Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dårlig råd i hakadal

undrende

over 17 år siden

undrende

Ser at Hakadal har senket prisen for aksje til 5000 kroner og at de har "frisert" prisene på green-fee.

Hva blir det neste i et trangt golf-marked?

Bensinkuponger???

Oter

over 17 år siden

Oter

Blir du like sint når Elkjøp senker prisene sine for å konkurrere med Expert?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Sammenlikner du golfklubben din med Elkjøp?

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Undrende, du er feilinformert for å si det forsiktig...

Jeg foreslår at du leser det som står på hjemmesiden vår en gang til, bruker de små grå og prøver igjen.......

Anonym

over 17 år siden

Anonym

Simen.. Under baneinformasjon står det at når banen er ferdig vil den bestå av 18 hull osv... Jeg har banen inne på en rundreise nå i sommer og gleder meg, men er ikke banen ferdig? Og ett spørsmål til, hull 18 ser vrien ut, hvilken carry må du ha der for å komme trygt over vannet. Så langt uuuuut....

undrende

over 17 år siden

undrende

. Nytt medlemskap "Tegningsrett aksje med fritt spill" - et nytt type medlemskap hvor man får tilnærmet samme betingelser som en aksjonær, men 5 års prøve tid å se hvorvidt et fullverdig medlemskap er interresant. Innskudd kr. 5000. Årsavgiften er årsavgift for aksjonær med tillegg av kr. 600,- (Kr. 5000 for 2008). (sakset fra hakadals hjemmesider)

Betyr ikke dette at man får en aksje for 5000 kroner da?? Dog "bare" for 5 år

Oter

over 17 år siden

Oter

Gunnar Bull: Ja. Er det så stor forskjell da? De selger jo billig tull og tøys begge to.

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

"undrende" : Det var bedre:-)

"Try before you buy" er ett godt prinsipp. Dette tilbudet gir folk muligheten til å finne ut om det og spille som aksjonær er noe for dem.

Når 5 års perioden er over, (eller før hvis de vil) må de kjøpe aksjen, eller gå tilbake til vanlig greenfee medlemskap.

"Anonym" Vi har hatt 18 hull i 2 år allerede. Vi kommer til å bygge 9 til så fort det er finansielt forsvarlig.

Hull 18 er både morsomt og krevende. Ca 200 carry fra back over vannet. Merk at ballen bør være 15m over bakken her for å klarere de store bjørkene på motsatt bredde.

Fra gul er det 180 eller 170 (2 utslags steder). Har man ikke lengde til dette er det mange som velger å spille hullet som ett par 5 rundt vannet istedet for over.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

kanskje like viktig, har man ikke retning på sitt 200 meters slag, så er det lurt å gå rundt da også.... ;)

undrende

over 17 år siden

undrende

Apropos de siste 9 ja. Aksjesalg skal jo finansiere resten av banen. Opsjoner vil jo stagnere/stanse salg av aksjer.

Dette må jo bety at banen ikke blir ferdigstilt på ihvertfall 5 år??

Hva er vitsen med en "opsjon" da???

Hull 18

over 17 år siden

Hull 18

Slår man 200 m rett fram i åpninga ender man opp i roughen på andre siden. Man må skru rundt trærne, eller slå over dem. Eventuelt legge seg midt i åpninga med en kortere kølle.

Morsomt hull.

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

"Undrende" : Vi er relativt ny klubb. Mange av våre medlemmer er fra Hakadal/Nittedal/Harestua området. Flesteparten av disse startet med golf i vår klubb.

Det er ikke så mange ferske golfere som slenger 23 lapper på bordet sånn uten videre. Med denne løsningen får tvilere muligheten til å teste akjonær løsningen uten å ta investeringen fullt ut med en gang.

Mange trenger ett år eller to for å finne ut om de vil spille så mye at aksje lønner seg. Selv brukte jeg 6 eller 7 år før jeg tok steget fra greenfee spiller til aksjonær.

Dette er ment som et supplement til de andre løsningene våre. Om det er et godt eller dårlig tiltak vil tiden vise.

Vi har allerede flotte 18 hull, og hvis det går bra i år begynner kanskje bygging av de siste hullene til neste år. Det vil tiden vise.

Det bor så mange folk i banens nærområde at vi er sikret god rekruttering i mange mange år fremover.

Eneste jeg begynner å undre på er "undrendes" agenda med denne tråden....

Yngve , helt riktig. Første klubbmesterskapet brukte jeg 18 slag på hull 18 he he :-)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hehe, av en eller annen merkelig grunn, så er jeg ikke sååååååå overasket Simen.... ;)

Undrendes agenda er vel enkel. han trenger noe å rakke ned på, og det finner man hvis man leter.

gråbein

over 17 år siden

gråbein

Flott tiltak fra Hakadal.

Ikke alle er sikre på at golf er rett sport etter kort tid.

Noen klubber ønsker å kneble/tjore deg med aksjene sine. Noen verre enn andre.

hp

over 17 år siden

hp

Bra tiltak ,hadde vært fint om flere hadde gjort det samme når det gjeder greefee ,deriblant min egen bane,jeg hadde i hvertfall spilt flere baner vist jeg ikke måtte betale 400-500kr. Billigere greenffe tidlig på dagen er meget bra.

doc

over 17 år siden

doc

Både Hauger ( 850 mål )og Aas (1000 mål? )kunne vel solgt aksjer til 1 million+ pr stk og inkludert fullt opparbeidete tomter rundt sine flotte og omfangsrike baner? Litt mer liv både på banen og i klubbhuset også da.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her