Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva har man i bagen??

Roy

over 17 år siden

Roy

Hvor mange har 2er jern i bagen???

hp

over 17 år siden

hp

Trenger ikke det når jeg har 5 wood.

Roy

over 17 år siden

Roy

er bare inntressert..har selv X-forged 2-P.

Anonym

over 17 år siden

Anonym

Hvis du ser på community til venstre så vil du se at HCP snittet ligger på 21.3. Tror de fleste her inne ville lagt 2er jernet hjemme.

Roy

over 17 år siden

Roy

syns det går greit med 2er ..X-forged er mye mer tilgivende en det blir sagt...
Hybrider er jenter:) 5 wood er greit..det bruker jo til og med tiger.

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Spiller endel med 2 jern jeg, men bytter innimellom med 5 wood. Er veldig glad i å bruke 2 jern fra tee på korte baner, eller i motvind.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

har et nytt jernsett på vei, og lurte på jeg skulle kjøpe 2-jernet også, om ikke annet bare for å se hvordan det er å slå med. blir nok neppe å dytte 18 grader hybriden ut av bagen med det første tror jeg.

Roy

over 17 år siden

Roy

2er jern er i hvertfall gøy..spesielt på tørre baner..prøv å slå en law punchdraw da...

Roy

over 17 år siden

Roy

Gunder, hvordan køller spiller du med?? carry 2er jern?

veggiss

over 17 år siden

veggiss

han spiller vel taylormade ett eller annet. carry 230-240, eller hva gunder?

Roy

over 17 år siden

Roy

OI OI...du veggis du blir bare skarpere og smartere for hvert minutt..

Roy

over 17 år siden

Roy

hold deg til hybriden din du...gå å ta deg en østorgen-sprøyte til..

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Spiller med Taylormade LT-køller. 2002-mod.
Carry cirka 180-185. Slår vanligvis lavere slag med mye rull. Har ikke så veldig mye lengre carry enn 3 jern, men desto mer rull.

Roy

over 17 år siden

Roy

takk..endelig et ordentlig svar..

veggiss

over 17 år siden

veggiss

Roy har sett for mye på tv og tror han er Tiger woods..

Bobby

over 17 år siden

Bobby

jeg synes Roy er flink

Roy

over 17 år siden

Roy

Tiger bruker ikke 2er jern lenger. han har bytta til 5er wood..

veggiss

over 17 år siden

veggiss

hadde du fulgt med i timen så hadde du visst at tiger bytter på å ha med seg 2-jern eller 5-wood alt etter hvilken bane som skal spilles. jeg vedder 1kg stratos på at woods har 2-jern i bagen under the open i år.

Roy

over 17 år siden

Roy

forresten..har ikke +3 i hp...haha..har vel heller 12-13 et sted.

Roy

over 17 år siden

Roy

hehe....der har du riktig Veggiss..

jm

over 17 år siden

jm

Er så voksent Bobby.... klubb "Mikla suger"... Det betyr vel desverre at du har vært der og spilt det da? Håper vi slipper å se deg der igjen!

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Miklagard er norges beste slagmark ;) spesielt med 2 jern

Roy

over 17 år siden

Roy

har ikke spilt der..greenfee??

hp

over 17 år siden

hp

Du får heller komme til naboen og spille koster bare halperten i greenfee mye penere bane oxo,og ett par laaaange hull du kan bruke 2 jernet på.

Roy

over 17 år siden

Roy

okay!

du er skarp ja...

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg har byttet ut både 2-jern og wood med 2 resque. Men da jeg slår litt lavt, bruker jeg som regel 2'ern som utslagskølle fra peg.

jm: har du byttet til en ordentlig klubb?

jm

over 17 år siden

jm

hva tenker du på Gunnar? Byttet til en ordentlig klubb? Er ikke Mikla en ordentlig klubb?
Var bare en kommentar til bobby. Hvis du sjekker bak nicket hans, står det "klubb: Mikla suger"...
Ikke verre en det altså. Du må nok slite med mitt blide åsyn en god stund til.. desverre?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Åja, sorry. Forvekslet deg med en annen. Du må ikke operere med så mange nick, vet du;-)

jm

over 17 år siden

jm

fler som bruker jm her? hmm. Har ikke fått med meg det... tenkte jeg skulle holde meg til det nå men... Er vel fritt valg fortsatt? ;)

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Forveksler deg nok med meg, men Gunnar vet jo at jeg allerede er medlem i en ordentlig klubb, så nå surrærn fælt... ;)

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

Roy viser til dine svar kl. 16:07, 16:30, 16:31 og 17:01 og lurer på om du er syk i hodet ditt?

jm

over 17 år siden

jm

Gunnar har blitt gammal vettu, så det er nok derfor... ;)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hihi, her er det mange frustrerte golfere som ikke får spilt i påska. Ellers hadde du helt rett, jesus maria, det var deg jeg mente.

Jeg la også merke til "mikla suger" av Bobby, jm. Jeg syntes den var dritkul. Haha, Bobby avslører igjen at han ble oversett i barndommen. Han har gitt opp å bli likt, så den eneste oppmerksomheten han kan få er den negative.

Sånn sett er det jo fint at du er hyggelig mot'n. Bobby synes nok at Mikla suger fordi den har for få 90 graders doglegs. Vi gir ham rett i det, ok :-)

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Jeg tok av gips for en uke siden og hadde planlagt golf i hele "helligdagspåsken". verdensrekord i frustrert.. Heldigvis er jeg født med sterk kjønnsdrift. Ellers kunne det blitt en kjedelig høytid..

ja

over 17 år siden

ja

har 2-jern.. får mer kontroll enn med 5 wood..

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Så du sitter der for deg selv, jesus m?

;-)

jm

over 17 år siden

jm

har ikke 2-jern. døffer det for mye, og får ikke noe lengde med det uansett. Enklere med en hybrid, selv om den går høyere i utgangspunktet. Kan forsåvidt legge den litt tilbake i stancen, og da går det greit med den.

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Litt ufint å tvinge seg selv på andre, er det ikke? ;)

Trynet

over 17 år siden

Trynet

Liker 2-jern best fra tee, 5 jern best fra gresss, liker ikke hybrid i det hele tatt.
Ergo så varierer innholdet i bagen etter hvilken bane jeg spiller.
5-wood på Miklagard, 2-jern på Bjaavann...

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hihi, i ditt tilfelle er jeg enig :-)

Hehe, men for å være litt saklig og holde seg til tråden, så mener jeg at jeg har tjent et par slag på å droppe woodene. Feilslag med hybridene blir mer som jern, de går heller kortere enn å fyke til helvete ut av banen, som woodene mine hadde en tendens til å gjøre.

Dessuten, selv om jeg er klok så trenger jeg ikke være gammel.

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Nei, men det hjelper.. ;)

Forøvrig tror jeg du har rett. Feilmarginen blir adskillig lavere da hybridene i utgangspunktet har en kortere ballflukt enn woods. Jeg for min del foretrekker hybrid framfor lavt jern, men går heller ikke av veien for å mæle ballen ut av banen med min eminente titanium 3-wood! jum-jum!

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Nei, King Ben har sagt at jeg ikke får lov å slå med 3'er jern engang, så jeg har 4-PW, 3H og 3W. disse fyller gapene greit, selv om jeg mangler litt på rundt 200m.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

200 meter?!? Også jeg som trodde du manglet "litt" på rundt 20 cm :-)

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Kutt ut GB! Yngve er ikke så lang, men er han jævla tynn!

evergray

over 17 år siden

evergray

he,he liten og tynn............

yngve

over 17 år siden

yngve

prøver dere å fornærme meg??? hæh?

faen ta... jeg er LITEN OG TJUKK!

lang og tynn liksom.... HAH!

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Hva? Så nå skal du mobbe meg Yngve?

Pft

hp

over 17 år siden

hp

Yngve du skulle vært medlem på hauger,da hadde du vært jævli tynn.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Det hadde nok neppe hjulpet Yngve å spille Hauger heller. Han pleier å slå ut fra fairway og plukke opp når han har brukt opp slagene sine.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

den fikk du ikke klem på Gunnar Bull(shit).

jeg slår dritlangt, det vet du.......

Gunder,
selvsagt skal jeg mobbe deg. jeg må jo avlede mobbingen av min kopulente kropp over på din litt litt skrinne skinnfille.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Liten avgjørende skrivefeil der, Yngve. "kopulente kropp..."

Har du hatt våte drømmer igjen nå?

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Velvel, en anelse omfangsrikt korpus er vel hakket mer sjarmis enn min kroniske flatulens, eller GB's perspirative problemer.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Haha, joa jesus, men det er forskjell på korpulent og kopulent.

Og en kombinasjon kan være direkte skjebnesvangert :-)

evergray

over 17 år siden

evergray

Jeg har med meg sunn og god mat i bagen så slipper jeg å bli en korpulent sjarmerende skrott ;-)

Øl sies å være sunnere enn cola, så hvis jeg MÅ velge blir det kalorifattig ØL. Hansa ultra eller Ringnes lite.

SUUUUUP(ER) forsikring hjelper neppe hvis man slår ned (opp) noen med en ball eller kølle, men det hjelper å spille en stille kveld i slik tilstand, og med slikt utstyr......

Karl Oskar Blad

over 17 år siden

Karl Oskar Blad

I år har jeg nye blanke fine nydelige J36 bladkøller fra Bridgestone Golf tatt med fra USA av en kollega.
Etter 4 ganger på rangen forstår jeg overhodet ikke disse skeptikerne som påstår det er så vanskelig å slå med blades. Selv 3 og 4 jernet går så det suser fra matta, og pegger jeg opp 5-6 millimeter blir det rene dynamitten.
Etter 20-30 baller "innskyting" sitter de som støpt. De går rettere og jevnere enn mine Cleveland CG4 Tour, og jeg gleder stort til å prøve dem på banen.

NoSlice

over 17 år siden

NoSlice

Har aldri klart å slå skikkelig med så lave jern, bruker heller hybrid. For meg gir dette en bedre ballbane!
Mitt laveste jern er 4'er!

Miuraman

over 17 år siden

Miuraman

Deloftet 2 jernet 3 grader. Presisjonsvåpen fra tee.

?

over 17 år siden

?

Er det ikke en historie om at " selv gud ikke kan slå et toerjern"

SnakeEyes

over 17 år siden

SnakeEyes

Har et gammelt 15-graders SnakeEyes 1-jern av type blade. Det går 220m fra pegg og 120m fra fairway Kjekt å ha, men ikke i bagen....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her