Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Råtips om Bjørnstad

Koll

over 17 år siden

Koll

Jeg tipper at HB trekker seg fra spill i USA og vender nesa hjemover i løpet av 2008. Årsak: hjemlengsel fra både ham selv og kona, med baby. Pluss dårlige resultater og medfølgende personlig frustrasjon. Ny jobb i Norge: pro på en golfklubb på Østlandet, kanskje den nye som planlegges ved Son?
Har jeg innside-informasjon? Nei. Bare vanlig amatørpsykologi.
Hvorfor skriver jeg dette? I tilfelle jeg får rett, så var jeg først ute.
Ønsker jeg dette scenariet? Nei.
Mangler HB "guts"? Ja.

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Var dette en post det var nødvendig å skrive? Nei.

Mangler du guts som skriver skit om andre anomymt? Ja.....

Anonym

over 17 år siden

Anonym

Simen er feit

vest

over 17 år siden

vest

enig med simen...

snappy

over 17 år siden

snappy

Er det mulig.... Noen må alltid ha rett på et eller annet for i det hele tatt orke å stå opp...

Men Europatouren er kanskje det rette for Bjørnstad om dette skulle skje...

Tror dog ikke HB ønsker seg hjem. Har man bodd i USA vil man ikke hjem på en stud. Herregud for et herlig land det er... Om bare Norge kunne fått litt av den politikken som er der borte.. Og været i Florida.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Hvilken politikk er det du ønsker?

Politiker

over 17 år siden

Politiker

Utenriks antakelig, den er det schwung over.

Åge Stangselleri

over 17 år siden

Åge Stangselleri

Snappy for president!

hp

over 17 år siden

hp

Ingen gidder og dra hjem til norge når man bor i florida.

M05

over 17 år siden

M05

Når huset ditt blir rasert av orkaner annen hvert år, så kanskje hjemlengselen allikevel dukker opp...

hp

over 17 år siden

hp

jepp mye bedre med flom 20 minus og mørkt halve året.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

M05: Vil bare minne deg om at Florida er nesten like stort som hele Sør-Norge, og at orkaner rammer forholdsvis lokalt.

Sjansen for at akkurat ditt hus blir rasert av en orkan (hvis du bodde i Florida) er fortsatt svært liten. Bor du i innlandet er den nesten ikke til stede idetheletatt.

Du må ikke se deg blind på globusen :-)

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

Det må jo være utenrikspolitikken han sikter til, for innenrikspolitikk har de jo slutte med over there

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

USA - the land of opportunities :

http://news.yahoo.com/s/ap/20080229/ap_on_re_us/prison_population;_ylt=AkH8Ks9dgNG3H1xe3Qp78ems0NUE

Hahaha

over 17 år siden

Hahaha

Snappegutt, har du bodd i USA ?
Det har ihvertfall jeg.
Masse hærlig TV reklame, dårlige biler, dyr telekommunikasjon, latterlige lover og regler som minner mer om ordensregler i barnehagen, skumle nabolag, idioter med skytevåpen, gørrkjedelige idrettsarangementer, og masse anna dritt.
Joda, golf er supert, men det er ikke nok til å bo der.

Åge Stangselleri

over 17 år siden

Åge Stangselleri

Som Gunnar sier er været ganske varierende på et så stort område. Se bare på Norge. Bergen har drittværet, Østlandet har godværet.

Åååge

over 17 år siden

Åååge

FekinCnut: Hvordan kan de ha innenrikspolitikk da? Man kan ikke bombe eget land. Eller, kanskje man kan begynne med det og.

Yankee

over 17 år siden

Yankee

USA er et stort land og mye mer enn det man ser på TV. Også lager de de beste bilene. Har bodd der i 15 år og har min 4de Honda, alle bygd i USA av amerikanske deler. Toyota selger nå flere biler enn GM i USA, og de Toyotaene er også bygd i USA.

Bor på et fredelig sted. Låser hverken bilene eller huset. Huset må jo være åpent i tilfelle naboene har behov for å låne noe når vi er borte. Voldelig kriminalitet eksisterer ikke, men vi har sikkert noen skattesnytere.

Har 80 golfbaner innenfor 1 time kjøring. Livet er herlig dere!

Erik____

over 17 år siden

Erik____

HERREGUD ER DET MULIG. POLITIKKEN I USA ER HELT PÅ TRYNET ELENDIG.
HADDE DET VÆRT SLIK POLITIKK I HELE VERDEN, HADDE DET IKKE VÆRT ETT MENNESKE IGJEN PÅ JORDA GARANTERT.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hihi. Nå vekte dere den gode, gamle erkesosialisten Erik____ til live igjen.

Erik____, garantien din blir enda teitere av at du bruker store bokstaver. Hvis vi lager et par små justeringer derimot, så blir den fin:

HADDE DET KUN VÆRT ERIK____'ER I HELE VERDEN, HADDE DET IKKE VÆRT ETT MENNESKE IGJEN PÅ JORDA. GARANTERT (INNEN NOEN FÅ ÅR)

Og den kan jeg til og med bevise :-)

snappy

over 17 år siden

snappy

Jepp... Jeg har bodd i USA ja, men bare en kort periode. Flytter ned igjen om et par år om ting går som jeg vil med jobben.

Det jeg savner med Statene er prisnivået. En venn av meg kjørte en standard SaaB 95 i Norge.. Solgte denne og kjøpte seg en XC90 V8 pluss en Porche 911 for samme prisen som han solgte sin 3 år gamle Saab 95 for i Norge.

Kjøtt og andre matvarer er veldig billig. Vil man noe i USA får man det meget bra. Er man lat blir man fattig. Den politikken liker jeg, de som vil oppnå noe i livet sitt gjør det, og får støtte for å gjøre det selv om man gjerne er fattig fra begynnelsen av. Og selve grunn pilaren i Amerikansk politikk er forbruk.. Noe jeg liker.

Kriminalitet er det mye av, men dog begrenset til enkelte områder. I store byer er det ganske mye i utkanten av sentrum. I San Francisco f.eks er det tett pakket med uteliggere på gaten (Market Street) ... Men går man opp til Union Square ser man ingen.

Da kompisen min startet jobben i USA startet han med $100.000 i lønn. Dog med bare 2 uker ferie i året, men det er samme lønn som er normalt å gi i startlønn for kandidater som starter i samme jobb i Norge.

I Houston starter som sagt en Siv. Ing innen olje & gass med $100.000 i begynner lønn. Et ganske stort hus i et bra område koster i underkant av $300.000 med svømmebasseng m.m.

Så må man ut å kjøpe bil. Kanskje en BMW 550i.. Den liker jeg.. I underkant av 300.000 NOK splitter ny. En Nissan 350Z til kona.. 140.000 NOK.

Ingen tvil om at man lever godt i USA om man har det som skal til. Men er selvsagt uenig i mye av det USA gjør i andre land.

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

Åååge: Nemlig, bombe eget land er en dårlig løsning - men bombing er jo Bush´s eneste virkemiddle mot alt som er skummelt og vrient, derfor råtner USA på rot

Snappy: Frp har sikkert bruk for deg i sine rekker (om du ikke allerede er der...)

Olle

over 17 år siden

Olle

Tror Snappy mer eller mindre driter i alt og alle så lenge han har god råd, og en fin og forurensende bil.

Vil anbefale han å flytte inn i et "gated community", hvor han har høye gjerder og vakter med våpen til å holde alle disse plagsomme fattig folka unna.

Åååge

over 17 år siden

Åååge

Supermaterialisten snappy skal til USA å forbruke. Bare pass på at du ikke forbruker noe slik at du havner i kasjotten :) Der blir du rundp... av store mørke mennesker.

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Gunnar Bull: Du kan like det eller ikke, men jeg har rett.
Ett enkelt land bruker flere tusen miliarder dollar i året bare på en liten krig. Jeg husker ikke tallet engang det var så gigantisk at man kanke forestille seg det.
Var ihvertfall flere ganger det norske oljefondet.

Det eneste de oppnår er å provosere teorrister og andre typer folk, slik at det blir mer kriger.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Tror ikke det er så lett som Snappy prøver å fremstille det. Snakket med en taxi-sjåfør i Houston. Han hadde flyttet til New Orleans fra Ghana. Mistet leiligheten sin da Katharina kom. Ingen hjelp og erstatning å få, så han og familien måtte begynne på nytt.

1 million flyttet til Houston-området etter orkanen. Myndighetene ga blanke i de fleste av dem. Han jobber som taxisjåfør og kona hans var redd hver gang han dro på jobb fordi de som han sa "They kill cab-drivers like chickens here".

Det er mange golfbaner og godt vær mange steder i USA, men politikken er det neimen ikke mye å skryte av. Se på økonomien deres, se på praktisering av dødsstraff, se på biltraffikken, se på helsesystemet, se på våpenpolitikken, se på utenrikspolitikken. Se på den idioten de velger som sin leder.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Erik____, din påstand var at USA's politikk ville føre til at det ikke var et menneske igjen på jorda. Det er en påstand du på ingen måte kan dokumentere.

Jeg kan derimot dokumentere at en verden med bare Erik___'er ikke er istand til å føde nye barn, og at menneskeheten dermed ville dø ut.

For øvrig betyr ikke det at jeg er noen tilhenger av USA's politikk, hverken økonomisk eller utenriks. Jeg er temmelig enig med hele det siste avsnittet til Fjosok over her.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

gud så artig....

Erik___ mener at verden går under på grunn av USA's politikk, og ikke bare mener han det, han sier også "Jeg har rett".....

det må være årets påstand, og vi er bare i mars..... lol*12000.....

og Snappy, sikkert fint å bo i områder hvor mulighetene blomstrer, men prøv å se på hvor mange fattige, hvor mange overvektige, hvor mange narkomane, hvor mange innenriksproblemer har de ikke i mente i USA?

nei, jeg er ingen sosialist, men vaker midt i mellom, og veier alltid goder mot onder, og klarer ikke se at USA er noe mer "Land of oportunity" enn andre land. det er bare det at det er så ekstremt forskjell på de som lykkes og de som ikke lykkes der borte, på det punktet har du nok litt rett også, Snappy. er du lat, så går du under.

Fetisov

over 17 år siden

Fetisov

Du har virket rimelig fornuftig, Snappy, men her falt du jammen meg helt igjennom. To the point, Olle.

snappy

over 17 år siden

snappy

Ser raskt at dere ikke kan så mye om USA. USA er er ikke slik det kommer frem i media. Tenk hvor mange som lever i USA. Klart de har mange kriminele, men de har vi faen meg mange av i Norge også. Spesielt i Oslo.

De vi hører om i USA er fattige og kriminele i de store byene langskysten. San F, LA, NY Miami osv.

Det som er viktig å huske på er at det bare er det sikkert ikke er mer en 10 % av USAs befolkning som har sett sjø i sit liv. Og disse stedene finner man ikke kriminalitet osv.

Nordmen på ferie reiser nettopp til byer sør i USA. Her er det mange uteliggere og fattige.. Jeg ville også bodd her ettersom det ligger rundt 20-40 grader hele året, og det er finnes mye turisme som de kan tigge penger av. Klart folk får et litt sjevt inntykk av USA når de opplever slike ting. Men det er ikke gj.snitte i USA.

Jeg har mange amerikanske venner i USA. Jobber med en nå. Han og kona mistet huset i New Orleans.. De fikk mer igjen på forsikringene en det de ville fått om de solgte huset for tragedien. Forsikringen kostet under $500 i året. Han kom fra en familie på 7.. Mor og 7 barn. Moren hadde 2 jobber for å klare å betale for barna. Barna var dyktige på skole, og fikk stipender slik at de fikk en utdannelse. Det er nettopp dette jeg mener.. Vil man, så får man det til.. Også i USA. Folk som sitter på trappa hjemme og ikke orker å gå på skole for det er mye kjekkere å feste osv... Ja de får faen meg bare bli fattige på sikt. Og ikke som i Norge.. Fri bolig, 14 tusen i mndm dekket telefon internett... Fytti for et land Norge er...

Er man ansatt i selskapet jeg jobber for i USA bataler man under $100 i mnd. Dette dekker tannlege, helse forsikring for hele familien osv.

Er det et land som ikke henger på greip så er det Sør-Afrika... USA har bare fått et dårlig rykte pga turismen. De meste av mordene i USA mellom gjenger og innad i det kriminelle miljøet.. Akkurat dette gir jeg blanke i for å si det mildt.

Jeg elsker USA, og vil nok gjøre det helt til jeg får en annen opplevelse en det jeg har hatt før.

Og ja... Jeg er medlem av FRP...

Fetisov

over 17 år siden

Fetisov

Da var vel nok sagt. Får håpe du vokser det av deg.

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Det er ikke tull det jeg sier.
Skulle alle land hatt en slik enorm satsning på forsvar, og det å gå til krig.
Så mener jeg det ville blitt utviklet enorme mengder masseødeleggelsesvåpen, og dette ville ført til helt ukontrollert kriging, til slutt ville hele jorda blitt utslettet av disse masseødeleggelsesvåpnene.

Mest sansynlig vertfall.

Sailor boy

over 17 år siden

Sailor boy

Snappy, derimot, kan tydeligvis mye om USA! 10 %, eller 30 millioner innbyggere har "sett sjø i sitt liv". Hva skal man med kunnskap når man blir lykkelig av å lire av seg viss-vass? Nå er det selvsagt mange som ikke bor i kyst(nære) byer som New York, Boston, Philadelphia, Washington DC, Miami, New Orleans, Houston, Los Angeles, San Fransisco, Seattle osv osv.

Det må i alle fall bety at bare en liten andel også av dem som bor ved sjøen har greid å finne veien til vannet. Lider de av vannskrekk hele gjengen Snappy? Enig med Fetisov, her falt du pladask gjennom. Pinlig, men underholdende!

snappy

over 17 år siden

snappy

I dag finnes det masseødeleggelsesvåpnen som kan utslette jorden 3 ganger.

Ser ikke forskjellen mellom å ha 3 ganger eller 50 ganger mer en man trenger.. Vi blir jo utsletter etter 1 omgang likevel.

Må bare si det... CO2 har ingen virkning på klimaet vårt.. Bare se..

Fengslende flott

over 17 år siden

Fengslende flott

USA har nettopp satt ny rekord, mer enn 1 % av befolkningen sitter i fengsel. Ikke noe annet land i verden har så mange i fengsel. Er vel bare i FrP at en slik statistikk leses som uttrykk for noe bra.

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Det er helt latterlig, og dette viser igjen akkurat det jeg sier.
Usa har en streng kriminalpolitikk.
Og da påstår jeg. En streng kriminalpolitikk med lange strenge straffer i stor isolasjon, det øker kriminaliteten.

PG

over 17 år siden

PG

Det jeg synes er så morsomt med USA, i forbindelse med de siste dager ihvertfall, er at DE har opprettet, og koordinerer en liste over land som begår flest overgrep og bryter menneskerettighetene mest. Nå har de akkurat strøket Kina av listen, uten noen forklaring,så jeg, men jeg kunne ikke finne USA på lista??

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Erik____, beklager å være den som sier det, men JO, du prater bare tull.

du er en artig kar, med masse utrolige meninger om det meste, men dessverre så blir det bare tull når du prøver å være spåkjerring i tillegg.

"Dersom atte hvisomatte".....

men MORSOM, det er du!

Gonggong

over 17 år siden

Gonggong

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/12/529527.html

Hvor andre steder enn i USA skjer slike ting ??
USA er greit for dem som tilbringer hele livet på golfbanen, men man må være temmelig hjernedød for å trives de fleste steder der.

Å høre kjekkaser som Snappy som har vært på golfferie i Florida fortelle om livet i USA gjør meg kvalm. Han har rett og slett ikke peiling.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Det er vel ikke Erik som har de rareste meningene i denne tråden Yngve...?

Anonym

over 17 år siden

Anonym

Simen er feit

vest

over 17 år siden

vest

har aldri bodd "over there" men har vert der noen ganger og det er ikkje tvil i min sjel.. Norge er et godt land å bo i..

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hehe, Fjosok. nei, det er mulig, men jeg prøvde heller ikke rangere hvem som har de rareste meningene, bare opplyser Erik____ om noe han tydeligvis ikke var klar over....

;)

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Utvikla seg til en fin tråd dette...er vel en av de få her som deler mye av det Snappy sier. Ja jeg er uenig i mye av poltikken USA fører,spesielt utenriks...men på den annen side så er jeg uenig med mange andre land når det gjelder det også. Mye å hente innenriks også,som alle andre (filmen Sicko bekrefter vel det).

Men,USA er et fantastisk land med fantastiske innbyggere(og mange råtne epler ja). Jeg har vært så heldig at jeg har vært litt rundt omkring i USA,fra Atlanta i sør,Dallas,San Fransisco i vest og Minneapolis i nord. Og hovedinntrykket er svært positivt,og jeg gleder meg hver gang jeg skal reise over dammen,det er et fantastisk land som byr på fantastiske muligheter. Amerikanere er generelt fantastisk serviceminded...der ligger Norge flere tiår etter.

Og kunne fortsatt her....men siden dette er en golfside så får jeg vel skryte av uante golfmuligheter og fantastiske baner i USA.

PS! Snappy,jeg så faktisk noen uteliggere/tiggere på Union Square i nov.-07...titta i søpllekassa rett utenfor Louis Vitton butikken:-) Men din beskrivelse av området/byen er helt korrekt..he he

Kevin

over 17 år siden

Kevin

når det gjelder Henrik B som denne tråden egentlig handler om,så er jeg svært spent på hans sesong og fremtid. Synes vel ikke at han mangler guts,men har nok endel å hente mentalt. Han svinger altfor mye i prestasjonene,spillte strålende på mandagskvalet til pga touren sist men fallt igjennom under turneringen. Men hva skal til...ja si det,finner jeg det ut skal jeg sende han en mail og si det:-) Stå på Henrik,håper og tror fortsatt på suksess

Yngve

over 17 år siden

Yngve

USA er et supert ferieland, det er jeg også helt enig i. men å bare skape et inntrykk av alt det fantastiske uten å ta seriøst alt det negative blir litt ensporet.
da må det være lov å komme med fornuftig kritikk i samme slengen, selv om ingen av delene handler om Henrik B..... :D

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Også ønsker jeg HB all lykke fremover, uansett hva han gjør - og minner om at det var flere tour- og majorvinnere som heller ikke klarte cut'en i Honda Classic ...

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Jeg er enig i at USA er et fascinerende land.

Selv har jeg bare sett deler av det: Houston, SF, San Diego, Bay Area og Los Angeles. Sistnevnte by kan du få billig av meg, men både San Francisco og San Diego er byer hvor man også kan driste seg til å gå i gatene uten overhengende fare for å bli slått ned og ranet.

Serviceminded-heten slår meg som ofte særdeles påtatt og masete, kun med den hensikt å få tips. Den har også vært meget varierende hva golfbaner angår, på Torrey Pines var starter, bookingsfyren og folka i proshopen mer eller mindre ufordragelige. På Meadowbrook Farms var servicen helt fantastisk. Så det er variasjoner der også selvfølgelig.

Men et land som er så preget av sukker og fett, våpen og bilkjøring, og nervøse folk kunne jeg ikke ønske å bo i over lengre tid. Å besøke USA som golfdestinasjon er derimot meget aktuelt.

Å sitte i Norge og ønske seg klimaet i Florida kan jeg skjønne. Å sitte i Norge og ønske seg politikken i USA bare fordi de har billige biler der borte, DET er det vel bare Frp som klarer. Gi det landet litt kollektivtrafikk da, vær så snill!

Og til HB, lykke til!

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Yngve:
Det jeg spådde trenger ikke å skje, men dersom alle tar etter forsvarspolitikken til Usa, så vil sjansen for at noe slikt skjer øke dramatiskt.

USA

over 17 år siden

USA

USA har ikke forsvarspolitikk.

De har angrepspolitikk.

Koll

over 17 år siden

Koll

Min tråd fikk 3 svar som var om saken, og 46 kommentarer om USA.
Forsåvidt ganske typisk med avsporing tidlig i "debatten", men denne var spesiell. Men det er vel egentlig ikke mulig å kommentere mitt utspill, som både var selvsentrert og dårlig gjort mot HB.

La oss håpe at han og kona med baby blir i USA mange år fremover, men jeg tror det ikke. Dragningen til hjemlandet blir nok for stor, med besteforeldre og diverse annet. Jobbmuligheter i Norge er legio, både for HB og kona. HB hører dessuten hjemme på Europatouren, selv om han nok vil ha problemer med å kvalifisere seg til den, dersom han forsøker til høsten. Bedre å prøve seg der enn et nytt forsøk på kval til PGA.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Erik____, du trenger ingen unnskyldning. tullprat er tullprat uansett hvor mye man prøver å rettferdiggjøre det etterpå.

meland

over 17 år siden

meland

Snakk om å spore av i denne tråden;)!?

ArneBelinda

over 17 år siden

ArneBelinda

Typisk Scangolf

snappy

over 17 år siden

snappy

Men det er jo nettopp derfor jeg er her på Scangolf... Det er artige debatter... Lærerikt er det også..

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hehehe. jepp. vi er en real syklubb, og de som ikke liker seg her, de kan gå et annet sted.....

fortenk....

:P

meland

over 17 år siden

meland

snappy: Lærerikt???? Hva i all verden kan man få ut av slike debatter som denne??

Konduktør

over 17 år siden

Konduktør

Ingen avsporing, denne tråden var aldri på skinner. Og hva kan man lære? Om ikke annet: En bekreftelse på det man har trodd om frp'eres holdning til det store landet over there. Viktig lærdom det, selv om det ikke er golf-relatert.

snappy

over 17 år siden

snappy

Du må være åpen gutten min.. Åpen for å lære hvordan andre mennesker mener om saker og ting...

Jeg får ofte tips fra tråder der nybegynnere spør om elementære spørsmål.. Da komemr det ganske mange gode svar som også jeg bruker når jeg jeg spiller golf.. Ofte glemmer jeg det helt elementære i golf svingen ettersom jeg trener mye på detaljer... Og kommer ut av det....

Og man lærer å ha det gøy.. Jeg har det iallefall gøy på dette forumet. Fjosok f.eks som jeg synest er en fin fyr i virkligheten, håper han synest det samme om meg, har et helt annet syn på visse ting en det jeg har.. Og jeg har full forståelse for det. Jeg lærer ting om mennesker som jeg nok ikke hadde fått ut av dem på golfbanen. Og det er jo artig.

Spiller jeg match med Fjosok kan jeg jo ta opp diskusjonen igjen om jeg ligger under med noen hull.. Så bli han så forbanna at enten slår han meg i sokkene, eller mister fokus slik at jeg kan ta igjen det tapte... Hihih.. Fin stragi det..

Jeg reiser til Gøteborg nå... Blir Hills Gk på meg i påsken.. Er innom internett nå og da.. Så om noen skal ned over er det bare å si fra... JEg stiller jeg... Så kan vi ta oss en match..

God påske alle sammen...

meland

over 17 år siden

meland

Noen som vet hva Henrik driver med om dagen??? Når er neste turnering??

Adam

over 17 år siden

Adam

Sikkert ikke før NW starter opp igjen uken etter påske. Hvis han da ikke skal prøve seg på mandags kvalet til nestes uke PGA i Puerto Rico - tvilsomt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her