Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Har dette noe for seg?

JVS

over 17 år siden

JVS

Jeg sliter med lav svinghastighet, men trener jevnlig for å øke denne. Lurte litt på å kjøpe en dings fra TGW som måler svinghastigheten. Det er to modeller som jeg vurderer:

1. http://www.tgw.com/customer/category/product.jsp?SUBCATEGORY_ID=8103#

2. http://www.tgw.com/customer/category/product.jsp?SUBCATEGORY_ID=9667

Den første måler hvis også noe tempo, mens den andre må festes til køllen ser det ut som. Er det noen som har erfaring med noe slikt, eller er det bare tull?

am

over 17 år siden

am

Det er som å si at man har en liten penis og er det noen som vet hvilken linjal er mest nøyaktig????

hp

over 17 år siden

hp

Du får kjøpt en som ser ut som ett armbåndsur den er best men koster 2-3000kr kjekt og ha med når du er ute og spiller oxo.

FekinCnut

over 17 år siden

FekinCnut

hva slags mennesker er det som bruker 3 laken på noe slikt?

Mitt råd til folk med lav svinghastighet er å svinge raskere

hp

over 17 år siden

hp

http://gizmodo.com/gadgets/gadgets/golf-swing-analysis-watch-261343.php

hp

over 17 år siden

hp

3 laken er lommerusk.

am

over 17 år siden

am

ja hp for de som har god plass i lommene!!

JVS

over 17 år siden

JVS

Enig at 2-3000 er mye, de andre ligger jo under 1000 lappen. Tanken er mest at jeg finner ut hvor svinghastighet er best i forhold til baksving, release med mer.. Likhet mellom jern osv.. Er forsåvidt enig med FekinCnut at det bare er å svinge raskere, men sliter med det.

Til AM: Du burde kjøpe alternativ 2 og feste til penisen din så kan du måle svinghastigheten på den. Kanskje den er bedre enn med golfkølla :)

hp

over 17 år siden

hp

Ja am ,vist du bare har kronestykker derimot gullvisa tar liten plass.

jonag

over 17 år siden

jonag

Jeg kjøpte meg lillebroren til den første røde (uten tempo) og dette er måten å maksimere køllehastighet. Jeg trodde jeg kunne høre på lyden, men den gang ei. Størst fart har jeg når jeg får en smooth lyd, ikke for mye piskesnert.

Har forbedret teknikk og roet ned svingen for jeg ser hva jeg får ut av å ta i alt. Dette med 90% er viktig...

Du kommer ikke til å angre. Lett å få teknikk og timingforbedring på 10% med denne over noen ukers trening.

Dere andre kan gå og vogge ;-)

am

over 17 år siden

am

Dear JVS.Glem gimmiks og takle probleme.Søk hjelp av de som er kvalifisert til å hjelpe.Det var bare morsomt å lese ditt tråd.Sorry but i couldn`t help myself.No offence intended. As for hp well.

jonag

over 17 år siden

jonag

Ok, ikke alle samme da ;-)

hp

over 17 år siden

hp

like blid jeg,man får kjøpt mye stasj til golf trening som er bortkasta kr.
Har kjøpt mye rart sjøl uten att det har virka,men skulle gjerne hatt en dings som kunne kobble ut hjernen da hadde det nik blitt bra.

JVS

over 17 år siden

JVS

Først til AM, må le selv når jeg leser det første innlegget mitt. Sånn blir det når du har for mye fokus på golf. Jeg stoler på Jonaq (som vanlig) og ser om jeg finner lillebroren, er jo noe billigere også. Blir gøy å se om det har effekt.

am

over 17 år siden

am

Forgiven?

jonag

over 17 år siden

jonag

Går selvfølgelig an å få samme forbedring om man slår mye baller for da ser man og merker når man får bra kraft i ballen. Men ved trening uten ball eller når man slår inne kan dette være en god hjelp. Bra kvalitet og enkel å bruke

am

over 17 år siden

am

Selv med lav hastighet treffer man sweetspot er mye gjørt.Golfswingen har ikke forandret seg mye gjennom tiden.The same prinsiples gjelder i dag.

am

over 17 år siden

am

eller hva Jonag?

hp

over 17 år siden

hp

Denne er oxo bra og bruke vist du skal trene uten ball,mye billigere er den oxo.http://www.rockbottomgolf.com/powerbilt-slam-it-golf-swing-trainer-training-aid.html

JVS

over 17 år siden

JVS

Enig AM, sweetspot er tingen. Desverre skjer det ikke ofte nok. Jonaq, har du noen gode ideer for å øke frekvensen for sweetspot treff. Ikke noe er bedre enn at ballen bare letter fra køllen "uten er lyd"...

am

over 17 år siden

am

Gå på rangen og starter med en xtra kort bakswing.tenk gentle grep med mye beveglighet i handledet.Just play a bit.Nar du merker at ballen går like langt med den swing som en 100 prosent satsning er du klar for neste steg.

JVS

over 17 år siden

JVS

Høres spennende ut.. Jeg prøver i morgen AM. En normal sving med jern 7 er 110 meter, kommer neppe dit med extra kort baksving, men skal teste. Gir tilbakemelding..

snappy

over 17 år siden

snappy

Det er en på denne siden som har rett.. Og det er FekinCnut

Helt enig

Timer

over 17 år siden

Timer

Protimer, ikke gadgets...Protimer, ikke gadgets...Protimer, ikke gadgets...Protimer, ikke gadgets...Protimer, ikke gadgets...

am

over 17 år siden

am

Trust me.Ikke la hende går forbi hoftene i bakswing men satser nedover med rytme og en full gjennomsving.dvs brystkasse mot eller helst litt ti venstr for target.Baby steps.

am

over 17 år siden

am

Eller trust Snappy! Yeh right!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her