Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva skjer i Drøbak

Circa 62

over 17 år siden

Circa 62

Ser på siden her at en haug med Drøbak-obligasjoner er lagt ut for salg de siste dagene. Noen som vet grunnen til at så mange ønsker å kvitte seg med eierandelen sin nå? Klubben har hatt årsmøte - kom det frem noe der tro? Kan vel ikke kalles en spillerflukt ennå, men hvorfor så mange ut nå?

Noen som vet?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Klubben er kjent for å ha relativt høy snittalder, mulig en del av de eldre ektepar prioriterer krefter og tid på en annen måte?

?

over 17 år siden

?

Kanskje de rett og slett ikke lever? Blir jo en del ledige aksjer på den måten... ^^

Tanke

over 17 år siden

Tanke

Kaskje det er vedtatt en kjempestor årsavgift, men likevel forklarer det ikke flukten end alenea. Tipper at aksjonærene, vil være ute i god tid.

Høy snittalder er det i mange klubber, min inkludert.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Årsavgift har økt med noen hundrelapper, null økning i fjor, så den posten er lik de fleste andre klubber.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg tipper det har noe med avtalene mellom Scangolf og de golfbanene som bruker Scangolf til å drifte hjemmesidene sine. Er nok (dessverre ;-) udramatisk, slike ting har skjedd før. Og fører alltid til en del spørsmål.

frogg

over 17 år siden

frogg

Scangolf...???

Webmaster

over 17 år siden

Webmaster

Drøbak er en av flere klubber som bruker systemet Clubsite CMS (levert av Scangolf) til å vedlikeholde sine hjemmesider. I systemet finnes det bl.a. mulighet for medlemmer til å legge ut annonser på hjemmesidene. Disse annonsene kommer automatisk inn på annonsesidene på scangolf. Derfor er det noen klubber som har flere annonser en andre på disse sidene.

Tom

over 17 år siden

Tom

HMMM... Samme system på Hauger også.. Skal vi se om det ligger noe ute derfra.... AHAAA... Nå skjønner jeg..lol

Tanke

over 17 år siden

Tanke

Er det da vedtatt andre bedritne tiltak, som for eks. null utleie fra 2009??

Circa 62

over 17 år siden

Circa 62

Takk, webmaster - det var jo en grei forklaring...

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Drøbak: ingen endringer ift medlemsskap såvidt jeg vet, intet system med spilleretter der.

Men noen vil sikkert finne noe å sette fingeren på; antall p-plasser, antall karper i dammen ved hull 11(2), farge på klubbhus&flagg&vann mm.

Tanke

over 17 år siden

Tanke

Der er ikke noen som melder seg ut for småting, det må være en større grunn.

En fleipet med død, men det er jo også noen som ikke lar arvingene få aksjene uten videre.

Noe er GALT.

Tanke

over 17 år siden

Tanke

Alle aksjer er til salgs, ingen til utleie. En ønsker å kjøpe til presset pris, to tol omtrent normalpris og har nok allerede fått kjøpt. Og så finnes det "åpen" pris.

Hvis det finnes god grunn eller ekkel klausul som grunn for, kan disse regne med å få en aksje "Gratis"??

Investor

over 17 år siden

Investor

Det kan synes som om de som poster svar på hovedinnlegget ikke vet forskjell på obligasjon og aksje. Trådstarter skriver om obligasjon mens alle andre under skriver om aksjer.
En aksje er et verdipapir som viser at innehaver har en eierandel i et selskap med begrenset ansvar, mens en obligasjon er et bevis på at du har lånt ut penger til en bedrift.

Tanke

over 17 år siden

Tanke

Investor; har du sett noen obligasjoner til salgs i det siste?

Ellers skriver Ca. 62 også "ønsker å kvitte seg med eierandelen sin nå" og om spiller-flukt.

Kan det tolkes stort anderledes en at det er aksjer han mener?

Investor

over 17 år siden

Investor

For å være litt mer korrekt så sier Ca62:
"Ser på siden her at en haug med Drøbak-obligasjoner er lagt ut for salg de siste dagene"

Dette er ikke eierandeler men obligasjoner. Forventer vi en oppkaring av trådleder?

Tanke

over 17 år siden

Tanke

Vel, som forventet. Sannheten ble (kanskje)glatt fjernet fra forumet?

Lite positiv omtale av nåværende daglig ledet i Drøbak +, gikk direkte i dass! Antar at webmaster uten grunn , fjerner dette innlegget i tillegg, grunnet man kun ønsker diskusjon, men ikke en konklkusjon.

Grunnen er; hvorfor fikk spørsmålet egentlig livets rett, da man ikke tåler/ønsker svar?

Noen lever av oss kranglefanter ;-)

Tanke

over 17 år siden

Tanke

Investor; et klokt svar stod på den plasen du nå har.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Dersom noen melder seg ut av en klubb grunnet synspunkt på ledere i klubben, er det sikkert til det beste for alle at de melder seg ut.

Da slipper man folk ute på banen som sutrer og syter over hvordan klubben drives.

hmm...

over 17 år siden

hmm...

Og så går banen dundrende konkurs, eller må tigge medlemmene om penger - akkurat som på Kongsberg (som fremdeles har en udugelig leder)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Må tigge medlemmene om penger... Nå kjenner jeg ikke forholdene på Kongsberg, men jeg trodde det var nettopp medlemmene som eide banen...?

Tanke

over 17 år siden

Tanke

Foooore; det ser ut til at det er fler enn noen få som ønsker å melde seg ut. Om det er alvorlige årsaker til det, er det grunn til å surmule.

Det kan lett bli en ond sirkel der fler og fler ønsker seg vekk. Mulig man bør se nærmere på ledelsen før alt går til h.............

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Tanke: greit for meg.

Watch

over 17 år siden

Watch

For meg ser disse innleggene om ledere og andre forhold i klubben som ren brønnpissing.

Tanke

over 17 år siden

Tanke

Men hvorfor pisser folk i brønnen?

Platon

over 17 år siden

Platon

Er det slik at der oppfordres til en større filosofisk debatt om hvorfor Jeppe drikker?

Circa 62

over 17 år siden

Circa 62

Om det er eierandel, aksje eller obligasjon spilte ingen stor rolle for meg da jeg startet tåden.

Poenget mitt var kun - NOEN SOM VET HVORFOR DET ER SÅ MANGE SOM SELGER I DRØBAK FOR TIDEN?

Skjer det noe der nede i badebyen. Og av det som har kommet frem her er det vel ingen av de som har svart som vet om noen store stygge ting som gjør det skummelt å evt. kjøpe en andel/aksje/obligasjon - eller bli medlem med spillerett...

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Tja, jeg har vært medlem der i ett år, og anbefaler de som vil å melde seg inn.

Klubben styres med strategiske mål, og har et relativt høyt aktivitetsnivå, banen er alltid i god stand og man blir godt mottatt.

Men jeg er muligens ikke rett person å spørre ettersom jeg liker meg der, og støtter de som styrer klubb&bane uten å lete etter negative greier jeg kan henge meg opp i.

Spill golf, og ha det gøy!! Snart åpner banene!!

evergreen - malaysia

over 17 år siden

evergreen - malaysia

Tja, det er ihvertfall kjoepers marked naa. En billig aksje er ikke aa forakte om man kan klare av banen og ledelsen.

Er det som foooore sier,(god stand og godt miljoe) er det vel viktigst aa trives aa ha det goey.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her