Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Rosa bukser

hp

over 17 år siden

hp

Hvor god må man være for og spille i rosa bukser.

Pink

over 17 år siden

Pink

Bedre enn meg, iallefall.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

ser ikke problemet, spiller med rosa bukser støtt, og jeg stinker i golf...

king ben

over 17 år siden

king ben

tåpelige spørsmål... :-)

Kurt

over 17 år siden

Kurt

Hehe, du bør være så god at repekten for spillet ditt er større enn viljen til å mobbe deg for buksene.

Husk på janteloven......

Fasitt

over 17 år siden

Fasitt

Hvor gay må man være er vel det du egentlig lurte på...

Adam

over 17 år siden

Adam

Rosa sko er vel i overkant drøyt?

å

over 17 år siden

å

Noen som har sett Tiger i rosa bukser???

Rosa bukser er tvilsomt i utgangspunktet (for menn)

og

over 17 år siden

og

det hever neppe golfs anseelse som idrett.

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Rosa bukser er kult, og kun homofober synes det er gay. Jeg ser mye heller golfere i rosa, eller andre pastellfarger, enn for eksempel jeans. Dare to be different, fuck jantoven!

Og man trenger ikke være dritgod for å stille i rosa, hvorfor i alle dager må man være det? Er ikke buksene som gjør deg god. Om noen i ballen lar seg provosere av rosabukser har man et overtak allerede fra start, så i så måte kan kanskje rosa bukser anbefales;) Pink is the new white.

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Jeg så engang en fyr, med knallgule sko, knallgul nickers, knallgul skjorte, med en stygg knallgrønn vest over. og knallgul hatt, og selvfølgelig grønne strømper under nickersen.

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Drive > 275m
7'er jern > 160m

doc

over 17 år siden

doc

hm.....flere interessante variable her: BMI,vær,årstid,alder...

Noen som kan lage en formel av dette? Dette må avklares. Katastrofer kan avverges, menneskeliv gå tapt.

Hp

over 17 år siden

Hp

Mange kule svar.Det var så mange seriøse tråder her så jeg måtte bare starte en useriøs en.
Man skal vell være bra god for og stille i rosa eller ha en del bra selvtillit,jeg så ian poulter i forrige uke med gullskjorte og bukse med glitter på,men den mannen oser jo selvtillit,selv om jeg tror han missa cuten.

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Poulter er ekstremtilfellet, gull-outfiten hans var kanskje helt på grensen. Jeg ser gjerne en formel på om jeg kan stille i rosa eller ikke. Kan jo ikke kle meg feil, tenk så alvorlige konsekvenser det kan få...

Espen

over 17 år siden

Espen

En God jente!

008

over 17 år siden

008

hmmm... merker meg at Erik____ har gått fra å angripe de forfengelige til å bli en snobb som mobber andre for klesvalgene sine....

interessant.

peer

over 17 år siden

peer

Selv synes jeg følgende er en grei tommelfingerregel:

Hvis du spiller som en gud, kan du kle deg som en klovn,
men hvis du spiller som en klovn, må du kle deg som en gud!

Og rosa bukser en definitivt IKKE "gud"!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

En kompis spilte i oransje bukser i fjor høst, ganske morsomt! Forøvrig har vi sikkert ikke vondt av litt farger blant gutta.
Damer: alle regnbuens farger
Herrer: svart, blått og hvitt.

Så kan man vurdere selv hva som er ok, og om det eventuelt går på bekostning av usikkerhet ift selvbilde...

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Herrer: svart, blått og hvitt?

Så ufattelig konservativt og kjedelig. Sier ikke at alle trenger å kle seg som Poulter eller se ut som en reklameplakat for www.loudmouthgolf.com , men det er ikke flaut å sprite opp fargene noe mer enn det Foooore trekker frem som "tillatt". Og hvilken rolle spiller det om man har høyt HCP og stiller i grønne bukser og rosa piquet?

Og for the record, har ikke rosa bukser selv og spiller heller ikke som en gud. Men hadde ikke hatt noe problem med å stille i rosa bukser og skulle mer gjerne spilt som en gud.

Og igjen, heller fargesprakene outfits enn jeans og t-shirts på banene.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Klær er noe dritt uansett farge. Jeg synes vi burde spille kliss nakne alle sammen.

Kun med krave ;-)

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Sånn til info var det en beskrivelse av hva slags farger herrer generelt spiller i, ikke en mal man må følge....

evergray-p. i.

over 17 år siden

evergray-p. i.

Muslimene her bruker golfsko, adams drakt og baerer bagen paa ryggen fordi ikke all hud boer vises.

Kvinnene bruker sloar i tillegg :-)

DaVinci

over 17 år siden

DaVinci

Nettbutikken www.0golf.no selger kule klær fra Golf junkie og Bunker Mentality. Det er flotte klær i spreke farger.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Nå har vel Poulter provosert både med sine kommentarer,og sin spesielle klesstil...og jammen fått bot også for det. Hverken Arsenal drakta eller Union Jack buksa fallt i smak hos "sjefene". Synes vel han drar det vel langt,men fargerikt er det.

For oss litt konservative holder det vel å sjekke utvalget hos www.lobstergolf.com......hadde vel blitt lagt merke til i den grønne buksa også:-)

Ler meg ihjel.

over 17 år siden

Ler meg ihjel.

Det har mye til felles med alpint.
Det siste på utstyr og klesfronten, samtidig som de stabber seg bredbent ned bakken.
Rosa bukser og med det siste hotte køllesettet som hacker seg rundt banen.

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Det viktigste er jo at folk kommer seg ut på banene, enten det er i rosa bukser eller med mer konervative outfits. Noen synes det er kult å skille seg ut på banen gjennom bekledning og utstyr i årets farger, mens andre lar køllene snakke. Jeg personlig jobber med å la køllene snakke stadig mer, men det er veldig mye enklere å kjøpe sprekt utstyr...;-)

Ler meg ihjel

over 17 år siden

Ler meg ihjel

Nå hjelper det verken med rosa bukser eller sprekt utstyr.
Du spiller ikke bedre golf for det.

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Det du ler deg ihjel av er ikke nødvendigvis sant, det går mye på psyke også. Om man føler seg tryggere med sprekt utstyr, så vil det fort ha innvirkning på resultatet. OM jeg vet at det ikke finnes feks en bedre putter eller at den akkurat har vunnet en stor test, så kan jeg lure meg selv til tro at jeg har det beste tilgjengelige utstyret, noe som igjen gir meg en god posjon selvtillit på banen. Denne følelsen av bra utstyr er nok mye av grunnen til at så mange ønsker å spille med samme utstyr som proffene og med det nyeste av det nyeste. Og om det gir meg, eller noen andre, selvtillit med rosa bukser, så er det klart jeg spiller bedre.

Ler meg ihjel

over 17 år siden

Ler meg ihjel

Når jeg ser hcp.et ditt, så tror jeg du isåfall du trenger mer enn rosa bukser.

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Kanskje det er mangelen på rosa bukser som gjør at jeg ikke er bedre, hva vet jeg. Har det i alle fall gøy på banen og blir stadig litt bedre. Og siden det er 9 måneder siden jeg fikk GK er jeg egentlig ganske fornøyd med egen innsats til nå. Selvsagt bittert å tenke på hvor mye bedre jeg kunne ha vært med rosa bukser, må nesten kjøpe meg et par før utesesongen starter...;-)

antigay

over 17 år siden

antigay

spørsmålet er hvor homofil man vå være for å stille i rosa bukser...

Pink

over 17 år siden

Pink

Vil tro svaret på det er ca null....

Rosenkrantz

over 17 år siden

Rosenkrantz

Eneste kravet for å spille med slevlysende skrikende signalrosa bukser er at man er medlem på Miklagard.
Det er ihvertfall eneste stedet jeg har sett en sådan bukse bortsett fra enkelte fjortis-jenter som skal på skolediskotek.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg vil bare minne Rosenkrantz om at sannsynlighetsberegning er en eksakt vitenskap.

I ovenstående tilfelle burde konklusjonen dermed være: "med 95% sikkerhet kan man påregne at eneste kravet for å spille med selvlysende, skrikende, signalrosa bukser er at man er medlem på Miklagard."

Blir mer tyngde i påstanden på den måten :-)

Når jeg tenker meg om har han kanskje rett. Jeg har sett en del morsomme klesvarianter på Bokstad også, men ikke signalrosa, tror jeg. Men så har jeg ikke reflektert over problemstillingen før nå.

doc

over 17 år siden

doc

det ligger noen lysrøde trucer her...

Rosenkrantz

over 17 år siden

Rosenkrantz

Den demente medlemsmassen på Båkksta er unnskyldt sine litt rare påkledninger. Kjærringer som rømmer fra aldershjemmet har som oftest på seg pastellrosa pyjamas og hvit morgenkåpe.
Men på Miklagard har klovnekostymene ofte et innhold som består av menn i sin beste alder. (beste alder henspeiler på fysikk, ikke mentalitet)

Åge Stangselleri

over 17 år siden

Åge Stangselleri

Miklagard er virkelig et hardt sted å være medlem. Alle medlemmer går rundt i rosa bukser og driter i janteloven. Jeg har i alle fall sett 1.

Jeg har også sett rosa bukse på Onsøy, Sorknes, Holtsmark, Bjaavann og Tyrifjorden. Alle disse klubbene må være helt jævlige!

peer

over 17 år siden

peer

Som Miklagard-medlem vurderer jeg nå seriøst å anskaffe rosa bukser.
Problemet er bare at jeg dessverre ikke spiller som en gud.

kurt

over 17 år siden

kurt

spilte med rosa bukser når jeg fikk + i hcp! mener det bør være grensen. dette bør også være grensen for å bruke footjoy classics sko. :-D viktig å belønne seg selv når man klarer å nå mål man har satt seg :-D spille i rosa bukser og classics sko er vel drømmen, eller hur?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

HVA? ROSA BUKSER PÅ TYRIFJORD????

nei, nå melder jeg meg ut......

veggiss

over 17 år siden

veggiss

jeg skal besudle alle banene i østlandsområdet med mine rosa bukser denne sesongen...pass dere!

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Her i Hardanger er det iallefall ingen som viser seg i rosa bukser:P

booster

over 17 år siden

booster

her i hardanger, kan du gjerne spille i rosa bukser.. kan stille i hva du vil! så jeg stiller gjerne i joggebukse..:)

hp

over 17 år siden

hp

Tenkte jeg skulle prøve holtsmark til sommern Veggiss ,ser jeg en med rosa bukser, da veit jeg att det er deg.Jeg er han med de tynneste hvite beina ,er vell kanskje ikke så komge det heller.

Steven Patrick

over 17 år siden

Steven Patrick

Til Erik

Sist jeg var i Hardanger ble jeg satt i flight sammen med en kar med kjeledress fra Felleskjøpet og tresko..........

Jeg har derfor ikke noe problem med å tro deg når du skriver at det ikke finnes noen i Hardanger som spiller med rosa bukser.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hihi, den var mosjom.

Duggurd

over 17 år siden

Duggurd

Høres ut som du har spilt med Duggurd, selv om han er trønder.

http://www.youtube.com/watch?v=jz_qJqOZHMQ

Steven Patrick

over 17 år siden

Steven Patrick

Duggurd var nok hakket kjekkere enn Hardangerjævelen jeg spilte med!

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Til Steven Patrick

Da tror jeg vi har møttest!

Var det ikke du som slicet ut på jordet der sauene beitet hele tiden?

evergreen

over 17 år siden

evergreen

I kvinesdal finnes det fellekjoeps-dresse og likedanne caps pluss tresko eller gummistoevler i nesten hver flight. Andre kommer med kjeledress og vernesko, rett etter jobb.

Ingen reagerer paa disse stilige bygdeoriginalene ;-)

snappy

over 17 år siden

snappy

BMI - bør være under 20.
Alder - Helst ikke mer en 25, men man kan legger til diff mellom BMI og 20 som ekstraår.

BMI * (alder+(20-BMI) * X

X er fast 1. Mot at temp er >=15 grader C

Summen større en 500 bør man ikke bruke rosa bukser.

Åååge

over 17 år siden

Åååge

haha genial formel

Denne skal jeg skrive ned.

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

Ser Graeme McDowell i lyserosa, delvis gjennomsiktige bukser i Korea nå.

Ikke pent

Plastic

over 17 år siden

Plastic

Jeg så en mann med rosa bukser... men når jeg kom nærmere var det en golfspiller i shorts med rosa bein......

Golfbjarne

over 17 år siden

Golfbjarne

Jeg så en fyr på rangen en gang med solbrent overkropp. Men når jeg kom nærmere var det faktisk en rosa t-skjorte.

Gunnar Bullklump

over 17 år siden

Gunnar Bullklump

Hehe, det var nok meg det :-)

Det var den våren jeg skulle spare penger og kjøpte skjorte på Voice of Europe. Etter den kommentaren har skjorta aldri vært i bruk og ble kastet ved siste opprydning.

Haha, jeg turde ikke engang gi den bort til Fretex, for da hadde vel Golfbjarne kjøpt den som trofé.

Golfbjarne

over 17 år siden

Golfbjarne

Ha!

Hadde jeg fått en av mine 16 klør fast i den skjorta hadde den hengt i stua mi som trofé. Dog innrammet i glassbur pga den fæle range-lukta til Bullklumpen min :)

Gunnar Bullklump

over 17 år siden

Gunnar Bullklump

Ho! You missed the point :-)

jallis

over 17 år siden

jallis

jo finere man er kledd dess bedre spiller en... så de fleste har mye og gå på... evt fallhøyden er mye større ..

Golfbjarne

over 17 år siden

Golfbjarne

Gunnar: Det var pinlig å møtte få forklaringen på det slemme poenget ditt via msn. Men men. Jeg ble i alle fall ikke flirt av på rangen ;) Flaks for deg at ingen så at du rødma.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Det er ikke min feil at du må handle klær på Fretex, og i tillegg er så teit at du ikke skjønner et poeng når noen trer det ned over det nest minste hodet ditt.

Golfbjarne

over 17 år siden

Golfbjarne

Greit nok at du synes Yngve er den kuleste personen du noen gang har møtt, men du trenger ikke åpenbare din totale mangel på frekke kommentarer :) For den der fikk du jaggu ikke noe spesielt god klem på.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

til din informasjon Golfbjarne, så heter det i så fall "neggu ikke ".

"jaggu" brukes for noe, og "neggu" brukes mot noe.

skjønner du? nei, vent, det er vel kanskje å overdrive forventningene noe...

hihihi...

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Rapportere innlegg til Webmaster:

Hei Webbis, jeg vil gjerne rapportere ovenstående innlegg til deg. Jeg mener det ikke holder den standard som forventes i Scangolf.

På førehand takk.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hmm Fan, der sneik Yngve seg mellom. Rapporteringen gjaldt egentlig Golfbjarne, men du kan fjerne Yngves i samme slengen. Det er minst like intetsigende som mitt.

Hetro

over 17 år siden

Hetro

La nå for all del homsene få kle seg i de fargene de vil.
De har det med å spjåke seg ut.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her