Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Svenske baner

spiller_golf

over 17 år siden

spiller_golf

Tenkte meg til Sverige en tur i sommer, og fant en pakke med hotell+greenfee. Kunne velge mellom følgende baner:

- Albatross GK »
• Ale GK »
• Allmag GK »
• Dynekilens GK »
• Gullbringa GK »
• Ingetorp GK »
• Lycke GK »
• Lyckorna GK »
• Orust GK »
• Solberga GK »
• St Jörgen GK »
• Stenungsund GK »
• Stora Lundby GK »
• Tjörns GK »

Holder selv en knapp på Orust, men er det noen som har erfaringer fra noen av banene? Evt. hvem er bra/dårlig.
Vi er alle lavhcpere så vanskelige baner er ikke farlig:P

Lycorna

over 17 år siden

Lycorna

Ta med deg denne banen. Er du glad i øl - så er det ett lite pensjonat i Ljungskilde, som du kan overnatte på. Kun ett par gode utslag fra banen.

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Orust? Det er en av de dårligste banene jeg har spilt i Sverige...Hadde forhåpninger til den banen når vi dro dit, etter reportasje i Norsk golf, men banen var elendig.

Lyckorna er jeg helt enig i at er en bra bane. Veldig hyggelig miljø også.

Stenungsund er veldig bra.

Dynekilen er helt grei, men jeg ville heller ha spilt Mjølkerød som ligger litt lenger sør, i Tanumshed. Den er kjempebra

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

Dynekilen og Lyckorna er altfor mye opp/ned bakkar og berg, Lyckorna er en mye bedre bane enn Dyne.

Stenungsund er bra (parkbane, minner meg litt om Larvik)

Forstår ikke kritikken mot Orust, den er helt ok (og den pisser på Dyne)

Solberga (banen heter faktisk Kungälv Kode http://www.kkgk.nu/) er elsket av noen, hatet av andre. Noen trange hull, men vil du spille et par 6 hull, få servert øl/burger på hull 9, samt sitte på en deilig terrasse å se på folk gå i vannet på hull 18 etter runden din er dette banen for deg

Har ikke spilt de andre banene..., men jeg er enig i at Mjølkerød kan være verdt å sjekke ut. Torreby også

Tom

over 17 år siden

Tom

Albatross GK har jeg spilt et par ganger og den er fin. Litt høydeforskjeller og det er en skog/parkbane. Passe vanskelig. Ikke lett.
St Jörgen GK Står har jeg også testet men der var de fleste hullene flatt på et jorde og ikke noe spendene. Ganske lett. Dynekilen liker ikke jeg så bra da jeg slår ganske langt og mange hull ligger litt tett på hverandre. Spilte sammen med en som spilte inn på feil hull.. :)
Har testet Lyckorna GK også men ble skuffet pga den ligger i en kløft og du spiller fram og tilbake i den. En del skjeve ferways.. det var det jeg har testet på listen..

snappy

over 17 år siden

snappy

Om dere alle er lav hcp er det Hills GC dere skal spille.

Sjekk www.hillsgolfclub.se

Dette er en av de 5 beste banen i Sverige, og er designet av Hills/Forrest som har byggingen av nye Oslo. Her har du hvit marmor sand, krypkvein (samme gresset som miklagard har på green) på fairways og greener. Alle fairways er bygget ikke ulikt en green.

Man har 7 tee steder på hvert hull man kan velge mellom. Banen er veldig lang fra tee 70, så jeg annbefaler ikke dette første dagen om det blåser mye. Bare hull 13 er 262 meter langt par 3 oppover... Jææævvvliiiig langt.

Banen er blandt de beste banene jeg har spilt i verden.

Hei Snappy

over 17 år siden

Hei Snappy

Har du spilt der siden du vet alt dette?
Neppe.
Dessuten bommer du på trådens innhold.
Du er mer slitsom enn Erik___ og halve Kvinesdal til sammen.

Tom

over 17 år siden

Tom

Har spilt Hils og den er kjempe fin. Forsto plutselig hvorfor gutta boys får med mye gress når de slår. Fairways er green gress og veldig lette å spille fra. Eneste negative der er prisen. Betalte 900 svenske i fjor men gøy å ha prøvd den. Hull 13 spilles mye kortere om dere ikke går fra bakerste tee. det gjorde ikke jeg. Så god er jeg nok ikke. Ligger rett sør for Gøteborg senterum.. Litt vanskelig å finne fram til..

spiller_golf

over 17 år siden

spiller_golf

takker for anbefalingen snappy, men nå var det kun baner på listen jeg lurte på. Hills er sikkert bra, men ikke faen om jeg betaler 900 svenske, er litt mye penger for en student:P

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Svenske utgaven av Golf digest har gjort en ranking av sverige`s 50 beste baner,sjekk om noen av disse ligger på den listen(fant ikke bladet i farten). Jeg har bare spillt Stenungsund av disse,og den er meget bra. Meget bra kvalitet,varierte hull og meget fin layout

snappy

over 17 år siden

snappy

Spilte den senest i Påsken.. Kona er fra Gøteborg, så ikke kom her å kom her..

Har aldri betalt 900 for å spille den. Ofte om sommeren har de tilbud på Hills. Koster rundt 500 å spille den i fellesferien, iallefall i fjor. Verdt å følge med på, ta en telefon til dem.

Hasse

over 17 år siden

Hasse

Spilte Solberga/Kungälv Kode og Lyckorna i fjor høst. Må si at Solberga var en bedre bane, forholdsvis flatt og endel vann, par 6 på 625 meter som var litt spenstig. Mulig at min dårlige dag på Luckorna gjør at jeg ikke har den beste "følesen" for banen. Det var mye tråkking mellom hullene og opp og ned.
Spilt Dynekilen nå i februar, både kaldt og vått, men den kommer ikke opp mot verken Kungälv Kode eller Luckorna.

???

over 17 år siden

???

Jeg har spilt Dynek., Lycorna og Orust av disse banene du nevner.
Dynek er en bane JEG ikke trives på. (Velger heller Strømstad). Orust synes jeg ble litt flat og kjedelig, men grei nok. Lycorna er for meg en trivellig bane, som jeg har besøkt mange ganger.
Selv om du ikke har tatt med Torreby, og banen er nevnt ovenfor - så anbefales det. Først og fremst på grunn av slottet - der bør du bo og tullipantrærne og de andre buskene. Banen grei nok etter min smak.
Vi drar også nedover neste helg - hvis det er fint vær.

Cobra

over 17 år siden

Cobra

Av banene på lista de, så har jeg spilt Solberga/Kungälv Kode, St. Jørgen, Albatross og Dynekilen.

Jeg kan så absolutt anbefale Kungälv Kode og Albatross. Fine baner i velholdt stand, gode anlegg og hyggelige folk.
St. Jørgen er også helt ok, men ikke på samme niva som de to førstnevnte. Dynekilen er ikke i nærheten av de andre hva standard angår. Jeg spiller på hcp 5 by the way. God tur!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her