Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Banestatus i Bergensområdet

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Hei!
Er det noen som vet hvordan foholdene er på banene i Bergensområdet?
F.eks Bjørnefjorden, Fana, Meland etc.

Takker for svar!

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Har akkurat spilt en våt men ellers bra Meland. Her spilles det fra matte på fairway og tee og med vintergreener 30 m fra vanlig green.
Vinterspill ram til 28. mars. Deretter stanges banen for arbeid fram til planlagt åpning 19. april.
Dette går vegen. Bare en måned igjen.
På Herdla vet jeg at det er stor aktivitet. Banen er åpen med sommergreener.
Hørte også at noen har spilt Bjørnefjorden i dag, men kjenner ikke til om det er vintergreener.

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Ser på Bjørnefjorden sin hjemmeside at 2 sommergreener er opne, er været bra opner de 2 til i løpet av helgen.

Nå er det ikke lenge igjen!

Bergensern

over 17 år siden

Bergensern

Hei henrikf,
Din beskrivelse av forholdene på Meland er bare helt utrolig morsom, jeg ler meg skakk. "våt men ellers bra". Fortell meg hva er det som er bra? Du sier jo i neste setning at det må brukes matte på fairway og tee + at det er vintergreener. Er det bunkerne som er bra da? Fortell meg, jeg venter i spenning.

PS!
Innleggene dine her på forumet er alltid underholdene, bare så du vet det ;)

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Kjekt at du liker dem. Forholdene er meget bra i forhold til å ikke kunne spille golf. Banen er vinteråpen. Det er jeg takknemlig for. Og min gamle skrott får gått seg ti-tolv km på to og en halv time. Det har den godt av.
Grunnen til at vi spiller med matte på fairway og på vintergreener er ikke på grunn av fairwayene eller greenenes tilstand, men fordi ledelsen helt riktg forlanger at det skal vi gjøre om vinteren.
Men for all del; enig med deg. Dette er kun bra i forhold til å ikke kunne spille golf. Jeg vet ikke hvordan det er på Bjørnefjorden, men ellers tror jeg Herdla vil gi den beste golfopplevelsen i øyebliket, men siden jeg bor like ved Meland og det er en time pluss å kjøre til Herdla eller Bj.fjorden velger jeg den.
Litt bedre værprognoser så drar jeg til Stavanger eller Sveio, evnt Karmøy og spiller. Elsker Sveio og synes Nordvegen er en morsom opplevelse.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

10-12km på to og en halv time? løper du sikk-sakk rundt banen eller?

Golferen

over 17 år siden

Golferen

Herdla den beste golfopplevelsen? Er ikke det seks flagg på en drivingrange da?

henrikf

over 17 år siden

henrikf

vaggis - du ville bli overrasket hvis du satte på deg en skrittmåler eller hva det heter.
golferen. Nei. Det er seks hull fra 300 - 90 meter nesten uten hindringer, men det er sommergreener og vind og det er som regel tørt på grunn av morenesanden. I særklasse de beste fairwayene i bergensområdet. Og det er en drivingrange der du kan slå så langt du bare orker.
Dessuten kreves ikke grønt kort. Ypperlig for nybegynnere og god trening for alle andre. Banen er slopet og jeg har aldri klart å spille til mitt hdcp der. Ikke i nærheten en gang.

Golferen

over 17 år siden

Golferen

Henrik, du er vel ikke helt nøytral når det gjelder Herdla heller?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her