Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Masters 2008

Flyer

over 17 år siden

Flyer

Det byr meg i mot å betale kroner 99 i måneden for Viasat Golf, derfor har jeg ikke tegnet abonnement på kanalen. Håper alikevel at jeg får mulighet å se Masters, som etter min mening er årets "høydare" innen idrett, og starten på en ny sesong i Norge.
Er det noen som vet hvor den vil bli vist?

Adam

over 17 år siden

Adam

NRK

Henke

over 17 år siden

Henke

Det er egne rettigheter til Masters. NRK stemmer på en prikk.

hp

over 17 år siden

hp

Tror de bare skal sende fra fredag,myp2p sender sikkert fra torsdag og flere timer hver kveld.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

NRK sender alle 4 dagene, med litt hopping mellom NRK1 og NRK2

hp

over 17 år siden

hp

Ikke i følge den linken her.
http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=52430

hp

over 17 år siden

hp

Fant en annen der er torsdag med oxo kult.
http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=89276

Jippi

over 17 år siden

Jippi

http://www.golfsiden.no/MAsters2008NRK130308.html

Majorfan

over 17 år siden

Majorfan

Det har sikkert en viss historisk interesse for enkelte (som hp?) å vite sendetidene for NRK i 2005 og 2006, men de fleste er nok mer interessert i hva de viser i år, som lenken fra Jippi viser.

Fint om alle ber om mer sendetid på denne adressen: info@nrk.no

HM

over 17 år siden

HM

Sakset denne fra Svensk golfiside.
Det er uavklart hvem som skal sende der, om noen i det hele tatt.
Viasat Sport 1 som sendte i fjor sier dette.
La oss håpe at de sender i år også.

Så får vi helle leve med svensk kommentator. ;---)

Det är ännu inte klart vem som sänder US Masters i svensk tv - eller om tävlingen alls sänds. Avtalet är redan i hamn för Norge och Danmark, men i Sverige dröjer svaret.
- Det ser mörkt ut, med tanke på att det är så kort tid kvar, säger Per Tellander, sportchef på Viasat

Danska TV2 och Norska NRK har gjort upp om tv-sändningarna för herrarnas första major - US Masters på Augusta National, som spelas den 10-13 april. Men för svenska tv-tittare är det långt ifrån klart.

På Sveriges Television är det definitivt nej, även om kanalen tidigare sänt tävlingen. Förra året kunde tittarna se tävlingen i Viasat Sport 1. Det finns fortfarande en teoretisk chans att Visasat sänder även i år, men det ser dystert ut.

- Förhandlingen försvåras av att det redan är klart för norsk och dansk del, säger Viasats sportchef Per Tellander till Golf.se.

- Viasat Golf sänds ju i både Sverige, Norge och Danmark och då blir det problem, eftersom andra aktörer har rättigheterna i de länderna.

Han tror att det kan gå att lösa, om sändningarna bara kommenteras på svenska.

Från tävlingsledningens håll ser man helst att US Masters sänds i en fri tv-kanal, så att så många som möjligt kan se tävlingen. Inom Viasat-koncernen har man dessutom tillgång till TV6, TV8 och TV3. En tidig idé var att sända tävlingen i TV8, men det krockar med Davis Cup i tennis - en sändning som gjordes upp för ett och ett halvt år sedan.

Hur sent inpå tävlingen är det teoretiskt möjligt att komma överens?
- Tv-tekniskt handlar det bara om några timmar, men sedan måste man ju rensa i tablåer. Så två-tre dagar vore bra, säger Per Tellander

hp

over 17 år siden

hp

Sorry da blei bare litt ivrig,ett lite drypp er lov,eller det var kanskje to.

Flyer

over 17 år siden

Flyer

Noen som vet noe mere eksakt om sendetider på Masters nå??
Venter i spenning.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Torsdag 10.04 kl.2325 - 0100 NRK2
Fredag 11.04 kl.2315 - 0100 NRK2
Lørdag 12.04 kl.2135 - 0100 NRK2
Søndag 13.04 kl.2030 - 2100 NRK2
Søndag 13.04 kl.2205 - 2320 NRK2
Søndag 13.04 kl.2320 - 0055 NRK1 (!)

Ref www.nrk.no

KåreKlikk

over 17 år siden

KåreKlikk

Typisk at NRK må ødelegge all moroa. Når de først har kjøpt rettighetene så kan de jo vise litt mer enn dette. De stiller vel også med tidenes verste golf-kommentator i år også. Kjell er veldig flink til det meste innen sport, men kan like mye om golf som jeg kan om kjernefysikk.

Majorfan

over 17 år siden

Majorfan

Det kom frem tidligere idag at Viasat Golf sender alt som kommer fra USA: http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=83489

Og så blir det visst ikke Rike på NRK heller. Ikke at jeg synes han var så ille. Det kan ikke være lett å kommentere golf med så mye dødtid. Men Gutta på Augusta tillater jo ikke så mye reklame (kun 4 min i timen tror jeg), så det blir mer golf å se enn vanlig denne helgen.

`39

over 17 år siden

`39

Nei KåreKlikk, hvordan kan vel noen, eller KKR være like flink som deg :-)

Syntes at all golf som sendes på NRK er bedre en ingenting. Om vi "skrur" av hørselen, eller drar ut høreapperatet så kan vi likevel nyte det estetiske og spennende innen golf.

Fantasien har vissnok ingen grenser.

KåreKlikk

over 17 år siden

KåreKlikk

Det er ingen tvil om at "dårlig sendinger" på NRK er bedre enn ingenting, men det beste hadde vært om vi kunne fått 10 timer daglig slik som British Open.

Jeg så at bl. a. Rojan skulle være kommentar, og det synes jeg var veldig bra. Han kan nesten like mye om golf som meg:-)

Dagfinn

over 17 år siden

Dagfinn

En 80 cm parabol og dere kan tune inn BBC på Astra 2 (28 grader øst).
Da får dere full dekning alle dagene. Helt gratis! Deilig for oss som bor på Vestlandet!
På Østlandet må du nok opp i 180 cm parabol desverre :-(

Stian Bremseth Eriksen

over 16 år siden

Stian Bremseth Eriksen

om de ikke blir noe ol i Tromsø i 2018 så har jeg hørt at norge skal
ha vinter ol får ungdomer i 2012 undoms ol det første olympiske vinter
leker får ungdomer på Lillehammer ka tid blir det bestemt om Lillehammer skal ha de vinter ol får ungdommer i 2012
hilsen Stian

veggiss

over 16 år siden

veggiss

vært ute på fylla igjen nå Gunder?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her