Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

4-kant-drivere

klaus

over 17 år siden

klaus

Noen der ute som har gått over til disse driverene, og kan si noe til oss andre om hvordan det føles.

Roy

over 17 år siden

Roy

hvorfor bytte til firkant?? tiger har ennå vanlig driver..

hp

over 17 år siden

hp

4kant er sikkert ok,men jeg liker i lyden i dem.Holder meg til min gamle cobra.

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Fordi Tiger i motsetning til oss er god.....

Forresten er ikke driveren Tigern's beste kølle. Kanskje han hadde drivet rettere med en slik han også?

Klaus, Firkant driver går ikke lengre med maks treff, men meget høy MOI gjør at treff utenfor sweetspot går rettere og lengre grunnet mindre energitap en på en normalt utformet kølle.
Gjennomsnitt lengden går dermed opp.

Hvis man ikke får angst byger og tordenstormer av køllehodets form....kjør på. Majoriteten av Norges golfere vil være oftere i fairway med en slik i bagen.

Både ft-i fra callaway og Nike's Sumo er meget gode. Sumoen av i år er til og med blitt nesten lydløs....

Roy

over 17 år siden

Roy

firkant drivere er jo ikke de peneste skapningene da..

evergray

over 17 år siden

evergray

Man bør vel ikke altid tenke på lyd og penhet. Hvis man er opptatt av å score best mulig, hvorfor ikke gi denne driveren en sjangs?

Tiger er kanskje fornøyd med det han har og er betalt for, men mannen er en ener som behersker utstyret sitt. Alle er ikke som ham. Langt ifra.

hp

over 17 år siden

hp

Vist man bare skulle være opptatt av score burde man vell bare brukt 3-wood.

evergray

over 17 år siden

evergray

Nesten enig med deg hp. 3er-wooden blir mest brukt av både meg og min medspillere både fra tee og på tørr/hard fairway.

Her ble det spurt om drivere, og da står jeg for overstående innlegg. Vet heller ikke hva andre foretrekker, men å slå ut fra tee med en god driver kan/er en fordel, eller.......

Ken

over 17 år siden

Ken

Fordelen med firkant drivere er at de er veldig retningsstabile.

Ulempen er at de faktisk ikke går like langt.

Noen liker ikke cola-boks lyden heller da...

veggiss

over 17 år siden

veggiss

nå er det jo bare å kjøpe en uten cola-boks lyden da...

evergray

over 17 år siden

evergray

Eller å venne seg til en litt anderledes lyd....

svingen

over 17 år siden

svingen

Det her med retningsstabilitetet tror jeg er en sannhet med modifikasjoner.... tror de fleste av oss har best av noen som kan gjøre noe med svingen for å få bort slicen, enn å pakke den inn i utstyr til tusenvis av kroner.. Mulig at tilsvarende diskusjoner ang lave jern også hadde blitt borte da..

For meg har stort sett ny driver vært et midlertidig "plaster" som har medført at all galskapen har kommet frem igjen etter at de 30 "gratisslagene" som fulgte med driveren var brukt opp..

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

En firkantdriver går rettere men kortere. Istedet for å løpe og kjøpe noe som låter så jævlig at det burde vært forbudt, har jeg et godt forslag.

Grip en tomme ned på den gamle driveren din. Det har jeg begynt med, og retningsstabiliteten er MYE bedre. Har prøvd det på rangen, og jeg så ut til å tape rundt 10 meter i lengde. I følge laseren på Golfsenteret tapte jeg rundt 5 miles i hastighet på køllehodet, og 10 kilometer i hastighet på ballen, så det stemmer nok ganske bra.

Det er temmelig nøyaktig det samme resultatet jeg har fått med firkantdriverne jeg har prøvd. Kun fordeler istedet for å bytte driver:

1. Jeg slår rettere og har spart 3000 kroner.
2. Jeg slår nesten like langt og med en driver som ikke irriterer mine omgivelser.
3. Jeg har fått en driver med flere valgmuligheter, både på lengde og risiko. Uten at det har kostet meg en krone!

Løp og prøv!!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her