Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Trehjulstralle

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Våren nærmer seg (selv om det snør som fy...) og prolapsen er godt merkbar. Jeg må krype til korset og finne meg en tre-hjulstralle. Hvilke gode kvalitetsalternativer finnes og hvor er de å få kjøpt - gjerne proshop...

(vet det var en diskusjon her i høst men finner den ikke...)

hp

over 17 år siden

hp

Det er vell sun mountain eller Clicgear som gjelder tror sistnevnte er litt letter og litt mindre slått sammen prisen er vell omtrent det samme litt over 2 lapper.

aj

over 17 år siden

aj

Proshoppen på Losby.

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Jeg har hatt sunmountain i 2 år og er kjempefornøyd.
Kjøpte min hos golfmannen på hjørnet. Nærmere bestemt
Racketsport & Golf AS.

Ellers får man kjøpt i stort sett alle proshops.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Husk bare på at Sun Mountain trallen tar veldig mye plass i bagasjerommet. Vet ikke hvordan alternativene er på det området.

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

I min bil får jeg plass til trallen pluss 3 bager. Normal sedan. så at den tar så veldig stor plass, er med respekt å melde, toillprat.

Forøvrig tror jeg en av de andre 3-hjulingene har avtakbare hjul, så mulig den/de tar enda mindre plass.

hp

over 17 år siden

hp

Clicgear har dem på fornebu,det er jo messe der til uka kanskje du får den litt billigere da.

alltid grå

over 17 år siden

alltid grå

Er veldig godt fornøyd med min/våre sun mountains. De ruller av seg "selv" og er superbehagelige i forhold til de to hjuls trallene vi tidligere hadde (skogsbane).

Man må nok ha endel bagasjeplass, men om man bruker tilgjengelig bil-plass lar det seg som oftes ordne.

Ellers får den sterkeste av oss bære bagen selv :-)

veggiss

over 17 år siden

veggiss

har to sun mountain traller, men skulle jeg kjøpt ny i dag så hadde det blitt clicgear, nettopp fordi den tar mye mindre plass når den er sammenslått. uansett hvem av de du velger så får du kvalitet :)

hp

over 17 år siden

hp

enig med veggiss.Bagen og tralla tar all plassen i bagasjen i bilen,men noen klubber har jo oppbevaringskap som man får leid og da er det jo ingen problem.

alltid grå

over 17 år siden

alltid grå

Det er vi så heldige at vi kan leie i hjemmeklubben ( ihvertfall til våren, om garage/inneplassen for golfbil og utsyr blir ferdig).

Golfbiler og andre bekvemmeligheter er en del av den servicen vi får i vår hjemmeklubb. Takk!

Folk kan spille golf selv om de er dårlige til beins, eller ikke kan dra/bære for mye.

N'Sisu Guffu

over 17 år siden

N'Sisu Guffu

Trehjulstraller er for krøplinger!

hp

over 17 år siden

hp

Tipper du er han med rosa bukser.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Heller trehjulstralle enn ingen golf i det hele tatt.....

jm

over 17 år siden

jm

Har brukt 3hjuls-tralle en god del, for jeg har litt vondt i skuldrene innimellom. Og når det regner er det jo helt luksus. Bare parkere paraplyen i holderen, og gjøre det man trenger under den. Sun Mountain er jeg fornøyd med. Fikk kjøpt den for 1000,- på messen(fornebu) i fjor. Sikkert mulig at det er noen gode tilbud der i år også.

Krøpling

over 17 år siden

Krøpling

3-hjulstraller er omtrent dobbelt så dyre i Norge som i Sverige hvis man går for en variant med håndbetjent brems/hjulblokkering.
Forskjellen på 2-hjuls og 3-hjuls tralle er som forskjellen på sykkel og bil. 2-hjuls fungerer helt fint, men 3-hjuls er bare så mye bedre.

Lost ball

over 17 år siden

Lost ball

Slet med forferdelig vond rygg for noen år siden, og krøp ikke bare til, men helt oppå korset og kjøpte el-tralle for ca kr 3000 på http://www.smart-golf.no/.

Med 2-hjuls "slepetralle" var 18 hull i grunnen mer enn nok og vel så det, nå klarer jeg 36 bedre enn jeg tidligere klarte 18. Selvfølelsen har fått seg en alvorlig knekk, men ryggen er veldig fornøyd med tingenes tilstand...

Circa 62

over 17 år siden

Circa 62

Har ikke slik tralle selv, men hørte et par gode råd til en som skulle kjøpe som hørtes fornuftige ut. Kjøp tralle hvor alle hjulene er fylt med silikon og ikke luft - enklere ved punktering. Ha likt "nesehjul" som de øvrige hjulene, ikke et mindre, mer likt de som brukes på 2-hjul-trallene.

Ellers god (h)jul i snøværet

alltid grå

over 17 år siden

alltid grå

På skogsbaner kan det ofte være like lett å bære utstyret, som å dra ei 2-hjuls.

MCS

over 17 år siden

MCS

Jeg har kjøpt 2 Sun Montain traller og er storfonrøyd med dem. (en på hytta og en hjemme)
Syntes lenge at det var en gammelmannsprodukt, men etter å ha lånt en var jeg helt solgt.

Meget praktisk å kunne gå under paraplyen når det regner. Det er også feste får ekstra paraply på tralla slik at du kan ha en stående på tralla når det regner og bruke en annen når du skal ut på green eller lete i roughen!!!
Fordelen med dette er at du kan ha et tørt håndkle hengende under paraplyen og i tilegg har du et tørrt sted å henge fra deg hansken der når putter.

Lasermåleren henger jeg bak på håndtaket på tralla slik at den er lett og rask å få opp og ned.

Ulempen med Sun Montain er størrelsen når den er sammenpakket. Det burde vært avtagbare hjul med hurtigkobling.

N'Sisu Guffu

over 17 år siden

N'Sisu Guffu

Smerte er små elektroniske signaler som surrer rundt i hjernen. Smerte er en illusjon. 3-hjulstraller er for hypokondere.

Selv spiller jeg med en tohjulstralle. Den er sammensatt av to menneskehodeskaller som hjul og en løvebrystkasse som feste til bag'en.

Spiller ikke med rosa bukser forøvrig. Dersom det er litt kjølig, slik at jeg ikke kan spille i nettoen, så finner jeg meg to anakondaer som jeg flår med hendene for deretter å tre en på hvert bein.

gråbein

over 17 år siden

gråbein

HÆ, kan du ikke spille i nettoen grunnet kulde. Illusjonen "kulde"smerte biter altså på en som fornekter smerte.

Et søtt paradoks...........

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Har ikke noe med smerte å gjøre. Han har bare ikke råd til å miste en eneste millimeter mellom bena. Selv om det bare er for syns skyld.

gråbein

over 17 år siden

gråbein

:-)

Trille

over 17 år siden

Trille

N'Sisu Guffu du kunne spart deg med de dumme kommenterene dine, å hvis du er så sporty og frisk hvorfor bruker du tralle i det heletatt? du løper vel rundt banen du.

gråbein

over 17 år siden

gråbein

Denne N`Sisu Guffu har en meget spesiell uttrykksform.

Sansynligvis flirer han selv godt av sine påfunn. Så hvis han selv har det morsomt....

Dessuten høres trallen hanb beskriver og sleper rundt på tyngre en trikken.

Kjekk S/M`er

goof

over 17 år siden

goof

noen som vet hvem som importerer sun mountain ?

Gamle M'Fufu GT

over 17 år siden

Gamle M'Fufu GT

Ikke vær så sint på N'Sisu. Hadde dere sett den patetiske trallen han har kjøpt på Biltema, ville dere skjønt at han bare lo av seg selv.

Hihi, den har de minste hjulene jeg har sett. Når N'Sisu kommer gående med den, ser han ut som en litt rank gammel dame som er ute og drar på trillebagen sin.

gråbein

over 17 år siden

gråbein

He, he Gullklumpen. På tide å montere partikkelfilteret på igjen? :-)

T

over 17 år siden

T

SMD importerer Sun Mountain. Og Titleist, Cobra og Footjoy blant annet..

Circa 62

over 17 år siden

Circa 62

Var innom Fornebu idag, etter at messen hadde åpnet. Der solgte de en 3-hjulstralle, tror det var Clicgear. Den var sammenleggbar (ble meget liten) og hadde håndbrems, paraplyholder etc. Tror den kostet ca. kr 2 500.-

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Hvis de selger den for 2500 så er det dyrere enn på nettbutikken til Custom golf - ikke mye bare litt....ikke rare messetilbudet gitt.

gråbein

over 17 år siden

gråbein

Jeg kjøpte også disse to trallene for godt under 5 laken.

Tør ikke begi meg inn på hva hvem må ha for å "overleve", men jeg kjøper rimeligst mulig.

Er eieren av min lokale pro-shop litt dyrere, blir mitt utstyr kjøpt fra denne personen.

Ellers ikke prøv å utnytte oss!!! ;-)

Circa 62

over 17 år siden

Circa 62

Er usikker på prisen, men tror det var ca. kr 2 500.-.

Billligo

over 17 år siden

Billligo

Det er gratis å "hente" en tralle på en golf klubb etter stengetid. Det står som regel noen rundt omkring! Penger spart er penger spart!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her