Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Har Holtsmarks 6 første hull satt seg?

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

I forbindelse med Holtsmark så snakkes det i forbindelse med diskusjoner om kvalitet på spillefeltet alltid om at banen må få tid til å sette seg. Vi er nå i ferd med å begynne på sesong nr. 4 (eller er det tre?) på de første 6 hullene på banen. Er dette tilstrekkelig til at man ikke lenger kan skylde på at banen ikke har "satt seg", eller kan vi fortsatt skylde på dette dersom kvaliteten på spillefeltet ikke skulle vise seg å være tilfredstillende iløpet av sesongen?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

du kan alltid skylde på dette. det står i loven.

Oter

over 17 år siden

Oter

Du kan jo spørre Simen Fulland som venter på at Hakadal skal sette seg også :)

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Så snart tverrstaget over fairway er fjernet, vil banen nær Holtsmark bruk, eller verk, ha satt seg.

Miklagard

over 17 år siden

Miklagard

Beklager å dra Miklagard inn i bildet. Men. Jeg spilte på MG første sesongen og da var greenene _utrolig_ gode. Det var da de beste greenene jeg hadde spilt på. Fairwayene var litt tynne, men grei nok. Andre sesongen var fairwayene prima.

Jeg spilte Bjaavann i Kristiansand første sesongen, og da var også greenene veldig veldig bra. De var noe harde, men på andre sesongen fikset de dette. Fairwayene var veldig bra første sesong.

Dette med at banen skal sette seg er bullshit. Bullshit fra de som er flau over banen sin. Eller så er det en god holdning hvis det er 2 uker siden greenene ble sådd :)

På Holtsmark er det dessverre for mye leire på fairwayene, og det må til ganske bra med penger for å få til skikkelig vekstvilkår der. Trist, fordi layouten er så drita bra.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

det jeg reagerte mest på var 2 ting.
1. leire på fairwayene
2. veldig grunne røtter på greengresset.

når jeg fikk nedslagsmerker på greenene, så ble det digre kratere som ikke så ut til å bli bremset overhode av rotsystemet til gresset.
gresset kunne lett dras rett opp med røtter, og det var litt skremmende.

bortsett fra dette, så er jeg enig med sistemann. Layouten på Holtsmark er drita bra, så jeg håper virkelig de får fart i gressveksten der ute og får dresset og fikset så det blir tettere og mindre leirete.

goooo Holtsmark...

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Nå lager vel du heldigvis ikke så mange nedslagsmerker på greenen gjør du vel Yngve? hehe...

Kakkerlakk

over 17 år siden

Kakkerlakk

Solskinnsgolferen: bare når han går bort for å putte ballen

Yngve

over 17 år siden

Yngve

dere er teite dere........

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Såså Yngve, ikke la deg knekke hvis ikke du er nøtt....

Liv Svinge Navarsete

over 17 år siden

Liv Svinge Navarsete

Eg e meir uppteken tao økonomien pao Holtsmark. Ha det lukkast å fao inn nåkk midlar te vidare drift, eller mao da innførast bompengar mødlo håli ?

"Yngve"

over 17 år siden

"Yngve"

Er ei nøtt :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her