Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

sesong mål:Bryte 77 slag

Slice

over 17 år siden

Slice

Hard målsetting,
Håper på å få tid til å spille så mye at jeg bryter 77 slags rekorden min på Kongsberg + spille Mikla og Holtsmark under 80.
er litt nysgjerig på hva slags mål dere andre har for sesongen.

snappy

over 17 år siden

snappy

Vinne 2 ama-tourer. Og ha det gøy på golfbanen.. De siste er det viktigste målet for i år.

Burre

over 17 år siden

Burre

Gå ned 10 kilo, samt få Mikkel Rev til å slutte å røyke.

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Stabilisere seg under 90 slag er sesongens mål. Først må 90 tallet brytes, så må det spilles jevnt der. Begynte å spille i juli i fjor, så stabilitet er nøkkelen... Men dette skal gå!

Stian

over 17 år siden

Stian

<85 slag på Losby, da ville jeg blitt veldig glad.

Tom

over 17 år siden

Tom

Morsomt det med perser. Hadde en kanon dag på Bogstad i fjord og spilte 76. Før det var rekorden 81, 3 år før.. Det gjelder å ha dagen..

Slice

over 17 år siden

Slice

Har kun et mål for sesongen.. få rettet ut den usannsynlige bøyen jeg har i ballbanen...

`39

over 17 år siden

`39

Fine turer i naturen, møte hyggelige mennesker, slanking og prøve å få litt mer lengde fra tee.

Ken

over 17 år siden

Ken

Spille banene under par.,....

Lerouge

over 17 år siden

Lerouge

tror jeg må følge deg Stian - under 85 på Losby er årets mål

hp

over 17 år siden

hp

Spille banene under 80,på lang sikt hjemmebanen på par.

`39

over 17 år siden

`39

Håp: Bedre/sunnere mat å få kjøpt, bedre putting og mer presist kortspill. Beregning av lengen med kun øyemål og rett kølle/kraft/treff.

booster

over 17 år siden

booster

satser på å spille meg ned mot single hcp, ha det gøy på banen og spille hjemmebanen på par og ellers ligge på ein 6-10 over par på slutten av sesongen på normale baner.

M04

over 17 år siden

M04

Skal slå min bestenotering på Kongsberg, 83 slag - men klarer jeg å gå stabilt på 85-90 er jeg nok fornøyd.

Anders

over 17 år siden

Anders

Målet mitt er å klare å beholde hc, kanskje til og med spille det litt ned. Dessuten har jeg som mål å trene ryggen såpass at den holder hele sesongen.

Simen Østnor

over 17 år siden

Simen Østnor

Være bli og fornøyd gjennom alle rundene jeg spiller og ikke la eventuelle drittslag føre til flere drittslag. Hvis jeg skulle greie dette målet blir det neste og bli veldig stabil under 80 slag og gjøre det bra på junior B Tour, kanskje vinne en, men det skal litt til. Jeg gleder meg hvertfall til å komme i gang, bør ikke være alt for lenge til nå. Denne vinteren har vært lang og kjedelig.

Øyvind

over 17 år siden

Øyvind

- Singelhcp
- Flere eagler
- HIO

Målsetningene skal være hårete!!!

Hmmmm

over 17 år siden

Hmmmm

Til 39:
Beregne lengde med kun øyemål? Poenget med det er? Det finnes avstandsmerker på alle baner. Å gjette på lengden gjør deg til en dårligere golfer.

JanB

over 17 år siden

JanB

Avstandsmerker på baner varierer mye. Noen baner har f.eks tall på vanningshullene, andre har bare 200,150,100 og kanskje 50. Disse målene er målt 20 meter inn fra rough og kan i beste fall gi en indikasjon om avstanden. Ligger man ut til siden og kan gå rett mot flagget ved å kutte, er avstandsmerkene lite å gå ut fra.
Mitt forslag til trening her er å ha en lasermåler og FØRST tippe avstanden til ditt mål, deretter kontrollere med en lasermåler. Dette gir deg god trening i avstandsbedømmelse. Dette har jeg selv gjort i lang tid og er blitt betydelig bedre.
Forutsetningen for å ha glede av dette er selvsagt at du kan dine køller. Det viktige spillet er jo fra 120 meter og inn.

Feil

over 17 år siden

Feil

Dårlig utslag koster ofte 2 ekstra slag.
Dårlig langt innspill koster som oftest 2 ekstra slag.
Dårlig transportslag (par 5) koster oftest 2 ekstra slag.
Dårlig kort innspill koster som oftest ett ekstra slag
Dårlig bunkerslag koster mellom ett og 3 slag
Dårlig chip koster sjelden mer enn ett slag.
Dårlig putt koster gjerne ett ekstra slag.

Sånn sett er det lange spillet det viktigste fordi dårlige slag koster mest.

Men det viktigste spillet er det som sitter i hodet.
Unngå å ta sjanser.
Spill sikkert.
Hold ballen i spill.
Har du tildelte slag pga hcp så er det fordi du trenger dem, og da kan du like godt planlegge hvor du skal bruke dem.
Det er dumt å gå for birdie hvis du får 3 poeng for bogey.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Gå hjemmebanene under par minst en gang.
Stabilt rundt 80slag.
Forbedre alle deler av spillet.
Ha det gøy på banen med venner.
Spille noen flere baner rundtom.

Skrens Petrus

over 17 år siden

Skrens Petrus

Dette er feil "Feil". Om du ikke slår så dårlig at du går OB eller i vann på alle de lange slagene dine så koster ikke disse 2 ekstra slag, men derimot kanskje 1 ekstra for å komme tilbake på fairway. Bunkerslag koster sjelden mer enn 2 ekstra hvis man kommer ut av bunkeren på første forsøk (ikke så vanskelig). Men det vanskelige er å legge ballen nærme nok pinnen til at man setter putten. Da koster vel egentlig ikke bunkerbesøket noe, men man misset selvsagt sjansen til å putte for birdie hvis det var det du mente.

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Skrens, Feil skriver dårlige utslag koster *ofte* 2 ekstra slag.
Jeg har pleid å spille mye på Losby og sett at dårlige utslag koster ofte 2 slag og mer pga skog og rough - og spillere som håper på Tiger-slaget ;-) Tipper det er mye av det samme i Asker.

Skrens Petrus

over 17 år siden

Skrens Petrus

Jeg ville vel heller sagt at de ofte koster 1 ekstra slag, noen ganger 2 ekstra slag.

Challenge

over 17 år siden

Challenge

Its all about the putting boys=)

golfer

over 17 år siden

golfer

kvale inn for pga-touren til høsten:)

Trynet

over 17 år siden

Trynet

Mål for sesongen:
Slå eller tangere 75-runden (+3) jeg hadde for 2 år siden på den ene hjemmebanen min.
Slå eller tangere 67-runden (+4) jeg hadde på den andre hjemmebanen min for 2 år siden.
Knuse 78-runden (+7) jeg hadde på den tredje hjemmebanen min i fjor.
Sette ny besterunde uansett bane (pb = 70slag / -2).
Vinne minst ett av 4 klubbmesterskap, og komme topp 5 i de 3 andre.
Unngå runder på 90-tallet.
Greie cut og oppnå minst 30 stablefordpoeng på samtlig scratch-turneringer jeg spiller.
Klare å la være å kjøpe nytt utstyr.
Bli mer effektiv i treningen, dvs slå flere slag og samtidig tilbringe mindre tid på golfbanen.
Få eldste sønnen min som tok GK i fjor til å etablere handicap.
Slå Asbjørn Ramnefjell med minst 1 time på Birkebeinerrennet.

jan_spiller_golf

over 17 år siden

jan_spiller_golf

har hcp under 4 og har vunnet turneringer samt gått under par.
Men har aldri fått en eneste HIO!
Blir derfor så forbannet hver gang jeg hører om en eller annen gammel krok som sleiver en 3wood i koppen på tidens longshot....
så målet for sesongen: MITT LIVS FØRST HIO!

hp

over 17 år siden

hp

Jeg må bare skryte litt 78 på evje i dag,banen var meget bra til og ha vært åpen i bare 3 dager.

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Fra 30-40 meter og inn er avstanden egentlig ganske meningsløs.
Der går det på å ha feelinga.
De beste spillerne bryr seg aldri om hvor lange puttene de har er.
Det tar de på rein feeling

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

78 på Evje i dag, hp? Det har du god grunn til å skryte av. Hadde også en flott dag på Evje, men med din score tør ikke jeg si hva jeg gikk på ihvertfall :-)

Mål for sesongen: Finne tilbake puttestroken og selvtilliten på greenene!

hp

over 17 år siden

hp

Jeg hadde hp på noen runder under 80 i år ,men att det kom en alt nå var over all forventning,hva syns du om baneforholdene.

doc

over 17 år siden

doc

ned noen kilo

Tobben

over 17 år siden

Tobben

mer en en runde under 80 er bra mål for året + noen kilo

NoSlice

over 17 år siden

NoSlice

Spille god og stabil Golf, kose meg på Golfbanen med gode venner! Og håper at værgudene er snille i år!

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Sesongmål:

- Ha tid til å spille golf
- Ha tid til å spille Evje med G. Bull og enur
- Ha tid til å spille forumturneringen
- Spille Augusta National på under 95 slag
- Spille Old course på under 85 slag
- Ha det moro på banen

jensemann

over 17 år siden

jensemann

Spille Augusta National?? Nå håper jeg virkelig du kødder

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

Drikke øl og prøve meg på konene til proffene i VIP-teltet i The Open

SELFC

over 17 år siden

SELFC

mitt eneste mål som æ tenker på er å kunne slå rett frem over ett hinder (dyp grøft rett forrut på hull 1 i molde) inn på green. putte 2 ganger uansett....(muligens 3 for å senke den)

og siden fortsette senke mitt hcp fra 36 til noe under

selfc

over 17 år siden

selfc

til Slice:

du och jag Alfred, du och jag.

under min simulatortid har æ klart å ikke slice`n den har gått rett frem.
men nå på mandagen som var så hoppet æ innom driverangen i moolde og fant ut at æ har en stygg slice av og til samt at noen ganger fyker faaenskapet rett venstre!!!

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Jeg kødder aldri.... 14 juni.....

Hemmi

over 17 år siden

Hemmi

Da håper jeg at alle vi som ble grønne av misunnelse får et referat fra den opplevelsen.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Sesongmål.
1 - realistisk:
Finne tilbake til den gode følelsen jeg hadde før august 2007.

2-urealistisk:
Spille Augusta National 14. juni med Smilende Sam. (Faen SS, nå ble jeg jævlig misunnelig...)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her