Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skadelig snø?

Kjakan

over 17 år siden

Kjakan

Noen som vet hvorvidt denne nye snøperioden på østlandet er skadelig for greenene på kort eller lang sikt? Nå hadde det vel antagelig begynt å spire. Hva skal er det som gjør at greenene noen år ikke blir pene før langt ut på sommeren?

is

over 17 år siden

is

is som ligger og sperrer for luft!

Ex Bonde

over 17 år siden

Ex Bonde

Snø er neppe skadelig, så lenge den tiner og forsvinner uten å bli til is.

Is som ligger over gress kombinert med solskinn "brenner"/kveler gresset.

Dette fordi solen starter gro-prosessen mens isen stopper oksygentilførsel. Gresset kveles dermed.

Anders

over 17 år siden

Anders

Her nord på Østlandet vil jeg ikke tro at det hadde begynt å spire enda, gresset krever over +8 for å gro, og så varmt har det nesten ikke vært enda.

gråbein

over 17 år siden

gråbein

Gammelt ordtak:

Om mars er aldri så kvass, så gror det både lauv og grass.

Global oppvarming, ha, ha :-)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Gammelt dikt om våren:

Våren er komen med mose og lauv
Eg tek meg ein dott og grev meg i rauv

(Jacob Sande)

M05

over 17 år siden

M05

I Stavanger hadde vi allerede begynt å klippe greenene, så vi får håpe at snøen vi har fått de siste dagene ikke har gjort noen skade...

jonag

over 17 år siden

jonag

Hva jeg vet både isolerer og vanner denne snøen. kommer det mildvær er nysnøen raskt borte. ligger den for lenge kan den skape mugg og sopp, men våren er rett rundt hjørnet, så snart er alt grønt

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

Kjakan: Dersom du er så j.... bekymret bør du ta med deg snømåka di og komme deg ut på hjemmebanen din uten tap av tid... ;-)

Kjakan

over 17 år siden

Kjakan

Ja, jeg har undret på det også, setter de i gang å måke/feie greenene nå tro? Eller gjør det vondt verre, eller har det ingen hensikt? Jaja, det er en vitenskap... :-)

b

over 17 år siden

b

Måker du greenene nå - med - 10 grader i bakken, kan du like godt bruke harva til våren. Hele greenen blir en eneste stor isklump som kanskje tiner til sankthans........

b

over 17 år siden

b

med - 10 grader om natten skulle det visst være - noe gikk litt galt her....

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

Jeg så noen bilder fra min hjemmebane, det var greenene måket - før den siste snøen kom....

b

over 17 år siden

b

Problemet med å måke er dersom det så kommer 15 - 20 cm snø som så nesten smelter og så fryser til is eller dersom det er mye vann igjen i greenene som fryser så får de ett potensiellt problem som må hånteres.

gråbein

over 17 år siden

gråbein

Er det frost i bakken/greenen og folk labber rundt på den, blir det en vakkert sølepytt til våren.

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

Hvordan ser "en vakkert sølepytt" ut?

gråbein

over 17 år siden

gråbein

Vakker :-)

snappy

over 17 år siden

snappy

Formet som to flotte kvinne bryst.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her