Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Profound putter'n

Putter'n

over 17 år siden

Putter'n

Var en tur på golf messen på Fornebu på fredag og fikk prøvd Profound putteren, ble positivt overrasket. Er det noen som bruker denne/har brukt denne som kan komme med noen synspunkter før jeg går til innkjøp.

Anders

over 17 år siden

Anders

Jeg har den, og er godt fornøyd. Synes den har riktig tyngde for meg, noe som gjør at jeg synes jeg oftere slår puttene dit jeg ønsker enn jeg gjorde før.

Tom

over 17 år siden

Tom

Jeg liker den ikke. Tror du enten liker den eller så liker du den ikke. Den kommer ikke i min bag.

Jau

over 17 år siden

Jau

Sånn er det vel med alle puttere

putter'n

over 17 år siden

putter'n

Men hva er det du ikke liker med den Tom, jeg har bare prøvd den 10 - 15 min og har vel ikke underlaget til å gi den noen form for dom.

Tom

over 17 år siden

Tom

Har testet puttern noen ganger og jeg liker ikke selve hodet. Heller ikke siktemiddelet som jeg synes er for generelt. Liker heller ikke følesen, virker lett men er ganske tung. Rart men sant.. Kan være noe med matrialet og balltreffen, ikke sikker. Men i baggen min så havner den hvertfall ikke.

Stian

over 17 år siden

Stian

Jeg gikk ifra en RAM Zebra til Dark Ace`n, og var veldig fornøyd med det byttet. Vekten passer meg veldig bra. Den føles veldig balansert både på kort og langputter. Har dog enda ikke benyttet meg nevneverdig av siktesystemet

`39

over 17 år siden

`39

Har kun en vanlig Olyo-putter. Ofte går det kjempegreitt. Føler lirr at det sitter i toppetasjen.

Leker jeg litt og har det uanstrengt gøy med mine med/mot-spillere, putter jeg mye oftere fra både langt og kort hold.

Har lært fra kloke mennesk(r) på forumet, at det er viktig å puste riktig. Hvis man blir nervøs, blir denne "mekanismen" ofte reduset til å holde pusten.

Hvis man har det OK og ellers trives med putteren, tror jeg det er uvesentlig med "merkevare".

Ellers ønsker jeg Bernt alt godt mht markedsføring salg og resultater av sin putter. Lykke til!!

Basta

over 17 år siden

Basta

Beste putteren er den du liker best.

Bullshit

over 17 år siden

Bullshit

Bullshit.
Den beste putteren er fremdeles den beste putteren, uavhegig av smak og behag. Om den brukes korrekt vel og merke!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Prøvde også Profound - 2 ulike modeller - på messa. føltes veldig behagelig, hyggelig krabat også!

Lykke til Bernt, og bruk energi på Salg!

Stian

over 17 år siden

Stian

Den beste putteren er den som gir deg mest tro på at du kan flytte en ball fra punkt A til nærmest mulig punkt B. Trenger ikke gjøre ting så utrolig mye mer vanskelig enn det skal være..

t

over 17 år siden

t

Når du ser hva de beste bruker, er ofte det enkle det beste

Yngve

over 17 år siden

Yngve

bullshit, bullshit.
den beste putteren er subjektiv, ingen konstant på dette.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

den var til "bullshit" da, sånn at det er sagt... hehehe

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Der er jeg uenig Yngve, det må eksistere en putter som er "den beste" eller "The One" som det populært kalles. Om dette er den putteren som gir best resultat for samtlige er ikke sikkert, men "den beste" må finnes. For å ta en analogi så er det ikke sikkert at du hadde kommet deg raskest rundt en bane i en Formel 1 ferrari enn en Golf GTI, men det betyr ikke at Ferrarien ikke er bedre!

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Men for å oppnå best mulige resultater bør det ikke være et mål å finne "den beste" putteren, men den som er best for deg. Hvis målet er å komme seg raskest mulig rundt banen, bør en da velge golfen og ikke ferrarien.

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Jeg må si meg enig med Yngve, og uenig med Sunnyboy :)

Putting er utrolig individuelt, og putting går mye på hva man liker å se på når man putter. Men bevares. Hvis Sunnyboy klarer å si hvorfor two-ball-putteren er bedre enn Scotty Cam newport 2, eller hvorfor Odyssey blade er bedre enn Ping Anser, så er vi absolutt klar for å bruke den beste putteren :) Leser man reviews ser man at det er såpass store forskjeller på de gode putterne, at smaken til brukeren har alt å si. Hadde det eksistert en putter som var "den beste", så ville de fleste pga-spillerne brukt denne.

Analogien med bilene funket ikke helt - men godt forsøk! Det skal du ha.

Bullshit

over 17 år siden

Bullshit

Er ikke sikkert den beste spilleren trenger den beste putteren, men å si at vurderingen er subjektiv er også bullshit, om en skal vurdere PUTTERE. Da blir det objektiv vurdering.

Om en skal måle noe må en bestemme seg for hva en skal måle.
En putter kan MÅLES.
1) Siktesystem på forskjellige puttere er bedre eller dårligere.
2) MOI er bedre eller dårligere på de forskjellige modellene.
3) Balansen, hvor vekt er plassert i konstruksjonen.
3) Følelsen ved balltreff er forskjellig avhengig av materialet og/eller innlegget i slagflaten.

Men "den beste putteren" blir flåsete, men å si at en putter er bedre enn en annen er fult mulig!
Subjektiv vurdering er noe helt annet. Det er derfor en pga proff ikke nødvendigvis trenger den putter med størst sweetspot, mens Ola med 25 Hcp absolutt ville prestert bedre med stor sweetspot på putteren fordi han da ville fått bedre resultater på sine dårlige treff.

Men OGSÅ PGA proffen ville over tid prestere bedre med den putteren med bedre fysiske egenskaper gitt av putterens konstruksjon.

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Det er klart at vurderingen også er subjektiv. Og det er klart at noen puttere har bedre egenskaper enn andre. Poenget mitt er hvis man plukker blant kvalitetsputtere, så vil noen spillere foretrekke visse modeller framfor andre. Nettopp pga subjektivitet ovenfor design og konstruksjon. Noen liker bladputtere, mens andre liker mallet-puttere.

Så Mr Bullshit, du kan ikke si at vurderingen ikke er subjektiv :)

Bullshit

over 17 år siden

Bullshit

Klart valget av putter er subjektivt siden det er spilleren som kjøper den, men IKKE hvilke puttere som er bedre enn andre. Det er en objektiv vurdering. MEN når det er sagt, så er det ikke sagt at spiller A putter bedre med den beste putteren på kort sikt, merkelig nok...

Eller, det er ikke merkelig egentlig, for ting som hva man er vant til å se når en står over putten og putteren kan påvirke slaggjennomføringen... Men på lang sikt vil spiller A putte bedre med den objektivt vurderte bedre putteren, logisk nok.

Tiger vil neppe sees med en malletputter. For han og mange andre er Copy Cameron (kopier av Karsten Solheims design ANSER) Newport som er tingen, visuelt sett. De er vant til å se en slik bladputter når de står over ballen. Men flere og flere av disse spillerne som alltid har brukt bladputtere går over til malleter, og gjerne langputter, mageputter, nettopp fordi bladputterne er så sårbare for et dårlig slag pga lav vekt, dårligere balanse, og en vekting som gir ustabilt køllehode gjennom bevegelsen.

Som vi alle vet så er det mange Tiger wannabes som gjerne bruker puttere som gir dem svært mye dårligere marginer enn med ny teknologi og bedre balanserte puttere.

Merkelig nok velger mange spillere puttere som gjør dem dårligere enn om de hadde valgt en BEDRE putter hehe ;)

M05

over 17 år siden

M05

Og merkelig nok er det noen som alltid tror at det kun finnes et svar, og det svaret må det være to streker under....

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Da er vi jo enig da :)

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Hæ må det være to streker under svaret? Hva er galt med prikker? Skal alt lissom være matte? Er dette NTNU forum? Eller er det golf?

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Stipla linjer funker bra det også.

Ulff

over 17 år siden

Ulff

Sam spiller nok med ekte woods av tre og putter med en hjemmesnekret stokk. Teknologi og optimalisering er farlig!

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Mitt spørsmål tilbake til sunnyfunnybunny og Bullshit blir da:

hvordan skal man måle DEN beste putteren?

dersom det er som bullshit sier, at det går an å måle en putter bedre enn en annen, så må det jo gå an å måle den beste også. det er akkurat samme sak, bare mindre margin.

jeg mener at den eneste måten å måle dette på, er å sette putteren i en putterobot som gjør nøyaktig samme bevegelse hver eneste gang, og den vurderingen er 100% ubrukelig, da ingen mennesker i verden kan klare å gjenta dette selv, og er helt avhengig av sine personlige egenskaper for å løse puttingen.

så, da er vi tilbake til at en objektiv vurdering av puttere er ubrukelig, siden den kun vil gjelde mekanikk, og at menneskets subjektive vurderinger er de eneste som gir resultat for spillerne.

at noen alikevel velger "feil" putter til seg selv sier seg selv, for folk har ikke råd til å kjøpe alle putterne som finnes for å finne den perfekte til seg selv.

Bullshit

over 17 år siden

Bullshit

Yngve.
Nå var du litt morsom, for MOI og forgiveness må testes og sammenlignes. På robot vil man kun få forskjellig svar og se MOI'en ved off center treff. Men på robot blir det mindre forskjell fordi køllen festes for hardt til grepet.

I virkeligheten, skal/bør man holde lett i grepet og dermed vil utslagene ved off center treff bli større enn på robottesting.

Det enkle er å prøve puttere og treffe med vilje litt off center og se resultatet, om ballen går rett og om lengden er samme som treff midt på. Den som har så og si samme resultat ved treff et stykke utenfor midten har høy MOI og den putteren som lett vrir seg og man mister lengde ved treff utenfor midten har lav MOI.

Punktum

over 17 år siden

Punktum

Målbare og definerbare parametre som gjør en putter bedre rent fysisk:

Høyere MOI
Lengere siktelinje
Loft tilpasset greenhastighet
Loft tilpasset spillerens angrepsvinkel

Andre parametre som kan måles, men der det ikke er mulig å definere hva som er optimalt:

Skaftlengde
Vekt
Svingvekt
Balanse
Slagflatens hardhet

Mentale parametre er:
Form, farge, feel, fabrikantens anerkjennelse (status).

PGA-spillerne bruker hele registeret fra Odyssey 3-ball og Ping Doc17 til Bulls Eye og små bladputtere uten siktelinje.

Hadde det vært mulig å måle at en putter er bedre enn en annen ville alle puttere sett like ut.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

det ante meg at du ville gå i den fella Bullshit, hehehe...

du kan sette roboten til å holde akkurat som du vil, så det blir feil å si at man ikke kan teste det på robot.

du kan virkelig ikke mene at man skal bruke menneskelig kraft, med så store feilmarginer og variasjoner, som grunnlag for å avgjøre hvilken putter som er "The best putter"?

Nei, jeg står på at dette er umulig å måle, siden kombinasjonen av mekanikk og personlige faktorer ikke er forenelige i noen test som gir annet enn en subjektiv indikasjon.
dette tatt i betraktning at det selvsagt finnes gode og dårlige puttere. vi ska jo ikke blande epler og bananer her.

Bullshit

over 17 år siden

Bullshit

Yngve lære å lese hehe

Jeg skrev at en KAN teste på robot, men ved å legge balltreff utenfor center, hæl og tå treff. Men effekten er enda bedre i menneskehender, der en holder med letter håndtrykk i grepet :)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jajajaja, hehehe. var det jeg også skjønte, men du kan justere en robot til å holde lettere i grepet, akkurat som en mann.

prøv heller å overbevise meg hvordan en skal avgjøre hvilken putter som er best. vi er nok enige i gramatikken når alt kommer til alt... ;)

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Mitt poeng er at selv om det ikke går an å gjøre tester som viser hvilken putter som er den beste, så vil det være en putter der ute som faktisk fortjener betegnelsen. Om vi noen gang finner det ut er en annen sak...

Yngve

over 17 år siden

Yngve

på hvilket grunnlag da?
hvordan skal man vite den som er best?

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Vet ikke helt, men alle er jo enige om at en Rossa monza putter er bedre enn en hockeykølle...

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Iflg svenske utgaven av Golf Digest er dette "rangering" av årets puttere:

1. Ping karsten series
2. Titleist Cameron studio style
3. Odyssey white hot tour

Synes konklusjonen om Ping putteren var god;
"En ping-putter til rett pris og den extra teknologien med en insert i bakdelen. Hvorfor kan ikke alle være så smarte og økonomiske?
Estetisk kjennes den som en blanding av Bauhaus og Ikea"

Både Titleist og Odyssey putteren scorer bedre enn Ping på prestanda. Men så er det kanskje ikke bare det som teller...hadde ikke Titleist putteren vært 3-ganger prisen av Ping sin så hadde den nok fått best score

Så ikke noe til Profound puttern i bladet,men jeg likte den når jeg prøvde den på messa og den har jo fått veldig god omtale i USA blant annet

Husker dere Mgolf

over 17 år siden

Husker dere Mgolf

Du får nok ikke se så mye til Profound.
Noen som husker Mgolf, hvordan de brukte store penger på å få gode spillere til å bruke køllene lenge før de kom i gang med masseproduksjon.
Så var det plutselig ikke penger igjen til å produsere for massene.
Dermed gikk de konk.
Profound kan være så god den bare vil selv om Retief Goosen la den bort etter en runde.
Bernt er bare fokusert på siktesystemet sitt, men er ikke kommersiell nok til å drive en pølsekiosk engang.
Seriøse og profesjonelle medhjelpere er byttet ut med en "billig kompis" fra Kongsberg.
Det er mildt sagt klønete å være på GDs Hot List og ikke være tilgjengelig for salg i de store golfvarehusene. Det blir ikke salgsvolum av å drive web-shop på kjøkkenet.
De tjener ikke penger, og snart forsvinner de.
Håper jeg tar feil.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

ja, men sunny, nå gjør du det bare vanskelig. (advokatspire som du er)...

ingen vits å blande epler og bananer.

bil og hockeykøller har svært lite med golf å gjøre sånn generellt, og før jeg skal bli overbevist om at det skal finnes en "beste" putter, så må det komme et argument som er verdt å vurdere.

Hårsår??

over 17 år siden

Hårsår??

http://www.golfsiden.com/StellanderPFU010408.html

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Stellander må beskyttes mot seg selv.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Ok, golfeksempel:

Er en Scotty putter bedre enn putteren du får utdelt på Ekeberg Minigolf?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

kan du komme med et argument, eller skal du fortsette å stille spørsmål tilbake hr. skrankekverulant?

:P

Aksel

over 17 år siden

Aksel

At en redaktør kaller noen for løgner, psykotisk og svindler er svært alvorlig, og ingen ville funnet seg i slik over så lang tid.

Redaktøren bruker enhver anledning til å sverte den mannen.

Man skal ikke så inderlig vel tåle den urett som ikke rammer en selv.

motsatt

over 17 år siden

motsatt

hva med motsatte hetsingen som Bernt kommer med mot AR da?

skal man se dette kun fra en side, så må man først velge side.

hvis du har lest noe som helst av det han har skrevet på golfsiden, så ville du kanskje ha hatt en litt annen oppfattning.

Åpenbaringen

over 17 år siden

Åpenbaringen

Å korsfeste en mann ved enhver anledning, og det på sin egen bloggside, for å avslutte med et "lykke til" blir litt for manipulativt for min smak. Ikke rart redaktøren må stoppes.

Aksel Lund

over 17 år siden

Aksel Lund

Av og til så hjelper det å si ting slik det faktisk er. Når noen som Bernt lager så mye oppstyr etter faktisk å ha fått hjelp i begynnelsen, skjønner jeg AR veldig godt. AR kunne moderert seg litt istedetfor å synke ned på samme nivå som Bernt (som er helt i bunn) Men han har vel blitt så mektig lei av denne fyren, og i tillegg er vel ikke terskelen for å bli revet med i tålmodighetens navn, helt på topp.
Ellers så synes jeg rankingen fra Sverige var meget dekkende for putterne. PING er enkelt og greit, og det enkle er ofte det beste.
Men synes også det er helt på sin rett å opplyse sine lesere om hva denne mannen faktisk bedriver ovenfor golfsiden med politianmeldelse og klage til PFU. Det ville vært meget rart om at han ikke gjorde det mener jeg.

b

over 17 år siden

b

At BS kan gå noen og hver på nervene er nok mulig og kan sikkert derfor med rette "sensureres". Problemet er at innleggene ikke bare blir sensurert. De sensurerte og fjernede innleggene blir kommentert og til dels sjikanert etter at de er fjernet slik at leseren sitter igjen med ett inntrykk av at det sensurerte innlegget er svært mye grovere enn de egentlig er.

Når Golfsiden nå i en redaksjonell kommentar minner om at "anonyme debattanter", som plutselig er gode nok til å brukes som sannhetsvitner, har kommet med beskyldninger om psykologiske personlighetstrekk hos Stellander sier vel litt om at det kanskje er dette ikke er ensidig Stellander som er på bærtur.
At en anonym karakteristikk av denne typen av en navngitt person kan bli stående som innlegg på nettsiden, og attpåtil bli brukt i kommentar, mens andre innlegg blir slettet og kommentert er vel i det minste litt spesiellt. Man er jo klar over at Stellander er utestengt fra Golfsiden og ikke kan kommentere saken der.

Det som antakelig er helt uvanlig i denne saken og svært betegnende for Golfsiden er at i motsetning til ALLE andre media som anmeldes til PFU, så fortsetter Golfsiden argumentasjonen og delvis sjikanen av BS etter at saken er anmeldt.
Dette er neppe noe Golfsidens advokat har anbefalt om han i det hele tatt har noen. Blir jo spennende å høre hva resultatet blir når "fagspesialistene" har sagt sitt for det er jo unektelig Golfsiden som skal være den profesjonelle i denne saken og ikke BS - eller??.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Synes man skal bruke denne tråden til å diskutere putteren,og dens konkurrenter...men det er nå meg da

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Etter min mening er verdens beste putter den putteren som har en teknologi som gjør at den gjør det enklest mulig å få ballen i hullet. Men dette var kanskje heller ikke noe argument, men en påstand Hr. Lageraldrinedslagsmerkerpågreen?

Nick-y

over 17 år siden

Nick-y

Pro Vi på golfsiden MÅ da være redaktøren AR selv......

Grossist

over 17 år siden

Grossist

Gode puttere med høy MOI og lange tydelige siktelinjer:

Ping Craz-E one <----- min desiderte favoritt. må prøves
Ping Doc15
Yes Natalie
Maltby Moment Design 01
Nike Unitized Techno
Odyssey Divine Line Marxman
Taylor Made Rossa Turismo
Cleveland VP5 Mallet
Ray Cook Gyro II Black
MacGregor Bobby Grace V-foil GT
Guerin Rife Barbados
Taylor Made Rossa Inza
Guerin Rife Two Bar black Mallet
Odyssey 3-ball

Ape

over 17 år siden

Ape

Hehe.

Cleveland VP5. Herlig. Den fine der de kopierte Profound

Så hva

over 17 år siden

Så hva

Samme hvem den er kopiert fra, den er god og gjør jobben.
Hvis Profound føler seg kopiert kan de vel bare stoppe VP5'en.
Men det er jo Profound i et nøtteskall, produserer 50 puttere og løper rundt til alle golfmagasiner og skal ha anerkjennelse lenge før patentene er i boks og putterne er klar for salg.
Temmelig idiotisk å gi konkurrentene muligheter å selge kopier i stor skala lenge før de selv er på markedet. Profound-gjengen burde ta et basisstudium på BI før de prøver igjen med et nytt produkt.

Ehm

over 17 år siden

Ehm

Og hva vet du om hvor mange puttere de selger, og har solgt? Tror du det er så enkelt å bare stoppe noen for kopiering? Du lever i en morsom verden. Her er det nyanser på patent man aldri kan garantere seg mot.

Det var da voldsomt til kritikk ikke-vitere skulle komme med her. Oppfører du deg på samme måte mot alle som prøver å komme inn på et market?

Æsj

over 17 år siden

Æsj

Apens bemerkning om hva som er kopiert fra hva er ikke interessant for andre enn Apen selv.
Vi driter fullstendig i hvem som selger hva.
Vi driter også i hvem som kopierer hvem.
Denne diskusjonen dreier seg om hvilke puttere som er best, ikke om Profound.

Ape

over 17 år siden

Ape

Har du i det hele tatt lest det første innlegget i tråden?

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

For å vise Ape at jeg i alle fall har lest første innlegg i denne tråden kan jeg gjøre som trådstarter ønsker, komme med mine synspunkter på Profound Putteren. Jeg prøvde den på Golfmessen selv, og må innrømme at jeg ikke ble voldsomt imponert over siktesystemet. Til det blir det for unøyaktig, jeg kunne flytte hodet ganske solid over køllen begge veier uten at det orange kom til synet. Ikke er følelsen i den noe som tiltaler meg heller, men det skal jeg ikke bruke mot dem, det er subjektivt så det holder. Og det subjektive er for meg det viktigste ved valg av putter. Jeg trenger å føre at putteren min er riktig for meg, det gir trygghet og dermed bedre putter. Samtidig som det er morsomt å trene med en putter jeg liker og synes ser bra ut.

All mulig honnør til Profonundgjengen, han som var på Fornebu var både hyggelig og ivrig. Skulle bare ønske, som nesten alle andre i Golfnorge virker det som, at Bernt og resten av gjengen snart kan fokusere energien sin mot å få distribuert putterene sine, i stedet for å lese ethvert foruminnlegg i norske golfblogger og forum med lupe og motargumentere. Skal man bli tatt seriøst må man heve seg over norsk jantelov og ufordelaktige kommentarer. Og Profound har et potensiale, det har en pent designuttrykk, åpenbart en mer enn brukbar putter og brukbar mottakelse i deler av golfpressen. Det som trengs nå er salg, og for å få det trengs det folk som kan markedsføring, forbrukeratferd og distribusjon. Så lykke til, bruk energien på å selge flere puttere nå!

Ape

over 17 år siden

Ape

Kanskje du kan hjelpe dem med din ekspertise da? Jeg undrer litt hvor du får informasjon om at de ikke selger puttere da. Nå har Stellander uttalt at det ikke er aktuelt å droppe prisen for å selge masse eksemplarer via TGW - men isteden selge færre og få samme antall penger inn. Hva vet du egentlig om distribusjonen deres?

Ape

over 17 år siden

Ape

Men det var jo gøy å se at du klarte å lese det første innlegget :)

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Ifølge Bernt på messa selges Profound i flere og flere proshopper her hjemme, inkludert innesenter. Og sikkert masse steder i utlandet. Ingen problem ift distribusjon til "folket".

Så kan de som vil sikkert ta seg et kurs på BI for å lære noe, jeg vil ikke tro at det hjelper i særlig grad. Men det er en helt annen diskusjon....

705

over 17 år siden

705

Ingenting ville vel vært bedre enn at Profund fikk fart på salget både her hjemme og ute i verden. Jeg tror fortsatt prisen er for stiv, og i den ligaen Bernt opererer så har vi jo en rekke kjente merkers toppmodeller, samt at noen toppmodeller ligger et stykke under Profund prisen. Det blir ikke lett å forsvare dette. Tror en senking av pris og selge mere ville gjort et større utslag og putteren ville fått mere mediadekning. Er ikke lett å produsere Lacoste og ta markedet i første omgang. Savner et ordentlig apparat rundt hele distribusjonen og ble litt skremt da jeg hørte at Bernt skulle ta seg av dette selv istedetfor. Savner noen store investetorer som kan gå inn å si ifra hvordan ting skal være for å oppnå øsnket resultat. Glem lønnsomheten i den første tiden, viktigere å få produktet ut til massene. Lønnsomheten vil komme på lengre sikt og slik ser også en langsiktig investor.

Patentstyret

over 17 år siden

Patentstyret

18 månedersregelen gjør at slike ting kan skje.
At en produsent kan komme på markedet med et produkt som bryter med en patentsøknad som ligger til behandling og som enda ikke er offentliggjort.

18 månedersregelen er satt for at patentutvikler skal kunne ha et forsprang, men at andre produsenter ikke skal kaste bort masse ressurser på utvikling av teknologi som allerede er beskyttet.

Etterspill av slike saker er vanlige og store erstatninger er som regel resultatet av slike tilfeller dersom produktet har solgt godt.

Uansett må det i så fall sees på som aksept for teknologien at anerkjente produsenter bruker/rapper teknologien.

Den produsenten som produserer kopien vil fortsette med dette inntil patentet er klart, og så begynner dialogen om brudd og evt. erstatning.

Dette er helt vanlig i alle markeder.

Hvordan vet folk her hvor mange puttere Profound selger?

BI student

over 17 år siden

BI student

Spørsmål til 705:

Dersom de ikke klare dekke etterspørselen etter produktene sine, hvorfor skal de da senke prisen?

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Om de ikke klarer å dekke dagens etterspørsel har de et enromt problem om de ikke får inn investorer.

BI student

over 17 år siden

BI student

Kun dersom de ikke selv kan finansiere sine nye ordre til fabrikken...

Den emisjonen Profound hadde her en kort tid tilbake skulle de ha inn 10 mill, men stoppet emisjonen etter 500.000. Er ikke det en indikasjon på at de ikke trenger pengene fra investorer?

Ape

over 17 år siden

Ape

Jeg undrer på hvem denne BadaBing er som er så negativ til Profound. Og som hele tiden prøver å undergrave framgangen i prosjektet. Sikkert en grinete Criscomann :)

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Jeg er ikke negativ til Profound og har heller ikke til hensikt å undergrave noen fremgang, om det er noen fremgang å snakke om. Har ingenting i mot putteren, selv om jeg ikke likte den selv. Ønsker dem lykke til jeg og ingenting er mer gøy enn om de lykkes. Men som sagt, da må det gjøres visse grep.

Floskel

over 17 år siden

Floskel

Var han negativ??? Han stiller da bare et meget legitimt spørsmål. Ser ingen negativitet i det. Flere som stiller diverse spørsmål, uten at de er negative av den grunn. Du må ikke la dine Apestreker gå ut over alle som ikke hauser putteren og hele Profound systemet opp i himmelen.

BI student

over 17 år siden

BI student

BadaBing.
Dersom du vet hvilke grep de må gjøre, da må ha en formening om hva de gjør feil.

Hva gjør Profound feil og hvilke grep er det du ville gjort?

Og hva vet du om hva Profound gjør i andre land?

Synes fremdeles det er rart hva folk her vet......

Anders B.

over 17 år siden

Anders B.

Jeg lurer på hvor mange av disse innleggene på scangolf som egentlig er Stellander, under ulike nick?

Ape

over 17 år siden

Ape

Dette er morsomt :) BadaBing er ikke negativ og sier han ikke ønsker å undergrave framgangen, HVIS det er noe framgang. En flott holdning det. Han håper at prosjektet lykkes, men han sier det må gjøres grep? Hvilke grep? Har BadaBing noe som helst inside information? Tydeligvis ikke.

Jeg hauser ikke, men jeg synes det blir for teit å hinte om at selskapet ikke fungerer, og at markedsføringen ikke eksisterer når man ikke har noe informasjon å peke til.

Jeg lurer på hvor mange av disse nickene som er AR.

BI student

over 17 år siden

BI student

Skal skrive oppgave på Eksportmarkedsføring og Profound er en av de vi vurderer.

Det er derfor det er interessant å se at mange har formeninger om interne ting i selskapet. Derfor jeg spør hva dere vet om salg, strategi og lønnsomhet til Profound.

Habil

over 17 år siden

Habil

Morsomt hvis du ville valgt Profound som oppgave. Til Ape, jeg tror ikke akkurat Ramnefjell har for vane å skrive på denne siden, og hvis han hadde gjort det tror jeg han ville brukt sitt eget navn, i motsetning til Bernt S.

Ape

over 17 år siden

Ape

Jeg håper du har rett i det Habil :) Men nå tror jeg ikke AR skriver her heller da. Det var mer en morsomhet til Anders B.

Bavian

over 17 år siden

Bavian

Jasså, selges Pro-found i flere nettbutikker ?
Hvilket nett er de på da ?
Søkning i flere søkemotorer finner bare Pro-found i nyheter, debatter og reviewsider. Ingen web-shopper annet enn Pro-found selv.
Etter å ha lest noen debattinnlegg rundtomkring ser det ut som BS har vært svært så aktiv med å skryte av putteren sin. Skrivestilen er noen steder ikke til å ta feil av.
Så jeg lurer derfor på hvor Pro-found selges utenom gjennom sin egen hjemmeside.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Nå vet jeg ikke hvilket nett du er på Bavian, men et kort google søk ledet meg f.eks. hit:

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=113365&sb=99&lb=0&WT.mc_id=kelkoo_113365

Bavian

over 17 år siden

Bavian

Du er flinkere å lete enn jeg, det skal du ha...
Uansett, det har ikke så stor interesse om han selger 100 puttere her i landet.
Han har snakket om 1% av markedet, og dit kommer han ikke gjennom ved at deal.no har 20 puttere for salg.
Finnes det noen kjente utenlandske nettsteder som selger Profound?

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Selges i flere og flere proshopper skrev "Foooore",var vel ingen som hevdet at det var på mange nettsteder. Men enig,det blir først volum når man får den ut blant de store,som TGW,Edwin Watts,Golfsmith,Dormy osv...men så var ikke Rom bygd på en dag

cut

over 17 år siden

cut

Kan ikke se at det er så om å gjøre å selge volum dersom inntjeningen er like bra ved å selge 1/3 til dobbel pris............ Ser ut som om det eneste som teller for mange her på siden er antallet solgte puttere uten hensymn til fortjeneste pr putter.

Virker som om det er egeninteresse som skinner i gjennom - at prisen må ned dersom det skal selges mange puttere og da kan de enkelte kjøpe?

sonny

over 17 år siden

sonny

så g sport sandvika solgt dark ace for 999,- mange igjen. jeg kjøpte ikke

sonny

over 17 år siden

sonny

Hvilket falsk nick bruker du her da Bernt?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Solskinnsvaffelen:
Du svarte på ditt eget spørsmål Hr. måbrukeslopeeditiontilåmålegreenenhanhartruffetpåandrechippen. det var ikke et argument, men en påstand.
påstanden er forsåvidt også grei, men ubrukelig. det blir advokaprat, og det vil aldri gi noe svar på hva som er den beste putteren, for den avgjørelsen er og blir subjektiv!

alt du har sagt foreløpig har underbygget min påstand om dette, og det søte blonde hodet ditt kommer sikkert til å oppfatte det etterhvert, selv om du selvsagt aldri kommer til å innrømme det!

den fikk jeg klem på, eller?

:D

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

G-Sport kjøpte restlager fra vår tidligere distributør. Ikke mange igjen og få størrelser.
Det er samme pris over hele verden så langt.

Morten S.

over 17 år siden

Morten S.

Kjøpte Profound putterne av Bernt i fjor høst og har brukt den på mer enn 40 runder i utlandet i vinter. Jeg blir mer og mer fornøyd med den.
Flere av medspillere og caddier bla i Sørafrika (spillere med singelhcp mange av dem) var veldig nysgjeriige på den og fikk naturligvis prøve den.
Min gamle 2ball putter er satt i kjelleren og kommer nok til å bli værende der.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Tenk dere følgende foursome: Bush & Bin-Laden mot Stellander & Ramnefjell.

Det kunne blitt god underholdning det!

Floskel

over 17 år siden

Floskel

Fint å se Bernt bruke sitt eget navn. Spørsmål: det må vel være stikk i strid med Profounds forretningside at putteren din selges for kr 999,- på G-sport? Skjønner at dette er utenfor din rekkevidde med tanke på at det var den forrige distributøren som solgte sitt restlager. Men likevel må jo dette være være uakseptabelt for firmaets del? Når andre også sier at de har sett den til 999,- og at det i tillegg var mange igjen, og du sier at det er få igjen og få størrelser, blir jeg litt forvirret. Hvis putteren ikke selges noe særlig selv med en prisdumping til 999,- i forhold til fast pris, atpåtil i hovedstaden.. Den burde jo ha blitt revet vekk med engang slik andre ting blir som settes ned til halv pris. En Yes putter eller PING eller andre som plutselig gikk ned tilsvarende ville ihvertfall fått meg med flere til å handlet ubeslutsomt. Sett utenifra så bare lurer jeg litt.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Det er klart dette er noe vi ikke setter pris på.
Distributør dumpet restlageret, og kjøper bestemmer selv prisen.

Men vi har fast pris over hele verden og det partiet puttere er et restlager av gamle puttere fra første produksjon.

Mener restlageret deres ble dumpet på Grini i fjor høst, og G-Sport tok resten. Det er kun der slike priser har dukket opp, og det pga. situasjonen med overtakelse av egen distribusjon i Norge. Grini ligger 250 meter fra lageret til den gamle distributøren, så naturlig at de dumpet det der.

Tror det totalt var snakk om 150-160 puttere. Kan ikke være mange igjen. De fleste vet nok ikke om dette restlageret.

Vær sikker på å få riktig tilpasset putter. Har de treningsgreen der forresten så kundene får prøve den?

t

over 17 år siden

t

Forøvrig et genialt trekk å klage golfsiden inn for PFU, og politianmelde AR Bernt.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Kan være greit å holde seg til å diskutere puttere heretter, enkelte her inne høres ut som drittunger som bare skal spre møkk og glede seg over andres evnt ulykke.

Pføy!

Prøvde 2ulike modeller på messa, føltes ok, hyggelig fyr med tilsynelatende mye kunnskap.

Lykke til, Profound!

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Bernt, når kommer bladputteren i salg?

Spyttende lama

over 17 år siden

Spyttende lama

At Lamaer spytter forventes, men å sende spytteklyser i hytt og pine er en uting og skaper bare vemmelse - direkte mot den som spytter, enten det gjelder skrå, slim, eller beskrivelser - ellers er jo Foore en oppegående person generellt som har relativt gode meninger, men spyttingen trekker ned......

Lykke til med salget, Bernt---

t

over 17 år siden

t

Selv om spytteklysene hagler, synes jeg fortsatt at det var et genialt trekk.
Tyder på høy seriøsitet.
Hva med å dempe selvhøytidligheten noe og vise litt mer ydmykhet.

Spyttende lama

over 17 år siden

Spyttende lama

HM undres på hvem og hva t mener med sine svært så generelle betraktninger om selvhøytidelighet, genialitet og seriøsitet. Dette tyder på at vi har å gjøre med en svært oppegående person som er vandt med å føre seg i langt finere forsamlinger enn den vi menger oss med her..... La oss alle ta oss sammen - for t`s skyld.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Beklager, jeg synes bare det ble for mye negativt på person, for lite produkt.

Har tatt meg en kopp kaffe som gjorde meg roligere.

Spyttende lama

over 17 år siden

Spyttende lama

Huff for ett nick - siste fra denne. Jeg ser fra tid til annen at folk spytter - det er kvalmende rett og slett. Kommer du til Singapore og spytter på gata så er det kjempebot på vei dersom du blir tatt. Her hjemme er ikke straffen riktig så stor men det er like kvalmt og ekkelt likevel. Håper banene åpner til helga så vi kan få annet å gjøre enn å sitte her og være irritable------

God sommer

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Waldorf.
Bladputterne ble litt utsatt pga liten endring på modellen.

Jeg godkjenner sikkert samplene som ankommer Augusta mandag.

Så legger vi straks inn en ordre, og da vil det ta 60-70 dager tipper jeg. Er en omstendelig produksjonsmetode på disse bladputteren, så tar lengre tid enn vanlig.

Antar midt i juni er et greit utgangspunkt, men blir nok 1. juli, tenker jeg.

Hei Bernt

over 17 år siden

Hei Bernt

Har du distributører / utsalg i andre land ?

Ho ho

over 17 år siden

Ho ho

Tenk Bernt, når du går på Augusta, så går kompisen din på Fornebu og slår baller...kanskje han tar noen bilder i smug...Snakk om fallhøyde... men vi skal ikke se bort fra at han kanskje kommer tilbake som kommentator ha ha

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Danmark
Japan
Sør-Korea
Sverige
Spania
Sveits
Belgia
Frankrike
Tyskland
USA
Puerto Rico
Nederland
Thailand
Irland
Portugal
.... Det er de jeg kommer på i farten, men det er nok noen land til og så vet jeg vi er i dialog med noen flere land i disse dager.

Hei Bernt

over 17 år siden

Hei Bernt

hva er linkene til disse utsalgsstedene da ?

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Det er ikke webshops!
Det er distributører, agenter, putter fitting studios og proshops.

??

over 17 år siden

??

Har ingen av dem websider?
Hvor mange puttere har du solgt da ?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Copy 10:12.

Og jeg beklager det ikke.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Mange har nettsider.
I Japan har visst alle 3 selskaper som videreselger PROFOUND nettsider.

PROFOUND er straks fri for puttere og har bestilt noen tusen nye Dark Ace.

Har du en adresse jeg kan sende kopi av alle fakturaer, ordre og adresse til disse du søker, - samt all dokumentasjon du måtte ha slik sterkt behov for.

Om du skal kjøpe putter på nettet kan du gå på www.deal.no :)

Om du trenger hjelp til å velge riktig putter kan du ringe meg.

Floskel

over 17 år siden

Floskel

Ingen må noen gang prøve å stille antydning til kritiske spørsmål til Bernt, det har han vist i alle sammenhenger tidligere. Da synker han ned i kjellern. Det var bare noen som lurte på noen nettsider, kan da vel ikke være all verden å ta på vei for. Du virker jo helt panisk. Jeg kunne tenke meg å prøve putteren din. Kan jeg gå i noen proshoper som du kan nevne som selger denne eller må jeg kjøpe den på Deal.no uten å få prøvd den. Husk at ikke alle bor i Oslo og kan kjøpe til 999,- på G-sport. Mine kompiser i utlandet kan jo kanskje også gå til noen proshoper enten i syd Spania eller Portugal å få tak i den i proshopene til de mange klubbene der? Sist jeg var innom for noen uker siden i en kjempestor proshop hadde det kanskje 100 forskjellige puttere med alle de store i alle varianter. Der skulle Profound kanskje også vært.

Sindig

over 17 år siden

Sindig

Dette må jo være en floskel eller hva. Bernt svarer jo bare helt vanlig på spørsmål. Putteren er jo utsolgt over hele verden, så da må han jo være konkurs, er det ikke det du mener floskel. Forstår jeg deg rett så tror du han har solgt 1 putter for hvert land, han har snart solgt 14 puttere...
Kanskje du skulle stille opp som konsulent...

Nysgjerrig

over 17 år siden

Nysgjerrig

De fleste her lurer vel på hvor mange puttere Bernt selger.
De eneste som vet det er Bernt selv og kemneren......

Sindig

over 17 år siden

Sindig

Har hørt et sted at han er opp i 350 nå... så det går visst veldig bra for han...
Ring Norsk Hydro og spør hvor mye bensin de har solgt i år, det kan være mere spennende...

Floskel

over 17 år siden

Floskel

Ville gjerne bare ha navn på en proshop eller noe som det gikk an å prøve putteren før en evt. handlet den på Deal.no. Hvis folk skal kunne reklamere for den så må den være tilgjengelig en plass. Og hvis folk i alle disse landene på listen skal ha muligheten så må de også kunne se og prøve den. deal.no er kanskje ikke den beste plassen for å handle golfutstyr.

Ape

over 17 år siden

Ape

Du kan jo dra til Losby å forlange å få putte på gulvet der? Eller dra til Hakadal å putte på teppet?

Er du like vanskelig om du skal kjøpe Pingputter?

Floskel

over 17 år siden

Floskel

Jeg spurte bare om hvor det gikk an å prøve. Det jo ganske vanlig å prøve ut en putter fra en proshop da. Bruk heller Bernt istedetfor Ape nicket eller andre.
En Ping putter kan jeg helt sikkert få prøve i en rekke shoper, men jeg har jo lyst til å prøve Profound. Men med de tilbakemedlingene så revurderer jeg puttekjøpet mitt. Det er den viktigste kølla i baggen og er ikke akkurat en ting du bare kjøper uten å ha prøvd den først, med så mye å velge mellom.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Det enkleste er nok å ringe nærmeste proshop for å teste pøttern.
Slik jeg tolka Bernt på messa på Fornebu er det mange som har den, blant annet inne på Fornebu.

Ape

over 17 år siden

Ape

Hvorfor må jeg kalle meg Bernt når jeg ikke er Bernt?

Det er helt klart et must å prøve. Jeg kjøpte en Odysseyputter uten å prøve den bare fordi jeg likte utseendet så godt. Er enda storhappy med den :) Jeg er sikker på hvis du drar på en av golfklubbene som selger den at du får prøve den på puttinggreenen. Men ikke på Losby faktisk. Der fikk jeg ikke lov å ta med meg en putter.

Det hadde jo vært fint med en liste på hvor den finnes da. Jeg har bare sett den på Losby og Nøtterøy.

Floskel

over 17 år siden

Floskel

Det var helst utenfor Oslo jeg tenkte på Foooore. Det beste med å teste i en lokal proshop er at en der og da kan evt. sette på tykkere grep, kappe en tomme eller to o.l Da får en tilpasset den etter sine behov. Men først må man føle putteren i forhold til oppstilling og om den kjennes riktig - feeling. Slik endel har sagt så er det jo mange som skryter av den, og det gjør at folk gjerne vil prøve den også, meg inkludert.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Og jeg tror fortsatt det enkleste er å ringe nærmeste proshop. regner med at de fleste åpner i disse dager.

Prøvde 2 ulike modeller av pøttern på messa på Fornebu, føltes bra.

HM

over 17 år siden

HM

På Haga Innesenter har det stått Profound-puttere i flere lengder i hele vinter.

Men å kappe putteren? Er det ikke bedre å kjøpe kortere og beholde originalgrep?

Forøvrig er puttere det som er lettest å teste innendørs.
Verre med jern og woods mot en simulator eller vegg.

Ape

over 17 år siden

Ape

Hvor holder Floskel til i landet?

Floskel

over 17 år siden

Floskel

Nedover E-18.

putter'n

over 17 år siden

putter'n

Kun 35"/68 køller igjen på G-Sport Sandvika prisen er under 1000,-

Ellers konkluderer jeg med at de som har brukt den er fornøyd og de som ikke liker den gjør det stort sett fordi de ikke liker Bernt og ikke på grunn av profound putteren.

Selv syns jeg etter å ha prøvd den på golfmessa at den var utrolig bra, følte jeg fikk en stabil oppstilling og selv om jeg slo godt ut fra senter så gikk ballen rett.
Prisen syns jeg var litt stiv (Profound klinger ikke like bra i mine ører ennå som de mer kjente merkenavnene) og var vel hovedgrunnen til at jeg ikke kjøpte den der og da.
Ellers prøvde jeg den nye Bladputterne som Retief Goosen har satt sitt navn på og den syns jeg var veldig bra.

Skulle gjerne vist hva Bernt har gjort for å fortjene denne massive kritikken ???

Putteren ja

over 17 år siden

Putteren ja

Jeg driter loddrett i hvem som har laget kølla. Jeg putter bra med den, og det håper jeg at jeg fortsetter å gjøre inntil jeg bytter den i noe annet.

Også håper jeg disse dustete trådene om Profound forsvinner snart. 3 år med mas og jag rundt produktet gjør at folk blir lei.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Goosen har ikke satt sitt navn på disse nye bladputterne.
Det er spesiallagde puttere jeg har laget til han, så de to du så på Fornebu er hans puttere.

De som kommer i salg har ikke hans navn på, til info.

Tromsø

over 17 år siden

Tromsø

Bernt, finnes PF-putterne med cantershaft ? HEIA TIL !!

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Tromsø:)

Den nye modellen som kommer senere i sommer, som heter GLIDER, den vil være både double bend og centershaft.

Har avtjent mine 10 år i aldersbestemt der ja, Heia TIL!

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Bernt, finnes det noen bilder av putteren? Er *veldig* nysjerrig ;-)

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Hei Bobby.

Vet ikke om Fornebu er innenfor rekkevidde, men der står det noen prototyper til testing i PROFOUND-baggen hos Custom Golf.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Sorry Bobby, du mente kanskje GLIDER-modellen?

Send meg mail så får du se bilde av den.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Ser forøvrig PFU har avvist klagen fra Bernt da den faller utenfor utvalgets område. Dette må vel bety at de ikke anser golfsiden.com som "presse"?

Bingo

over 17 år siden

Bingo

BINGO :)

Juris

over 17 år siden

Juris

Hetsingen og snikfotograferingen er allikevel straffbare.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

lol.....

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg ville nok også lagt meg litt lavere enn AR gjør i den saken, for det slås vel ettertrykkelig fast at golfsiden.com er en blogg og dermed kan "heve" seg over de syltynne presseetiske regler som finnes.

Konklusjonen er at AR kan skrive det han vil og slette det han vil, uten at det får konsekvenser overhodet.

Trist, men sant.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Men egentlig i tråd med det vi har ment hele tiden eller?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Heheheh ja, det vil jeg tro (sitat: Rulle i Byggmester Bob)

Nysgjerrig

over 17 år siden

Nysgjerrig

Til "Aksel Lund"

Synes du redaktøren har "hjulpet" Bernt i sine omtaler av putteren og personen?

Nysgjerrig

over 17 år siden

Nysgjerrig

Til "Aksel Lund" igjen.

Jeg har satt meg inn i denne saken og undrer om du synes å kalle noen for løgner og psykotisk, samt snikfotografere og offentliggjøre bilder av mannen i redaksjonelle artikler er på sin plass?

Jeg er selv meget forundret over å se så mye kritikk, men finner ikke noe kritkkverdig. Dette er en gåte for meg ihvertfall.

Serriøs

over 17 år siden

Serriøs

G Bull.
Trodde redaktøren sa han var ferdig med saken, men ser han midt i en Tutta tråd kommenterer ting i saken og igjen drar fram detaljer fra klagen til PFU.

Vet ikke hva Hegnar lærte han, men nå har jo Hegnar fått noen på trynet for sin framgangsmåte overfor navngitte personer også han.

Hvor lenge skal han si han er ferdig med saken, men fortsette?

Kalle Kalkun

over 17 år siden

Kalle Kalkun

Det er ikke fint å kalle noen noe de ikke er.
Men hvis kallenavnet er berettiget er det en helt annen sak.
Tror Bernt skal være mest glad for at det ikke ble mer utbrodering i PFU.
For meg ser hele putterprosjektet helt fiasko ut. Men Bernt kommer til å jage rundt å tvinge puttere på golfspillere like lenge som vi kommer til å ha mygg på golfbanene. Mulig han lykkes til en viss grad likevel.

Serriøs

over 17 år siden

Serriøs

Nå er Kalkuner kjent for å være rimelig nærsynte.......

Hvordan er det mulig han kan lykkes allikevel, når prosjektet ser ut som en fiasko med dine Kalkunøyne?

Jante

over 17 år siden

Jante

Etter å ha fulgt med for et par år siden da BS gikk mer eller mindre berserk i forskjellige fora, tenkte jeg at det går ikke an å kjøpe putter av denne mannen.
Stor var gleden da jeg prøvde vidunderet, og kunne konstantere at det var et helt ordinert produkt.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Jeg skjønner ikke helt hvorfor temaet er interssant å diskutere engang jeg.

personlig synes jeg putteren til Bernt er kanonbra. om det er siktesystemet som gjør utslaget eller ikke er jeg neimen ikke sikker på, men jeg synes den balanserer bra, og er flott å se på. i tillegg merker man lett at den ikke vrir seg som en ål bare man treffer litt utenfor senter.

grunnen til at jeg selv ikke har kjøpt den er enkel: jeg handler ikke nytt bare for å handle nytt. jeg er kjempefornøyd med putteren jeg har fra før, og så lenge det varer, så kjøper jeg ikke ny.

Å diskutere Bernt og hans egenskaper tror jeg kanskje det begynner å bli på tide å forstå at vi bør holde oss for gode til.
tviler på at det er mange her inne som kjenner Bernt godt nok til å uttale seg om hans person.

cut

over 17 år siden

cut

Hear, hear - noe fornuftig fra Yngve - og jeg er så enig, på tide å stoppe persondebatten nå...

Yngve

over 17 år siden

Yngve

vet ikke helt om det var et kompliment akkurat, men, vi lar den ligge...

cut

over 17 år siden

cut

Bare ta det til deg :)

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Kalle... At putterprosjektet ser ut som en fiasko for deg , forteller en del om deg men lite om putterprosjektet.
Bare det at de har greid å få til en bred produksjon av putteren med mye positiv omtale bl.a. i Golf Digest er i mine øyne en triumf for personene bak. Få kommer dit med ideene sine.

Om salget og distribusjonen vet vi ikke så mye utover at den er til salgs i mange proshopper "nær" meg og at de har gått tom på lager.
Tvilsomt om Bernt & Co har skapt et nytt selskap a la Callaway eller Ping, men de har i hvertfall en artig jobb nå for tida og stor tro på fremtiden. Mange vil vurdere det som en suksess så langt...

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg gidder ikke diskutere BS/AS-problematikken, men en ting vil jeg få sagt:

Det vil alltid finnes noen som velger å kalle ProFound en fiasko. Uansett hvor mange puttere de selger, og uansett hvor etablert selskapet blir.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg kan underbygge GB's påstand med et stikkord.

"Misunnelse"

Hmmm

over 17 år siden

Hmmm

Se på nr. 6:
http://sports.espn.go.com/golf/masters08/columns/story?columnist=sobel_jason&id=3335633

Had this list been produced a month ago, Goosen would have been about 30 spots lower as his game appeared to be in the tank. He hadn't cleared top 15 at any U.S. event since making the cut on the number here last year and shooting 70-69 on the weekend to finish T-2, but a T-14 at Bay Hill and T-2 at Doral has the two-time major champ back in the mix -- thanks in large part to a return to his old putter.

Det er vel ikke Profound som var hans gamle?

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Goosen brukte PROFOUND i Sør-Afrika mid desember før øyeoperasjonen som ikke gikk helt etter planen. Der vant han puttestatistikken.

INGENIEUR-modellen er ennå ikke godkjent av USGA pga sen behandling av saken, så derfor har han brukt sin gamle YES og en Taylor Made Maranello ved spill i USA siden han begynte spille i USA igjen etter noen turneringer på Europatour.

Snakket med han senest idag på klubbhuset på Augusta National, og han bestilte ny putter siden jeg hadde gjort en modifikasjon ved innlevering av INGENIEUR til USGA. Det betyr at siden modellen er litt endret, så kan han ikke bruke den gamle i USA, og dermed ville han ha den nye.

Om han vil bruke den gjenstår og se.

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Jeg har lest mye rart om Profound putteren, Bernt Stellander, Asbjørn Ramnefjell og alle forståsegpåerne her inne. Jeg synes det er på tide å gjøre opp en mening om hvem som har noe å fare med og hvem som ikke har det.
La meg se: Bernt Stellander er i klubbhuset på Augusta National og diskuterer putting med Retief Goosen
Alle de andre jeg nevnte og meg selv vi sitter her.

Det blir close, men jeg jeg går for Stellander....
Stå på Bernt!

Henke

over 17 år siden

Henke

Jeg velger å slå meg sammen med henrikf her: STÅ PÅ BERNT!

Haha, det må jo være deilig - å loffe rundt på Augusta med kaffekoppen, og så kommer The Goose Himself og ber deg om å ordne en ny putter til ham.

Måtte alle Stellanders motstandere også stå på, så det virkelig svir når de må bite nederlaget i seg. Høyt flyr de, osv.

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Veldig enig med henrikf.
Hadde jeg stått og diskutert puttere med Goosen i klubbhuset på Augusta i mastersuken så hadde jeg vært rimelig fornøyd med hva jeg hadde fått ut av putterprosjektet så langt. Det kunne aldri bli "helt fiasko" etter det...

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Den eksklusive putteren kan forøvrig handles på Holtsmarks klubbkveld på G-sport Sandvika idag for den nette sum av 799 kroner.

Tviler

over 17 år siden

Tviler

på at Stellander har tilgang til klubbhuset på Augusta.

Haha

over 17 år siden

Haha

Det måtte jo komme et surt innlegg!

Lettvekter

over 17 år siden

Lettvekter

Viktig poeng, henrikf.
Du glimrer av genialitet (som vanlig)

Roffen

over 17 år siden

Roffen

Samme "geniale" HenrikF som jobbet som infosjef på Gardermoen rett etter at fornebu ble lagt ned?

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Holtsmark har et opplegg som gjelder de tidligere nevnte putterne/ restlageret som G-Sport kjøpte fra tidligere distributøren i Norge.

En nevnte visst at det kun var en størrelse igjen og et begrenset antall puttere.

www.deal.no har alle specs.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Info fra Augusta National:

Tilpasset ny langputter til Bernhard Langer paa treningsgreen tirsdag ettermiddag.

Pga strenge regler for produsenter av golfutstyr fikk vi staff paa banen til aa kjoere oss utenfor banen til produsenttrailerne for spesialtilpasningen av langputteren.

Etter treningsrunden onsdag, der Langer spilte med Jack Niclaus, Martin Kaymer og Gary Player, ble vi enig om aa sette paa et stivere True Temper-skaft, noe som ble utfoert av Mr. Mitchell personlig ( han med Mitchell-benken for tilpasning og boeying av golfkoeller).

Til de som lurer paa hvor PROFOUND har tilgang, saa vil jeg nevne at jeg og min CEO hadde et meget hyggelig moete med fru Gary Player i det aller helligste paa Augusta, i forbindelse med et moetet med Augustasjef "Buzzy" Johnson.

Til de som lurer paa hvordan det ser ut i headquarter paa Augusta, send epost til meg, saa skal jeg svare paa det :)

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Herlig og balansert innlegg, strålende Bernt! Stå på!

tom

over 17 år siden

tom

Lykke til Bernt S. Vegen fram er lang;men du skal ha honnør for å ikke gi deg.

tom

over 17 år siden

tom

Foresten...? Hvor mange puttere må man selge for å dekke utgiftene for den uker dere er i der borte.. :) Høres dyrt ut men hadde gjerne byttet ut min arbeids uke mot din eller din CEO s uke.. :)

Stakan

over 17 år siden

Stakan

Har du laget en egen modell for langputter ?

Henke

over 17 år siden

Henke

Trenger vel ikke egen modell for det? Alle de store produsentene putter bare på lenger skaft og tilpasser lie-vinkel.

Stakan

over 17 år siden

Stakan

Langputtere er 100-150 gram tyngre enn vanlige puttere.
Bl.a. Ping, Yes, Never Compromise, Odyssey og Bobby Grace har egne modeller som kun er beregnet på langputtere.

Henke

over 17 år siden

Henke

Mens andre igjen bruker helt vanlige putterhoder. Poenget mitt var bare at man ikke trenger utvikle en ny modell for å tilpasse en langputter til en proff som vil prøve.

Stakan

over 17 år siden

Stakan

Hvem på PGA bruker vanlige putterhoder i langputteren sin ?
Glemte å ramse opp Taylor Made Rossa i lista mi som også har en egen langputtermodell med ekstra vekt i hodet.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Stakan har rett, langputterne bør ha mye høyere vekt for å balansere ut det mye tyngre skaftet.

Modellen heter Solid Ace og likner på Dark Ace, men køllehodet veier 85 gram mer enn Dark Ace.

Challangetourspilleren Paul Nilbrinck spiller for øyeblikket med Solid Ace.

De som foreløpig har bestilt Solid Ace er Peter Hedblom og Brett Rumford.

Vi holder i øyeblikket på med Solid Ace bellyputter (noe lettere hode) til Sergio Garcia, som hans far bestilte i Dubai i januar.

Saab

over 17 år siden

Saab

Var på G-Sport igår og fikk meg en Dark Ace til kun kr 799,-
Prøvde den ut på Fornebu på messa - og likte putteren veldig godt.

Eneste var at den som passet meg best var en 34" - og den de hadde på G-Sport var 35".
Får prøve meg litt frem, så får jeg se om jeg kapper skaftet 1".

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Jeg synes kanskje det ville være klokt av BS& co å markedsføre de nye modellene på heimesida.....

Rasmussen

over 17 år siden

Rasmussen

Hei Bernt.
Hvor mange bruker Profound på Masters ???

Profounder

over 17 år siden

Profounder

Profound putteren kan få seg sin forste seier i LET denne uke. Lotta Wahlin med Profound bag ligger pa 2 plass og Karen Margrete Juul ligger på delt 5 plass med den nye lagputteren som Bernard Langer fikk pa Augusta. Fint bilde av Karen pa Ladieseuropeantour.com gallery.
Tror Profound sliter nå ha ha

humm

over 17 år siden

humm

Hvor ser du Lotta med bagen?

Jadda

over 17 år siden

Jadda

Det er ingen her som kverrulerer på at Profound har noen brukbare spillere i stallen.
Det skeptikerne graver etter er hvrdan det går med salget.
Det spørsmålet unngår Bernt & Co å svare på.
Tyder på at det ikke går så godt....

Stian

over 17 år siden

Stian

Hvorfor i allverden skal Bernt komme med salgstallene til Profound på ett forum av alle ting ?.. Er det normalt blant bedrifter ?

Stian

over 17 år siden

Stian

Nå virker vel ikke Bernt som en fyr som ikke ville slå i bordet med gode salgstall om han hadde det... Men for all del, jeg har tatt feil av folk før jeg ;-)

Stian2

over 17 år siden

Stian2

Sorry, la ikke merke til at Stian hadde innlegget jeg svarte på, da er jeg Stian2 :-/

Stian

over 17 år siden

Stian

Helt iorden Stian2

Stian3

over 17 år siden

Stian3

Det går bra det.

Til Stian

over 17 år siden

Til Stian

Vel, Bernt er her under mange forskjellige nick og svarer på ALT mellom himmel og jord som er relatert til putteren sin og hevder at den er til salgs i en haug forskjellige land så kunne vi kanskje forvente litt mer detaljer. Og som du sier, hadde Bernt hatt noe konkret å fare med så hadde det stått på trykk med en gang.
Her lukter mer og mer Mgolf-syklus og et liv på lånte midler......
Får håpe han blir "oppdaget" og reddet av en av de store med masse penger.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Jeg må nok gi noen av skeptikerne rett.

Nå har vi vår første seier på Ladies European Tour, med Lotta Wahlins 6 slags margin seier med rundene 68 og 65.

Det stemmer som nevnt over at hun spiller med PROFOUND bag og med PROFOUND Dark Ace, hvilket en kan se på image galleri på LETs hjemmeside.

Økonomien blir dårligere for oss, da hun selvfølgelig får bonus for førsteplassen :)

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

http://www.ladieseuropeantour.com/content/let_image_item.php?Id=12658&pageCat=1&pageGal=1

Trynet

over 17 år siden

Trynet

Jeg er en av skeptikerne, men gratulerer med seieren likevel.
Å være skeptisk betyr at jeg ikke har trua, og det må jeg og andre ha lov til.
Men det betyr ikke at vi ønsker at det skal gå dårlig med deg.
Gratulerer med Lotta ihvertfall.

Trynet

over 17 år siden

Trynet

Tøff bag forresten. Har du sånne for salg ?

bobo

over 17 år siden

bobo

Hei Bernt, gratulerer med seieren, renger med det er med god fornøyelse dere betaler ut bonus for seier. Jeg kjøpte meg nettopp Dark Ace og renger med jeg får en flott bonus når jeg vinner noen AMA tour til sommeren....Kos deg med TIGER i kveld...

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Er bare å gratulere Profound og Bernt. Dette skaper enda mer blest og nødvendig PR for putteren og firmaet,blir spennende å følge med i fortsettelsen. Nå når du skal profilere putteren på LPGA,så burde vel den rosa utgaven passe paula creamer pefekt:-)

Og

over 17 år siden

Og

så må du gi en til den dårlige putteren TW en heeelt gratis :-)

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Ny bag-design er under produksjon og blir lagt ut for salg i løpet av sommeren.

Ca

over 17 år siden

Ca

hvor mange puttere har dere solgt da Bernt

Stian

over 17 år siden

Stian

Bernt : Vil det bare være cartbags eller bærebagger også ?

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Stian.
Send meg en epost så svarer på spørsmål om produkter.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Av konkurransemessige hensyn kan vi ikke oppgi antall solgte enheter.

Balle Banan

over 17 år siden

Balle Banan

Hvorfor ikke det, Bernt ??

Eh

over 17 år siden

Eh

Selger man mindre med å oppgi hvor mye man selger? Det er vel bare få antall solgte puttere som er dårlig markedsføring?

Øhhhh

over 17 år siden

Øhhhh

Eh, prøv og ring hvilken som helst bedrift og spørr hvor mye de har solgt hittill i år. Skal vedde på at det ikke er så mange som er lysten på å offenliggjøre det.

Når du først er i gang med å ringe så kan du jo ringe Coca Cola og spørre om oppskriften på serumet deres, kanskje det er hemmelig også???

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Balle, Bernt svarte på spørsmålet ditt.
Han ønsker ikke at konkurrentene skal vite hva de har solgt - det er altså en forretningshemmelighet. Dette er helt vanlig i næringslivet.
det kan være flere grunner til det. Selger man lite ønsker man ikke at konkurrenter /kunder skal misbruke det, selger man godt vil man ikke trekke til seg konkurrenter til sitt segment osv. Eller så kan det være lett å finne ut hva marginene er på produktene når man vet antallet solgte mm.
Helt vanlig policy blant bedrifter som sagt... Ikke noe poeng å mase mer om dette.

Eh

over 17 år siden

Eh

Jeg trekker tilbake mitt frekke innspill :)

Tarzan

over 17 år siden

Tarzan

Tror ikke akkurat firma vi snakker om her er av den typen/størelse som burde ha forretnings hemligheter. Ikke akurat på høyde med Coca Cola eller IBM enda. Om noen spør her inne skader det derfor heller ikke å svare på en normal og høflig møte..

Eh

over 17 år siden

Eh

Bernt Stellander (15.04.08 kl. 13:05) Klubb: Kongsberg
Av konkurransemessige hensyn kan vi ikke oppgi antall solgte enheter.

Var det noe uhøflig med dette svaret da?

Tarzan

over 17 år siden

Tarzan

Tenkte litt generelt. Les innleggene nedenfor Bernt sitt.
Tviler også på om Scotty Cameron, Yes, Ping eller noen andre lusker på siden her og følger med på Bernts svar..

Eh

over 17 år siden

Eh

Det tror jeg du har rett i :)

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Enig med Eh.
Tarzan: Spørsmålet ble stilt til Bernt og han svarte høflig, så jeg forstår ikke hva du tenker på.
Hva andre skriver har ikke noe med det å gjøre. Synes du at alle spørmålsstillerne har vært høflige..?

Importørene av merkene du nevner kan jo ,om de har god tid, følge med på dette forumet også eller,.. Uansett så er det en fair policy å holde tett.

Balle Banan

over 17 år siden

Balle Banan

Vel, det var ikke meningen å oppfordre til noen krangel rundt dette temaet.
Var bare litt nysgjerrig. Morro hvis en norsk produsent kunne bli en kjent aktør på golfutstyrsmarkedet.
Tar svaret som at salget er lavt siden høyt salg er en konkurransefordel.

Tarzan

over 17 år siden

Tarzan

Som sakt var det ikke svaret til Bernt jeg tenkte først på. Se svaret ovenfor. Og jeg tror heller ikke norske importører gidder å bry seg. Hva skal de gjøre?? Ringe en stor høvding i USA og fortelle?? Nei, tror ikke det. Fair policy?? Til vanlig ville jeg vel vert enig med deg men han har jo fortalt alt annet om puttern og bruker denne kanalen til alt han vil. Kunne derfor vert morsomt med litt tall også. Men opp til Bernt å fortelle, men skjønner jo at folk lurer litt når så mye annet har blitt fortalt her inne. Jeg hadde synes det hadde vert spendene med noen salgtall selv også.

Profounder

over 17 år siden

Profounder

Til Balle Banan:
Salget er helt sikkert lavt, siden de er tomme på lager, tyder alt på at de også har et lite lager. Her trenger de sikkert din hjelp Balle Banan...
Fint nick forresten...

Balle Banan

over 17 år siden

Balle Banan

Fint du liker nicket mitt, Profounder.
Det vokser på meg også.

Hvis de er tomme på lageret betyr det bare at produksjonen er for liten i forhold til salget. Sier ingenting som helst om salgstallene.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe denne gangen, men G-sport i Sandvika kan kanskje hjelpe siden de selger til godt under halv pris. Tyder på at de har overskuddslager.....

Kan jo spørre på en annen måte: Hvor mange puttere er produsert ?!!

Profounder

over 17 år siden

Profounder

Vet ikke om hvor mange som er produsert, men de som er produsert er visst solgt! Helt enig at de ikke har produsert nok, men det betyr jo ikke at de nødvendigvis har produsert få av den grunn. De kan jo mot all formodning ha solgt mange.
Hvor ofte synes du de skal rapportere til markedet, hvert kvartal, måned, eller hver uke.
Alle putterne pa G - sport i Sandvika har de jo også solgt.
Om G - sport velger å gi bort puttere så er jo det også positivt, en putter der ute selger jo flere nye puttere, hvis de ikke kastes etter bruk...
Nei undringens tid er nok ikke forbi....

Balle B

over 17 år siden

Balle B

Hva mener du med å rapportere til markedet ?
Vet du hva du skriver om ??
I Norge må det sendes det regnskap til Brønnøysund en gang i året som er tilgjengelig for den som er interressert.
Selskaper som er notert på Børsen rapporterer vanligvis hvert kvartal.
Identiske ordninger finnes i de fleste moderne land.
Tror ikke så mange er interessert i å grave i regnskapene til Profound så lenge det bare er Lotta og Retief og vi på forumet som kjenner til dere.

Jeg stilte et spørsmål fordi jeg var nysgjerrig på utviklinga til PF. Du trenger ikke gjøre annet enn å svare. Eller la være å svare som du valgte å gjøre.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Det jeg kan forsikre er at alt går meget bra og etter planen.

Dagen idag var veldig hyggelig da Helen Alfredsson kom med kjempeklem og sa hun har verdens beste putter. Det er slike dager som er belønningen, ikke masse penger!

BB

over 17 år siden

BB

Helen har sikkert rett.
Og du har imponerende drag på damene.
Freskt.
Gleder meg faktisk til å prøve Ingenieur'en siden jeg begynner å bli lei Dark Ace'n min.
Og siden jeg må ha ny bag likevel i sommer........
Håper du har lagt skikkelig putter-lomme i bagen.
Og når du først er i gang så får du et godt salgsargument hvis du kan konstruere en innsats der bladkøllene ikke ligger å skrangler mot hverandre. De blir så stygge av bittesmå hakk. Jeg liker å ha dem skinnende blanke.

putter'n

over 17 år siden

putter'n

får du plass til en egen lomme der GPSen ligger trygt og samtidig har kontakt med satelittene skal jeg garantert kjøpe baggen, Ingenieur'en kommer definitivt i min bag når den kommer hvis den da ikke blir priset helt ut av markedet.

Tom

over 17 år siden

Tom

Trist å se hvor mye "reklame" som er her. Blir uvell av lese.. Hade..

Profounder

over 17 år siden

Profounder

Se bildene pa ladieseuropeantour.com
Profound rir igjen og leder Europaturen ved Emma Zachrisson som danser rundt med putteren sin 5 under par.
Fra LPGA tour meldes det at mange har tatt den i bruk etter bare en dags trening ha ha
Dumt med denne reklamen da....

Flaut å putte med Profound

over 17 år siden

Flaut å putte med Profound

Tror jeg må bytte den ut av bagen.
Er jo bare damer som spiller med en......

Bare tuller med deg Bernt, gratulerer med det du har oppnådd.
Dessuten spiller jeg som ei kjærring så det går nok greit.

Mssse unødvnendig gnå!l

over 17 år siden

Mssse unødvnendig gnå!l

Hvis noen av dere gneldrer hadde noe å bidra med, kunne dette blitt en konstruksjonell debatt.

Ellers hold kjeft! Ingen hørerer på idioter likevel. ;-

Profounder

over 17 år siden

Profounder

Ny seier 2 uke på rad for Profound Dark Ace putteren. Emma Zachrisson vant for første gang pa Europaturen med 4 slags margin 7 under par.
Nå kommer nabo nettsiden sikkert til å vise en ny putter hvor ballen ruller nedover skaftet, eller og latterligjøre feltet ha ha
Til dere øvrige, se utrolige bilder på LET s hjemmesider.

golfbeast

over 17 år siden

golfbeast

Alle forstår at Profounder er lik Bernt Stellander. Igjen bruker han Scangolf som gratis reklameplass for sine produkter, - og igjen benytter han sjansen til å slenge dritt om golfsiden.no.
Dette gir deg ingen heder, Bernt!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Dersom det er riktig at "Profounder" er Bernt, synes jeg det er en uklok strategi av Profund Putters. Jeg mener Bernt gjør klokt i å skrive saklige og informative innlegg her, under eget navn. Og holde seg for god til å sende barnslige innlegg til Golfsiden under andre nick.
Kan likevel forstå at han kan falle for fristelsen, og dermed havner på samme lavmål som redaktøren av en konkurrende nettside, som ser ut til å sensurere alle innlegg som omtaler den positive nyheten at Emma Zachrisson vant med den norske putteren.
Utrolig dersom det er riktig at AR ikke ønsker positiv omtale av denne gode putteren. Andre golfsider - og sikkert også andre riksmedier, kommer til å omtale dette.
Man må skjelne mellom sak og person.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Bernt:
Tror du gjør lurt i å la puttern tale for seg.
Ser ut til at den gjør det på en utmerket måte!
Og dersom du ønsker å gi ytterligere informasjon, - gjør det gjerne her, på en saklig måte og under eget navn - og hold deg til det. Tror både du, selskapet ditt og putterne dine vinner på det.
Er sjøl veldig fornøyd med en av de første Dark Ace'ne som ble solgt her i landet.

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Ikke skjønner jeg hva i du driver med Stellander? Hvis du har noen som helst planer om å drive din virksomhet med snev av seriøsitet, så må du se å vokse opp! Med falske nicks, er du ikke langt unna seksualfikserte 50-åringer som for egen vinnings skyld kommuniserer med skjult identitet. Tror enkelte personer du driver handel med i dag hadde fått kalde føtter hadde de visst hvordan du holder på på disse nettsidene. Og hvis du har noen som helst visjoner (noe du bør ha med den posisjonen du har i dag) så betyr den billige markedsføringen du oppnår på denne siden absolutt ingenting. Du kaster rett og slett bort tiden, og pådrar deg selv negativ omtale. Og at du gidder å forfølge den "barnslige" krangelen med Asbjørn offentlig. Du kan ikke være riktig klok! Hva så om han skriver litt negativt om dine puttere.. må jo være grenser for hvor hårsår det går ann å bli. Asbjørn driver en ubetydelig golf-blogg sett med internasjonale øyne og har ingenting å tape. Du har alt å tape! Tror du en eller annen president i Callaway driver med tilsvarene?

Håper du kommer deg til vettet og at jeg har lest ditt siste innlegg på disse sidene. Bruk heller tiden på å selge køller! Hvis det er så himla gøy å kverulere med golf-idioter, så bør du finne deg noe annet å drive med.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Jeg er ikke profounder!

putter'n

over 17 år siden

putter'n

Var det virkelig noen her som ikke forstod at Profounder var Bernt Stellander eller en som jobber sammen med ham ??????????????
Syns det var så åpentlyst at jeg nesten ikke skjønner hvorfor dere reagerer sånn.

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Det føles urettferdig at alltid tror man at det er jeg som skriver, bare fordi noen er litt vel profoundfan.

Eneste jeg kan gjøre er å forsikre at jeg ikke skriver inn her uten med mitt fulle navn. Mer kan jeg ikke gjøre i denne sak.

Akkurat samme som skjedde på golfsiden, der ble ting jeg skrev slettet, og til og med enkelte setninger fjernet så kontekst ble endret.

Det verste var at ting jeg skrev ble ikke bare slettet, men redaktøren kommenterte at det jeg skrev var for grovt til å bli stående.

Om en roper ulv ulv lenge nok, tror faktisk folk til slutt at jeg skriver grove ting. Finn ett eksempel der jeg kar kalt noen for noe injurierende, finn eksempler der jeg har skrevet grove ting, eller usannheter......

Det jeg ber de to siste kritikerne, som faktisk skjøt mot en mann der dere kun så ryggen til.....hva om det faktisk er slik at det ikke er jeg som er Profounder, tenk litt over det og les deres eget innlegg om igjen.

Om det faktisk er slik at det ikke er jeg som er Profounder, hvordan ville dere følt det om det ble skrevet slike ting, og dere var undertegnede?

Ett spørsmål:
Hvorfor skulle jeg fortelle her at vi har tourseier igjen, når både golf.no og golfsiden.no skriver om det?

Alle vet jo at de som er her inne får med seg slikt.

Sist vil jeg si at alle som har lest hva jeg skriver her inne siste året, vet at jeg er saklig, og svarer kun på konkrete ting som gjelder teknikk eller om Profound, ikke om en redaktør jeg rettsforfølger pga sterkt sjikanøs atferd med forutgående trusler om sådann per epost.

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

"Eneste jeg kan gjøre er å forsikre at jeg ikke skriver inn her uten med mitt fulle navn. Mer kan jeg ikke gjøre i denne sak."

Betyr det at du skriver under andre navn på andre nettsider?

"Akkurat samme som skjedde på golfsiden, der ble ting jeg skrev slettet, og til og med enkelte setninger fjernet så kontekst ble endret."

Så hvorfor skriver du på siden til Asbjørn? Han har jo tekniske hjelpemidler til å gjøre nettopp det. Du legger jo regelrett hodet ditt på Asbjørns fat. Ikke særlig smart..

"Om en roper ulv ulv lenge nok, tror faktisk folk til slutt at jeg skriver grove ting. Finn ett eksempel der jeg kar kalt noen for noe injurierende, finn eksempler der jeg har skrevet grove ting, eller usannheter......"

Det har jeg aldri påstått..

"Det jeg ber de to siste kritikerne, som faktisk skjøt mot en mann der dere kun så ryggen til.....hva om det faktisk er slik at det ikke er jeg som er Profounder, tenk litt over det og les deres eget innlegg om igjen."

Poenget er at du ikke må komme i en situasjon hvor du du har ryggen vendt mot skarpladd våpen. Det skjer alt for ofte, og når det fra andre hold beviselig påpekes at du opererer under flere nicks (påstår du at du aldri har skrevet innlegg under annet nick?) så bør du kanskje innse at:

1. Det jeg skriver her eller på golfsiden, uansett utfall, har ingen positiv effekt på selskapet.
2. Det jeg skriver her eller på golfsiden kan ha negativ effekt på selskapet.

"Om det faktisk er slik at det ikke er jeg som er Profounder, hvordan ville dere følt det om det ble skrevet slike ting, og dere var undertegnede?"

Jeg har aldri skrevet under annet nick, og derfor mistenkes jeg aldri for det heller..

"Sist vil jeg si at alle som har lest hva jeg skriver her inne siste året, vet at jeg er saklig, og svarer kun på konkrete ting som gjelder teknikk eller om Profound, ikke om en redaktør jeg rettsforfølger pga sterkt sjikanøs atferd med forutgående trusler om sådann per epost."

En rettslig forfølgelse av en viss redaktør skal jeg ikke mene noe om konkret om. Om det er snakk om heder og ære, så bør du tenke igjennom hva du kan gjøre for å unngå å komme opp i en slik situasjon igjen.

Ett siste spørsmål Bernt: Er du og ditt selskap tjent med den diskusjonen vi har nå?

Bernt Stellander

over 17 år siden

Bernt Stellander

Du står fritt til å mene hva du vil om meg og mitt selskap.

Velger å avslutte nå.

Ha en god søndag Asbjørn :)

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Det er bra!

Husk at det er til ditt selskaps beste at færrest mulige har en mening om deg som person.. såfremt du ikke er Mohandas Karamchand Gandhi eller Agnes Gonxha Bojaxhiu :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her