Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nakashima

Sumo

over 17 år siden

Sumo

Er det noen som har noen erfaringer med drivere fra Nakashima?

Også - har noen testet Wilsons Spine drivere? Erfaringer?

Skal kjøpe meg en ny driver ASAP men er ubestemt på hva jeg skal gå for?

Tips? Hcp er 5 - 10. Spiller idag med en 540XD med stivt skaft

veggiss

over 17 år siden

veggiss

jeg har en np-420, det er ikke DEN det er noe galt med for å si det sånn ;)

roy

over 17 år siden

roy

kjøp titleist eller callaway driver så får man noe, man vet er bra.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

og på hvilken bakgrunn kan du si det roy? hvis man undersøker litt så finner man ut at Nakashima høster stor annerkjennelse fra køllemakere og spillere spesielt i usa, og det er vel den amerikanske produsenten som ligger nærmest miura med tanke på toleranser i produksjon, design på køllene samt kvalitet.

hp

over 17 år siden

hp

Det finnes ganske mange bra merker som er ukjent for de fleste norske golfspillere ,det er ikke alle som må ha ett kjent merke fordi tiger har det.

roy

over 17 år siden

roy

hva koster disse japanske merkene i forhold da???

er vel greit å kjøpe noe man får testet. man kan evetuelt kjøpe brukt på scangolf!

roy

over 17 år siden

roy

nakashima høres ut som sykkler fra biltema..:)

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Det er Nakajima, men det er nesten det samme for en normann ;)

Gjermund

over 17 år siden

Gjermund

Jeg har brukt driver (460), 3w og 5w i NP-1 serien de siste par årene, og fw'ene er spektakulært gode. Driveren er god, men ikke helt i samme klasse som de andre, synes jeg. Likevel, god lengde og for det meste veldig rett, i alle fall i forhold til hc (på 20-tallet).

Og så ser køllene veldig stilige ut også, ingenting gæærnt med det :)

snappy

over 17 år siden

snappy

Hold deg til de kjente merkene som brukes på PGA og E-Touren..

Alt annet er søppel som bare er ute etter pengene dine.. Det er en grunn til at disse ingeniørene som har funet frem til designen osv ikke år jobb hos de store med penger.

TM, Titleist, Callaway, Mizuno, King Cobra, Hogan osv kan du kjøpe. Bare lov meg at du holder deg borte fra disse "up and coming" merkene som enkelte prater om. De slår aldri an... Har vært borti de fleste selv, har selv bare kjøpt et par merker, men er blitt skuffet hver gang.

En god kølle trenger mye testing, det har ikke disse små selskapene råd til å gjøre.. De bare spyr ut køller som ligner litt på de skikkelige køllene som kommer fra produsentene nevnt over.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hihi, jeg kan ikke for det men jeg synes det er noe komisk over alle disse asiatiske merkenavnene. I en annen tråd hvor alle ramset opp hvilke merker det var på hoder, skaft og grep osv, skrev jeg at jeg brukte en Hiroshima driver med Nagasaki skaft.

Ingen reaksjon gitt. Jeg tipper en del følte seg litt støtt over at jeg kunne kødde med slikt, men jeg tror også at noen ikke la merke til hva jeg faktisk skrev :-)

Hehe, life is funny if you're easy to please.

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Hmm snakker om å gi begrepet "kanondrive" ny mening.. :)

Bæbubæbu (tørrhetspolitiet står på dørstokken. De ber meg følge med)

veggiss

over 17 år siden

veggiss

og premien for årets mest latterlige innlegg er herved overrakt snappy...grattiss!! det innlegget blir ikke lett å toppe :)

Bobby

over 17 år siden

Bobby

jeg er enig med snappy! hvis ikke køllene blir brukt på touren så er de garantert ikke bra nok for oss!

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg har iallefall aldri angret på at jeg byttet fra KZG til TaylorMade. Da slipper jeg ihvertfall å lure på om det ville lønt seg å bytte køller. Er verdt noen kroner bare det.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg hakke bytta køller på mange år, og det jeg liker ved det er at jeg vet at jeg er bedre enn jeg er. Hadde jeg byttet til f.eks. Gunder sine TaylorMade, ville jeg trolig spilt to-tre slag bedre hver runde.

Det er MIN metode for å vinne stablefordturneringer :-)

Vh Gunnar Bull
eg. nesten scratchspiller

hp

over 17 år siden

hp

Bytta fra KZG til TaylorMade Rac os2 og de får man utrolig billig i usa,men i fjor høst fikk jeg kjøpt Mgolf Pro FB på golfbørsen nesten gratis og de var nesten ikke brukt.
Syns ikke de er noe vanskligere og spille med enn rac os2,pene og se på er de oxo.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg bytta til King Ben sine R7 køller, og det eneste jeg har oppnådd, er at en draw blir til snaphook.

betyr det at jeg bør kjøpe noe annet, at King Ben er en syk mann eller at jeg rett og slett bør vurdere Ludo?

Jaja

over 17 år siden

Jaja

veit ikke helt om Snappy vet hva han snakker om, å kalle Miura søppel tyder ikke spesiellt på det..... Må vel si meg enig med veggiss i så måte

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

MÅ det være et av tre, Yngve?

veggiss

over 17 år siden

veggiss

stemmer for at king ben er en syk mann...

hp

over 17 år siden

hp

Du har sikkert fått r7 draw.

jm

over 17 år siden

jm

r7 hook tenker jeg?
Synd for King Ben at han byttet de bort, for nå sitter han igjen med titleist-døff i stedet! ;)

Sumo

over 17 år siden

Sumo

Vel. Foranledningen for spørsmålet var at jeg sto på rangen på en av klubbene her i Calgary og så en kar banke drive på drive 270 med meget fin ballbane. God lyd i kølla også. Og merket var Nakashima.
Vel Snappy var meget kategorisk i at man måtte love å ikke gå for up and coming. Vurderer Callaway FT5. Er den bra?

altid grå

over 17 år siden

altid grå

Mannen du så var kanskje en veldig flink "skytter".

Han hadde nuligens banket inn de 270 med en Big Bertha også?

Liker du og andre lyden og er opptatt av "mote", og lommeboka ikke hindrer deg. Kjøp produktet!

Ingen hindrer deg, du kan kun bli en berikelse for oss andre, hvis vi kommer i tvil :-)

anonym

over 17 år siden

anonym

Japanerne har den desidert beste produksjonskvaliteten av samtlige produsenter i verden.

Hvorfor tror dere Miura lager Tigers (Selvsagt med NIKE logo på da) og mange andres jernkøller ....

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Jeg tror ikke dere tok poenget til snappy gitt. Han skriver jo alltid innlegg med litt snap-i, og da blir noen kanskje lett provosert :)

Faen den setninga der var det virkelig snap-i. Likte du den Gunnar? Plis. Bare si du likte den da.

Men jeg ville bare si meg ganske enig med snappy. Aprospos så er snappy scratchspiller og kan rimelig mye om sving og køller. Ikke så dumt å høre på han.

Men ja. La meg få kommentere jeg også. Det er klart det finnes utrolig mange bra produkter rundt om, men som snappy sier så er det jævla mange asiatiske merker som ikke produserer sakene sine med samme kvalitet som de anerkjente merkene. Jeg holder meg også til de anerkjente fordi de statistisk sett blir produsert med bedre kvalitet enn billigmerker. Jeg er nok sikkert litt kresen på design siden jeg jobber med det - det skal innrømmes. Jeg orker ikke sjanse på et merke jeg ikke har hørt om uten å teste kølla først (som Roy sier).

Jeg vurderer ny driver og wood i år og tenker i baner: TM, Cobra, Ping, Titleist og Cleveland.

Fram til nå har jeg spilt med Callaway, Titleist, Taylormade, Omega (crap). Og har testet noen sære merker som jeg slettes ikke likte.

Synes man det er ok å betale ettpar tusen ekstra for en driver så kjøp noe med kvalitet.

Sumo:
Det er klart hvis man er god å slå golfballer, så kan man slå med hva som helst. Han burde være fornøyd med kølla si med slike resultater. Men poenget er om du vil sjanse på "ukjente" merker. Skaftet er uansett det viktigste i en driver.

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Morro at "alltid grå" tror det er mote å bruke de veletablerte køllemerkene. Jeg har enda til gode å få deit med en dame pga merket på driveren min, eller respekt blant venner fordi det står Taylormade på bagen :)

Når jeg tenker meg om så liker sikkert damene Nike best. Bare synd de lager drivere som jeg virkelig hater å slå med.

Gjermund

over 17 år siden

Gjermund

Når det nå nevnes japanske og andre asiatiske merker her, så skal det sies at Nakashima er fra USA. Og de aller fleste kølleprodusentene, inkludert de kjente, lager køllehodene sine i Kina. Kanskje også i samme fabrikk som de mindre kjente for alt jeg vet. Så er det hva hver enkelt gjør med hodene de får tilbake fra fabrikken etterpå, de store (og enkelte små) sjekker nok sakene nøyere før de blir sendt ut på markedet enn enkelte billigmerker gjør.

Når det gjelder kvalitetskontroll står ikke Nakashima tilbake for Callaway eller Taylormade for den saks skyld (i alle fall dersom du skal tro hjemmesiden), når det gjelder lengden på drivingrange er det nok heller spilleren som er grunnen :)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg hadde aldri spilt golf med deg om du ikke bare et velkjent merke Gunder. det er jo det eneste holdepunktet som er stabilt med hele deg.
så, du kan trøste deg med at du har EN Taylormade-venn.... ;D (dobbel betydning)

veggiss

over 17 år siden

veggiss

det er de samme som tror det er høyere kvalitet på køllene til oem produsentene som også tror at tour-køllene er laget med en spesiell type titanium som gjør at det er verdt å brukt $1500 på et tour-issue køllehode. hvorfor gir ofte disse produsentene bedre garantier på køllene enn oem produsentene hvis køllene er av dårlig kvalitet?

jeg vedder 50kg stratos på at hvis man tar tre jernsett fra f.eks. nakashima, og sammenligner med tre jernsett fra la oss si taylormade så vil taylormadekøllene ha større avvik i forhold til spec. (loft, lie, vekt på køllehode, svingvekt o.l.) av oem produsentene så virker det å være ping som har best kvalitetskontroll på disse punktene.

Oter

over 17 år siden

Oter

Gjermund:
De fleste produsent-websidene sier at de har det beste produktet :) Men det er jo fint du tror på markedsføring da.

Gunder

over 17 år siden

Gunder

veggiss: Kanskje det er derfor mine oddetalls-køller irriterer meg? :)

Jeg skrev nå bare min mening om alle disse rare merkene som finnes der ute på markedet. Ikke bare asiatiske merker. Mye er nok bra, men det er jaggu mye billigkjafs også.

Gunder foretrekker de store merkene, nettopp fordi jeg aldri har likt å slå med kjafsemerke-driverne :)
Jeg misliker jo Callawaydrivere og Nike-drivere også da. Det må da gi meg litt cred veggiss?

X-09

over 17 år siden

X-09

Vel - ser jo på http://www.nakashimagolf.com/index.php at de ikke har noen agent i Norge ........

Gammel rev

over 17 år siden

Gammel rev

Mener å huske at et golfmagasin for noen få år siden sjekket loft, lie, svingvekt og skaftlengde på en del jernsett, og verst ut kom Titleist og Taylor Made med til dels store avvik. Ping var best.
Det var ikke så mange billigmerker med i testen, men den fortalte ihvertfall at det hyllevare fra de store merkene stort sett var skrot.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her