Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Byneset rangert som nr. 13

teeman

over 21 år siden

teeman

Lurer på noen har meniger rundt at Byneset ble rangert som den 13. beste banen i landet. Er ganske rart ettersom utbygging ikke er ferdig, banen består idag av 2 ni hulls baner. Mangler 9 hull på hovedbanen. Gleder meg til å spille der når de siste ni er ferdig.

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Hvilken ranking er dette ? Alle magasiner, nettsteder og andre lager seg sine egne rankinger og de er selvfølgelig preget av subjektiv synsing fra den personen som står for rankingen. Tror ikke det er noen grunn til å legge vekt på disse mer eller mindre tilfeldige rankingene.

teeman

over 21 år siden

teeman

Det var golferen.no sin rangering. Her er hele lista:
1 Miklagard GK 84 Robert Trent Jones Jr
2 Nøtterøy GK 82 Jeremy Turner
3 Meland GK 81 PGA Golfmanagement
4 Larvik GK 80 Jan Sederholm
4 Oslo GK 80 Utviklet fra 1924
6 Narvik GK 79 Jan Sederholm
6 Kragerø GK 79 Kim von Essen/Per Haugsrud
8 Kongsberg GK 78 Jeremy Turner
8 Losby GK 78 Peter Nordwall
10 Borre GK 77 Tommy Nordstrøm
11 Stavanger GK 76 Fred Smith/Svein Drange Olsnes
11 Vestfold GK 76 Fred Smith/Jeremy Turner
13 Tyrifjord GK 75 Jan Sederholm/Tor Eia
13 Byneset GK 75 Donald Steel
15 Sandnes og Sola GK 74 Svein Drange Olsnes
16 Sola GK 73 Svein Drange Olsnes
16 Arendal GK 73 Egen
16 Hauger GK 73 Jeremy Turner
19 Norsjø GK 72 Bjørn Eriksson
20 Sorknes GK 70 Juul Søgaard
20 Grenland GK 70 Tor Eia og Jan Søderholm
20 Oustøen GK 70 -
20 Trysil GK 70 Jeremy Turner
24 Haga GK 68 Henrik Jacobsen
25 Tromsø GK 67 Jan Sederholm
25 Skjeberg GK 67 Jan Sederholm
27 Bærum GK 66 Egen/Jeremy Turner
28 Nes GK 65 Egen/Henning Lindberg
29 Drøbak GK 64 Hauser Golfplan
30 Elverum GK 63 T.Andersen/Leif Nilsson

Joje

over 21 år siden

Joje

Enig med Dr Leadtape - det er ingen grunn til å ta noen banerangering alt for alvorlig. Golferen.no's viktigste grunn til å lage denne rangeringen, var etter min mening først og fremst for å promotere sin nye side.

Da er det viktig å gjøre noe som skaper debatt, og det klarte de jo. Vi må huske at media's første bud er å lage noe som vi vil lese, dette er faktisk mye viktigere enn å presentere "sannheten".

Nå finnes det selvfølgelig ingen sannhet når det gjelder rangering av golfbaner, og derfor er det bare et tidsspørsmål før det kommer en rangering som setter Miklagard på 10. plass, og Haga på 1. plass.

Dette er sagt litt på spøk, men tro meg - media er forretning som alt annet. Det viktigste er å skape debatt, og det gjør de ikke ved å være forutsigbar. Vent og se:-)

Birdie

over 21 år siden

Birdie

Rangeringen har Sandnes og Sola over Hauger..
Da sier vel det sitt...

Ikke helt patent nei !!!!!!

Swinger

over 21 år siden

Swinger

Hva er det du mener Birdie??

Birdie

over 21 år siden

Birdie

Til Swinger:
Hauger er en langt bedre bane enn Sandnes og Sola..
Så når denne rangeringen har Sandnes og Sola foran Hauger betyr det at den kanskje ikke er helt 100% rikitg for å si det sånn ;)

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Hauger bedre enn Sandnes og Sola ? Har du røyka sokkene dine eller er du medlem på Prekestolen ?

Swinger

over 21 år siden

Swinger

Hei Birdie - Fortell hva som er bedre!

Birdie

over 21 år siden

Birdie

Okey..
For det første er kvalitet på fairways, greens og teesteder ett par hakk bedre på Hauger enn på Sandnes og Sola.

De første 9 hullene på S og S er veldig kjedelige og byr ikke på særlige utfordringer for de bedre spillerne. Prøv Hauger fra Hvit Tee og du skal få brynt deg ganske kraftig ;)
De 9 siste på S og S er noe bedre, men et par 3 hull på ca.90 meter og to par 3 hull side ved side trekker ned. Ellers er det et par bra hull på back nine.

Hauger har flere skikkelig flotte hull. F.eks 5, 7, 13, 14. 16 og 18..
Ellers er layouten bra med mange forskjellige hull..

Klubbhuset på Hauger er endel penere enn Sandnes og Solas...

Sandnes og Sola er en helt ålreit bane.. Men den er nok ikke like bra som Hauger ;)

Purple Ice

over 21 år siden

Purple Ice

Men Sandnes og Sola er helårsbaner mens Hauger er 5-måneders bane.
Med andre ord, Hauger er ikke halvpraten så bra som S&S. Det gjelder forøvrig Miklagard, Oslo, Losby og KOngsberg også.
Larvik får godkjent.

Birdie

over 21 år siden

Birdie

Okey.. Etter din tankegang "purple Ice" er Ogna GK bedre enn Miklagard GK ..

Jaaa. for all del... :P

Det er vel heller ingen tvil om at Randaberg GK er dobbelt så bra som Oslo GK .. er det heller??

Jerker Selte

over 21 år siden

Jerker Selte

Rangeringer av golfbaner er alltid godt stoff. Det vet selvfølgelig gutta hos golferen.no. Men samtidig synes jeg det er viktig at golferen.no har tatt seg bryet med å gjøre en så grundig jobb som mulig. I følge artiklene som fulgte rangeringen, hadde de valgt ut en jury på 50 personer (tror jeg), som bestod av folk som har golf som levebrød - journalister, bandesignere, proer, klubbdirektører osv. Tror ikke noen har laget en så grundig rangering i Norge tidligere. Så hatten av for det gode forsøket - og vel også for resultatet, som virker ganske så fornuftig. I alle fall for Topp 10.

Purple Ice

over 21 år siden

Purple Ice

Det vet jeg faktisk ikke, Birdie, har aldri hverken spilt på eller hørt om Ogna.
Men for å være ærlig så tror jeg ikke noen baner i Norge er i nærheten av banekvaliteten til Miklagard, selv om Meland nok er en større utfordring og 100 ganger større opplevelse. Jeg scorer i gjennomsnitt ca 15 poeng mer på Miklagard (hvit tee) enn på Meland.
Men det er mulig Miklagard blir bedre dersom man bytter ut medlemsmassen med Ogna. For på Miklagard finnes det sannelig et godt knippe selvskrytende kvalminger som jeg helst vil unngå å se både på golfbanen og andre steder.
Hvor andre steder enn på Miklagard stiller folk seg bevisst på puttelingjen til andre på treningsgreenen, eller bulker biler og bare stikker av ??? Miklagard stinks !!!

Ogna-hater

over 21 år siden

Ogna-hater

Ogna er ikke så verst den heller. Fin bane, men for noen medlemmer! Forleden opplevde jeg faktisk å bli tuppet i leggen av en fyr som kalte meg pakk! Har dere hørt? Og etterpå veltet han mopeden min - uten å si fra!?! Nei - fra nå av hater jeg Ogna. Ogna dobbelt-stinks!!!

Toughloose

over 21 år siden

Toughloose

Purple Ice: Ikke nok med at de på Miklagard er veldig bevisste på å stå i puttelinja og krasje bilene til ikke-medlemmer, men de prøver også å treffe dem med driveren. Og ligger de ikke gjemt i buskene og roper i baksvingen, så er de ute på banen og stjeler ballene til gjestespillere, forgifter drikkevannet eller har kløpulver på dopapiret...

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Ryktene vil ha det til at Ogna er sinnsykt snobbete og at deres sponsorforhold til Gucci gjør at klær av andre merker er forbudt. kan noen bekrefte dette ? Har også hørt at Ogna kommer inn på Golf Worlds topp 100 baner i verden liste neste gang. det var på tide.

Ogna-elsker

over 21 år siden

Ogna-elsker

Ogna! Ogna! Detta har vi venta på!

Purple Ice

over 21 år siden

Purple Ice

Høres ut som det kan bli god forbrødring mellom Miklagard og Ogna. Kan jeg foreslå greenfeesamarbeid ?!?!?!?!?!

Birdie

over 21 år siden

Birdie

Saklighetsnivået er i ferd med å ta av.. Typisk på dette forumet
Desverre..

Herbjørn Kråkefjell

over 21 år siden

Herbjørn Kråkefjell

Til Smørje og alle sannhetssøkende golfspillere:

Jeg har nå vært i kontakt med en glad reklamesjef på Gucci International, som kan bekrefte sponsor-avtalen med Ogna. Han nekter imidlertid å kommentere hvor store summer Gucci har måttet ut med.

Vedsiden.com har imidlertid grunn til å tro at det dreier seg om nesten 50.000 stk - nei kroner.

Vennlig hilsen
Herbjørn Kråkefjell
redaktør og innovativ, kritisk og kreativ journalist.

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Stakkars Birdie.... uten humor og uten birdie blir det ikke mye moro igjen....

Birdie

over 21 år siden

Birdie

iq æ greit å ha smørje...

Birdie,, hva med en Eagle?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her