Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Værsågod her er golfkortet ditt

Umorsom grinebiter

over 17 år siden

Umorsom grinebiter

Her var det snåle saker gitt? Handicapet mitt har økt over dobbelt.

Det MÅ være noe jeg ikke forstår eller skal jeg sprenge NGF i lufta?

umorsom grinebiter

over 17 år siden

umorsom grinebiter

Eller la grafikerne ta seg av dem :-)

bagger

over 17 år siden

bagger

Det er nok en sandbagger som utsteder de slik at de ikke skal bli beskyldt for å jukse på hcp alene

umorsom grinebiter

over 17 år siden

umorsom grinebiter

Det er passe flaut, men jeg vet ikke hva en sandbagger er..

Kan du forklare det for meg, bagger :-)

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

En "sandbagger" er en som sørger for/jukser deg til et høyere hcp enn det ha reelt skal ha. Slik får han en fordel i hcp-turneringer.

cut

over 17 år siden

cut

Umorsomme GB - Det sier vel bare at du ikke har hatt registrert riktig hc hos NGF - og at enten har du ikke gjort jobben din eller så har de ikke gjort den i klubben din som skulle ha registrert ditt HC i fjor......

snappy

over 17 år siden

snappy

Sanbagger er en som har høyre spille krav en det hcp'et til sier.. Dvs han vinner poeng turneringer ofte. Og unngår å skrive seg ned om han ikke er nødt.

Ofte sier de.. Jeg kan ikke få så mange poeng i en selskapsrunde for da blir det så vanskelig å vinne turneringer...

Når noen sier dette er det bare å legge all etikette til side, å ta frem flat handa å klapse personen i ansiktet.

Umorsom grinebiter

over 17 år siden

Umorsom grinebiter

Nei, vær så snill GB har ikke noe med dette å gjøre. For å være ærlig, det byr meg litt imot å ha max HCP :-)

Føler meg bedre. men fører sjeldent scorekort da jeg spiller kooooos

Mulig noen ser det som juks i "feil" vei, men likevel trodde jeg en sndbagger var en person med baggen fyllt av sand. Altså en sinker ;-)

hp

over 17 år siden

hp

De har sikkert hatt folk på banen som har sett att du har spilt utrolig ræva,og følte att de måtte sette opp hcp ditt.

Wine

over 17 år siden

Wine

Jeg og alle i min klubb har hatt det nye kortet over ett år nå.
En del av de jeg spiller med fikk kort med feil handicap. Etter å ha sjekket opp dette, kom jeg til at feilen var: Shit in, shit out. Samtlige hadde unnlatt å sende in kortet sitt, slik at klubben ikke hadde korrekte opplysninger. Andre feil kan selvsagt også oppstå.

Handicapopplysningene ligger ikke i kortet, men i NGFs database. Ta ganske enkelt kontakt med klubben din. Når de har korrigert handicappet ditt, skulle alt være i orden.

Det elektroniske kortet fungerer bra, men terminalene som ble satt opp virket ikke som de skulle. Det er lovet at dette skal være i orden nå.

Toffee

over 17 år siden

Toffee

Hva skal HC være for en med kun grønt kort?

Stian

over 17 år siden

Stian

Toffee : 36

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Som wine er inne på er det klubben din som er ansvarlig for å registrere hcp når golfkortet bestilles, så det er liten grunn til å sprenge NGF i lufta.
Formelt sett skulle jo ikke golfkortet bestilles av klubben før hcp-kort er innlevert og medlemskap betalt, så manglende innsending av hcp-kort bør ikke være grunnen til feilen.
En annen årsak til feil hcp kan være for få hcp-tellende runder i forrige sesong, men her ble det vel avgjort at det skulle gis "amnesti" i år.

cut

over 17 år siden

cut

Amnesti??? det er ikke krav til offisiellt hc dersom du ikke stiller i offisielle turneringer.....

Toffee

over 17 år siden

Toffee

Grønt kort gir 54. Hvitt kort starter på 36.

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Det er riktig, og i utgangspunktet skulle en vel også beholde det "gamle" hcp-et men med en markering av at det ikke var EGA - godkjent hcp. Mente bare å påpeke at det kanskje kan ligge en mulighet til misforståelse i klubbene her.
Når jeg brukte ordet "amnesti" var dette ut fra det at jeg mener det er sagt at en i år, som en overgangsordning, skal få beholde sitt gamle hcp som godkjent hcp, selv om en ikke har regsistrert de foreskrevne 4 hcp-tellende runder.

snappy

over 17 år siden

snappy

HCP ordnes via Golfbox. Enkelt og greit.

Golf

over 17 år siden

Golf

Mener å ha lest et sted at det ikke skjer noe om man ikke sender inn de 4 forskrevne rundene. Man får bare det samme hcp man hadde. Man blir ikke nektet å spille golf for det, ei heller kan en klubb nekte deg medlemskap og spillerett, ja om man betaler og sånt da...

hp

over 17 år siden

hp

Det er turneringer du ikke får spille.

Golf

over 17 år siden

Golf

Ja det skjønner jeg. Men vanlig hyggespill er greit uten å skrive scorekort, slik jeg har forstått det....

hp

over 17 år siden

hp

Selvfølgelig ingen kan nekte deg det.

undrer

over 17 år siden

undrer

Jeg fikk golfkortet i dag, og det står i brosjyren som følger med at etter en handicaptellende runde må du registrere scoren og markøren må bekrefte scoren. Det står beskrevet litt upresist, men det tyder på at markøren må ha bekreftet scoren før en ny handicaptellende runde kan bestilles (side 4)/spilles (side 7).

Hva hvis markøren av en eller annen grunn er treg (syk, bortreist, glemmer det mv) med å bekrefte på pc'en sin og du f.eks. skal spille turnering dagen etter som er handicaptellende. Hva skjer da? Kanskje du spiller kjempebra og får 40 poeng, kan du ikke da skrive ned handicapet ditt?

hp

over 17 år siden

hp

Du registrer det i golfbox og der skriver du oxo navnet på markøren det er ikke vanskligere enn det.

Umorsom grinebiter

over 17 år siden

Umorsom grinebiter

Takk, men det jeg ikke forstår er hvorfor det står over 90. Jeg har 36 i HCP og er vissnok en dårlig kodeknekker.
Tror ikke det betyr allverden da andre med like-ens krykker får samme status. Jeg må ha misforstått ett eller annet?

hp

over 17 år siden

hp

Hvor står det over 90

Svorske Jim

over 17 år siden

Svorske Jim

Jeg har brukt dette systemet i Sverige et par år, og garanterer at det fungerer utmerket. Det er sågar så fantastisk at det er mulig å legge inn fiktive runder for å få handicappet sitt dit man vil. En gave til jålehandicappere og sandbaggere.
Tekniks fremskritt, men tilbakeskritt for de som har problemer med å være ærlige.

Umorsom grinebiter

over 17 år siden

Umorsom grinebiter

hp, det står 98, og jeg har ført HCP kort en gang og da var det riktig.

Jeg her derimot spillt ganske mye og ikke brydd meg om scoren. Min faste spillevenn har aldi levert kort fordi vi spiller kun for gøy.

Mener da klubben at jeg/vi lyver?

hp

over 17 år siden

hp

Detr kommer litt ann på,hvist du få 40-50 poeng ofte når du spiller har du vell feil hcp.

Umorsom grinebiter

over 17 år siden

Umorsom grinebiter

hp. jeg/vi vet ikke helt hvilket HCP vi har, men hvis det er slik at en antar at mitt/vårt er 40-50 kan det nok være rett "diagnose".

Dette fordi få andre vet hvordan vi spiller på banen. Tusen takk for informasjonen.

undrer

over 17 år siden

undrer

hp, takk for svar. Allikevel, hvis spilleren kan løse problemet mitt ved selv å skrive navnet på markøren er vi vel like langt, hvor er da den relle kontrollen og inputen fra markøren? Mulig jeg forstår dette når jeg begynner å bruke kortet i praksis, men nå ser det ut for meg som jeg enten kan ha et potensielt problem hvis markør er treg eller så er markørens kontroll unødvendig hvis spilleren kan bekrefte antall poeng ved selv å skrive navnet på markøren og derved agere markør selv.

sukk

over 17 år siden

sukk

Hvorfor gjøre ting så vanskelig? Feil er kan rettes opp. Rekker du ikke å registrere runden i klubbhuset på golfbox sammen med markøren når dere kommer rundt - så er det å legge inn i ettertid hjemme.
Juks - er like godt som å pisse i buksa. Det er bare varmt ei lita tid før det blir bløtt og kaldt, og kun berører juksepaven,

undrer

over 17 år siden

undrer

Sukk, les en gang til. Spørsmålet gikk ikke på min egen registrering, men bekreftelsen fra markør i ettertid.

umrsm grinebiter

over 17 år siden

umrsm grinebiter

Men

over 17 år siden

Men

når kommer disse fantastiske kortene da?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Betal årets avgift, og kortet kommer dettende ila 2uker vil jeg tro.
Slik var det ihvertfall ift min klubb.

For de som tror at slagene og scorene endrer seg med dette nye kortet, så stemmer nok ikke det. Golf i 2008 er det samme som golf tidligere år.

Kong Mongo

over 17 år siden

Kong Mongo

Informasjon jeg fikk fra min klubb i går (info fra golfforbundet):

Vår kortprodusent fikk maskinproblemer omtrent samtidig med at utsending av golfkortet skulle starte. Nå viser det seg at disse problemene har vært mer omfattende og varige enn først varslet.

Faktum er at det ligger kort bestilt så tidlig som 14. mars som ennå ikke er utsendt fra produsenten. Dette innebærer at en rekke golfspillere fortsatt venter på sitt kort til tross for at det burde vært mottatt for lengst. Dette er svært beklagelig.

Normal tid fra bestilling til kortet er levert skal være 7-10 dager. NGF er daglig i kontakt med produsenten, med forlangende om at produksjonen gjenopptas så raskt som mulig. Så fort nye opplysninger foreligger, vil vi komme med informasjon om dette.

Sånn er det når man ikke kan bruke store seriøse aktører for å gjøre denne type jobb. Alt skal gjøres så forbannet billig av en eller annen bekjent... Dette er på et stadie langt forbi talentløst..

undrer

over 17 år siden

undrer

Som sagt, jeg fikk kortet i dag, så for de som ikke har fått det ennå (men som har betalt årsavgiften) er det er nok rett rundt hjørnet.

hp

over 17 år siden

hp

Jeg har hatt kortet ett år allerede men har aldri brukt det, har kun registrert alle runder hjemme i golfbox ,ingen problem.

Men

over 17 år siden

Men

De gamle hcp kortene er vistnok gyldig frem til 20 april. De som ikke har mottatt kort innen den fristen kan jo ikke spille. Merkelig opplegg.

hp

over 17 år siden

hp

Tror ikke det er noe problem så lenge du har betalt årsavgiften.

Anders

over 17 år siden

Anders

Har fått kortet mitt i posten, og gleder meg til å begynne å bruke det. Håper det funker så bra som de vil at det skal gjøre. MEN, det eneste jeg savne med papirkortet er stemningen vi hadde etter runda når vi måtte signere i hverandres kort pga nedskriving.

Wine

over 17 år siden

Wine

Mange innlegg om mye her. Alt går seg til. De som har fått feil hcp på kortet får det rettet opp. Du kan registrere scoren din på nett, Om markøren ikke bekrefter det, tror jeg ikke har noen betydning. Det hadde i hvert fall ikke det i fjor. Golf handler om ærlighet og moral. Du er selv din egen dommer. Dersom du ønsker å lure deg selv, kunne du nok allikevel klare det, selv med det gamle hvite kortet og en uleselig signatur.

usikker

over 17 år siden

usikker

logg deg på her;

http://www.golfforbundet.no/wip4/detail.epl?cat=13293

enkel og grei oppskift på hva du skal gjøre.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her