommer både innen og utenfra, uansett om man kan spille tidlig eller sent. Værgudene står oss bi for tiden!

Håper både for medlemmer og besøkende, at vi videre får såååå fint vær og bane-tilstand.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her