Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tutta misbrukt av nynazister

Anti-rasisten

over 17 år siden

Anti-rasisten

Dessverre har de tilbakestående folka i det såkalte politiske partiet Norgespartiotene kåret Tutta til ukens kjendis.
Håper Tutta går ut å tar avstand fra dette, for dette er fæle greier.

http://www.norgespatriotene.org/kjendiser.htm

Forbanna nazipakk.

evergray

over 17 år siden

evergray

Tipper at Tutta hever seg høyt over nazistene. Ellers er det jo kjekt å bli kåret til ukas kjendis ;-)

Æhh, vil du kalle Varg Vikernes tilbakestående. Han har nok masse vett, men bruker det særdeles dårlig.

Forbannet nazipakk??? Ei norsk dame ble nesten rundjult, og spyttet på av en "syk" muslim fordi hun ikke ville bruke et jævla skaut.

Hvem er jævlige? De med rompa i været 5 ganger daglig, og som undertrykker damer på det groveste, eller litt mer siviliserte moderne humane mennesker?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hva med følgende formel: De som stigmatiserer flest mennesker er de mest jævlige.

?

over 17 år siden

?

Leste innlegget om Tutta på den linken som stok i første innlegg. Forstod ikke helt innsender. Skulle det være noe galt skrevet om vårt golfess? Skulle Tutta ta avstand fra det som var skrevet om henne? Eller var det slik at Tutta skulle ta avstand fra at noen hyllet henne?
Med det samme dere er på den siden som anbefaler jeg første videoen. Ganske fornøyelig.

Bevare forum

over 17 år siden

Bevare forum

La oss håpe at ikke folk med boblende muslim- og innvandrerhat ikke ødelegger dette forumet også. Fyr gjerne løs på internett, men vennligst bruk sider ment for slikt formål.

Til ?

over 17 år siden

Til ?

Da må du tenke deg mer om: Man bruker andre for å skaffe blest om seg selv ( i liten målestokk her, men likevel). Mange ville for eksempel ikke like å bli frontet som man of the year av "støtteforeningen pedofilidømte", selv om alt som sto skrevet var riktig nok. (selv om en viss advokat nok har klipekort på den hedersplassen).

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Evergray har lyst til å melde seg inn i nazigruppa selv virker det som.

Lerouge

over 17 år siden

Lerouge

håper du tuller evergray - forsvare nazister med henvsningen til generaliseringer og stigmatisering av verste sort av en gruppe som består av over 1,5 milliarder mennesker. Jeg støtter "Bevare forum"s oppfordring...

evergray

over 17 år siden

evergray

Bevare forumet, Erik____ og Lerouge: Dere har neppe sett hva som foregår i enkelte muslimske land.

Erik___ misforstår kronisk, ellers forsvarer jeg slettes ikke nazister og rasister.

Siden anti-rasist skriver forbanna nazipakk, kan man jo begynne å lure på hva hans hat stammer fra.

Gunnar Bulls formel er nok ganske grei :-)

Golf

over 17 år siden

Golf

Henger med på, forbanna nazipakk

evergray

over 17 år siden

evergray

Hva med fazistene da, Golf??. Klem til med kommunister, sosialister, osv også.

Det er nok slik at uansett om man er anti-rasist eller rasist, er man likere enn en skulle tro. Begge parter memer at motpartes holdninger er dumme og farlige. Desverre.

Lerouge

over 17 år siden

Lerouge

Jeg har faktisk bodd og arbeidet i et muslimsk land i flere år evergray, så jeg har empirsk grunnlag for å uttale meg. Hva baserer du dine uttalser på?

Jeg kjenner meg ikke i igjen i din beskrivelse av virkeligheten, selv om kvinner kunne ha hatt større frihet i mange land. Men det er jo ikke slik at alle muslimske menn er kronisk voldelige. Og det er jo heller ikke bare i muslimske land at kvinner blir utsatt for vold - hvordan forklarer du alle krisesentrene i Norge da - mange voldelige menn her på berget også...

Poenget mitt er at man ikke kan slenge rundt seg med generalisering som at alle muslimer er kvinneundertrykkere - det skaper ikke noe godt grunnlag for diskusjon når man stigmatiserer en hel gruppe på bakgrunn av noens handlinger

evergray

over 17 år siden

evergray

Det er vel ingen som tror at ALLE muslimske menn er voldelige, men det kan neppe stikkes under en stol at mange gutter blir oppfostret til å bli nærmest psykopater.

De skal liksom være moralens vokter overfor søstre, forsvare familiens og egen ære mm. Og de kan bruke tøffe midler for å nå målet. ( De er også ofre for sin kulturelle bakgrunn)

Det hjelper svært lite å jobbe/bo i et muslimsk land om du lukker øre og øyne for hva som virkelig kan skje!

I noen land er forholdene for kvinner (og menn) bedre enn andre, forskjellige kulturer finnes overalt.

F.eks i Iran nektes det for at det finnes homoseksuelle. Noen steder er det dødsstraff for samme slags form for kjærlighet.

Det kan være større forskjell på en svart mann fra Mali og en fra Kongo, enn mellom de ulike (f.eks. de to afrikanerne og en hvit Belgier)

Vel, har du jobbet på et krisesenter? Hvor ofte er det en mann av utenlands opprinnelse som er grunnen til at kvinnene befinner seg der, (i forhold til befolkningen) fra den ene eller andre kulturen?

Hvor mange muslimske omskårne og/eller mishandlede kvinner har du pratet med? Har du møtt voldtektsforbryterne som bruker stokker med piggtråd og glasskår for å skade offeret mest mulig? For ikke å spørre om du har pratet med noen av ofrene som har overlevd.

Jeg kunne skrevet til i morgen om jeg hadde hatt bry, men det er nyttesløst for en som kun har sett litt inskrenkning av kvinners frihet, som er ille nok.

(Ellers kan du jo tenke litt over hvordan det var her i vesten for noen hundre år siden. Det var harde bud som skulle overholdes av mennesket i GT også.)

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Fanatikere finnes det blant alle folkeslag av alle religioner, tenk på all terroren som er blitt brukt i Nord-Irland. Fanatikere synes det forøvrig også å finnes en del av her på forumet...

evergray

over 17 år siden

evergray

Terroren i Nord Irland er ikke religiøst betinget. Irene likte slettes ikke at Engelskmennene bosatte seg der.

Religion ble/blir brukt som et påskudd for uroen (som oppstod da Irene fikk Engelskmennene som naboer). Katolikker vs protestanter.

Fanatisme er oppstår når noen ikke klarer eller vil se lenger en til sin egen nesetipp.

Rasister tror ikke det kommer noe godt ut av når forskjellige kulturer møtes, mens multikulturalister mener at andre kulturer er en berikelse. Men - er ikke begge argumenter egentlig like rasistiske??

Golf

over 17 år siden

Golf

Evergray, du er helt på jordet. Dine fryktelige meninger er fæle å lese. Du støtter en ideologi som stort sett ingen andre støtter.
Lykke til i din naximarsj. Håper du får mange egg på deg.

evergray

over 17 år siden

evergray

Beklager hvis du ikke evner å forstå, Golf. Hvorfor påstår du at jeg er nazist? Fordi jeg spør deg om andre - ister, og du blir svar skyldig?

Hvis du er i stand til å lese det jeg skriver, vil du kunne klare å tolke det slik at jeg hverken er det ene eller det andre. Det har ingen hensikt, det finnes godt og ondt i etthvert menneske.

Noen er flinkere til å undertrykke det onde enn andre, og framstår da ofte som bedre mennesker i andres øyne. Og omvendt.

Klart du syntes det er vondt å lese om det jeg skriver. Det er enda frykteligere å med egne ører å høre om overgrep fra ofrenes munner.

Gjerningsmenn(esker) har det ofte også vondt, om de da ikke er helt empati-løse. Dette uansett rase og/eller religion.

Ellers håper jeg du får en god omelett til frokost, det kan vel smake etter en sen lørdagskveld. God bedring.

evergray

over 17 år siden

evergray

Siden morgenen er blitt litt lang skriver jeg litt mer til deg Golf og andre interesserte. Ikke at du (Golf) fortjener det, men jeg kjeder meg litt. ( veldig egoistisk)

Vet du hvem jeg er? Er jeg en jøde med navn fra første mosebok, som har gått i arv i generasjoner? Hvis ja, vil noen mene at det er snålt å ikke forsvare eller stigmatisere nazister. Jeg er nøytral!!!

Nazistene utryddet mange jøder som var grusomt, mens mange jøder i dag syntes det er OK å okkupere landområder og sette opp murer mot palestinerne. Begge "parter" begår urett, men ikke alle ønsker å innse det. (eget synspunkt er at jødene, godt støttet av USA bør roe seg ned)

Stakkars jødene som ble så forferdelig behandlet.......Rett/feil, men hva begåes i dag? Er jødene klokere enn andre mennesker? Noen vil si ja og begrunne det med deres suksess/inteligens som ble missunnet av mange andre.

Etter bibelen er jødene Guds utvalgte folk. Ingen har fler nobelpriser i realfag enn netopp jødene, i forhold til befolkningen. Kan vi konkludere med at jødene er smartere enn folk flest???

Jødebutikker er enda et skjells-ord. Jødene var/er kløktige og blir derfor enda stigmatisert i enkelte kretser. Videre er jeg så heldig at jeg har venner fra alle sammfunnslag, men ser ikke den helt store forskjellen.

Jeg har møtt og har venner i det noen velger å kalle "toppskjiktet". Selv føler de/vi seg ikke høyt hevet over noen, men at jeg/vi har vært heldige ved våre valg, selv om det har røynet på til tider kan vi kalle suksess.

Fordeler og ulemper med å bygge opp en eller flere hjørnesteinbedrifter i et lite lokamiljø er blandete. Menneskene der kan bli stigmatisert som lavt utdannet.

De behøver ikke å studere i åresvis og å pådrra seg gjeld til over pipa før de eier ei nål. De tar seg heller jobb fra 16 - 17- års alderen og tjener gode penger. Studentene og senere akademikere tjener ikke mer enn at de tar igjen fabrikk-arbeideren før de er i 50 åra.

Selvsagt er det noen som ikke ønsker å jobbe på en fabrikk, uansett hvor renslig og hygenisk den er.

Det må respekteres, men det er også slik at de klokeste med høy (IQ, EQ mm) kan føle seg mindreverdig med tittelen, kun operatør.

Ofte blir disse menneske satt så pris på at de får en "ufortjent" tittel på visittkortet sitt, som de flirer av det selv. De vet at de kan, i motsetning til andre med akademisk bakgrunn som er så usikre på seg selv at de yter mindre enn null.

For ikke å glemme golfen som er hoved-temaet her. Jeg var bla. så heldig å få spille på clearwater SanctuaryGolf Restort, som regnes som en av Malaysias beste baner.

Selvsagt vil jeg takke Varg, tolle Guggen m. fler for nyttig info. Ikke alle baner ble prøvd, men hjerligste takk til alle som ønsket å hjelpe oss til å få en fin golf og opplevelels-tur!!!!!!!

Til Scangolfs brukere/eeiere, dere er uvurderlige i mange sammenhenger. Jeg spør ofte om råd og det finnes alltid behjelpelige mennesker der ute. Takk alle sammen. Sammen hjelper og støtter vi hverandre.

Unnværlig(?) når man kjenner forumets velmenende og vennlig instillte mennesker.

Ante

over 17 år siden

Ante

Minner om at dette er et golf-forum.....

evergray

over 17 år siden

evergray

Takk for det Ante. Av og til sporer det litt av, uten at det utlukket er negativt. Vi er mennesker som driver med golf som idrtettt/aktivitet, men av og til kommer det innspill som krever annet enn kun golf-kunnskaper.

Vi er kun mennesker med forskjellige bakgrunn, yrker, erfaringer, visdom, mm.

Selv er jeg en person som ser at jeg kun er en brikke i mangfoldet. Hvis det ikke var for deg eller de fleste i samfunnet/verden, var jeg ett null.

Noen klarer å etablere en såkalt enmannsbedrift, og klarer seg bra. Flott. De er kanskje mer kreative enn jeg, selv om jeg er en jævla dårlg golf-spiller :-)

Hater fanatikere

over 17 år siden

Hater fanatikere

Det gjelder både religion og golf.......

evergray

over 17 år siden

evergray

Hat er skjeldent /aldri konstruktivt. Man kan jo mislike både det ene og andre, ikke minst religion og golf :-) Men hat.........stusselig.

evergray

over 17 år siden

evergray

Forklaring, ikke unnskyldning, for mi hennesløyse skravling over. Morgenen ble lang og kjedelig, og jeg hadde med meg god vin hjem fra flyplassen.

Den smakte fortreffelig en søndags morgen ;-(

Shit happens :-)

ME

over 17 år siden

ME

Det koker ganske heftig i Dansk innvandringspolitikk for tida. Både fra høyre og venstresida kommer det skarp kritikk mot muslimer. Selv Villy Søvdal SF (SV) uttaler seg krast til Jyllands-Posten. Han ba den ekstreme organisasjonen Hizb ut-Tahrir om å "gå ad helvede til". De som har en slik lengsel etter å leve i et religiøst diktatur, kan vel reis til et land i midtøsten hvor et slikt diktatur finnes.

Det er ikke bare mange nordmenn som er lei av muslimske religiøse ekstremister. Kan slike folk tilføre demokratiske land noe godt? Syntes jeg ser kvinner spille golf i burka med netting foran øynene og manglende sidesyn, grunnet dette nedverdigene plagget. Noen som har sett ei burkakledd dame på golfbanen?????

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Heh? Ingen burkakledd dame på golfbanen?!?

Da er det IKKE demokrati :-)

tom

over 17 år siden

tom

For å si det sånn;Anti-rasisten: Ditt innlegg var i utgangspunktet så provoserende at du ikke må bli overrasket om du får en del "useriøs" motstand."I motsatt fall er du rett og slett dum
Det tror jeg ikke.Greitt nok.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Slik jeg tolker hat, så er det en følelse jeg får når jeg føler meg tråkket på. I en eller annen form. Gjerne i kombinasjon med frykt.

Forakt derimot, inneholder ingen behov for gjengjeld. Forakt er den ultimate overlegenhet.

Forakt er upersonlig og fører sjelden til fysisk vold. Det gjør den forsåvidt ikke til noe edlere enn hat.

For ordens skyld: Jeg etterstreber ingen av følelsene :-)

evergray

over 17 år siden

evergray

Useriøs motstand i dette tilfellet. Nei da. Ord som "tilbakestående og pakk", avslører anti-rasistens egentlige jeg.

Gubben føler seg jo høyt hevet over andre - faktisk mange andre. den som kaster den første steinen skal jaggu ha en ren og blendahvit sjel ;-)

Anti-rasisten er så full av hat at det er bra å fortelle ham at denne form for uttalelser og følelser er så destruktive, at jeg i motsetning til tom mistenker fyren for å være en smule skadet og at det gir utslag i litt "dumhet"

Det må man jo være, om man pleier negative følelser så godt. Pleier han det hatet godt, vil han ha den lenge. Det kan jo rett og slett være helsefarlig både fysisk og psykisk å virre omkring med så vonde følelser.

Det unner jeg ikke noen :-)

Anti-rasisten

over 17 år siden

Anti-rasisten

Mener dere det dere sier?

Synes helt ærlig at det er skuffende og skremmende at det ikke finnes noen som ønsker at Tutta skal gi beskjed om at dette ikke tolereres.
At jeg bruker ord som "pakk og tilbakestående" er sikkert fordi jeg ble utrolig provosert av at nynazister bruker Tutta som en gallionsfigur for en organisasjon som sprer hat og fremmedfrykt. Sorry for å ta det opp.

Evergray, ikke våg deg å kalle meg skadet. Det vet du ingenting om.

ME

over 17 år siden

ME

Til? nevner T.E. Staff. Denne høyesterettsadvokaten har nok hørt mye mer om muslimer en mange av oss andre. Likevel, eller til tross for mener han at æresdrap bør straffes mildere grunnet muslimenes kultur. Altså er han anti-rasist? Han forstår at disse menneskene er så hjernevasket at det for dem er i orden å drepe, om de føler seg krenket på æra.

Danske SF er nå større enn storebror socialdemokratene, med omtrent 21 prosents oppslutning. Det er mange det kun i det ene av de scandinaviske landene. Tenker vi på hvor mange mennesker i andre og helt høyrevridde partier bare skandinavia, som er lei av ganske aktive ekstremister, finnes det svært mange såkalte "rasister". Altså nazipakk for å si det med denne anti-rasistens ord.

Man behøver ikke å være professor i nyere historie for vite at det var mange helt vanlige Tyskere+ som meldte seg inn i nazi-partiet før andre verdenskrig. Det var høy arbeidsledighet og Hitler skaffet folk arbeidsplasser og dermed bedre levestandard. De aller fleste var helt uvitende om hvilke grusomheter som skulle komme til å begås under krigen.

Hitler og de innvidde nazisten ønsket den ariske rasen. Høy blond og blåøyd, alt Hitler selv ikke var. Den lille mørke skruen med jødisk blod i årene og muligens homofil, mislikte vel seg selv så sterkt at han prøvde å utrydde det som liknet ham selv.

Nynasistene er kanskje litt anderledes. De ønsker å bevare den hvite "rase" og kristne kultur. For dem er det ikke islamsk kultur med sharialov som 14 prosent av muslimene i Norge ønsker noe alternativ. Ønsker du det Anti-rasisten? Burka på golfbanen, steining i bunkersen hvis noen er villige til å bevitne at du har hatt utenomekteskapelig sex osv. Lykke til!

DNA

over 17 år siden

DNA

Ikke alle mennesker ha lik DNA. Vi er av forskjellige raser. Noen liker likt andre ulikt.

GolfDude

over 17 år siden

GolfDude

Til ME

Nazistene startet forfølgelsen av jødene tidlig på 30 tallet, og det pågikk helt åpenlyst uten at den "vanlige" tysker gjorde spesielt mye for å hjelpe de. Altså vi snakker om at de fleste tyskere, og mange andre europeere, stilltiende aksepterte det som etterhvert skulle bli det værste folkemordet i historien. Etter krigen var selvfølgelig ingen som hadde deltatt eller sett noe. Nynasister er definert som mennesker som deler dette hatet mot jøder og generelt at det finnes raser som er mer verdt enn andre osv. Dette er det værste pakket som finnes, og er stort sett en samling tapere som har mislykkes i livet, og må finne noen andre å hakke på for å opphøye seg selv. Tyskerne tapte første verdenskrig og led av dårlig selvbilde, det var da greit å finne noen de kunne hakke på. Da gjelder det å finne en gruppe som er anderledes og som det er lett å mobbe. Nå har en del muslimske ekstremister gjort noen særdeles motbydlige handlinger de siste årene, og det er derfor lett å samle opsjon mot alt som kan tenkes å være sympatisører med disse.

Til DNA
Ingen mennesker har lik DNA, men den heller ikke så ulik at man kan definere det som raser, slik vi gjør hos en del dyrearter. Faktum er at det kan være større forskjell på to etniske nordmenn enn mellom en etnisk nordmann og en araber. Videre så er det slik at jo mer vi mixer DNA med de som er ulike, jo sunner DNA får vi på lang sikt. Det mest usunne er å mixe DNA med nære slektning, da det gir arvelige skavanke. Dette er ganske vanlig i blandt nynasister da de er veldig opptatt av at alle skal være like. Dette gjør at arvelig sinnsykedom i de kretsene er særdelse vanskelig å utrydde.

ME

over 17 år siden

ME

GolfDude; Hvis de som vant første verdenskrig ikke hadde ydmyket, og ranet Tyskerne så totalt etter første versenkrig, ville nok mye sett anderledes ut. Etter din mening var altså omtrent alle tyskere og mange andre europeere pakk.

Det du skriver om DNA er ikke helt rett. Eneggede tvillinger har lik DNA. Derimot har noen forskjellige "raser" litt ulike gener.

olle

over 17 år siden

olle

Selvfølgelig har forskjellige raser litt forskjellige DNA det er en grunn til at negere er så fysisk overlegne innen alt av sport.

Eller at sør/øst asiater er smartere.

GolfDude

over 17 år siden

GolfDude

Det er litt ulike meninger om hvorvidt eneggede tvillinger har 100% likt DNA. Man har intill ganske nylig trodd som du skriver at de er identiske. Når man unnfanges så arver man halvparten av arvestoffene fra begge foreldrene. Det man har funnet ut er at under kopieringen av arvestoffene så skjer det feil slik at man kan mangle noe og få mer av andre. Man vet enda ikke helt sikkert om dette gjelder alle eneggede eller om det bare er hos noen.

Når det gjelder hvorvidt vestmaktene "ranet" Tyskerene eller ikke etter WW1 vet jeg ikke, men de tapte en krig de selv startet. Og ja i mine øyne var alla Nazister forbrytere, og de ble stemt frem til rent flertall av Tyskere. Så kan får man gjerne "unnskylde" dette med at det ble lurt av Hitler, selv om alle overgrepene skjedde mer eller mindre åpenlyst.

ME

over 17 år siden

ME

He, he. Kenyanerne er fantastiske løpere det skal de, m, flere svarte jaggu ha :-)

Ellers er det nok som GolfDude sier at det ikke er så stor forskjell i DNA`et, (med unntak) mens vi "rasemessig" er noe ulikt genetisk av/utrustet.

Ellers hvorfor mener du at sør-øst asiere er smartere ;-) Hvordan ligger de an i forhold til befolknings-tallet, i forhold til f.eks. nobelpriser/forskningstesultater?

Kløppere innen IT, data, eller kall trykkeknappene kalles det er de, men det mest uforståelige er at selv små barn klarer å lære seg det merkelige språket :-)

ME

over 17 år siden

ME

OOOps en del gramatiske feil over, men det kan vel tolkes av oss ovelegne :-)

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

Tonje Stensland har nettopp interjuvet en klok universitetsutdannet muslimsk kvinne. Hun fortalte om sin oppvekst i et muslimsk land. Det var ikke lystige historier hun fortalte. For å redde familiend ÆRE ble hun omskåret (vekk med alt) i femårs-alderen. En annen grunn for omskjæringa var for å bli en god kone. en tredje grunn var for å ikke bli mobbet og trakkasert på det grusomste og bli utstøtt. Hennes mor ble fjernstyrt av samfunnet og ble voldelig og fustrert og hadde det slett ikke godt. En dag kom faren hjem og fortalte at hun skulle giftes med en gammel mann og produsere mange barn. Denne ressursterke kvinnen klarte å rømme til vesten og få seg en god utdannelse. Hun var livredd for å ende opp som sin mor og sikkert uendelig mange andre kvinner i muslimske land. Ellers mente muslimene at det var de som var overlegne religiøst/kulturelt. Lykke til muslimelskere!

Farouk Abdulhak

over 17 år siden

Farouk Abdulhak

Vedder på at familien til Martine Vik Magnussen elsker muslimer

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Herregud, så lei jeg blir... Gærninger og drapsmenn finnes i alle land og alle kulturer og alle raser.

Behovet for å stigmatisere en hel hudfarge eller religiøs tro ut fra én eller noen få enkelthendelser kommer fordi vi har et behov for å forstå og føle at vi har en slags kontroll over virkeligheten rundt oss.

Derfor forenkler vi.

Hvorfor skylder vi ikke på hele menneskeheten i stedet? Fordi det ikke gir oss svaret vi ønsker, ingen tilfredsstillelse av å tro at vi har kontroll. Og fordi det innebærer å måtte stille kritiske spørsmål til oss selv.

Hvis vi faktisk ønsker å være en del av en bedre verden, er det neppe særlig forbilledlig å være den som forenkler.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

For å presisere den siste setningen: Verden blir ikke bedre av at vi stempler andre som dårligere enn oss selv.

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

Gunnar Bull, her er det ikke snakk om en eller få tilfeller selv om dette var et interjuv med en kvinne. Alle vet at denne "ukulturen" er svært så utbredt i muslimske land. Hvor mange mill. kvinner tror du det er som er blitt torturert på det grusomste og til og med dødd av denne galskapen. Likevel føler disse voldelige menneskene seg religiøst overlegne. Det er mange kvinner som har klart å rømme fra sine voldelige omgivelser som forteller samme historia. Hvorfor tror du det er ønskelig at helsesøster/leger i Norge får undersøke små jentebarn som liksom skal på ferie for å omskjæres. Gid det blir gjort og at de "syke" foreldren som utsetter små barn for slike grusomheter for ei straff som svir jævlig.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Er absolutt enig med deg i at det finnes mye galskap rundt i verden, ikke minst i muslimske land. Jeg mener ikke at vi skal lukke øynene til det, jeg mener at vi ikke av den grunn kan stemple alle muslimer som torturister og grusomme mennesker.

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

Enig med deg i det Gunnar Bull.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

enig med GB, og i tillegg, så er det jo typisk "oss" å stemple de for å forhellige oss selv.

kanskje vi skal se litt på vår egen rolle i verden før vi begynner å stigmatisere alle andre.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Det ville jeg ikke gjort hvis jeg var deg, Yngve. Din rolle i verden er nok forsvinnende liten :-)

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

He, he :-)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

GB da. jeg sa jo jeg var enig med deg. slutt å være så kranglete. gå og ta pillen din!

Farouk Abdulhak

over 17 år siden

Farouk Abdulhak

Skal ikke stigmatisere etter hudfarge, men det er et statistisk faktum at enkelte kulturer er mer brutale, mindre lovlydige, mer undertrykkende og mindre til å stole på enn andre. Menn undertrykker sine koner og barn, stjeler, raner, voldtar, snylter og dreper.
En av disse kulturene har med utgangspunkt i sin religion etablert seg på toppen av kriminalstatistikken i Norge og resten av Europa.
Slik er det bare.
Statistikk lyver ikke.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Statistikk lyver ikke :-)

Dette dreier seg om stigmatisering, og hvis du velger å hate alle muslimer på grunnlag av statistikk så er det akkurat stigmatisering du driver med.

Hvis du skulle være så uheldig å ha mange overgripere i din slekt, synes du det ville være rimelig at det gikk ut over deg? At du ikke fikk jobb, at folk snudde seg bort når de så deg, at ungdommene kastet stein på bilen din?

Alt på grunnlag av statistikk...

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

Ja man må være svært uheldig for å ha så mange overgripere i familien at at folk ignorerer en og at en får bilen smadret av ungdommer. Du finner nepper mange slike personer i Norge Gunnar.

Jeg personlig kjenner ikke en så uheldig person.

Statistikk...........

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

Om noe slikt skulle skje en Norsk uskyldig person må det være i et svært så spesielt. Antar at det er lettere å finne densaks i muslimske miljøer der æresbegrepet betyr så mye at man lettere kan bli stigmatisert.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Interjuv: Jeg brukte familien som et eksempel på stigmatisering og fordommer. Beklager hvis det kom dårlig frem.

Poenget mitt var at hvis jeg velger å hate en en hel menneskegruppe fordi noen av dem er vonde, så må jeg vel også akseptere at det blir gjort mot meg selv, for eksempel med bakgrunn i mine slektsforhold.

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

Det kom desverre ikke så lett fram for meg, kjære Gullklump :-), men dette hørtes ikke bra ut. Tror ikke du er den som velger å hate, tvert imot virker du som en særdeles snill person. Mulig det du er blitt mer tolerant og med godt utviklet sidesyn og empari, grunnet din bakgrunn? Hvis du er en "uskyldig" person behøver du vel ikke å akseptere den urett som blir begått mot deg. Uanstt hvilken bakgrunn dine slektninger blir fordømt og stigmatisert for er du nok blant de som ikke fortjener noe vondt. Kan ikke se at noen på forumet misliker deg i hvertfall :-)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hehe, takk for det, Interjuv.

Du tok ihvertfall brodden av denne diskusjonen, noe sikkert mange er glade for :-)

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

Hvis du skulle finne på å ta deg en tur til Kvinesdal GK, en eller annen gang, ville jeg blitt glad for om hinter litt via scangolf. Våger jeg meg til Mikla, kommer jeg til å speide litt etter den godeste Gunnar Bull :-)

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

Jøss, nå jeg høres ut som ei verpesyk høne eller kåt hane. Feilen ble at vi måtte vente for lenge før lammelåret ble ferdig, og dermed ble det vin til en hjemmelaget hamburger først. Hvitløk MÅ til derfor skremmer jeg alle som hater den lukta, så GB, jeg bare smugtitter ;-)
Eeeegburger...........

Haha

over 17 år siden

Haha

En muslimsk og en norsk familie flyttet inn i hver sin leilighet i en nybygd tomanssbolig.
En dag møtte fedrene hverandre ute i hagen, og muslimen sa "min leilighet er dobbelt så mye verdt som din".
"Pøh", sa nordmannen, "leilighetene er nøyaktig like og hadde lik pris."
"Det var for en måned siden" svarte muslimen, "men nå er salgsprisen på min leilighet det dobbelte av din for jeg har ikke muslim til nabo"

Inrejuv

over 17 år siden

Inrejuv

Ja, så lett kan det være :-) Knarkisen i boligen svært nær meg er hatet av de fleste, men alle naboer avstand fra hans vold mot voksne og barn. Han prøver seg med vold, men snuten henter ham så fort som mulig. I ett tilfelle klarte en nabo å drepe samboeren sin før snuten ankom. Det var et feiltak i min "verden" mannen ringte selv til ambulansen og fortalte sin versjon. Han rømte boligen og den sårede dama blødde ihjel mens RK stod på utsiden. Gud, må politiets overordnedes som ikke gav RK anledning til å gå inn og hjelpe offeret. Hvis det var en snut i samme knipe ville situasjonen sett helt anderledes ut. Ellers morsom vits!

Oh no

over 17 år siden

Oh no

Er det Kvinesdalheksa som har returnert?

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

Hva vet du om hekser fra Kvinesdal? Er du en mentalt forstyrret evighetsforfølger. Det er så synd på slike folk at det finnes sterke medisiner som brukes for å dempe trangen til å forfølge andre. I ekstreme tilfeller finnes det også institusjoner. Endel folk som deg sitter inne. Ellers nei, uten at du har noe med hvem jeg er. Hvem er du? Tør du svare, eller er du med rette redd de hvitkledde?

ME

over 17 år siden

ME

Elles passet nicet ditt perfekt, Oh no. Hold deg borte fra forumet til du blir friskere.

Oppsøk lege snarest looser.

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

Ellers beklager jeg mitt tåplige innlegg i går overfor de øvrige debattantene. Litt komisk at prisene på boliger har fløyet i været her etter all galskapen. Folk tiltrekkes kanskje av vold, trusler og drap på små steder der nesten ingenting annet spennende skjer. Hvem vet.

Roy

over 17 år siden

Roy

Til Evergray

er du syk!! oppsøk psykiater du..

evergray

over 17 år siden

evergray

Snålt å spørre med to utropstegn etter. kanskje du burde begynt i første klasse igjen. En psykiater eller psykolog hjelper deg neppe feil bruk av tegnsetting.

Ellers god bedring, hvis mulig.

Bokstaveligtalt?

over 17 år siden

Bokstaveligtalt?

Her er det mange interessante misforståelser, fordommer, kunnskapsløsheter og -fortegnelser ute og går. Det som slår meg er hvor mange mennesker som ikke sjekker noen kilder. Men siden det nå er golf vi snakker om, og finalerunden går på søndagen, synes jeg vi skal holde oss til 2. Mosebok, 31:14-15: Dere skal holde sabbaten; den skal være hellig for dere. Den som vanhelliger sabbaten, må dø. Hver den som gjør noe arbeid på den, han skal utryddes av sitt folk. 15 I seks dager skal dere arbeide, men den sjuende dagen skal det være sabbat, hellig sabbat for Herren. Hver den som gjør noe arbeid på sabbatsdagen, skal dø.

La oss steine Tiger Woods!

evergray

over 17 år siden

evergray

He, he send disse ordene til Hallvard Kvæven, Sirdal i V-A

Interjuv

over 17 år siden

Interjuv

"Jeg tror ikke vesten har tatt inn over seg hva slags regime Iran er. Iran er et apartheidregime. Den eneste forskjellen er fra Sør-Afrika er at myndighetene der undertrykte fargede. Iran har lovfester kjønnsaparheid"

(Mahmood Amyr-Moghaddam, hjerneforsker ved Rikshospitalet og prisbelønt menneskerettighetsforkjemper)

evergray

over 17 år siden

evergray

Mahmood Amyr-Moghaddam har også sagt at mannen er husstandens overhode. Dersom far eller farfar mistenker ei jente har gjort noe som fortjener døden, trenger han ingen bevis. En mistanke er nok.

Som familiens overhode vil en mann bli svært mildt behandlet dersom han dreper henne. Maksimumsstraffen er to års fengsel. Han kan slippe med å betale blodpenger til familien, som i dette tilfellet er ham selv.

Eller husker du Leyla Mafi, jenta som ble dømt til døden for å ha blitt voldtatt av brødrene som inrømmet dette.

Alle ble dømt til døden, senere trakk de alle tilståelsen tilbake. Voldtektsmennene ble satt fri, mens Leyla ble dømt til døden.

Hvis det er slik at Tutta blir hedret av folk som tar avstand fra slike holdninger, vel så kan hun jo likegjerne det som å bli hyllet av deg, meg og denne Anti-rasisten, uten at det blir den store forskjellen for hennes del. Heia Tutta.

Saus

over 17 år siden

Saus

Saus, saus og saus. Alltid saus fra Kvinesdalheksa.

evergray

over 17 år siden

evergray

Hva er det prater om sausehode? Er du om gal ekstremist, som liker tomatsaus?

Kom heller med noen fakta, og ikke sleng rundt deg med usanne påstander du ikke har peiling på.

Ellers, ikke værst at du klarer å stave saus og heks. Vet du hva ei såkalt heks var? Neppe. Du vet antatt svært lite om enda mindre.

Syntes alvorlig synd på slike som deg. Over påske kan du jo oppsøke en psykolog.

Selv om ventetida er lang, kan du blitt tatt inn som akuttpasient hos min venn.

Til Webmaster

over 17 år siden

Til Webmaster

Hvorfor i alle verden er ikke alle IPer tilknyttet Kvinesdal sperret for lenge siden?

Saus

over 17 år siden

Saus

I rest my case :)

og

over 17 år siden

og

slik prater diktatorer

Saus

over 17 år siden

Saus

og slik prater dophuer

abraham (alltid grå) jøde

over 17 år siden

Ja, du virker som ett saus

Saus

over 17 år siden

Saus

Hva er ett saus?

over 17 år siden

Ja du virker som ett dophue, saus.

Forståelig nå?

Saus

over 17 år siden

Saus

Du kjenner dophuer bedre enn meg.

Saus

over 17 år siden

Saus

Det korrekte ville vel vært å skrevet "Ja, du virker som et saus". Men hva vet vel Abraham om grammatikk?

abraham(alltid grå) jøde

over 17 år siden

abraham(alltid grå) jøde

Ville det vært korrekt? Ja, ja saus, hets i vei for meg. Dett blir for smått for meg.

Jeg oppfatter deg som jeg gjør, og det kan ikke du endre uansett.

Saus

over 17 år siden

Saus

Tror du jeg ønsker å endre det? Jeg er bare lei av oppgulpene fra Kvinesdølingene som dukker opp med jevne mellomrom på forumet her. Lurer på om det går å mobbe dere vekk :)

over 17 år siden

Huff da, ønsker du å mobbe også?

Saus

over 17 år siden

Saus

Nei men kanskje vi blir kvitt dere? Eventuelt kan jo dere styre dere for de syke innleggene?

Saus

over 17 år siden

Saus

Eller syns du dette burde være akseptabelt nivå på innlegg?

"evergray (23.03.08 kl. 19:27)

Hva er det prater om sausehode? Er du om gal ekstremist, som liker tomatsaus?

Kom heller med noen fakta, og ikke sleng rundt deg med usanne påstander du ikke har peiling på.

Ellers, ikke værst at du klarer å stave saus og heks. Vet du hva ei såkalt heks var? Neppe. Du vet antatt svært lite om enda mindre.

Syntes alvorlig synd på slike som deg. Over påske kan du jo oppsøke en psykolog.

Selv om ventetida er lang, kan du blitt tatt inn som akuttpasient hos min venn."

Saus

over 17 år siden

Saus

Ops det var dette innlegget jeg mente:

"evergray (23.03.08 kl. 03:59)

Hva betyr det egentlig for trådstarter eller andre hva jeg har i bagen min?

vårsykt å spørre andre om den saken. Tror denne Roy han blir en bedre spiller grunnet hva du og jeg har i bagen?

Enten er han idiot eller kjeder seg fordi ingen inviterer ham med på påsketur/hygge. Tipper det siste!"

En ting er sikkert

over 17 år siden

En ting er sikkert

Det er i alle fall noen helt andre som er på påske-"trip" :-)

over 17 år siden

Syke innlegg, og det fikk du sagt. Ha, ha.

Vel gidder ikke å mase mer en person som deg. Du forteller jo det meste om deg selv og ditt menneskesyn selv.

Hva med å la Jon Blund få hjelpe deg med å hvile ut.............

Saus

over 17 år siden

Saus

Leste du ikke hva din evergray skrev?

Trudderudetrantan

over 17 år siden

Trudderudetrantan

Dra til Iran for en golfrunde. Kun en bane som opprinnelig hadde 18 hull,idag bare 13 fordi regimet ekspropierte resten for utvikling av forsvaret.

abraham( (alltid grå ) jøde

over 17 år siden

abraham( (alltid grå ) jøde

Joda, Saus, jeg vet utmerket hva personen bak nicet evergray skrev. Håper du er uthvilt og bedre i humør i dag :-)

Syntes du var selvsentrert i dine "utklipp" fra innleggenes helhet. Du legger mest vekt på det du prøvde å klarte å provoserte på deg.

Ellers var det kanskje litt dumt å skrive: De med rompa 5 ganger daglig. Sant blant de troende Muslimer, men burde kanskje ikke bruke bønn negativt......

Ellers beklager evergray skravlinga i vin-rus en kjedelig formiddag. Ooops.

Til Evergray og Abraham

over 17 år siden

Til Evergray og Abraham

Hvor mange ganger går det an å unnskylde seg pga rus?

Gjør noe med det.
Stopp rusing på hva det enn er, eller prøv å la være å skrive pinlige innlegg mens du/dere er ruset.

alltid grå (abraham)

over 17 år siden

alltid grå (abraham)

Har jeg unnskyldt meg grunnet rus.....? Nei, det er ingen unnskyldning, men en forklaring på ens tåpelige oppførsel der og da.

Kanskje barnesikret tastelås ville vært løsningen? :-)

Man behøver ikke være avholds, selv om det finnes fanatikere også på dette området.

De pinlig innleggene i påske/helgerusa er mest pinlige for personen selv. Så lenge det kun er voksne, skader man nødvendigvis ikke andre.

Folk kan slippe å lese vrøvlet, eller "kose" seg med, at slik kan det desverre gå.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her