Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dynekilen eller Strömstad

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Tenkte å ta turen over grensen til helge, hvilken bane anbefales av Dynekilen og Strömstad ut i fra dagens forhold?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Strømstad er generelt tørrere enn Dynekilen, og greener "alltid" ok. Spilte Dyne forrige helg, den var våt.

På planen min neste helg står Onsøy/Strømstad.

BadaBing

over 17 år siden

BadaBing

Er det ballrenne eller forhåndsbooking?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Les hjemmesida, endres "fortløpende", jeg tror det er ballrenne fram til påskehelga. Aldri vært noe særlig venting når jeg har spilt der ift ballrenne.

!

over 17 år siden

!

Strømstad, i mine øyne, er en "bedre" golfbane. Dyne er grei nok, men litt mikke-mus. Korte hull og såså layout. Strømstad virker også tørrere, og har bedre greener.

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Strømstad eller Dynekilen blir som å vurdere Losby eller Aurskog.

Strømstad er så mye bedre enn Dynekilen

Yngve

over 17 år siden

Yngve

er virkelig Aurskog SÅÅ mye bedre enn Losby?

Dynestad

over 17 år siden

Dynestad

Enig i at Strømstad er en bedre bane enn Dynekil, men spilte Dynekil,
lørdag 1 mars og i forhold til årstid var det en meget postiv opplevelse.
Noe vått på fairways, matteutslag, overraskende gode greener.

Anbefales for "golfhungrige" !

t

over 17 år siden

t

Strømstad er fortsatt best, men av en eller annen grunn klarte de å bruke 15 mill. på å gjøre en god bane mye dårligere.

Lake Placid

over 17 år siden

Lake Placid

Enig med t!

Strømstad var langt bedre tidligere.

Anbefaler forøvrig alle til å spille de svenske nabobanene midt på sommeren også - ikke bare vinter/vår og sen høst.

LP

golfer

over 17 år siden

golfer

hvordan kan man si at dynekilen er en mikke mus bane mens strømstad ikke er det? jeg vil da si at strømstad er like mye mikke mus hvis dynekilen er det!!

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg har spilt både Strømstad, Dynekilen og Larvik i løpet av de siste 10 dagene. Når alternativene ikke er til stede, spiller jeg både Dynekilen og Strømstad med glede. Men jeg drar neppe dit midt på sommeren :-)

Strømstad er mer gjennomdesignet med flere skikkelig krevende hull på backnine. Jeg sliter med å få til en god score der, og blir alltid lurt fordi starten virker så lett.

Dynekilen har vel ikke så mange gode hull. Personlig liker jeg kun hull 15 og 17. Men det er jo kjekt med en bane som holder åpent selv med frost når man skal kjøre i 2 timer for å spille. Da er det bedre med landhockeytennisgolf enn ingenting.

Larvik var overraskende bra. Spilte der nå på lørdag. Fairwayer og utslagssteder var nesten på sommernivå, og roughen var gledelig fraværende for en rusten sving.

Greenene var nyluftet og ikke til å stole på, men herregud... Larvik er en skikkelig golfbane, og langt å foretrekke fremfor de to svenske. Spør du meg.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Faen i Helvete a Gunnar! Nå må du lære deg å holde deg til saken din nyklekte brødgjøk! Du ser da vel for svarte utafra-og-inn-svingende at denne tråden spør om hvilken av banene Strømstad og Dynekilen som er best?!?! Da kan ikke du komme drassende med "nænænænænæ Larvik nænænænæ"
Skjerp deg!!!

Skal vi spille snart forresten? :)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

God søknad ;-)

Lørdag. Du bestemmer bane. Hvis det ikke er 5 minus og storm over hele fjæla.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Men helst Larvik hvis det ikke er frost.

Miklagard er ihvertfall IKKE mulig, der er det trolig mer is enn det blir på Nordpolen i august.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Vel, en rask kikk på TV2-været gir ikke akkurat utsikter til en drømmehelg for norske golfspillere. I Larvik (og mesteparten av sørnorge) melder de lett regn, 4 grader og frisk bris.

Ok, jeg vet at noen utvalgte, ihuga gærninger på det sørlige vestlandet kaller dette for "fine sommerforhold", men...

Me fer sjå...

Stian

over 17 år siden

Stian

Var spåd snø på onsøy søndag,,men var knall sol..

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Fjosok da, trodde vi skulle date jeg! Blir jeg 3. hjulet på katta til Gunnar da?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Vi kan godt bli fire! Spiller mye med en kamerat fra Losby for tiden...

Vi får snakkes på torsdag eller noe sånt. Ellers blir vi arrestert av chattepolitiet ;-)

Østfolding

over 17 år siden

Østfolding

Har spilt både Strømstad og Dynekilen flere ganger i vinter, og er i grunn bra forhold begge steder. Men må vel si at greenene på Strømstad er bedre. Spilte der forrige helg, og da var greenene akkurat rullet. Jevne og fine, og bra rull.

Ellers syns jeg også det ofte er bløtere på fairway på Dynekilen. Syns også det er litt nedtur med et par 3-hull som avslutning på Strømstad, men dette er vel et resultat av utbyggingen til 27 hull som skar seg.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Strømstad i dag, våååååååått spillefelt, bra greener!

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

strømstad igår, ikke såååå vått lenger, luftede greener

?

over 17 år siden

?

leste jeg at Solum åpner i morgen? Kanskje det blir en tur dit da. sparer litt tid og penger, vil jeg tro.

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Er spådd minus 5 grader og snø på fredag i området rundt Strømstad.......da ble det ikke noe golf i påsken....f%"n

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Onsoy i dag, gode forhold og bra tempo, relativt harde greener, kombinasjon matte&gress-utslag.

Deilig dag i friluft!!

hp

over 17 år siden

hp

onsøy i dag på meg oxo hadde ikke gjort noe om det hadde vært 5g varmere men banen var helt ok.

Errevs

over 16 år siden

Errevs

Hvilken bane er best midt på sommeren? For eksempel nå? Er det noen andre baner i nærheten av Strømstad man heller bør spille?

TAH

over 16 år siden

TAH

Personlig synes jeg Dynekil er en relativt dårlig golfbane og vil ikke anbefale den under noen omstendigheter. Strømstad likte jeg veldig godt før de gjorde den om, men den er fortsatt brukbar. Har du mulighet til å kjøre noen minutter vil jeg anbefale deg Mjølkerød som er en flott bane slik jeg ser det. Den er designet av Jeromy Turner og minner litt om Kongsberg og Evje - med god plass.

kevin

over 16 år siden

kevin

Støtter opp om oppfordringen til å spille Mjølkerød istedenfor,den er mye bedre enn de to andre. Spillte den tirsdag i knallvarmen(ca.31 grader). Fairwayene bar preg av at det var tørt,slik som det har vært over alt i det siste. De var allikevel fine å spille fra. Og greenene var utrolig bra,bunkerne en nytelse å slå fra. Liker designen på Mjølkerød mye bedre enn de andre. Litt lengre å kjøre enn Dynekilen og Strømstad,men det er det verdt. Fasilitetene er også bedre,klubbhus,restauranten og proshoppen. Alltid god service og god mat i restauranten.

Juha

over 16 år siden

Juha

Mjølkerød er en flott bane,men 40 min.lengre sør ligger Torreby som også er en fin bane.Dynekilen er helt ok og er verdt et besøk.

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Jeg liker Dynekilen av tre grunner.
1. Den er stort sett alltid i god stand
2. Det er en utrolig koselig plass, og selv om banen er kort, så har man nok av utfordringer med litt trange hull.
3. Når du kommer til Sverige, så har du plutselig en golfbane ved siden av deg..... :)

Jeg anbefaler gjerne dynekilen :)

Kjell249

over 16 år siden

Kjell249

Torreby er en flott bane, men enda litt lengre sør finner du Kungsbacka og Hills, og enda lengre sør Halmstad Norra og da begynner vi å snakke :D

TeVa

over 16 år siden

TeVa

Er det noen som har spilt Dynekilen på under 5 timer på sommeren på den tiden av døgnet hvor sola er oppe ?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her