Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

AboutGolf vs FullSwing simulatorer

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Mulig jeg var sent ute, men i dag spilte jeg About-simulatorgolf for første gang. Og det blir neppe den siste, for dessverre for gamle, ærverdige FullSwing så synes jeg AboutGolf er bedre på nesten alle områder.

Nå har jeg riktignok kun prøvd AboutGolf i en time på Sandaker, men det var mer enn nok til å sammenline produktene.

For det første - grafikken. Mens FullSwing alltid gir deg følelsen av å spille i halvmørke sent på kvelden, er lerretet på AboutGolf fullt av lys og klare detaljer. Oversiktsbildet med "avstandsviften" er genialt enkelt å forstå, og følelsen av å følge ballen når den lander blir nesten som ekte golf.

For det andre - presisjonen. Mens FullSwing gir best tilbakemelding på mellomjernene, fikk jeg temmelig riktig lengde på alle køllene på AboutGolf. I tillegg ga den flere tilbakemeldinger på balltreff og ballflukt.

For det tredje - puttingen. Selv om det er en litt merkelig løsning på AboutGolf, synes jeg den ga riktigere tilbakemelding enn FullSwing. Kanskje spesielt på de lange puttene, som jeg riktignok ikke hadde så mange av i dag :-).

Så det negative. Vel, egentlig er det ikke så mye negativt jeg kan si. AboutGolf har mye dårligere utvalg av golfbaner, uten at det gjør så veldig mye for min del. AboutGolf krever litt mer forklaring før den kan brukes enn FullSwing, men så gir den til gjengjeld mye flere valg med muligheter for å se hvordan det ser ut der du står osv.

Alt i alt var det en positiv opplevelse å dra til Sandaker igjen, etter å ha holdt meg unna i noen år. Det nye konseptet med range-simulatorer og AboutGolf gjør at Sandaker på mange måter fungerer bedre enn Fornebu, og konkurranse på denne fronten tror jeg er av det gode.

Blir spennende å se om FullSwing klarer å forbedre sine simulatorer i fremtiden. Jeg tror de må, hvis de ikke vil tape i konkurransen mot AboutGolf.

hp

over 17 år siden

hp

Syns det litt vanskelig og beregne styrken på langputter når det er 2m til lerretet,ellers er jeg helt enig med deg.

Golfnerden

over 17 år siden

Golfnerden

Norway, soon I`ll give you www.istgolf.com

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Gunnar , etter å ha sett svingen din i aksjon på jobb i dag må jeg innrømme at jeg ikke helt skjønner all tynen du får av mikla kompisene dine. De er sikkert bare misunnelig;-)

+2 i første forsøk er meget bra !

Vi har 28 baner å velge mellom på golfsenteret. Ikke så mange av dem er kjente. Men det er flere mesterskaps baner fra Asia som er veldig fine.

Se om du kan få liv i stælken Gunder. Hadde vært hyggelig med en runde ,hvis han tør stille opp i en innendørsduell da......

Det er jo alt for kaldt til å leke utendørs nå. Brrrrrr!

veggiss

over 17 år siden

veggiss

Gunder har gått i hi, og kommer ikke ut før i mai i følge han selv...

Yankee

over 17 år siden

Yankee

Fullswing har nok mere utvalg av baner enn AboutGolf, men den tekniske kvaliteten på AboutGolf sine baner er mye bedre. AboutGolf har en rekke standard baner som følger med simulatoren, i tilleggg har de såkalte premium baner som det må betales ekstra for.

Jeg har hatt AboutGolf i snart 4 år og har 30 baner, 2 av disse er premium baner (Pebble Beach, Spyglass). Pebble Beach på About Golf er en skikkelig 3 dim opplevelse. De gangene jeg har spilt Pebble Beach på Fullswing virker banen veldig flat.

Som nevnt i et innlegg over har About Golf flere mesterskapsbaner fra Asia som standard baner. Andre meget gode baner som er standard er Teeth of the Dog (Arkitekt: Pete Dye), Bay Harbour (Links/Quarry combination), The Heather (Arkitetkt: Robert Trent Jones), Old Palm (Arkitekt: Raymond Floyd) og Tuscany Reserve (Arkitekter: Greg Norman og Pete Dye).

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her