Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Suzann Pettersen's albueskade!

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Når manageren til Suzann går ut og sier at Suzanns albue ikke vil bli bedre før etter endt sesong, er følgende konklusjon tindrende klart for undertegnede:
Er det noen som presser Suzann til noe som kan utvikle seg til en varig skade?
Er det sponsorene som lurer i bakgrunnen?
Å trene eller konkurrere med en skade som krever behandling etter hver runde, er å spille poker med helsa. Det vet hver den som har drevet idrett. Det nytter ikke f.eks. å pumpe henne full av kortison. Hvile er den eneste løsningen med en slik skade. Det er dumt å tro at det går over uten hvile. Det er Suzanne's idrettskarriere dette går ut over!
mvh
OER

Mongo

over 21 år siden

Mongo

Hvor vil du med denne diskusjonen, Olaf ????

Frode

over 21 år siden

Frode

Det er ganske vanlig i toppidrettskretser å konkurere med varierende grad av skader. Jeg regner det som helt sikkert at støtteapparatet rundt Pettersen vet hva de gjør. Det er nok ingen som vil risikere at hun får ødelagt karrieren.

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til Frode!
Ja, jeg vet at det er vanlig i toppidrettskretser å konkurrere med varierende grad av skader.
I fotballens og håndballens kjølvann er det mange "invalider" fordi de presset kroppen sin for langt. Støtteapparatet rundt toppidrettsutøverne fungerer sikkert bra i de fleste tilfellene. Ved en skade som den Suzann plages av, er hvile den beste løsningen. Vi trenger henne i topp form, og ikke som en spiller som stiller i konkurranser fordi det forventes av henne. Da kan hun komme i skade for å legge seg til uvaner for å beskytte en albue som gjør vondt. Hvis Suzann skulle misse også sin tredje cut på rad, bør hun ta en lengre pause, og gi albuen en sjanse til å bli god. Hun kan trene, men ikke hvis albuen smerter. Kroppen er innrettet slik at smerte er et varsel om å ta det med ro.
mvh
OER

Frode

over 21 år siden

Frode

Roald!
Jeg er ikke uenig i at mange skader trenger ro, men vet av egen erfaring at når man driver idrett på høyt nivå er det fryktelig vanskelig å ta pauser, spesiellt når inntekten din avhenger av deltagelse og resultater. Jeg tror allikevel at de rundt Pettersen er edruelige nok til å ta fornuftige valg. Jeg vet ikke nok om Pettersens skade er av en slik natur at det eneste som hjelper er hvile, kanskje hun må under kniven igjen.. Da kan jo vurderingen være at det er like greit å vente til sesongen er slutt.

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til Frode.
Faren med å vente til sesongen er over, er at skaden kan forverres. Ellers er jeg enig i at når inntekten avhenger av deltakelse og resultater, er det vanskelig å ta pause.
Det er en vurdering Suzann og hennes hjelpeapparat må ta både på godt og vondt. Det kan til og med være at denne skaden som det har vært så mye skrevet om, ikke er så ille som det tilsynelatende virker.
Jeg vil ikke være den som mistenker Suzann og hennes hjelpere for å bruke skaden som en bortforklaring når hun gjør det dårlig. Allikevel så snakkes det idag på et annet nettsted om at skaden ikke er eneste grunn til at hun nå er ute av form. Vi får avvente og se hva som skjer.
mvh
OER

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Susann har i flere år vært stor i kjeften på en unorsk måte og sagt hun skal bli verden beste spiller osv. det er noe jeg har sansen for og det viser en mental styrke at hun tør det. Problemet oppstår når det bare blir ord og det ikke følges opp med resultater. Hun får et forklaringsproblem ovenfor seg selv, media og omgivelsene rundt seg. Hun satser stort med støtteaparat, trener og har kjøpt seg bolig i Florida før hun er etablert som en meget god spiller.

Det kan være greit å bruke en unskyldning når ikke resultatene kommer og hun har gått ut med så høy fane. Albuen har vi hørt om nå i et halvt år. Husbygging har vi hørt om lenge.

Er svaret at dette ikke var så greit som hun hadde trodd ? Er den ungdommelige entusiasmen og naiviteten erstattet med realisme ?

Mitt syn er at hun ikke har nærspillstalentet som skal til for å hevde seg stødig i toppen. Alt annet har hun eller kan tilegne seg, men oppveksten på potejordet Bogstad gir ikke den nødvendige feelen og ballfølesen man trenger på USA touren. Det er bare 3 mnd i året greeenene på Bogstad er bra og man kan kun spille golf der i høyden 5 mnd i året. Det er ikke lett å utvikle dette talentet i voksen alder ...la oss håpe jeg har feil !

HM

over 21 år siden

HM

7 plass i LPGA-turnering delt med Annika S. var vel ikke så verst.
Hvor mange andre norske idrettsmenn/kvinner har oppnådd tilsvarende resultater siste uke?
Tipper og håper at hun spiller bra i US Open kommende week-end.
Hun fortjener vel all honnør for comebacket.

Du blyræva

over 21 år siden

Du blyræva

Glem ikke at potetjordene på Bogstad er en av Norges beste golfbaner, og inntil for 3 år siden var de landets suverent beste golfbane.
Skulle en nordmann ha de beste forutsetninger for å bli en verdensstjerne er Bogstad og/eller det sentrale østlandet beste stedet å vokse opp.
Hjelper ikke om sør- og sørvestlandet har lengere sesong, man føler likevel at det er noe som mangler der. Ikke har det kommet gode spillere derfra heller \, annet enn et og annet blaff på ama-tour.....

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Veldig morsomt at Susann fikk til noen bra runder. Håper det fortsetter og at hun når sitt mål om å bli verdens beste golfspiller. (selv om det virker som en merkelig målsettning for en spiller som kun har vunnet en turnering på LET)

Tage fra Stavanger er vel i dag norges beste spiller så lenge Henrik desverre sliter. Av de fire nordmenn som har spilt ET er 3 fra Borregaard og 1 fra Bogstad/Sverige/Drøbak. Henrik har lagt store deler av sin utvikling til Sverige, USA og Drøbak. Hvorfor ? selvfølgelig fordi det ikke er nok å ha brukbare forhold 3 mnd året på Bogstad.

PS, jeg synes også Bogstad er en fin bane og klart blant de 5 beste i norge.

Espen

over 21 år siden

Espen

(Jeg tror det går det an å føre en diskusjon i dette forumet uten at vi uansett ender opp med en diskusjon om hvilken bane som er best, men lett er det ikke.....)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her